Το BIOS και τα Δημήτρια παρουσιάζουν την ιδιοφυή περφόρμανς του Nassim Soleimanpour, White Rabbit, Red Rabbit, που έχει ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο και έχει κερδίσει κοινό και κριτικούς για δύο μόνο παραστάσεις στο πρώην maison crystal.

Η παράσταση White Rabbit, Red Rabbit αποτελεί μέρος του καλλιτεχνικού προγράμματος που παρουσιάζει το BIOS φέτος στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο των Δημητρίων, μέσω του οποίου επιχειρούμε να δημιουργηθεί ένα ανοιχτό πεδίο επικοινωνίας και διαλόγου αλλά και ένα δίκτυο καλλιτεχνικής παραγωγής μεταξύ των δύο πόλεων. Η παράσταση White Rabbit, Red Rabbit πραγματοποιήθηκε με μεγάλη απήχηση για πρώτη φορά στην Αθήνα, το 2013, στο φεστιβάλ περφόρμανς Live Manual, μία παραγωγή του BIOS σε συνεργασία με το Forest Fringe του Εδιμβούργου.

Χωρίς σκηνοθέτη και σκηνικό, ένας διαφορετικός κάθε βράδυ ηθοποιός καλείται να διαβάσει το κείμενο του Nassim Soleimanpour, ενός Ιρανού συγγραφέα που επειδή αρνήθηκε να υπηρετήσει στο στρατό, του απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα. Μια από τις πιο πολυσυζητημένες παραστάσεις του Φεστιβάλ Εδιμβούργου 2011, το White Rabbit, Red Rabbit είναι μια παράσταση της οποίας η ιστορία και η έκβαση είναι έκπληξη τόσο για το κοινό, όσο και για τον ίδιο τον ηθοποιό.

Κανένας ηθοποιός δεν έχει διαβάσει το κείμενο πριν από την στιγμή που βρίσκεται μπροστά στο κοινό. Αυτή είναι η πρώτη από μια σειρά εκπλήξεων που επιφυλάσσεται για το κοινό στην ιδιοφυή παραβολή του Ιρανού συγγραφέα. Η απουσία του συγγραφέα συμβολικά καλύπτεται από μια άδεια καρέκλα που κρατείται για αυτόν σε κάθε παράσταση. Η παρουσία του, όμως, είναι αισθητή καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου.

Το κείμενο διαβάζουν οι:
Τετάρτη 22 Οκτωβρίου: Βασίλης Σπυρόπουλος

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου: Ελένη Δημοπούλου

…ένα συγκλονιστικό δείγμα θεάτρου, που διεγείρει τη σκέψη και θέτει ηθικά διλήμματα. Είναι μια υπέροχη απόδειξη της δύναμης των λέξεων που διαπερνά τις διαφορετικές κουλτούρες και τα σύνορα. Αξίζει σίγουρα 5 αστέρια.

**** Fringe Review

Το πιο σημαντικό είναι ότι θέτει την αυθεντία των αρχών υπό αμφισβήτηση.

Huffington Post

…μια τρυφερή και ευρηματική αντίδραση στην καταπίεση και τον εξαναγκασμό…

Lyn  Gardner, The Guardian