Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016
Θέατρο: Καλώς ήρθατε Ντετέκτιβ Πουαρό, με τον Χρήστο Φερεντίνο (Μουσείο Αυτοκινήτου)
Δημοσίευση: Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014 10:02
Θέατρο: Καλώς ήρθατε Ντετέκτιβ Πουαρό, με τον Χρήστο Φερεντίνο (Μουσείο Αυτοκινήτου)

Μία από τις σπουδαιότερες ιδιαιτερότητες του θεάτρου, είναι η δυνατότητα να στηθεί μία παράσταση οπουδήποτε και να εξυπηρετήσει οποιονδήποτε σκοπό καλλιτεχνικής εξωστρέφειας.

 

Αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη οι πολιτιστικοί οργανισμοί, οι οποίοι επιθυμούν να κάνουν ανοίγματα προς το ευρύ κοινό, διατηρώντας την ακεραιότητα του επιπέδου τους, μα ταυτόχρονα δίνοντας μοντέρνα χροιά σε οτιδήποτε κλασικό. Πρόκειται για ένα θέμα πολιτιστικής διαχείρισης που επιβάλλεται να απασχολήσει στο άμεσο μέλλον τους εκάστοτε υπεύθυνους.

 

Στο Μουσείο Αυτοκινήτου της Πατησίων, παρουσιάζεται το νουάρ μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι «Τα εφιαλτικά Χριστούγεννα του Ηρακλή Πουαρό» σε διασκευή της Φρόσως Λύτρα και του Θοδωρή Πετρόπουλου. Η ήδη ρετρό ατμόσφαιρα του χώρου, ανάμεσα σε παλιά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’20 και του ’30, μοιάζει ιδανικός τόπος για να διαδραματιστεί ένα αναλόγου ύφους αστυνομικό έργο .

 

Ο ιδιοκτήτης μιας μεγάλης συλλογής παλαιών αυτοκινήτων, καλεί λοιπόν, τον Χ. Φ. να παραστεί σε ένα γκαλά στο μουσείο που στεγάζονται τα οχήματα. Όταν όμως ο Χ.Φ. φτάνει εκεί, άμεσα διαπιστώνει ότι παράδοξα πράγματα συμβαίνουν και για να μπορέσει να ξεφύγει από τον αλλόκοτο κλοιό μυστηρίου, θα πρέπει να κάνει ένα ταξίδι στο χρόνο ως Πουαρό ώστε να λύσει το αίνιγμα ενός φόνου που συνέβη 90 χρόνια πριν, στο Λονδίνο. Αποδεχόμενος την πρόκληση, μεταφέρεται σε μια βικτωριανή έπαυλη, τη βραδιά που ο πολυεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης, αποφασίζει να ανακοινώσει στους συγγενείς του πως άλλαξε τους όρους της διαθήκης, κάτι που τον κάνει ακόμα πιο μισητό στο περιβάλλον του, από ό,τι είναι ήδη. Ώσπου κάποια στιγμή, ακούγεται ο ήχος ενός όπλου και ο άνδρας πέφτει νεκρός. Τότε ο Χ. Φ., ως άλλος Ηρακλής Πουαρό θα χρησιμοποιήσει το δαιμόνιο σκεπτικό του ήρωα για να βρει το δολοφόνο.

 

Η σκηνοθεσία της Φρόσως Λύτρα, ήταν σπιρτόζικη, γρήγορη και ευχάριστη, πιστή στις νουάρ ταινίες μυστηρίου, όπως εκείνες με τον Ουστίνοφ ή ακόμα και στα παλιότερα ασπρόμαυρα αστυνομικά των αρχών του αιώνα. Χρησιμοποίησε έξυπνα το χώρο του μουσείου, κάνοντας τα εκθέματα, μέρος της πλοκής. Εκεί κρύβεται και η ιδιαιτερότητα της σύλληψης, ότι συνδυάζει δηλαδή, δύο θεάματα σε ένα. Ως προς τις ερμηνείες, ήταν συμπαθητικές, χωρίς εκπλήξεις, μιας και δεν επρόκειτο για κάποιο απαιτητικό έργο. Ο Χρήστος Φερεντίνος, δεν είναι ηθοποιός σε καμία περίπτωση, όμως μιας και ο ρόλος ήθελε αμεσότητα, αυθορμητισμό και άνεση στο διαλογικό κομμάτι, τα κατάφερε ικανοποιητικά. Ο υπόλοιπος θίασος , υιοθέτησε ένα πιο ντεμοντέ ύφος, ώστε να αποδοθεί πιστότερα η εποχή που αναφερόταν. Ιδιαίτερη μνεία στην έξοχη μουσική επένδυση των DNA, που εντυπωσιάζουν πάντα με τις συνθέσεις τους, αλλά και στις ξεχωριστές χορογραφίες της Σοφίας Μιχαήλ, που αποτέλεσαν έναν αρτιότατο συνδυασμό. Τα κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη, πολύ όμορφα, όπως επίσης και οι κινηματογραφικοί φωτισμοί του Γιώργου Τέλλου.

