Η ταινία σταθμός στην ιστορία του κινηματογράφου προβάλλεται στο Μέγαρο Μουσικής στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αθήνα-Βερολίνο, διαδρομές ήχου και κίνησης» της Σειράς Γέφυρες, σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση εκτός Γερμανίας της αποκαταστημένης κόπιας και παρτιτούρας.

Η ταινία σταθμός στην ιστορία του κινηματογράφου προβάλλεται στο Μέγαρο Μουσικής στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Αθήνα-Βερολίνο, διαδρομές ήχου και κίνησης» της Σειράς Γέφυρες, σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση εκτός Γερμανίας της αποκαταστημένης κόπιας και παρτιτούρας.


Το αριστούργημα του Βάλτερ Ρούτμαν «Βερολίνο, Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης» κάνει πρεμιέρα ακόμα μία φορά.


Το Βερολίνο, όπου γυρίστηκε, πρόβαλλε την ταινία για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 1927 υπό την συνοδεία της μουσικής του Εντμούντ Μάιζελ –συνθέτη της μουσικής της ταινίας του Αιζενστάιν «Θωρηκτό Ποτέμκιν».


Η συνεύρεση των δυο δημιουργών έφερε ως αποτέλεσμα ένα έργο, στο οποίο ήχος και εικόνα συνομιλούν, με τρόπο τέτοιο ώστε το αισθητικό αποτέλεσμα να δίνει στον θεατή μια ολοκληρωμένη εικόνα για το φαινόμενο «Βερολίνο», και την ατμόσφαιρα της σπουδαίας αυτής μητρόπολης.

Ογδόντα χρόνια αργότερα, το αριστούργημα κάνει ακόμη μία πρεμιέρα την Κυριακή 20 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στο πλαίσιο του αφιερώματος «Αθήνα-Βερολίνο, διαδρομές ήχου και κίνησης», που πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Σειράς Γέφυρες.


Για πρώτη φορά εκτός Γερμανίας το «Βερολίνο, Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης», θα προβληθεί δίνοντας την ευκαιρία στο ελληνικό κοινό να έρθει σε επαφή και να απολαύσει την αποκαταστημένη κόπια, συνοδεία της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ και υπό την διεύθυνση του αρχιμουσικού Φρανκ Στρόμπελ, που θα ερμηνεύσει την αποκαταστημένη παρτιτούρα.


Η ταινία «Βερολίνο, Συμφωνία μια Μεγαλούπολης» παρουσιάζει μία τυπική μέρα στο Βερολίνο του μεσοπολέμου από το πρωί μέχρι τα μεσάνυχτα. Ο Ρούτμαν καταγράφοντας με την κάμερα συγκεντρώνει χιλιάδες κομμάτια και αναμνήσεις του αστικού τοπίου και της καθημερινότητάς δημιουργώντας ένα ποιητικό αποτέλεσμα.


Αυτά τα κομμάτια ο συνθέτης τα ντύνει, χρησιμοποιώντας περίεργα όργανα και μία 75μελή ορχήστρα, καταφέρνοντας να δημιουργήσει ενθουσιώδεις ρυθμικές αλληλουχίες που δίνουν ακόμη μεγαλύτερη ζωντάνια στις εικόνες.


Η παρτιτούρα του Μάιζελ θεωρείται χαμένη. Αυτό που έχει διασωθεί όμως είναι μία εκδοχή της σύνθεσης για πιάνο την οποία ο μουσικός Bernd Thewes αποκατάστησε με την συνεργασία του Bundesarchiv/Filmarchive Berlin και της ZDF/ARTE που έκαναν και την αποκατάσταση της κόπιας.


Info
Βερολίνο, Συμφωνία μιας Μεγαλούπολης
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Φίλων Μουσικής, Β. Σοφίας και Κόκκαλη
Κυριακή 20 Ιανουαρίου στις 20.30