Τρίτη, 21 Φεβρουαρίου 2017

Αριέττα Μουτούση: Καμία σύγκρουση δεν φέρνει από μόνη της τη λύση

Αριέττα Μουτούση: Καμία σύγκρουση δεν φέρνει από μόνη της τη λύση

Ένα έργο για το τέλος μιας σημαντικής εποχής για τη Ρωσία, επέλεξε φέτος να ανεβάσει η ομάδα ΝΑΜΑ στο θέατρο «Επί Κολωνώ». Η Αριέττα Μουτούση, καλείται να ερμηνεύσει την κεντρική ηρωίδα «Ελένα» και μιλάει στο Culturenow για το ρόλο της και την σύνδεση του κειμένου με την παρούσα κατάσταση στην Ελλάδα.


Συνέντευξη Αναστασία Ρίζου


Culturenow: κ. Μουτούση, αυτόν τον Οκτώβριο ανεβαίνει στο «Επί Κολωνώ» η παράσταση «Αγαπητή Ελένα» της Λ. Ραζουμόβσκαγια. Περιγράψτε μας με δυο λόγια τι αφορά και ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτήν.


Aριέττα Μουτούση: Κυριολεκτικά με δύο λόγια το έργο αφορά μια δασκάλα που δέχεται στο σπίτι της την ημέρα των γενεθλίων της τέσσερις μαθητές της που έρχονται να της ευχηθούν «χρόνια πολλά» ενώ έχουν άλλους σκοπούς. Εγώ υποδύομαι τον ρόλο της καθηγήτριας Ελένας Σεργκέγεβνα.


C. N.: Το έργο αναφέρεται σε μια αμφιλεγόμενη εποχή για τη Ρωσία, στην εκπνοή θα λέγαμε ενός μεγάλου κοινωνικοπολιτικού πειράματος. Θα μπορούσε, πιστεύετε αυτό να συνδεθεί με την κατάσταση της χώρας σήμερα και αν ναι, κατά ποια έννοια;

Ναι οπωσδήποτε συνδέεται με την τωρινή κατάσταση που ζούμε στη χώρα μας. Διανύουμε κι εμείς μια εποχή σύγκρουσης και αμφισβήτησης αξιών. Ζούμε σε μια μεταβατική περίοδο που όλα «βράζουν» και το αύριο είναι αβέβαιο.


C. N.: Το συγκρουσιακό στοιχείο που αναδύεται από το κείμενο , το συναντάμε συχνότατα σε γενικευμένη μορφή, ειδικά σε χρονικές στιγμές όπως αυτή που διανύουμε. Κατά τη γνώμη σας δύνανται και πρέπει να υπάρξουν αντιστάσεις ή το ξέσπασμα αυτό, οδηγεί κατά μία έννοια στην λύση των προβλημάτων;

Α. Μ.: Καμία σύγκρουση δε φέρνει από μόνη της τη λύση. Μόνο η διεκδίκηση μιας καλύτερης πραγματικότητας, η υπομονή και η επιμονή μπορούν να βοηθήσουν.


C. N.: Ποια θα λέγατε ότι είναι τα κοινά στοιχεία του δικού σας χαρακτήρα με την ηρωίδα;

Α. Μ.: Κατ’ αρχήν αγαπάω κι εγώ πάρα πολύ τα παιδιά. Επίσης έχω αρκετά κοινά στοιχεία σε ότι αφορά τα «πιστεύω» της ηρωίδας. Θέλω κι εγώ να πιστεύω στη δύναμη της αγάπης, της αφοσίωσης, της πίστης, του δικαίου και των αξιών που θα οδηγούσαν ή θα οδηγήσουν σε μια «ανθρώπινη» κοινωνία.


C. N.: Πού θεωρείτε ότι οφείλεται η γενική στροφή του ελληνικού θεάτρου προς το κοινωνικοπολιτικό μήνυμα; Είναι μια μόδα του «επίκαιρου» ή θα έχει συνέχεια θεμελιώνοντας άλλο περιεχόμενο και οπτικές;

Α. Μ.: Δεν πιστεύω πως υπήρξε κάποια στροφή του ελληνικού θεάτρου προς το κοινωνικοπολιτικό μήνυμα αντίθετα πιστεύω πως το θέατρο πάντα διαπραγματευόταν όπως και θα διαπραγματεύεται κοινωνικοπολιτικά ζητήματα γιατί άλλωστε το ίδιο το θέατρο είναι μια πολιτική πράξη.

 


C. N.: Η παρουσία σας στα δρώμενα είναι τακτική και στο βιογραφικό σας συναντάμε σημαντικές συνεργασίες , τόσο θεατρικές, όσο και τηλεοπτικές. Αν σας ζητούσα να ξεχωρίσετε κάποιες στιγμές της καριέρας σας από το ξεκίνημα μέχρι σήμερα, ποιες θα ήταν και γιατί;

Α. Μ.: Δεν μου αρέσει να ξεχωρίζω στιγμές της πορείας μου είτε θετικά είτε αρνητικά. Όλες είναι σημαντικές και για να συμβαίνουν υπάρχει κάποιος λόγος. Παρόλα αυτά θα μπορούσα να πω ότι δεν έχει ξανασυμβεί να παίξω ένα ρόλο για δεύτερη φορά, κάτι που συμβαίνει τώρα με την «Αγαπητή Ελένα» και αυτό είναι κάτι πολύ ξεχωριστό.


