Mαθητές από 10 Δημόσια Γυμνάσια της Αττικής που συμμετείχαν στο S-[cool]-life, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής (ιδέα-σχεδιασμός: Αλέξανδρος Μούζας), αποτυπώνουν την καθημερινότητά τους με όχημα τη μουσική, το χορό και το βίντεο και την παρουσιάζουν με τη μορφή δύο ολοκληρωμένων σκηνικών παραγωγών την Κυριακή 6 Απριλίου 2014.

Η σχολική ζωή είναι μόνο μάθημα και μελέτη; Ή μήπως τελικά μπορεί να είναι πιο «cool» απ’ όσο νομίζουμε; Οι μαθητές 10 Δημόσιων Γυμνασίων της Αττικής που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής S-[cool]-life κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013-2014, μας δίνουν την απάντηση επί σκηνής.

Οι παραστάσεις του S-[cool]-life πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της Σειράς Το Μέγαρο των Παιδιών.

Πρόκειται για δυο ολοκληρωμένες σκηνικές παραγωγές, το αποτέλεσμα ενός νέου, τρίμηνου εκπαιδευτικού προγράμματος για γυμνάσια που σχεδιάστηκε φέτος, ως παραγγελία του Μεγάρου, από τον συνθέτη και πολυπράγμονα δημιουργό Αλέξανδρο Μούζα (γνωστό από το εξαιρετικά επιτυχημένο πρόγραμμα του Συλλόγου οι Φίλοι Μουσικής «Cam-Media») ο οποίος και ανέλαβε να συντονίσει τον τομέα της μουσικής δημιουργίας με συνεργάτες τη λέκτορα της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Βίκη Μπέτσου (τομέας βίντεο-φωτογραφίας) και τη χορογράφο και καθηγήτρια στο Ωδείο Αθηνών Λίλα Ζαφειροπούλου (τομέας χορού). Το S-[cool]-life άντλησε το περιεχόμενό του από την καθημερινή ζωή των παιδιών στο σχολείο, από το χώρο μέσα στον οποίο ζουν και δρουν, τις καθημερινές τους ενέργειες και ανησυχίες, από την καθημερινή τους έκφραση – που είναι αξιοθαύμαστο πόσο καλλιτεχνική μπορεί να είναι. Οι περίπου 380 μαθητές, καθοδηγούμενοι από τους εκπαιδευτικούς συνεργάτες του Μεγάρου, δημιούργησαν με τρόπο συμμετοχικό, διαδραστικό και διασκεδαστικό, το δικό τους υλικό το οποίο αποτελεί «συνομιλία» των διαφορετικών τεχνών.

Τα μουσικά κομμάτια που θα ακουστούν ζωντανά στη σκηνή του Μεγάρου (με τη σύμπραξη μικρού συνόλου επαγγελματιών μουσικών) είναι αποτέλεσμα της δημιουργικότητας των παιδιών και των δεξιοτήτων κάποιων μαθητών που έχουν κλίση και κατάρτιση στη μουσική. Οι ίδιοι οι μαθητές πρότειναν ήχους από το σχολικό περιβάλλον που τους προξενούν ενδιαφέρον, αντικείμενα που δημιουργούν ήχους, λέξεις και φράσεις, αλλά και τη μουσική που τους εκφράζει, υλικό που διαμορφώθηκε με τη συνδρομή του Αλέξανδρου Μούζα αλλά και φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών που συνεργάστηκαν μαζί του σε επίπεδο θεωρητικό (παρουσιάζοντας στους μαθητές τα σύγχρονα μουσικά ρεύματα της εποχής μας) και πρακτικό (δίνοντας κατευθυντήριες οδηγίες για την δημιουργία του έργου τους).

Για τις τρεις 10λεπτες χορογραφίες που θα εκτελεστούν συγχρόνως από όλους τους μαθητές των συμμετεχόντων σχολείων επί σκηνής, η χορογράφος Λίλα Ζαφειροπούλου προετοίμασε τα παιδιά αντλώντας ιδέες και αξιοποιώντας προτάσεις τους. Ενώ το μαγνητοσκοπημένο υλικό που θα προβληθεί, συγκεντρώθηκε από μικρές συνεντεύξεις των παιδιών και άλλα στιγμιότυπα που αποτυπώνουν θέματα που άπτονται της καθημερινότητάς τους, στο σχολείο και γενικότερα, και στη συνέχεια επεξεργάστηκε από φοιτητές του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Ψηφιακές Μορφές Τέχνης» της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (με τη συνδρομή της λέκτορος Βίκης Μπέτσου).

Κάθε παράσταση φιλοξενεί τη δουλειά πέντε διαφορετικών σχολείων. Πιο αναλυτικά, στην πρώτη (11.30πμ) παρουσιάζεται η δράση του 4ου Γυμνασίου Αγ. Δημητρίου (βίντεο/φωτογραφία), του 6ου Γυμνασίου Αγ. Δημητρίου (χορός), του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα (μουσική-χορός-βίντεο/φωτογραφία), του Μουσικού Σχολείου Αλίμου (μουσική) και του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών (μουσική-χορός-βίντεο/φωτογραφία). Ενώ στη δεύτερη (3μμ), του 2ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας (μουσική-χορός-βίντεο/φωτογραφία), του 5ου Γυμνασίου Ζωγράφου (βίντεο), του 26ου Γυμνάσιο Αθηνών (χορός), του Γυμνασίου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Αθήνας (μουσική-χορός-βίντεο/φωτογραφία) και του Πειραματικού Μουσικού Σχολείου Παλλήνης (μουσική).

Συμπράττουν οι μουσικοί: Κώστας Τζέκος (κλαρινέτο), Μαρίνος Τρανουδάκης (κρουστά), Αλέκος Χρηστίδης (κρουστά-ντραμς), Ανδρέας Ζαφειρόπουλος (πιάνο), Γιώργος Παναγιωτίδης (βιολί), Γιώργος Αρνής (κοντραμπάσο).

Το S-[cool]-life είναι το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών που εγκαινιάστηκε κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014. Απευθύνεται σε μαθητές γυμνασίων και για φέτος λειτουργεί πιλοτικά με τη συμμετοχή 10 δημόσιων γυμνασίων της Αττικής (κάποια από τα οποία βρίσκονται σε περιοχές που πλήττονται ιδιαίτερα από την υφιστάμενη οικονομική κρίση). Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, ΑθήναΠρόκειται για μια καινοτόμο πρόταση εκπαιδευτικού προγράμματος μύησης στη μουσική και τις υπόλοιπες τέχνες, καθώς επιτρέπει στα παιδιά να εκφραστούν και να δημιουργήσουν, απαλλαγμένα από την αυστηρή πειθαρχία της διδακτικής ώρας. Ήδη μελετάται η επέκτασή του σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων αλλά και η δημιουργία σειράς δράσεων των συμμετεχόντων καθ’όλη τη διάρκεια του προγράμματος εντός των χώρων του Μεγάρου Μουσικής.