H Γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζει την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014 μία νέα ομαδική έκθεση γλυπτικής, σχεδίου και ζωγραφικής.Στην έκθεση θα παρουσιαστούν σημαντικά έργα των: Giovanni Anselmo, Pier Paolo Calzolari, Wim Delvoye, Γιάννη Κουνέλλη, Richard Long, Mario Merz, Marisa Merz, Franz West και Gilberto Zorio.

Ο Giovanni Anselmo (γ.1934, Ιταλία), ένας από τους κύριους εκπροσώπους του κινήματος της Arte Povera, αντανακλά την τάξη των πραγμάτων, του κύκλου της φύσης και της βαρύτητας. Εργάζεται κυρίως πάνω σε γρανίτη, ένα υλικό το οποίο, για τον ίδιο, συμβολίζει την ιδέα του βάρους και του απολιθώματος. Εργάζεται σε αντίθεση με τους φυσικούς νόμους, ενώ πάντα διατηρεί μια ισορροπία στα έργα του μέσα από τη χρήση εύθραυστων και ευπαθών υλικών.

O Pier Paolo Calzolari (γ.1943, Ιταλία) είναι κι αυτός ένας από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές της Arte Povera. Η πρακτική του περιλαμβάνει ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική, κείμενα, βίντεο, περφόρμανς, χρησιμοποιώντας υλικά όπως φωτιά, πάγος, σίδηρος, αλάτι, μούχλα, καπνός κτλ.  Στα έργα του υψώνει την ιεροτελεστία της καθημερινότητας στο επίπεδο της αισθητικής εμπειρίας, και εστιάζει στην ευαισθησία και στην ευθραστότητα των αντικειμένων και υλικών.

Τα έργα του Wim Delvoye (γ.1967, Γαλλία) εξερευνούν την ιστορία της τέχνης, γοτθικούς καθεδρικούς ναούς και γλυπτά του 19ου αιώνα, από τον Bosch και Brueghel έως τον Warhol, αποκαλύπτοντας ταυτόχρονα την ομορφιά των καθημερινών αντικειμένων.

O Γιάννης Κουνέλλης  (γ. 1936, Ελλάδα) είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως ηγετική φιγούρα του κινήματος Arte Povera και ως οπτικός φιλόσοφος που με ποικίλα μέσα συντάσσει μία νέα εννοιολογική και αισθητική αλφάβητο. Έχει αφιερωμένη αίθουσα στην Tate Modern, ενώ έργα του συγκαταλλέγονται στις συλλογές των μουσείων Guggenheim και  MoMA ΝΥ.

Ο Richard Long (γ.1945, Αγγλία), ανήκει στους πρωτοπόρους της Εννοιολογικής τέχνης. Από το 1967 ο Long μετασχηματίζει τον περιπάτο σε έργο τέχνης: γλυπτά, φωτογραφίες και κείμενα. Η δουλειά του Ρίτσαρντ Λονγκ είναι ταυτόχρονα μοντέρνα και «πριμιτίφ», εννοιολογική και υλική, εστιάζοντας στον προβληματισμό τόσο για το τελειωμένο έργο τέχνης όσο και για την πορεία της ολοκλήρωσής του.   

Ο Mario Merz (γ.1925-2009, Ιταλία), σημαντικό μέλος της Arte Povera, δημιουργεί φόρμες για να συμπληρώσουν χώρους-κόσμους δικής του επινόησης. Ιγκλού, δεμάτια, πίνακες, κώνοι και σπείρες, αριθμητικές ακολουθίες και σωλήνες νέον, είναι επαναλαμβανόμενα μοτίβα σε αυτούς τους ουτοπικούς κόσμους. Στα έργα του αντιπαραθέτει απλά υλικά που φέρνουν στο μυαλό τη φύση αλλά και πιο τεχνολογικά αντικείμενα.

Η Marisa Merz (γ.1925, Ιταλία) είναι μία από τις κεντρικές προσωπικότητες και η μόνη γυναίκα που συνδέεται με το κίνημα της Arte Povera στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 και του ’70. Γνωστή για την ασυνήθιστη χρήση υλικών όπως  χαλκός, σύρμα, πηλός και κερί, τα γλυπτά και τα σχέδια της Merz αντανακλούν την ποιητική ευαισθησία και το όραμά της για την τέχνη και τη ζωή.

Ο Franz West (γ. 1947, Αυστρία) ξεκίνησε ως αυτοδίδακτος καλλιτέχνης στις αρχές της δεκαετίας του ’70, και δημιουργούσε έργα μικρής κλίμακας, σε χαρτί. Από τότε η πρακτική του περιλαμβάνει αφηρημένα γλυπτά, έπιπλα, κολάζ, εγκατάστασεις.Ο αποσπασματικός χαρακτήρας των έργων του Franz West, η πρωτόγονη και τραχιά φύση των επιφανειών και των σχημάτων τους, καθώς και τα δυνατά χρώματα προκαλούν τον θεατή σε μια διαπραγμάτευση για την ταυτότητα του σύγχρονου έργου τέχνης.

Ο Gilberto Zorio (γ. 1944, Ιταλία), εκπρόσωπος της Arte Povera, μέσα από τη χρήση διαφόρων υλικών, όπως μέταλλο, φως και λέιζερ, δουλεύει σύμφωνα με την ιδέα ότι η τέχνη είναι μια διαδικασία. Στόχος του είναι να δημιουργήσει φαινόμενα που συνδέονται με την ενέργεια που παράγεται από τη συνεύρεση συγκεκριμένων υλικών.

Έργο: Jannis KOUNELLIS – Untitled, 1994, Mixed media, 2 x (200 x 180 x 30 cm)/ DImensions variable