C. N.: Το να προέρχεται κανείς από μια αμιγώς καλλιτεχνική οικογένεια, του δίνει περισσότερα εφόδια για την δική του πορεία ή υπάρχει πάντα η αγωνία για να καταφέρει να αναδείξει την αξία του ως μονάδα;

Α. Μ.: Φυσικά μια καλλιτεχνική οικογένεια προσφέρει εφόδια καλλιτεχνικής μόρφωσης και παιδείας. Όσον αφορά την αγωνία που αναφέρετε μετά από τόσα χρόνια πορείας έχει αλλάξει μορφή.


C. N.: Υπάρχουν πλάνα για την συνέχεια; Κάποια μεγάλη επαγγελματική επιθυμία που εύχεστε να γίνει πραγματικότητα;

Α. Μ.: Δεν υπάρχει κάτι που μπορώ να ανακοινώσω ακόμα, ούτε και καμία μεγάλη επιθυμία που εύχομαι να γίνει πραγματικότητα.

 

Η παράσταση Αγαπητή Ελένα παίζεται στο Θέατρο Επί Κολωνώ από τις 16 Οκτωβρίου 2014. Περισσότερες πληροφορίες.

Σχετικές ειδήσεις
Περικλής Μουστάκης: Η Παλαιά Διαθήκη ενέχει σπερματικά την όλη κατάσταση του ανθρώπου
23.09.2016 15:40
Τα «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», μια ιδιαίτερη παράσταση που στήθηκε με αφορμή ένα όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ, παρουσιάζεται και πάλι στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Περικλή Μουστάκη. Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο σημαντικός ηθοποιός και σκηνοθέτης, μας μιλά για την διαδικασία σύνθεσης της παράστασης και τις ενδιαφέρουσες προεκτάσεις της και τους σχολιασμούς που αφορούν την εποχή μας.
Νάνσυ Σιδέρη - Μαρία Μοσχούρη: Η λύση στην αβεβαιότητα ονομάζεται ...«Ο Θείασως πέζη Κάφκα»
13.05.2016 14:15
Δύο νέα και φρέσκα κορίτσια, απόφοιτες της Δραματικής Σχολής του Εθνικού θεάτρου, ετοιμάζονται να μοιραστούν έναν κοινό ρόλο στο νέο εγχείρημα που ανεβαίνει αυτόν τον καιρό στο Bios, με τίτλο «Ο θείασως πέζη Κάφκα». Η Νάνσυ Σιδέρη και η Μαρία Μοσχούρη εκπληρώνουν μαζί με άλλους αποφοίτους του Εθνικού, έναν στόχο που είχαν θέσει από τα χρόνια της σχολής και μιλούν στο culturenow.gr, σχετικά με την παράσταση, τον Κάφκα, καθώς και το πώς βλέπουν την κρίση στο χώρο του πολιτισμού στο ξεκίνημα της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας
Σταύρος Τσακίρης: Ο κόσμος που ζούμε τώρα πεθαίνει σιγά – σιγά
26.02.2016 15:55
Στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, παίζεται αυτόν τον καιρό το γνωστό δράμα του Μπύχνερ, «Βόυτσεκ», για πρώτη φορά ως ενιαία παράσταση. Ο Σταύρος Τσακίρης που σκηνοθετεί αυτό το μεγάλο εγχείρημα, μας εξηγεί τη σημασία μιας τέτοιας παραγωγής, καθώς και διάφορες παραμέτρους του έργου, που αγγίζουν κάθε εποχή και κοινωνία. Ωστόσο, εκτός από το να φωτίσει τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου ανεβάσματος, αποκαλύπτει και μία μεγάλη και ενδιαφέρουσα φιλοδοξία του για το μέλλον, την παρουσίαση του έπους του «Διγενή Ακρίτα».
Λυδία Φωτοπούλου: Με προβληματίζει η έλλειψη συναίσθησης στην κοινωνία
24.02.2016 10:45
Η Λυδία Φωτοπούλου παραμένει πιστή εργάτρια του θεάτρου από την αρχή της καριέρας της μέχρι σήμερα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ως ηθοποιός συνδέθηκε κατεξοχήν με το σανίδι, συνεργαζόμενη με τους σπουδαιότερους Έλληνες σκηνοθέτες, σε κάποιες από τις σημαντικότερες σκηνές της χώρας. Λίγες μέρες πριν την πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης «Όπερας της Πεντάρας» στο Παλλάς, όπου κρατά τον ρόλο της «Τζέννυ», συζητήσαμε μαζί της για το ιδιαίτερο αυτό έργο και πόσο σύγχρονος αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ο Μπρεχτ.
Βασίλης Τσιγκριστάρης: Μόνο μέσα από τις ανθρώπινες σχέσεις μπορούμε να κρατήσουμε κάτι δικό μας
22.02.2016 12:04
Η Ομάδα Χρώμα και ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής επιστρέφουν από τις 24 Φεβρουαρίου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης για να παρουσιάσουν για δέκα μόνο παραστάσεις το νέο καλλιτεχνικό τους εγχείρημα «Damiens / Φουκώ – Χειμωνάς». Ο Βασίλης Τσιγκριστάρης, που υπογράφει τη διασκευή μαζί με τον Κωνσταντίνο Χατζή και ενσαρκώνει τον σύγχρονο Damiens, μας εισάγει στον κόσμο του ήρωά του “που ακροβατεί ανάμεσα στο φως και στο σκοτάδι”, ενώ παράλληλα, μας μιλάει, για τις σύγχρονες μεθόδους σωφρονισμού που χρησιμοποιεί πολύ “έξυπνα”, “διακριτικά” και “ύπουλα” η κοινωνία και για τις ανθρώπινες σχέσεις οι οποίες “δημιουργούν το κάτι διαφορετικό μέσα στον καθένα μας, αυτό που ευτυχώς ποτέ δεν θα μπορέσει να ελέγξει καμία εξουσία” !