Τα φετινό φεστιβάλ των Αισχυλείων παρουσιάζει ένα αφιέρωμα στο σύγχορνο ελληνικό κινηματογράφο, με προβολές των καλύτερων ταινιών των τελευταίων ετών.

Το πρόγραμμα των προβολών:

22/9
«Οι Αισθηματίες»
του Νίκου Τριανταφυλλίδη (2013)

Υπόθεση: Ενας μεσήλικας αστός, υπεράνω πάσης υποψίας, με το παρατσούκλι ο «Δάσκαλος» ζει απομονωμένος στην παραθαλάσσια έπαυλή του μαζί με την έφηβη κόρη του. Μόνο που, στην πραγματικότητα, είναι ένας αρχαιοκάπηλος τοκογλύφος που διακινεί τα κλοπιμαία του μέσα σε νεκροφόρες που διασχίζουν την Αθήνα. Τις βρωμοδουλειές του τις έχουν αναλάβει δύο νεαροί: o Eρμής και ο Γιάννης. Εκαστος διαπράττει από ένα μοιραίο λάθος. Ο μεν Ερμής ερωτεύεται την έφηβη κόρη του Δασκάλου, ο δε Γιάννης παθιάζεται με μία πόρνη. Αμφότεροι, ως Αισθηματίες, πρέπει να βγουν από τη μέση.

Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος: Nίκος Τριανταφυλλίδης // Παραγωγή:  HYPERLINK “https://www.facebook.com/NimaProductions/”NiMa – Ενέργειες Τέχνης και Πολιτισμού // Executive Producer: Θεοδώρα Βαλεντή // Συμπαραγωγοί: Spectral Productions, Νίκος Καβουκίδης, Stefi Productions, Supernova Productions // Εκτέλεση Παραγωγής: Μαρίνα Δανέζη // Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Κοτρώτσης // Σκηνογράφος: Κατερίνα Ζουράρη // Ενδυματολόγος: Βασιλική Σύρμα // Μουσική: The Boy // Ηχολήπτης: Μάκης Ασημακόπουλος // Make up: Ιωάννα Λυγίζου // Hair stylist: Σταμάτης Καραίσκος // Μοντάζ: Γιώργος Παντελεάκης // Σύμβουλος Παραγωγής: Φωκίων Μπόγρης // Βοηθοί Σκηνοθέτη: Γιώργος Κολύρας, Γιώργος Φουρτούνης // Φωτογράφος Πλατώ: Χρήστος Σαρρής // Με την υποστήριξη του Cape Sounio // Πρωταγωνιστούν: Τάκης Μόσχος, Χάρης Φραγκούλης, Δημήτρης Λάλος, Ιλιάνα Μαυρομάτη, Ευτυχία Γιακουμή, Αθηνά Παπά, Αντώνης Σπίνουλας, Ιωαννα Μπακαλάκου, Ρένος Χαραλαμπίδης, Κώστας Ξυκομηνός, Αλέξανδρος Βούλγαρης, Βlaine L. Reininger, Στάθης Σταμουλακάτος και ο Λευτέρης Μυτιληναίος // Φιλική Συμμετοχή: Λάγια Γιούργου, Χρήστος Δήμας, Θύτης, Πέτρος Τατσόπουλος, Βασίλης Μαζωμένος, Μάρκος Χολέβας και η Βαλέρια Χριστοδουλίδου

23/9
«Ο Εχθρός Μου»
του Γιώργου Τσεμπερόπουλου (2013)

Με φόντο μία Αθήνα εγκλωβισμένη στην καθημερινότητά της και μια κοινωνία απρόσωπη και σε παρακμή, η νέα δημιουργία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου «Ο Εχθρός Μου», είναι επιτέλους μία εγχώρια ταινία που ασχολείται με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.  Του Γιώργου Ρούσσου.
Το φιλμ «Ο Εχθρός Μου», πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 37ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Μόντρεαλ και συγκεκριμένα στο τμήμα Focus on World Cinema. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε στο 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου (London Film Festival), το οποίο διεξήχθη από τις 9 έως τις 20 Οκτωβρίου.

