Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Νέα Θέα: Έκθεση Τεκτονικής Κατασκευής στην ταράτσα του Ρομάντσο

Νέα Θέα: Έκθεση Τεκτονικής Κατασκευής στην ταράτσα του Ρομάντσο

Το αρχιτεκτονικό γραφείο Topotheque σε συνεργασία με την ομάδα Ο-203, νικητές του πρώτου γύρου του διαγωνισμού υποτροφιών νέων δημιουργών CU RestartUp @ Ρομάντσο, θα κατασκευάσουν και συναρμολογήσουν στο δώμα του Ρομάντσο, μέσα στο πλαίσιο της έκθεσης “ΝΕΑ ΘΕΑ”, μια πειραματική, αυτοφερόμενη, τεκτονική κατασκευή σε κλίμακα 1:1, από επεξεργασμένες ξύλινες επιφάνειες.


Την Πέμπτη 12 Ιουνίου, ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης, στις 21.00, θα πραγματοποιηθεί διάλεξη αρχιτεκτονικής από το τεχνικό γραφείο Topotheque με θέμα “Η συνέργεια αλγοριθμικών διαδικασιών μορφογένεσης με παραδοσιακές κατασκευαστικές τεχνικές και ιδιότητες φυσικών και σύνθετων υλικών στον αρχιτεκτονικό και βιομηχανικό σχεδιασμό”.


Αλλάζοντας Εποχή

Η εξάπλωση των υπολογιστικών διαδικασιών στον τομέα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού σε συνδυασμό με τη χρήση ελεγχόμενων, αριθμητικά, μονάδων κατασκευής (CNC machines) έχει ανοίξει νέους ορίζοντες στον τρόπο προσέγγισης και αντιμετώπισης της σχεδιαστικής διαδικασίας.

Η συνέργεια μορφογενετικών αλγοριθμικών διαδικασιών, νέων μεθόδων παραγωγής και επεξεργασίας υλικών εισάγει καινοτόμες αισθητικές και σχεδιαστικές αξίες, καθώς η αντιμετώπιση ορισμένων, μέχρι πρότινος απαγορευτικά, πολύπλοκων υπολογιστικών διαδικασιών επιτρέπει την εμφάνιση ενός εναλλακτικού μοντέλου εργασίας, περισσότερο προγραμματιστικού παρά σχεδιαστικού.

Αυτό το νέο μοντέλο εργασίας προτάσσει τη δημιουργία πολυδιάστατων ψηφιακών μοντέλων, που περιλαμβάνουν, πέραν των γεωμετρικών πληροφοριών, παραμέτρους, που σχετίζονται με τις κατασκευαστικές μεθόδους, τις ιδιότητες του υλικού, αλλά και τον τρόπο μεταφοράς και συναρμολόγησης του.

Η πρόκληση πλέον είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο η μετάβαση αυτή διαμορφώνει την αρχιτεκτονική πραγματικότητα και πως παρόμοια παγκόσμια φαινόμενα, όπως η αλλαγή του προτύπου βιομηχανικής παραγωγής και η βελτίωση της ποιότητας ζωής στο κτισμένο περιβάλλον , επιδρούν τοπικά στις εκάστοτε κοινωνικές και οικονομικές δομές.

Η μελέτη θα εξερευνήσει συγκεκριμένα την αρχιτεκτονική μεταφορά υπολογιστικών μοντέλων, που συνδυάζουν διαφορετικού τύπου ιεραρχίες (top-down & bottom up) για τη λήψη σχεδιαστικών και κατασκευαστικών αποφάσεων στα πρώτα στάδια του σχεδιασμού.


Τopotheque

Το δημιουργικό γραφείο Topotheque ιδρύθηκε στην Νέα Υόρκη το 2006 από τους Ιάσωνα Πανταζή και Ευάγγελο Πανταζή και ασχολείται μ' ένα σύνολο δραστηριοτήτων με κύριο άξονα το design, σε ποικίλες του εκφάνσεις, από την αρχιτεκτονική και το βιομηχανικό σχεδιασμό, έως τη γραφιστική και τις εικαστικές τέχνες.

Βασικό αντικείμενο έρευνας αποτελεί η εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών στην αρχιτεκτονική πρακτική με σκοπό τον περαιτέρω πειραματισμό πάνω στη σχέση των άυλων παραμέτρων του σχεδιασμού και της απτής οντότητας του τελικού αντικειμένου, είτε πρόκειται για ένα κτίριο, ένα αντικείμενο, ή μία εικαστική εγκατάσταση ή παρέμβαση.


