Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Ήρα Παπαποστόλου: Όταν όλος ο κόσμος χάνει τα υλικά αγαθά του, η φαντασία μπαίνει πάλι στη ζωή του

Ήρα Παπαποστόλου: Όταν όλος ο κόσμος χάνει τα υλικά αγαθά του, η φαντασία μπαίνει πάλι στη ζωή του

Η ιδέα για την έκθεση Μαγεία & Απομάγευση ξεκίνησε τον Οκτώβρη του 2012, όταν για πρώτη φορά άκουσα τη λέξη απομάγευση σε μια συνάντηση που είχαμε με τη ζωγράφο Μαρία Φιλιππακοπούλου.

 

Συνειδητοποίησα ότι ενώ οι κοινωνιολόγοι μιλούν για την απομάγευση του κόσμου, οι καλλιτέχνες ανταπαντούν με την επιστροφή της μαγείας στη σύγχρονη τέχνη.

 

Έτσι, αποφασίσαμε με τους Δημήτρη Αναστασίου, Λεωνίδα Γιαννακόπουλο, Γιώργο Καβούνη, Θεόφιλο Κατσιπάνο, Μαριάννα Κατσουλίδη, MoKa (Κατερίνα Μουσιού), Νικήτα Μπαχάρα, Βασίλη Πέρρο, Αχιλλέα Πιστώνη, Βασίλη Σελιμά, Αντώνη Τσακίρη και Μαρία Φιλιππακοπούλου να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να δείξουμε πως τώρα είναι η στιγμή που η τέχνη ξαναβρίσκει τις ρίζες της και το χαμένο της μυστήριο.

 

Όταν όλος ο κόσμος χάνει τα υλικά αγαθά του, η φαντασία μπαίνει πάλι στη ζωή του, η τέχνη τον μαγεύει ξανά από την αρχή και ο μύθος του καλλιτέχνη επιστρέφει.  Αυτό που προτείνουν οι δώδεκα καλλιτέχνες στο θεατή είναι να ανακαλύψει από την αρχή τις μορφές μέσα στο χάος της εποχής, την ψυχική του επαφή με την τέχνη και το χαμένο μυστήριο στην τέχνη αλλά και στη ζωή.

 

Του μιλάνε ουσιαστικά για τη μαγεία της ζωής , για το παραμύθι ή το μύθο της. Οι περισσότεροι διαλέγουν σα μέσο τους την ανθρωποκεντρική ζωγραφική για να εκφραστούν ή φτιάχνουν το δικό τους σύμπαν πιστεύοντας ότι πλάθοντας μια άλλη πραγματικότητα μπορούν να προχωρήσουν.

 

Τα κλειδιά που τους ενώνουν είναι η δημιουργική φαντασία και το όνειρο για ένα καλύτερο αύριο. Όλοι τους πιστεύουν στην επιστροφή της μαγείας στη σύγχρονη τέχνη αλλά και στη ζωή και ο καθένας το δείχνει με τον τρόπο του, με τη στάση του απέναντι στα πράγματα και με τη δουλειά του. Στην έκθεση συναντάμε ρεαλισμό, εξπρεσιονισμό, σουρεαλισμό, συμβολισμό, ρομαντισμό, μεταφυσική διάθεση και μεγάλη φαντασία.

 

Είναι μια έκθεση πλούσια σε αφηγηματικά έργα που πρέπει να ψάξεις την αλήθεια τους πολλές φορές στον αόρατο κόσμο, αυτόν του μυστηρίου και του υποσυνείδητου, γεγονός που νομίζω θα γοητεύσει το θεατή.

 

Info:

Η Ήρα Παπαποστόλου είναι Κριτικός & Ιστορικός τέχνης. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1979 και σπούδασε Ιστορία Τέχνης και Αρχαιολογία στο Παρίσι (Paris X Nanterre, Paris I Sorbonne), με ειδίκευση στη Σύγχρονη Τέχνη και Φιλοσοφία-Αισθητική. Έχει εργαστεί σην γκαλερί Βουρκαριανή στην Κέα, στη Galerie du Haut-Pave στο Παρίσι, στην Αίθουσα Τέχνης MIHALARIAS ART στην Κηφισιά, στο Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) στο Θησείο και στο IANOS Art Shop στο Golden Hall στο Μαρούσι. Για την οργάνωση εκθέσεων έχει συνεργαστεί με το Αρχείο Νεοελληνικής Τέχνης, με το Ριφιφι, το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης , το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης, το Art Chania,  την Ελληνοαμερικάνικη Ένωση και με πολλές αίθουσες τέχνης στην Αθήνα και την επαρχία. Έχει γράψει τα βιβλία Εικόνες του αιώνα Skoulakis Σύμβολα Παγκόσμιας Αποδοχής (Εκδόσεις Αδάμ), Τα 1000 πρόσωπα της πόλης και της πρωτεύουσας (Εκδόσεις Οσελότος), Σ΄αγαπώ ακόμα και ξυπόλυτη (Εκδόσεις Οσελότος) και Κόσμου πληγή τραγου ωδή αγαπης δρόμος (Εκδόσεις Οσελότος). Το 2013 βραβεύτηκε από την εφημερίδα Το Βήμα το διήγημά της 45 Μοίρες με θέμα μια ιστορία για την κρίση. Οργανώνει εκθέσεις, προλογίζει καταλόγους, αρθρογραφεί στο Art22 και είναι μέλος της aica hellas. Ζει στην Αθήνα και στα Κύθηρα.


Η Ελληνοαμερικανική Ένωση παρουσιάζει την ομαδική έκθεση ζωγραφικής «Μαγεία & Απομάγευση». ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

Σχετικές ειδήσεις
Αλέξης Βερούκας: Καλλιτέχνες αναλώσιμοι ή Τέχνη της ανακύκλωσης - Η περίπτωση CREMONINI / DOIG
22.08.2016 16:51
Με τις φροντίδες για την έκθεση έργων του Λεονάρντο Κρεμονίνι από ελληνικές συλλογές στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ, βλέποντας ξανά μετά από αρκετό καιρό πίνακες που είχαν στοιχειώσει την καλλιτεχνική εξέλιξη της νεότητας πολλών από τους Έλληνες συναδέλφους μου, σκέφτομαι:
Αχιλλέας Πιστώνης: Αναδιατυπώνοντας ξανά και ξανά
09.05.2016 12:53
Συνήθως, όταν ζωγραφίζω, προσπαθώ να συνεχίσω το προηγούμενο έργο, αυτό συμβαίνει πάντα. Νομίζω ότι είναι ο λόγος που δεν μπορούσα ποτέ (ούτε ως φοιτητής) να κάνω δύο έργα ταυτόχρονα, η ιδέα για το επόμενο έργο έρχεται λίγο πριν τελειώσει αυτό που κάνω εκείνη τη στιγμή. Είναι κάτι που μπορεί να ειπωθεί με τόσο διαφορετικούς τρόπους που τελικά, έργο το έργο, φτάνω σε ένα σημείο να μιλάω για κάτι εντελώς άλλο. Τότε δημιουργείται ένα μονοπάτι για μια επόμενη ενότητα έργων που πάλι θα πρέπει να ειπωθεί με παραλλαγές, αυτό είναι η εμμονή μου, δεν γίνεται να μην το δω, άρα πρέπει να το κάνω.
Κωνσταντίνος Πάτσιος: Kunst macht frei - H τέχνη ελευθερώνει
15.04.2016 13:38
Μεγάλωσα και ζω στη Κηφισιά, την οποία θα ονόμαζα Βαυαρία των Αθηνών, τόσο για τη βλάστηση και τα υπόγεια ρεύματα, όσο και για τους πύργους και τα κατάλοιπα της κεντροευρωπαϊκής αισθητικής. Η τέχνη με γοήτευε από πολύ νεαρή ηλικία, αλλά η συστηματική και καθημερινή μου ενασχόληση με τη ζωγραφική ξεκίνησε στα 18, όταν βρέθηκα με υποτροφία στην κεντρική Γαλλία στο Πουατιέ. Οι τακτικές επισκέψεις μου στο Παρίσι, στο κέντρο Georges Pompidou και η επαφή με το έργο του Marcel Duchamp, του Francis Picabia και άλλων Γάλλων ντανταϊστών υπήρξε καθοριστική για την πορεία μου.
Depression Era: Κατοίκηση
13.01.2016 11:48
“Αν και η ψυχολογική πίεση συγκαταλέγεται στα σημαντικότερα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι πρώτοι άνθρωποι που θα βρεθούν στον Άρη, μάλλον δεν αποτελεί ένα ανυπέρβλητο εμπόδιο το οποίο θα μπορούσε να ματαιώσει κάθε σχέδιο για τη δημιουργία μιας αποικίας στον Κόκκινο Πλανήτη.”
Δημήτρης Μεράντζας: Περίπατος
15.12.2015 16:50
Πριν από 20 χρόνια -τον Σεπτέμβριο του 1995- ξεκίνησα να οργανώνω την σύνθεση ενός έργου που δεν είχε εμφανή αισθητική σχέση με την μέχρι τότε δουλειά μου και αποτέλεσε την εκκίνηση μιας μεγάλης -σε έκταση- ενότητας, η οποία είναι συνεχώς σε εξέλιξη και φέρει τον γενικό τίτλο : «Η Πραγματικότητα είναι Πληροφοριοδότης της φαντασίας».