Η νέα ταινία του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, προβλήθηκε για πρώτη φορά μπροστά στο ελληνικό κοινό, στο πλαίσιο του 19ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Αθηνών – Νύχτες Πρεμιέρας, όπου και είχαμε και την ευκαιρία να την απολαύσουμε. Πλέον κυκλοφορεί κανονικά στις Κινηματογραφικές Αίθουσες σε διανομή της Odeon.

Πρωταγωνιστής της ταινίας μας, είναι ο 48χρονος Κώστας Στασινός, ιδιοκτήτης γεωπονικού ανθοπωλείου. Ο Κώστας, ζει μία συνηθισμένη ζωή με τη γυναίκα του Ράνια, τον 17χρονο γιο τους Ανδρέα (ο οποίος βρίσκεται στην τελευταία τάξη του Λυκείου) και την 14χρονη κόρη τους, Λουίζα.
 
Προοδευτικός και αμετανόητα ιδεολόγος από τα φοιτητικά του χρόνια στη Γεωπονική, ο ήρωας μας έχει εμφυσήσει στα παιδιά του τις αξίες με τις οποίες ανδρώθηκε. Όμως, η λεηλασία του σπιτιού του από μία συμμορία, θα ανατρέψει ολοκληρωτικά την οικογενειακή ηρεμία, φέρνοντας βίαια στην καθημερινότητά της το παλιό κυνηγετικό όπλο του πατέρα του. Άραγε, έχει τη δύναμη η οικογένεια του Κώστα να επουλώσει τις πληγές της και να γυρίσει σελίδα;

24/9
“Miss Violence”
του Αλέξανδρου Αβρανά (2013)

Την ημέρα των γενεθλίων της η εντεκάχρονη Αγγελική πηδάει από το μπαλκόνι και πέφτει στο κενό με ένα χαμόγελο σχηματισμένο στα χείλη της. Η αστυνομία και η κοινωνική πρόνοια προσπαθούν να εξιχνιάσουν τον λόγο της πιθανής αυτοκτονίας. Η οικογένεια όμως υποστηρίζει σθεναρά πως ήταν ατύχημα. Ποιο μυστικό πήρε μαζί της η μικρή Αγγελική; Γιατί η οικογένεια επιμένει να την «ξεχάσει» και να συνεχίσει τη ζωή της; Αυτές είναι οι απαντήσεις που αναζητά η κοινωνική πρόνοια, όταν τους επισκέπτεται στο άψογα τακτοποιημένο τους σπίτι. Ο πατέρας έχει φροντίσει να μη λείπει τίποτα. Όλα βρίσκονται στη θέση τους. Τίποτα δεν μπορεί να τους προδώσει. Όμως ο μικρότερος αδερφός της Αγγελικής θα δώσει άθελα του στοιχεία που σταδιακά θα θρυμματίσουν τον καλογυαλισμένο κόσμο της οικογένειας.

Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Αβρανάς
Hθοποιοί: Θέμης Πάνου, Ρένη Πιττάκη, Χλόη Μπολότα, Γιώτα Φέστα, Μηνάς Χατζησάββας, Ελένη Ρουσσινού, Σίσυ Τουμάση, Καλλιόπη Ζωντανού, Κωνσταντίνος Αθανασιάδης

25/9
«Washingtonia»
σε σενάριο & σκηνοθεσία
Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