Ο – 203

Ο Νικόλας, ο Βίκτωρας και ο Βαγγέλης είναι φίλοι χρόνια και αποφάσισαν να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό CU RestartUp @ Ρομάντσο με το “Another Photo Opportunity”, ένα φωτογραφικό λεύκωμα με εμπειρίες των τελευταίων πέντε χρόνων, αποτυπωμένες στο φακό.

Ο Βαγγέλης Πανταζής, 28 ετών, είναι γεννημένος στα Γιάννενα. Έχει σπουδάσει αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο πολυτεχνείο του ΕΤΗ στη Ζυρίχη, καθώς επίσης και αργυροχρυσοχοία στο Ι.Ι.Ε.Κ ΜΟKUME.  Έχει εργαστεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως αρχιτέκτονας και είναι ιδρυτικό μέλος του σχεδιαστικού γραφείου Topotheue και της πλατφόρμας Vagio.

Ο Νικόλας Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Σπούδασε Δασολογία στο ΑΠΘ, και Περιβαλλοντική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο του Lund. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα, στον τομέα της εστίασης.

Ο Bίκτωρας Γκόγκας επίσης γεννημένος το 1985, έχει σπουδάσει Τεχνολογία Γραφικών Τεχνών. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως γραφίστας.

Ο Βαγγέλης, έμαθε για το διαγωνισμό και παρότρυνε τους φίλους να συμμετάσχουν. Μετά τη νίκη τους, αγκάλιασαν και τον έτερο νικητή του διαγωνισμού Δημοσθένη Μπάρμπα, με τον οποίο θα συστεγαστούν στο ίδιο γραφείο με την επωνυμία Ο – 203, που προέκυψε από τον αριθμό του γραφείου που τους παραχωρήθηκε.

Κατά την οκτάμηνη παραμονή τους στη θερμοκοιτίδα του Ρομάντσο, φιλοδοξούν να εκμεταλλευτούν πλήρως την ευκαιρία που τους δίνεται με πολλές δραστηριότητες που θα περιλαμβάνουν μορφές τέχνης όπως η μεταξοτυπία, η τυπογραφία, η μουσική , η φωτογραφία και το design.

Σχετικές ειδήσεις
Room18: Το νέο αστικό ξενοδοχείο από το Μουσείο Μπενάκη και τις ΔΟΜΕΣ
02.11.2016 16:42
Η Διεθνής Επιθεώρηση Αρχιτεκτονικής ΔΟΜΕΣ και το Μουσείο Μπενάκη, σε συνέχεια του Πανευρωπαϊκού Διαγωνισμού Σχεδιασμού Room18, με θέμα το δωμάτιο ενός αστικού Ελληνικού ξενοδοχείου 18m2, διοργανώνουν την έκθεση Room18, παρουσιάζοντας 262 νέες προτάσεις, 582 δημιουργών, από 17 χώρες. Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Μπενάκη σε χώρο 500μ2, από τις 18 Νοεμβρίου έως τις 4 Δεκεμβρίου.
Creative Photography: έκθεση φωτογραφίας από το ΙΕΚ ΑΚΜΗ στο Ρομάντσο
06.06.2016 12:51
Για μια ακόμα χρονιά, οι νέοι ταλαντούχοι καλλιτέχνες του τομέα Φωτογραφίας του ΙΕΚ ΑΚΜΗ, αναμένεται να κερδίσουν τις εντυπώσεις  στην έκθεση φωτογραφίας, που διοργανώνεται προς τιμήν τους στο Πολιτιστικό Κέντρο ”Romantso”.
Δικό μου: έκθεση ψηφιακών τεχνών στο Ρομάντσο
10.03.2016 11:30
Το Ρομάντσο εγκαινιάζει την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016 την έκθεση ψηφιακών τεχνών με τίτλο "δικό μου".
The Scum of Prosperity: έκθεση ενδυματολογίας και πολυμέσων στο Ρομάντσο
05.02.2016 10:54
Οι φοιτητές της Σχολής Καλών Τεχνών του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, παρουσιάζουν την έκθεσή με τίτλο "The Scum of Prosperity”, από τις 13 έως τις 15 Φεβρουαρίου, στον πρώτο όροφο του Ρομάντσο.
Αστικό σήμα: τα έργα του διαγωνισμού σε έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
19.01.2016 11:34
Το "Αστικό Σήμα", είναι η έκθεση των συμμετοχών στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό φοιτητικό διαγωνισμό για τον σχεδιασμό κατασκευής από ξύλο, που εγκαινιάζει το Μουσείο Μπενάκη στις 20 Ιανουαρίου 2016.