 

Εν συντομία, πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό νουάρ, προσαρμοσμένο σε έναν όμορφο και απροσδόκητο χώρο που αξίζει ούτως ή άλλως την επίσκεψη. Οι λάτρεις των ευχάριστων αστυνομικών μυστηρίων, με αγγλικό φλεγματικό χιούμορ, θα μείνουν πολύ ικανοποιημένοι.

 

 

 

Η ομάδα «naan» παρουσιάζει το πρωτότυπο θεατρικό έργο του Θοδωρή Πετρόπουλου «Καλώς ήρθατε Ντετέκτιβ Πουαρό» στον απροσδόκητο χώρο του «Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου», κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ



 

Εκτύπωση
Περισσότερα
«Δεύτερη φωνή»: Μια κοινωνία γεμάτη απωθημένα
07.12.2016 12:18
Η κρίση και η περίοδος που τη γέννησε, τροφοδοτεί αρκετά συχνά το θέατρό μας, δίνοντας στους δημιουργούς διάφορες αφορμές για δραματουργικούς σχολιασμούς. Ένα τέτοιο έργο, είναι και η «Δεύτερη φωνή» του Μιχάλη Ρέππα και του Θανάση Παπαθανασίου, που απεικονίζει με απόλυτο ρεαλισμό, την ελληνική κοινωνία που παρακμάζει σταθερά, μέσα από τον πιο «ισχυρό» πυρήνα της: την οικογένεια.
«Το ’21»: Ελληνική Επανάσταση σε ροκ τόνους
22.11.2016 12:09
Τι μουσικές θα συνόδευαν ιδανικά την Ελληνική Επανάσταση; Παραδοσιακοί ήχοι όπως τους έχουμε συνηθίσει ή μήπως οι ροκ και πανκ αποχρώσεις αποτελούν ένα πιο ταιριαστό «χαλί» στα γεγονότα; Ο Άρης Μπινιάρης φαίνεται να απαντά σε αυτήν την απορία, μέσα από «Το ’21», μια παράσταση που ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία της σε Φεστιβάλ Αθηνών και Gazarte, την βρίσκουμε αυτή τη φορά στο θέατρο Πορεία.
Είδαμε στο Φεστιβάλ Αθηνών: Top Girls, Αλέξης Ρίγλης
28.07.2016 14:58
Σε μια εποχή που κυλάει με φρενήρεις ρυθμούς, τα διλήμματα και οι ενδοιασμοί που γεννιούνται στη σύγχρονη γυναίκα είναι πολλαπλοί. Ζητήματα όπως η επιλογή καριέρας ή οικογένειας ή η κοινωνική ανέλιξη με πολλά θύματα και σκληρές συνέπειες, είναι μόνο μερικά από όσα αναδύθηκαν τα χρόνια της έντονης ανάγκης για χειραφέτηση. Στον απόηχο όλων αυτών των κοινωνικών συγκυριών, αλλά ταυτόχρονα την περίοδο ενός πολιτικού αναβρασμού, η Caryl Churchill γράφει τα «Top Girls», με τα οποία εξερευνά ένα σύνολο φεμινιστικών ανησυχιών και επιδιώκει να απομυθοποιήσει τις κατηγορίες της τάξης και του φύλου, προκειμένου να συμβάλει στην πολιτική μεταμόρφωση των γυναικών.
«Τρεις αδερφές»: Ζωές γεμάτες ανεκπλήρωτες προσδοκίες
23.05.2016 17:11
Από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα του Τσέχωφ, οι «Τρεις αδερφές», αφηγούνται το ταξίδι τριών γυναικών σε ένα σύμπαν πλημμυρισμένο συναισθήματα και τρυφερές, ανεκπλήρωτες προσδοκίες.
«Χειρόγραφο» - Χάρις Αλεξίου: Απολογισμός μιας μεγάλης πορείας
15.04.2016 11:27
«Σήμερα ήταν τρύγος και πατήσαμε σταφύλια», είναι η πρώτη φράση που ακούγεται από το στόμα της γυναίκας που μπαίνει κρατώντας στα χέρια ένα ηλεκτρονικό σημειωματάριο, του οποίου η οθόνη είναι το μοναδικό πράγμα που φωτίζει το πρόσωπό της στο πυκνό σκοτάδι. Ξεκινά τότε μια επισκοπική απαρίθμηση γεγονότων της πρώιμης ζωής της. «Σήμερα η γιαγιά έφτιαξε τηγανίτες και έβαλε πετιμέζι», «Σήμερα ο μπαμπάς είναι άρρωστος», «Σήμερα η μαμά έβαψε τα ρούχα μαύρα για να είναι έτοιμα», «Σήμερα ο μπαμπάς πήγε στην εκκλησία, γύρισε και πέθανε».
«Άννα Καρένινα»: Καταστροφικά πάθη στην Ρωσία του 19ου αιώνα
08.04.2016 15:45
Ακόμα και όποιος δεν έχει ποτέ πιάσει στα χέρια του το μυθιστόρημα του Τολστόι, γνωρίζει επιγραμματικά την τραγική ιστορία της ηρωίδας που απελπισμένη έπεσε στις ράγες του τρένου, αποζητώντας διέξοδο στα βασανιστικά της διλήμματα και αμφιθυμίες. Το βιβλίο αποτελεί ψηφιδωτό της ρωσικής κοινωνίας του 19ου αιώνα, ενώ την κεντρική του πλοκή, αποτελεί το ερωτικό δράμα μιας νέας και όμορφης γυναίκας, της Άννας, η οποία αδυνατώντας να ζήσει όπως πραγματικά επιθυμεί κοντά στο πρόσωπο που αγαπά, πνίγεται μέσα στις κοινωνικές συμβάσεις.
«Το Κουκλόσπιτο»: Συναισθηματική αποκάλυψη με πρώιμη φεμινιστική χροιά
28.03.2016 13:36
Χρειάζονται μόνο λίγες μέρες ανελέητης συναισθηματικής πίεσης και εκβιαστικής αγωνίας για μια σύζυγο και μητέρα στην Σκανδιναβία του 19ου αιώνα, ώστε να αποφευχθεί η αναμενόμενη κατάρρευσή της και να αποκαλυφθεί ένας πηγαίος δυναμισμός και μια αναπάντεχη διάθεση για ανεξαρτησία. Η Νόρα είναι μια γυναίκα ευτυχισμένη και ικανοποιημένη με τον μέχρι τώρα συζυγικό βίο. Με μια φαινομενική αφέλεια, απολαμβάνει να ξοδεύει χρήματα για την οικογένειά της, γεγονός που εκνευρίζει τον άνδρα της, Τόρβαλντ.
«Victor-Victoria»: Ερωτικά μπερδέματα υπό τους ήχους της jazz
02.03.2016 16:20
Το τελευταίο διάστημα το μιούζικαλ βρίσκει στην Ελλάδα ένα πρόσφορο έδαφος για να αναδειχθεί και να αγαπηθεί εν τέλει από συντελεστές και κοινό. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να αναιρεθεί η αντίληψη μιας παλιακής αισθητικής ως προς το είδος και να επενδυθεί αρκετό χρήμα στις διάφορες παραγωγές, καθώς και εκσυγχρονισμός της σκηνοθετικής/ερμηνευτικής οπτικής τους. Ένα από τα πιο πολυδιαφημισμένα μιούζικαλ της φετινής σεζόν, το «Victor-Victoria», παίζεται αυτόν τον καιρό στο θέατρο Πάνθεον.