«Washingtonia» είναι ο τίτλος της βραβευμένης ταινίας μικρού μήκους της Κομοτηναίας Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη. Η ταινία επικεντρώνει το φακό της στις ανθρώπινες σχέσεις χωρίς να θέλει να περάσει ιδιαίτερα μηνύματα. Προβλήθηκε στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 2013 στο πλαίσιο του Open Air Film Festival που διοργανώνεται από τις Νύχτες Πρεμιέρας και απέσπασε δύο βραβεία. Το ένα στην Αθήνα και το δεύτερο σε διοργάνωση του Μαρόκου. 
Το «Washingtonia» ολοκληρώθηκε μέσα σε ένα μήνα, συμπεριλαμβανομένου και του μοντάζ. Το όνομά της προέρχεται από το όνομα μιας ποικιλίας φοίνικα που υπάρχει και στην Αθήνα «Washingtonia robusta» και είναι ο φοίνικας ο οποίος δεν «πεθαίνει» από το κόκκινο σκαθάρι. «Και στην Αθήνα οι περισσότεροι φοίνικες είναι άρρωστοι ή νεκροί εξαιτίας αυτής της πανδημίας του κόκκινου σκαθαριού που τρώει τους φοίνικες. Στην ταινία υπάρχει το επαναλαμβανόμενο μοτίβο του φοίνικα και ο «Washingtonia robusta» έρχεται σε αντιπαράθεση με τους υπόλοιπους φοίνικες, γιατί έχει μικρή καρδιά και το κόκκινο σκαθάρι δεν επιλέγει να τον φάει κι έτσι είναι ο μόνος φοίνικας που επιβιώνει», θα πει στο «Χ» η δημιουργός της ταινίας. Πρόκειται για μια ταινία για τις ανθρώπινες σχέσεις, που ακολουθεί κάποιους χαρακτήρες στην Αθήνα το καλοκαίρι, εξήγησε η ίδια. «Ουσιαστικά είναι μία ταινία για την αγάπη και για την μοναξιά των ανθρώπων. Και αυτό δίνεται εύγλωττα με τον φοίνικα», εξήγησε. 


25/9
«Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά»
της Ελίνας Ψύκου (2013)

«Η Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ελίνας Ψύκου που ξεχωρίζει για τη διαύγεια της αφήγησης του, αποδίδοντας με ακρίβεια την πρόθεση της δημιουργού να διηγηθεί μια ιστορία για την ταυτότητα και τη μνήμη. Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Όμως είναι χειμώνας και το ξενοδοχείο είναι κλειστό. Τριγυρνάει μόνος του σαν να έχει χάσει την ταυτότητα του, ενώ παράλληλα επιθυμεί να επαναφέρει τα ίχνη του στη μνήμη των άλλων. Ο Αντώνης Παρασκευάς σκοπεύει να λάμψει δια της απουσίας του και η Ελίνα Ψύκου τον παρακολουθεί και παράλληλα χτίζει με δεξιοτεχνία μια ιστορία ανάμεσα στο τραγικό και το κωμικό. Μέσα από τα γεωμετρικά κάδρα και τις αλλόκοτες, μοναχικές στιγμές του πρωταγωνιστή ξετυλίγεται μια ευρηματική και πρωτότυπη παραβολή για την Ελλάδα του σήμερα. Ο Χρήστος Στέργιογλου από την άλλη καταθέτει μια εξαιρετική ερμηνεία και συνθέτει με μαεστρία ένα συγκινητικό και ταυτόχρονα ανελέητο πορτρέτο ενός αναλώσιμου τηλεοπτικού αστέρα.

Η ταινία απέσπασε το πρώτο βραβείο  στην κατηγορία Works in Progress του Κάρλοβι Βάρι (2012), ενώ έκανε την πρεμιέρα της στο τμήμα Forum του 63ου Φεστιβάλ Βερολίνου. Παράλληλα, η Ελίνα Ψύκου επιλέχθηκε από το περιοδικό Variety ως μια από τους 10  πιο υποσχόμενους Ευρωπαίους σκηνοθέτες στη λίστα των 10 Directors to Watch του φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι (2013). Ακολούθησαν τρεις διακρίσεις στο 54ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και πολλές συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ κινηματογράφου – Τορόντο, Λονδίνο, Sitges, Στοκχόλμη, Mar del Plata και άλλα –  που επιβεβαίωσαν τη δυναμική και την ιδιαιτερότητα της ταινίας.
 
