O συνθέτης Χρίστος Θεοδώρου, καταφτάνει με τις μουσικές του αποσκευές στην αίθουσα «Κάρολος Κουν» του Νέου Ελληνικού Θεάτρου και υποδέχεται τα πρώτα Σάββατα της Άνοιξης με διάθεση αυτοσχεδιασμού, σε ύφος ρομαντικό, μελωδικό και ευαίσθητο. Εμείς, με αφορμή αυτές τις ιδιαίτερες εμφανίσεις του καλλιτέχνη, θέσαμε κάποια ερωτήματα στα οποία ο Χρίστος Θεοδώρου μας απάντησε δίνοντάς μας μια καλή γεύση για το τι πρόκειται να ακούσει ο ακροατής της παράστασης αλλά αφήνοντάς μας ταυτόχρονα και την αίσθηση του μυστηρίου αφού σημαντικό μέρος των εμφανίσεών του καταλαμβάνει ο αυτοσχεδιασμός!

Συνέντευξη: Μαριάννα Παπάκη


Culturenow.
gr: Από τις 15 Μαρτίου έως τις 12 Απριλίου θα παρουσιάσετε στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη μία βραδιά πιανιστικής solo performane. Πείτε μας λίγα λόγια για το πρόγραμμα της συναυλίας.

Χρίστος Θεοδώρου: To πρώτο μέρος θα είναι καθαρά αυτοσχεδιαστικό, χωρίς να έχω τίποτα προετοιμασμένο. Στο β’ μέρος θα παίξω μελωδίες που έχω γράψει για το θέατρο και τα μιούζικαλ καθώς και τις μελωδίες από κάποια τραγούδια από τους δίσκους μου με την Βικτωρία Ταγκούλη. Αλλά και αυτά θα τα αναπτύσσω αυτοσχεδιαστικά κάθε φορά. Να διευκρινίσω ότι αυτοσχεδιάζω μελωδικά κυρίως, δεν κάνω jazz αυτοσχεδιασμό.


Cul.
N.: Σημαντικό μέρος της performance, όπως μας είπατε,  είναι ο αυτοσχεδιασμός. Πόσο σημαντικό στοιχείο είναι για έναν καλλιτέχνη; Ποια είναι τα όρια της ελευθερίας που δίνει ο αυτοσχεδιασμός;

Χ.Θ.: Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό για έναν καλλιτέχνη να υποτάσσεται στην γοητεία της στιγμής και στην αυθόρμητη δημιουργία, είτε αυτός είναι μουσικός, είτε ηθοποιός είτε εικαστικός είτε οποιουδήποτε είδους καλλιτέχνης. Βασικά δεν υπάρχουν όρια, ούτε συμβάσεις, ούτε δεσμεύσεις γι’ αυτό με γοητεύει τόσο πολύ. Το μόνο όριο που θα μπορούσα να βρω είναι η φυσική κούραση και η κόπωση των αυτιών των ακροατών. Επίσης, σχεδόν πάντα δημιουργείται από την ανάγκη της στιγμής και μία φυσική φόρμα για το κάθε κομμάτι, που είτε είναι χαλαρή είτε είναι σφιχτή, ανάλογα πάντα με την μελωδία και το αίσθημα του κάθε κομματιού.

Cul.N.: Έχετε γράψει μουσική για αρκετές θεατρικές παραστάσεις. Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σας με το θέατρο και πόσο διαφορετικό πεδίο είναι για έναν μουσικό;

Χ.Θ.: Η μουσική για το θέατρο είναι διαφορετικό πεδίο όσον αφορά στο γεγονός ότι πρέπει να είσαι υποταγμένος στο αισθητικό πλαίσιο του σκηνοθέτη και της εκάστοτε παράστασης, με το πολύ μεγάλο θετικό ότι πειραματίζεσαι σε πάρα πολλά μουσικά είδη και ατμόσφαιρες, το οποίο είναι πάρα πολύ καλό για την εξέλιξη και την τριβή με το αντικείμενο.

Cul.N.: Τον τελευταίο χρόνο – κατά την άποψή μου ειδικά μετά από την «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον στην οποία έπαιζε ζωντανά πιάνο ο Θοδωρής Οικονόμου – έχει αυξηθεί ο αριθμός των παραστάσεων στις οποίες υπάρχει επί σκηνής, ζωντανά, μουσική. Ποια είναι η άποψή σας ως μουσικός; Πόσο ενδιαφέρον εγχείρημα είναι αυτό ; Κρύβει κινδύνους για την παράσταση;

Χ.Θ.: Κατά την άποψή μου, αυτός είναι ο πιο σωστός τρόπος ένταξης της μουσικής σε μια παράσταση, να εκτελείται ζωντανά. Ο λόγος είναι απλός: Αυτό, έχει σαν αποτέλεσμα να αναπνέει το πράγμα όλο μαζί, σαν ένας οργανισμός, εναρμονισμένος και με την διαφορετική ενέργεια της κάθε ημέρας. Δεν θεωρώ ότι κρύβει κινδύνους αν υπάρχει συνείδηση και επαγγελματισμός από όλους τους εμπλεκόμενους, ίσα ίσα το αποτέλεσμα είναι καλύτερο σε σχέση με την ηχογραφημένη και άρα παγιωμένη μουσική για μια παράσταση.


Cul.
N.: Έχετε συνεργαστεί με σημαντικούς καλλιτέχνες και φορείς όπως  το Μουσείο Μπενάκη, το Εθνικό Θέατρο, η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού και το Φεστιβάλ Αθηνών. Ποια από όλες τις δουλειές – συνεργασίες ξεχωρίζετε;

Χ.Θ.: Από αυτά που αναφέρατε η πιο όμορφη συνεργασία για μένα ήταν με το Αίθριο του Μουσείου Μπενάκη, όπου παρουσίασα το πρωτότυπο μιούζικαλ «Ευτυχισμένος Prince» βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Oscar Wilde.


Cul.
N.: Ποιες συνεργασίες θα θέλατε να προστεθούν στο βιογραφικό σας;

Χ.Θ.: Ένα όνειρό μου θα ήταν να συμπράξω με σπουδαίους συνθέτες του εξωτερικού όπως είναι o Michael Nyman και τους νεώτερους, τον Dustin o Halloran και τον Olafur Arnalds.


Cul.
N.: Μετά τη συγκεκριμένη δουλειά (piano solo performane), υπάρχουν άμεσα καλλιτεχνικά σχέδια ;

Χ.Θ.: Γράφω ήδη το επόμενο μιούζικαλ, που θα παρουσιαστεί την επόμενη χρονιά. Επίσης, θα συνεχίσουμε τις εμφανίσεις με την Βικτωρία Ταγκούλη.

Ο Χρίστος Θεοδώρου παρουσιάζει την piano solo performane στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη.