Τρίτη, 6 Δεκεμβρίου 2016

Χρίστος Θεοδώρου: Είναι πολύ σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να υποτάσσεται στην γοητεία της στιγμής

Χρίστος Θεοδώρου: Είναι πολύ σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να υποτάσσεται στην γοητεία της στιγμής

O συνθέτης Χρίστος Θεοδώρου, καταφτάνει με τις μουσικές του αποσκευές στην αίθουσα «Κάρολος Κουν» του Νέου Ελληνικού Θεάτρου και υποδέχεται τα πρώτα Σάββατα της Άνοιξης με διάθεση αυτοσχεδιασμού, σε ύφος ρομαντικό, μελωδικό και ευαίσθητο. Εμείς, με αφορμή αυτές τις ιδιαίτερες εμφανίσεις του καλλιτέχνη, θέσαμε κάποια ερωτήματα στα οποία ο Χρίστος Θεοδώρου μας απάντησε δίνοντάς μας μια καλή γεύση για το τι πρόκειται να ακούσει ο ακροατής της παράστασης αλλά αφήνοντάς μας ταυτόχρονα και την αίσθηση του μυστηρίου αφού σημαντικό μέρος των εμφανίσεών του καταλαμβάνει ο αυτοσχεδιασμός!

 

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη



Culturenow.
gr: Από τις 15 Μαρτίου έως τις 12 Απριλίου θα παρουσιάσετε στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη μία βραδιά πιανιστικής solo performane. Πείτε μας λίγα λόγια για το πρόγραμμα της συναυλίας.

Χρίστος Θεοδώρου: To πρώτο μέρος θα είναι καθαρά αυτοσχεδιαστικό, χωρίς να έχω τίποτα προετοιμασμένο. Στο β’ μέρος θα παίξω μελωδίες που έχω γράψει για το θέατρο και τα μιούζικαλ καθώς και τις μελωδίες από κάποια τραγούδια από τους δίσκους μου με την Βικτωρία Ταγκούλη . Αλλά και αυτά θα τα αναπτύσσω αυτοσχεδιαστικά κάθε φορά. Να διευκρινίσω ότι αυτοσχεδιάζω μελωδικά κυρίως, δεν κάνω jazz αυτοσχεδιασμό.


Cul.
N.: Σημαντικό μέρος της performance, όπως μας είπατε,  είναι ο αυτοσχεδιασμός. Πόσο σημαντικό στοιχείο είναι για έναν καλλιτέχνη; Ποια είναι τα όρια της ελευθερίας που δίνει ο αυτοσχεδιασμός;

Χ.Θ.: Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να υποτάσσεται στην γοητεία της στιγμής και στην αυθόρμητη δημιουργία, είτε αυτός είναι μουσικός, είτε ηθοποιός είτε εικαστικός είτε οποιουδήποτε είδους καλλιτέχνης. Βασικά δεν υπάρχουν όρια, ούτε συμβάσεις, ούτε δεσμεύσεις γι’ αυτό με γοητεύει τόσο πολύ. Το μόνο όριο που θα μπορούσα να βρω είναι η φυσική κούραση και η κόπωση των αυτιών των ακροατών. Επίσης, σχεδόν πάντα δημιουργείται από την ανάγκη της στιγμής και μία φυσική φόρμα για το κάθε κομμάτι, που είτε είναι χαλαρή είτε είναι σφιχτή, ανάλογα πάντα με την μελωδία και το αίσθημα του κάθε κομματιού.

 

Cul.N.: Έχετε γράψει μουσική για αρκετές θεατρικές παραστάσεις. Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με το θέατρο και πόσο διαφορετικό πεδίο είναι για έναν μουσικό;

Χ.Θ.: Η μουσική για το θέατρο είναι διαφορετικό πεδίο όσον αφορά στο γεγονός ότι πρέπει να είσαι υποταγμένος στο αισθητικό πλαίσιο του σκηνοθέτη και της εκάστοτε παράστασης, με το πολύ μεγάλο θετικό ότι πειραματίζεσαι σε πάρα πολλά μουσικά είδη και ατμόσφαιρες, το οποίο είναι πάρα πολύ καλό για την εξέλιξη και την τριβή με το αντικείμενο.

 

Cul.N.: Τον τελευταίο χρόνο – κατά την άποψή μου ειδικά μετά από την «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον στην οποία έπαιζε ζωντανά πιάνο ο Θοδωρής Οικονόμου – έχει αυξηθεί ο αριθμός των παραστάσεων στις οποίες υπάρχει επί σκηνής, ζωντανά, μουσική. Ποια είναι η άποψή σας ως μουσικός; Πόσο ενδιαφέρον εγχείρημα είναι αυτό ; Κρύβει κινδύνους για την παράσταση;

Χ.Θ.: Κατά την άποψή μου, αυτός είναι ο πιο σωστός τρόπος ένταξης της μουσικής σε μια παράσταση , να εκτελείται ζωντανά. Ο λόγος είναι απλός: Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα να αναπνέει το πράγμα όλο μαζί, σαν ένας οργανισμός , εναρμονισμένος και με την διαφορετική ενέργεια της κάθε ημέρας. Δεν θεωρώ ότι κρύβει κινδύνους αν υπάρχει συνείδηση και επαγγελματισμός από όλους τους εμπλεκόμενους, ίσα ίσα το αποτέλεσμα είναι καλύτερο σε σχέση με την ηχογραφημένη και άρα παγιωμένη μουσική για μια παράσταση.


Cul.
N.: Έχετε συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες και φορείς όπως  το Μουσείο Μπενάκη , το Εθνικό Θέατρο, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το Φεστιβάλ Αθηνών. Ποια από όλες τις δουλειές – συνεργασίες ξεχωρίζετε;

Χ.Θ.: Από αυτά που αναφέρατε η πιο όμορφη συνεργασία για μένα ήταν με το Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη, όπου παρουσίασα το πρωτότυπο μιούζικαλ «Ευτυχισμένος Prince» βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Oscar Wilde.


Cul.
N.: Ποιες συνεργασίες θα θέλατε να προστεθούν στο βιογραφικό σας;

Χ.Θ.: Ένα όνειρό μου θα ήταν να συμπράξω με σπουδαίους συνθέτες του εξωτερικού όπως είναι o Michael Nyman και τους νεώτερους, τον Dustin o Halloran και τον Olafur Arnalds.


Cul.
N.: Μετά τη συγκεκριμένη δουλειά (piano solo performane), υπάρχουν άμεσα καλλιτεχνικά σχέδια ;

Χ.Θ.: Γράφω ήδη το επόμενο μιούζικαλ, που θα παρουσιαστεί την επόμενη χρονιά. Επίσης, θα συνεχίσουμε τις εμφανίσεις με την Βικτωρία Ταγκούλη.

 

Ο Χρίστος Θεοδώρου παρουσιάζει την piano solo performane στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη.


Σχετικές ειδήσεις
6ο Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ: Εξωστρέφεια, πειραματισμός και μουσικές ανταλλαγές!
02.12.2016 14:09
Το Πανόραμα Ελληνικής Τζαζ, ο θεσμός που επιμένει στην εξωστρέφεια και επιχειρεί πρωτότυπους και αναπάντεχους συνδυασμούς, με την συνεργασία καταξιωμένων Ελλήνων και ξένων μαιτρ της τζαζ σκηνής, επιστρέφει για έκτη χρονιά στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Με αυτή την αφορμή, μιλήσαμε με τους σπουδαίους μουσικούς που συμμετέχουν (Γιώργος Κοντραφούρης, Aki Rissanen, GRIX , Λουκία Παλαιολόγου, Σπύρος Μάνεσης) οι οποίοι μας έδωσαν πρόσθετους λόγους να βρεθούμε στη Στέγη από 2 - 4 Δεκεμβρίου.
Κορνήλιος Σελαμσής: Η διαχείριση του πολιτισμού είναι ένα βαθιά πολιτικό ζήτημα
07.07.2016 14:45
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών 2016, ο Κορνήλιος Σελαμσής φέρνει κάτι διαφορετικό στη σκηνή. Το «Λεόντιος και Λένα» είναι ένα λογοτεχνικό κείμενο του Μπύχνερ, που ο συνθέτης μετέτρεψε σε όπερα, με την ουσιαστική συμβολή του λιμπρετίστα Γιάννη Αστερή. Φαίνεται ενθουσιασμένος για τη συνεργασία με τους συγκεκριμένους λυρικούς τραγουδιστές, ενώ παράλληλα συνεχίζει να δουλεύει πυρετωδώς το μουσικό μέρος, νιώθοντας όπως λέει χαρακτηριστικά, «σαν να βρίσκεται στην μέση εγχείρισης ανοιχτής καρδιάς». Μας μίλησε μεταξύ άλλων, για τις ιδιαιτερότητες της συγκεκριμένης παράστασης, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας κλασικός συνθέτης στην Ελλάδα, καθώς και για τα φετινά γεγονότα που συνέβησαν στο Φεστιβάλ.
Momo Trio: Η ελληνική συμμετοχή στο 16ο Athens Technopolis Jazz Festival!
20.05.2016 13:37
H Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων και η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους και παρουσιάζουν το 16ο Athens Technopolis Jazz Festival από τις 25 έως τις 29 Μαΐου, έπειτα από την επιτυχημένη περσινή επετειακή διοργάνωσή του. To Momo Trio, ένα μοναδικό σύνολο τριών ιδιαίτερων μουσικών που ξεχώρισε ανάμεσα σε πολλές υποψηφιότητες και επιλέχθηκε από την τριμελή κριτική επιτροπή για να εκπροσωπήσει φέτος την Ελλάδα, λίγες ημέρες πριν από τη ζωντανή του εμφάνιση στην Τεχνόπολη, μας μίλησε αναφορικά με τη συμμετοχή του σ’ αυτό το «πολύ σημαντικό γεγονός για τη Jazz σκηνή», ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στην μουσική του «ταυτότητα» και στην «στάση» που διατηρεί.
Άλκηστις Πρωτοψάλτη: Η μουσική είναι το καθαρό καύσιμο της ψυχής
09.02.2016 15:20
Η Άλκηστις Πρωτοψάλτη επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών για έξι μουσικές παραστάσεις υπό τον τίτλο «Παιχνίδι με το χρόνο», στις 11, 12, 13, 15, 16 και 17 Φεβρουαρίου, ενώ στη συνέχεια θα «ταξιδέψει» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης για δύο μόνο βραδιές, στις 18 και 19 Μαρτίου. Αυτή ήταν μόνο η αφορμή για να απευθύνουμε τις ερωτήσεις μας στην σπουδαία ερμηνεύτρια και να μάθουμε για την δική της σχέση με το χρόνο, τη μουσική, τα όνειρά της που “υλοποιήθηκαν με τον καλύτερο τρόπο” και για την πηγή της δύναμης που είναι, σύμφωνα με τη δική της άποψη, “η τέχνη απ’ όπου κι αν προέρχεται”.
Γιώργος Χριστιανάκης: «Η ζωή είναι μια φάρσα που πρέπει όλοι να παίξουμε»
27.01.2016 10:17
Ο Γιώργος Χριστιανάκης βρίσκεται στο μουσικό στερέωμα περίπου τριάντα χρόνια. Στις 31 Ιανουαρίου θα παρουσιάσει στο Τριανόν την μουσική παράσταση «Μια εποχή στην κόλαση», σε μια δημιουργική συνέχεια των εμφανίσεων που έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό σε όλη την Ελλάδα. Στην συνέντευξη που ακολουθεί, μιλάει για τον Ρεμπώ και την σημασία της ποίησής του, για την συνεργασία του με τον Γιάννη Αγγελάκα, ο οποίος συμμετέχει επίσης στην παράσταση και κάνει λόγο για την σημερινή κατάσταση στη μουσική βιομηχανία.