Ο Αντώνης φτάνει σ’ ένα ξενοδοχείο κοντά στη θάλασσα. Είναι χειμώνας, το ξενοδοχείο είναι κλειστό και ο Αντώνης τριγυρνάει μόνος του. Μοιάζει να έχει όλο το χρόνο με το μέρος του. Ώσπου στην τηλεόραση ανακοινώνεται η εξαφάνιση του γνωστού δημοσιογράφου Αντώνη Παρασκευά.

26/9
«Το μικρό ψάρι»
του Γιάννη Οικονομίδη (2013)

Η ταινία (που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές αίθουσες την Πέμπτη 27 Μαρτίου) παρουσιάζει την πορεία ενός άνδρα, του Στράτου, που κάνει δύο διαφορετικές δουλειές (την ημέρα εργάτης σε βιοτεχνία ψωμιού και τη νύχτα επαγγελματίας εκτελεστής) προσπαθώντας να μαζέψει χρήματα για βοηθήσει να δραπετεύσει ένας φυλακισμένος φίλος του, στον οποίο χρωστά τη ζωή του.

27/9
“Runaway Day”
του Δημήτρη Μπαβέλλα

Η Μαρία και ο Λουκάς αποφασίζουν χωρίς κάποιο προφανή λόγο να τραπούν σε φυγή από τα σπίτια τους, καθώς καθένας τους βρίσκεται αντιμέτωπος με τα προσωπικά του προβλήματα. Δραπετεύοντας από τις προσωπικές τους φυλακές αρχίζουν μια περιπλάνηση στη σύγχρονη Αθήνα, εξερευνώντας την πόλη από την αρχή. Αυτή η βόλτα εξελίσσεται από αστεία έως επικίνδυνη. Οι δυο τους αναλώνονται σε μια σειρά από μικρές και μεγάλες παρανομίες ενώ παράλληλα συναντούν ιδιαίτερους χαρακτήρες, όπως για παράδειγμα την Εύα, ένα μαύρο κοριτσάκι που το έχει σκάσει από το σχολείο και γίνεται αμέσως φίλη με το Λουκά. Ακόμη, διάφοροι άλλοι άνθρωποι βρίσκονται στο κατόπι τους. Όλα αυτά λίγες μόλις ώρες πριν ολόκληρη η πόλη σταδιακά ακολουθήσει το παράδειγμα των βασικών χαρακτήρων και τραπεί μαζικά σε φυγή.

28/9
«Μικρά Αγγλία»

Ένα σπίτι, ένα μυστικό, ένας άνδρας, δύο αδελφές. Η 20χρονη Όρσα (Πηνελόπη Τσιλίκα) είναι παράφορα ερωτευμένη με τον υποπλοίαρχο Σπύρο Μαλταμπέ (Ανδρέας Κωνσταντίνου). Κλειστός χαρακτήρας δεν αποκαλύπτει το μυστικό της σε κανέναν. Η μικρότερη αδελφή της, Μόσχα (Σοφία Κόκκαλη), δυναμική και γεμάτη όνειρα θέλει να φύγει από την Άνδρο, να αποδράσει από τη μοίρα των γυναικών του νησιού να παντρεύονται ναυτικούς που όλο λείπουν ή θαλασσοπνίγονται.

Για τη μητέρα τους, Μίνα (Αννέζα Παπαδοπούλου), σύζυγο καπετάνιου που προτιμά το Ατλαντικό Σουφ από το σπίτι του, ο έρωτας είναι κακός μπελάς και πόνος. Παρακάμπτοντας τα αισθήματα των κοριτσιών της, συνωμοτεί, αξιοποιεί γνωρισμίες και τις παντρεύει με γνώμονα το συμφέρον.
Την Όρσα με τον πλοιοκτήτη και καπετάνιο Νίκο Βατοκούζη (Μάξιμος Μπουμούρης) και λίγο αργότερα τη Μόσχα με τον καπετάνιο πλέον Σπύρο. Άθελά της ναρκοθετεί το ίδιο της το σπιτικό. Το διώροφο που έχτισε με τα εμβάσματα του άντρα της. Στο κάτω σπίτι η Όρσα. Στο πάνω η Μόσχα.

Η Ταινία είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη.