Η Alma contemporary art gallery συμμετέχει με έργα των Kalos & Klio (booth G 1.11) στην 11η  Berliner Liste, που θα πραγματοποιηθεί από 18 έως 21 Σεπτεμβρίου 2014, στο Βερολίνο.

Το καλλιτεχνικό ζευγάρι των Kalos & Klio εδώ και πέρα από μια δεκαετία δουλεύει εξερευνώντας τη σχέση μεταξύ των συμβόλων και των αποβλήτων του πολιτισμού μας, μεταξύ της υλικότητας των αντικειμένων και της θύελλας πληροφοριών του διαδικτύου, μεταξύ του άυλου της ψηφιακής εικόνας και των έργων φετίχ που κατασκευάζουν χρησιμοποιώντας τα πιο εκλεπτυσμένα και πολύτιμα υλικά. Η μέθοδος τους συνίσταται στο να σκάβουν στα παζάρια του πλανήτη ανασύροντας και συλλέγοντας υλικά και εικονικά ετερόκλητα θραύσματα από τα πιο εκκεντρικά έως και τα πιο κοινότοπα  αντικείμενα, άλλα καινούργια, άλλα ημικαταστραμμένα με την πατίνα του χρόνου πάνω τους, ενώ παράλληλα χαρτογραφούν συστηματικά τις πιο σκοτεινές περιοχές του κυβερνοχώρου, ενός χώρου που κάθε λεπτό που περνάει αλλάζει και γιγαντώνεται ακόμη περισσότερο.

 

Στην παρουσία αυτή της Alma contemporary art gallery στην 11th  Berliner Liste,2014 στο Βερολίνο,  οι Kalos & Klio παρουσιάζουν μερικά από τα πιο ώριμα έργα τους μέχρι στιγμής. Η σειρά Artificialia αντλεί τη γοητεία της από ένα παράδοξο φετίχ για τα τεχνητά μέλη και όργανα. Θραύσματα παρμένα από κάθε λογής προέλευση ιεροποιούνται μέσα από την τελετουργική τους παρουσίαση ως σύγχρονα τάματα. Ο φαλλός Magnus Apparatus και το αιδοίο Magnus Mater παρουσιάζουν το γνώριμο θέμα της σεξουαλικότητας με έναν μπαρόκ τρόπο που ίσως δεν έχουμε ξαναδεί στα σύγχρονα εικαστικά. Το δίπτυχο The Dukes of Urbino ανακαλεί τη ζωγραφική του Arcimboldo, μεταφερμένη στον χαοτικό και τρομακτικό ψηφιακό κόσμο. Το μπαρόκ, η αναγεννησιακή εικονογραφία και οι θρησκευτικοί συμβολισμοί, το πέρασμα μέσα από όλη την ιστορία της τέχνης είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν όλη τους την δουλειά. Όπως και ο ύψιστος βαθμός πολυπλοκότητας που φθάνει σε πρωτοφανή επίπεδα στο έργο τους  με τίτλο Babylon, ως ένα ιδιότυπο πολυπολιτισμικό χωνευτήρι που μασάει τα πάντα, από αρχιτεκτονικά στοιχεία, μηχανικές κατασκευές μέχρι και δομές  ανθρώπινης ανατομίας   απομεινάρια του υλικού πολιτισμού  από  όλη την ιστορία της ανθρωπότητας . Χρειάζεται κάποιος μεγεθυντικός φακός για να μπορέσει ο θεατής να αποκρυπτογραφήσει κάθε λεπτομέρεια και να αποκαλύψει τα λεπτότατα μυστικά που κρύβει κάθε τους έργο…

 

Θανάσης Μουτσόπουλος

Αναπληρωτής Καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης  και της Θεωρίας του Πολιτισμού , Πολυτεχνείο Κρήτης