Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει ένα Φεστιβάλ Παιδικών Εργαστηρίων, σε ένα ξεχωριστό, ευφάνταστο, δημιουργικό διήμερο για παιδιά από 7 έως 12 ετών όπου εμπλέκονται η τεχνολογία και το πείραμα με τη γνώση και την πρακτική εφαρμογή, σε έξι διαφορετικά εργαστήρια!

Φωτάκια Led και αγώγιμες μπογιές, μουσική από φυτά και αυτόφωτα φρούτα και ρομποτάκια που παίρνουν την ενέργειά τους από τον ήλιο είναι τα υλικά αλλά και τα αποτελέσματα των εργαστηρίων που διοργανώνει μια κοινότητα εικαστικών, αρχιτεκτόνων, εκπαιδευτικών, μουσικών και τεχνολόγων που πιστεύουν στην πολυθεματική και ανοιχτή εκπαίδευση.

Στόχος η ανάδειξη  της μοναδικότητας και της συνεργασίας και  η προώθηση των δεξιοτήτων των παιδιών μέσα από την εξερεύνηση της γνώσης και τη πρακτική εξάσκηση, τη διέγερση  της φαντασίας, της δημιουργικότητας, της περιέργειας και την έμπνευση για πειραματισμό.

Το διήμερο Φεστιβάλ παιδικών εργαστηρίων Hack The Day@ Michael Cacoyannis Foundation αποτελείται από έξι εργαστήρια διάρκειας τεσσάρων ωρών όπου τα παιδιά ανάλογα με τις ηλικιακές ομάδες και τα ενδιαφέροντά τους θα έχουν την ευκαιρία να ολοκληρώσουν ένα πρότζεκτ με θέματα που κυμαίνονται από εφαρμογές ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και νέων τεχνολογιών σε δημιουργική χειροτεχνία, αρχιτεκτονικές κατασκευές, μηχανικά συστήματα και εικαστικές αφηγήσεις.

Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν για την επιστήμη και την τεχνολογία μέσα από το παιχνίδι και την εξερεύνηση. Χρησιμοποιεί μεθοδολογίες της STEAM education (Science, Technology, Engineering, Arts, Math) και της κοινότητας του Maker Movement για να εξοπλίσει τα παιδιά με τη γνώση, την εμπειρία και τη δημιουργικότητα για να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν το δικό τους παρόν και λαμπρό μέλλον.

Το Πρόγραμμα

LED Painting – Σάββατο 22.02 , 11:00 – 15:00, ηλικίες 7-10.
Tα παιδιά, αφού κατανοήσουν βασικές αρχές του ηλεκτρισμού και τη συνδεσμολογία ενός απλού κυκλώματος, δημιουργούν τις δικές τους μικροκατασκευές με LED. Στη συνέχεια αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους ξεκινούν να δημιουργούν ζωγραφικές συνθέσεις χωρίς πινέλα, αλλά με τα πολύχρωμα led και τη βοήθεια του φωτογραφικού φακού!

Ε-Cards Σάββατο – Σάββατο 22.02 , 11:00 – 15:00, ηλικίες 7-10.
Tα παιδιά, αφού κατανοήσουν βασικές αρχές του ηλεκτρισμού και τη συνδεσμολογία ενός απλού κυκλώματος, δημιουργούν τις δικές τους μοναδικές διαδραστικές κάρτες. Χρησιμοποιώντας πινέλα και αγώγιμη μπογιά τα παιδιά διακοσμούν την κάρτα ζωγραφίζοντας, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούν ένα κύκλωμα το οποίο επιτρέπει στην κάρτα να ανάβει leds και να παίζει μουσική.

Μusic Plants – Σάββατο 22.02 , 11:00 – 15:00, ηλικίες 10-12.
Tα παιδιά δημιουργούν μια μοναδική ορχήστρα που παίζει μουσική από φυτά. Ανακαλύπτοντας πώς τα φυτά, αλλά και το ίδιο μας το σώμα, αποτελούν αγωγούς του ηλεκτρισμού, σχεδιάζουν ένα μοναδικό κύκλωμα για την παραγωγή ήχου. Συνθέτουν τη μουσική τους αυτοσχεδιάζοντας και αγγίζοντας τα ίδια τα φυτά!

Εlectric Tree – Κυριακή 23.02, 11.00 – 15.00, ηλικίες 7-12.
Tα παιδιά, αφού κατανοήσουν τις αρχές του ηλεκτρισμού και των κυκλωμάτων, δημιουργούν μοναδικές αυτόφωτες κατασκευές που συνθέτουν ένα δέντρο. Τα παιδιά ανακαλύπτουν πώς τα φρούτα αποτελούν αγώγιμα υλικά. Μέσα από χειροτεχνία και ηλεκτρονικές εφαρμογές καταφέρνουν να κατασκευάσουν μια μοναδική σύνθεση από αυτόφωτα φρούτα.

Solar Bots – Κυριακή 23.02, 11:00 – 15:00, ηλικίες 10-12.
Tα παιδιά δημιουργούν το δικό τους ρομπότ που παίρνει την ενέργειά του από τον ήλιο. Το ρομπότ μπορεί να είναι όχημα με ροδάκια, ανεμιστήρας, ή αυτόματος μαρκαδόρος που τρέχει και ζωγραφίζει! Οι μαθητές θα εισαχθούν σε βασικές έννοιες του ηλεκτρισμού και των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, όπως και της χρήσης ηλιακής ενέργειας και θα μάθουν να χρησιμοποιούν εργαλεία για την κόλληση ηλεκτρονικών σε πλακέτα. Αφού κατανοήσουν και κατασκευάσουν το κύκλωμα τα παιδιά θα αλλάξουν την “αμφίεσή” του και θα δημιουργήσουν το δικό τους ρομποτικό χαρακτήρα.

Color Sound Synthesis – Κυριακή 23.02, 11:00 – 15:00, ηλικίες 7-10.
Τα παιδιά δημιουργώντας χρωματιστές κατασκευές χειροτεχνίας παράγουν ήχους ενώ όταν αυτές κινούνται επηρεάζουν διάφορες παραμέτρους του ήχου. Πώς θα καταφέρουν να βρουν τη σωστή ισορροπία σε μια χωρική, ομαδική σύνθεση ώστε να δημιουργήσουν ένα μοναδικό, τόσο οπτικό όσο και ηχητικό αποτέλεσμα;