Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Τέχνες Χρήστος Μιχαλόπουλος

Χρήστος Μιχαλόπουλος
Χρήστος Μιχαλόπουλος

Ο Χρήστος Π. Μιχαλόπουλος (1968) γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από την Ιόνιο Σχολή και σπούδασε Γραφικές Τέχνες στη Σχολή Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών στο ΤΕΙ της Αθήνας. Στη συνέχεια σπούδασε Ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Έζησε για περίπου έξι χρόνια στο Λονδίνο, όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία μεταπτυχιακές σπουδές στις Καλές Τέχνες, MA Fine Arts, στο Wimbledon School of Art και στη συνέχεια στην Ιστορία της Τέχνης, Master of Philosophy, στο Royal College of Art. Σήμερα είναι υποψήφιος διδάκτορας του Τμήματος Εικαστικών & Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Στη διατριβή του μελετά και συγκρίνει καινοφανείς κατευθύνσεις και κυρίαρχες τάσεις στην τέχνη του όψιμου μοντερνισμού.

Έχει ασχοληθεί με την επιμέλεια εκθέσεων και κείμενά του για την τέχνη έχουν δημοσιευθεί στον Αθηναϊκό τύπο. Παράλληλα έχει προλογίσει μονογραφίες καλλιτεχνών με αφορμή τις ατομικές τους εκθέσεις σε γκαλερί της Αθήνας.

Όλα τα άρθρα του συντάκτη
Something nests inside you, something will not be the same, του Χρήστου Δεληδήμου: Κριτική έκθεσης
Δυσκολεύομαι να κατανοήσω την επιμονή των νέων καλλιτεχνών να αναγράφουν στο βιογραφικό τους πως υπήρξαν «αριστούχοι απόφοιτοι» της σχολής καλών τεχνών. Άραγε, πιστεύουν πως η πληροφορία αυτή τους προσθέτει κύρος και αυτόματα διεκδικεί το σεβασμό του φιλότεχνου κοινού, ή θεωρούν πως η ...
Reality of Paradox, του Γιώργου Παπαφίγκου: Κριτική έκθεσης
Γιατί άραγε το φιλότεχνο κοινό δεν αποζητά μια αντικειμενική ενημέρωση για όσα συμβαίνουν στην εικαστική σκηνή της Αθήνας, αλλά επαναπαύεται στις γενικόλογες παρουσιάσεις που αναπαράγουν, λίγο έως πολύ, τα δελτία τύπου των γκαλερί και των μουσείων; Ένα από τα πρώτα πράγματα που μου ...
The G. Ekonomou Collection/ Bernier-Eliades/ Benaki Museum/ Eleni Koroneou Gallery: Κριτική εκθέσεων
Θα πρέπει να παραδεχτεί κανείς πως αν του δοθεί η ευκαιρία να σταθεί μπροστά σ’ έναν πίνακα της Agnes Martin, και μάλιστα σαν αυτόν που εκτίθεται στην καινούργια έκθεση στη Συλλογή του Γ. Οικονόμου, το έργο με τίτλο «Mountain II» του 1966, ένα μονάχα αίσθημα μπορεί να περιγράψει όσα καταλαμβάνουν τις ...
New Flags for a New Country, του Γιάννη Βαρελά: Κριτική έκθεσης
Πόσο δύσκολο είναι να γράψει κανείς μια κριτική για έναν ζωγράφο που γνωρίζει προσωπικά; Πόσο είναι εφικτό να προσεγγίσει κανείς αμερόληπτα το έργο ενός καλλιτέχνη που υπήρξε φίλος, γνωστός ή συνεργάτης; Στους καλλιτεχνικούς κύκλους επικρατεί ένας παράδοξος μύθος. Σύμφωνα με αυτόν είναι ...
Έκθεση: Tino Sehgal, στη Ρωμαϊκή Αγορά
Με αφορμή την επίσκεψή μου στη Ρωμαϊκή Αγορά αναρωτήθηκα αν θα μπορούσε ένας πολυβραβευμένος καλλιτέχνης να παρουσιάσει ένα έργο με ατέλειες ή ελλείψεις, αν θα μπορούσε ένας εικαστικός με διεθνή καριέρα και εκθέσεις στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου (από το Guggenheim στη Νέα Υόρκη με το έργο ...
Έκθεση: Magic Numbers του Rashid Johnson, στη Συλλογή Γιώργου Οικονόμου
Ένα από τα πολλά μεθοδολογικά εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας προκειμένου να προσεγγίσουμε το έργο και να κατανοήσουμε τις προθέσεις ενός καλλιτέχνη, να ανακαλύψουμε δηλαδή τη φύση των αντικειμένων που παρατηρούμε σε μια έκθεση, εμπεριέχει και τη διεξοδική ανάλυση της βιογραφίας ...
Έκθεση: Δημήτρης Τάταρης - A Day in Hell
Πολλές φορές ως τώρα έχω βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να υποστώ τη δυσπιστία των αμύητων μπροστά σ’ ένα πίνακα ζωγραφικής, ως επί το πλείστον αφηρημένης τεχνοτροπίας, όπου οι ενστάσεις τους για το αν αυτό που βλέπουν συνιστά τέχνη στηρίζονται αποκλειστικά στο ατράνταχτο, εγωιστικό ...
Έκθεση: «Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας», των Κωστή Βελώνη και Νίκου Μάρκου
Από τον τίτλο ήδη, «Το Μέλλον Βρίσκεται Πίσω Μας», στην παράλληλη παρουσίαση των ατομικών εκθέσεων του Κωστή Βελώνη και του Νίκου Μάρκου, στη γκαλερί ΑΔ, επιχειρείται μια ανατροπή, ένα κάλεσμα να αγνοήσουμε το διαδεδομένο γραμμικό σχήμα, παρελθόν– παρόν- μέλλον, και να θεωρήσουμε πως το ...
Έκθεση: Spacesheep, της Ιωάννας Γουζέλη
Θα μπορούσε να ειπωθεί πως τα έργα τέχνης είναι προϊόντα ανθρώπινης δραστηριότητας, συνειδητής ως έναν βαθμό, δηλαδή πράγματα που κάποιος νους είχε την πρόθεση να κατασκευάσει με συγκεκριμένο τρόπο. Φυσικό θα ήταν λοιπόν, τα έργα τέχνης να βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία με την πρόθεση του ...
Έκθεση: Cameron Jamie στη γκαλερί Bernier - Eliades
Η πρώτη αντίδραση του επισκέπτη, αμέσως μόλις περάσει το μαρμάρινο κατώφλι στη γκαλερί Bernier/Eliades και αντικρίσει τα πρώτα πέντε κεραμικά του Cameron Jamie, εμπεριέχει ένα δυνατό αλλά απροσδιόριστο αίσθημα αμηχανίας. Δέσμιος της αλλόκοτης αυτής αίσθησης, περιφέρεται διστακτικός σε αυτό το, εκ ...
Έκθεση: Νέο Ερείπιο - Δρώντας στον Χαμένο Χώρο, του Χάρη Κοντοσφύρη
Κατεβαίνοντας τα σκαλιά στη γκαλερί Ζουμπουλάκη, στην πλατεία Κολωνακίου, μια έκπληξη περιμένει, τόσο τον προετοιμασμένο, όσο και τον ανυποψίαστο επισκέπτη. Μια φιλόδοξη εγκατάσταση του Χάρη Κοντοσφύρη, και των συνεργατών του, ένα αλληγορικό συνονθύλευμα από τσιμεντένια γλυπτά, που ...
Έκθεση: Δημήτρης Αμελαδιώτης στην γκαλερί Elika
Ένας φίλος ζωγράφος μου υπενθύμισε πρόσφατα μια ιδιαίτερη αλήθεια, γνωστή τόσο στους καλλιτέχνες όσο και στο φιλότεχνο κοινό. Μέσα σε έναν υποβλητικό χώρο ένα οποιοδήποτε αντικείμενο κρεμασμένο σ’ ένα λευκό τοίχο και μ’ έναν προβολέα να ρίχνει επάνω του μια λεπτή, κολακευτική δέσμη ...
Έκθεση: Pink Wave Hunter, του Andro Wekua, στο Μουσείο Μπενάκη
Ποιο είναι άραγε το χρώμα της μνήμης; Από συνήθεια υποστηρίζουμε πως τα όνειρα δεν έχουν χρώμα, ή αν προτιμάτε, το υποσυνείδητο την ώρα του ύπνου επιλέγει την ουδετερότητα του γκρίζου, σαν σε παλιό μαυρόασπρο φιλμ, όπου όλα τα φαντασιακά δρώμενα προβάλλονται μέσα από το γοητευτικό πρίσμα ...
Έκθεση: σκουλπτούρα emfatica 39+1 έργα, του Κορνήλιου Γραμμένου
Αντιμέτωπος με το πρόσφατο εικαστικό έργο του Κορνήλιου Γραμμένου, που εκτίθεται στη γκαλερί της Γιάννας Γραμματοπούλου, οφείλει κανείς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και όσο γίνεται παρατηρητικός.