Ο Πολυχώρος Πολιτισμού “Διέλευσις” φιλοξενεί κύκλους Σεμιναρίων με τίτλο “Θέατρο: Θεωρία και Πράξη” με εισηγήτρια την Χρυσάνθη Κορνηλίου, από τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2014.

Κάθε κύκλος θα διαρκεί δύο μήνες και θα είναι αυτοτελής, με διαφορετική θεματική ο καθένας. Η θεματική θα καθορίζεται κάθε φορά σύμφωνα και με τις ανάγκες της ομάδας.

Το σεμινάριο αφορά την ιστορία του θεάτρου από την προϊστορική περίοδο έως και σήμερα και θα περιλαμβάνει ένα θεωρητικό και ένα βιωματικό μέρος. (Θα πραγματοποιούνται εναλλάξ ανά εβδομάδα το θεωρητικό με το πρακτικό μέρος.)

 Στο θεωρητικό μέρος, θα γίνεται παράλληλα και δραματολογική ανάλυση των βασικών έργων που αφορούν την κάθε ιστορική περίοδο. Στο βιωματικό μέρος, οι συμμετέχοντες θα μπαίνουν σε μία βιωματική επεξεργασία δημιουργίας  ρόλων, έχοντας σαν οδηγό τους μεγάλους δασκάλους της υποκριτικής (Στανισλάβσκι, Γκροτόσφσκι, Μπρουκ, Όιντα, Ρίτσαρντς, Μέγιερχολντ, Γκρέγκ κ.λ.π).

Τα μαθήματα απευθύνονται σε ένα ευρύ κοινό, αλλά και ειδικότερα σε όσους ενδιαφέρονται για μία πιο σφαιρική αντίληψη του θεάτρου που θα έχει, αφενός επιμορφωτικό χαρακτήρα και, αφετέρου θα διεγείρει το καλλιτεχνικό ένστικτο, έτσι ώστε οι δράσεις να οδηγήσουν και σε δημιουργία παραστάσεων.

Σύντομο βιογραφικό της εισηγήτριας

Η Χρυσάνθη Κορνηλίου αποφοίτησε από την Ελληνογαλλική Σχολή “Jeanne d’Arc”. Στη συνέχεια σπούδασε και αποφοίτησε από τη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου και μέχρι το 1983 εργάστηκε ως ηθοποιός στο θέατρο, στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο. Συνέχισε με σπουδές στη θεατρολογία, στο τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών στην Πάτρα  και μεταπτυχιακές σπουδές στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με ειδίκευση στο αρχαίο δράμα. Δίδαξε θέατρο στη μέση εκπαίδευση, σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, για 13 χρόνια ανεβάζοντας έργα όπως «Το Σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» του Λόρκα, «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, «Ικέτιδες» του Αισχύλου, «Υπηρέτης δύο Αφεντάδων» του Γκολντόνι, «Δωδέκατη Νύχτα» του Σαίξπηρ, «Να ζει το Μεσολόγγι» και «Το ξύλο βγήκε απ’ τον παράδεισο» του Βασίλη Ρώτα, «Διθύραμβος του Ρόδου» του Άγγελου Σικελιανού, «Φαραώ Αχενατόν» του Άγγελου Προκοπίου, θεατροποίηση έργων του Βιζυηνού όπως «Το αμάρτημα της Μητρός μου» και «Αι συνέπειαι της παλαιάς ιστορίας», «Το Αστερόπαιδο» του Όσκαρ Ουάιλντ, «Έρις», αποσπάσματα από Αρχαίες Τραγωδίες (όπου πήρε και κρατικό βραβείο) κ.ά.

Δίδαξε θεατρολογία στο δήμο Αγίας Παρασκευής επί δύο έτη και στον πολιτιστικό σύλλογο της Αγροτικής Τράπεζας επί τέσσερα έτη. Επίσης δίδαξε ιστορία θεάτρου, δραματολογία, αισθητική του θεάτρου και υποκριτική για πέντε έτη στα θεατρικά εργαστήρια: ΈσωΘέατρο στο Θησείο και εν συνεχεία στο «Εξ αρχής» στα Εξάρχεια. Δραστήριο μέλος του πολιτιστικού συλλόγου της Αγροτικής Τράπεζας, δημοσιεύει άρθρα στο περιοδικό «Πολιτιστική Αναζήτηση» επί σειρά ετών και διοργανώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις όπως: «Το ηρωικό στοιχείο στην Αρχαία τραγωδία», «Η Αγάπη μέσα στους Αιώνες», «Θεία έμπνευση στη μουσική και την ποίηση», «Άκου Ανθρωπάκο» του Βίλχελμ Ράιχ κ.ά. Επίσης επί σειρά ετών επιδίδεται στην κριτική θεάτρου και συγγράφει άρθρα πάνω στην τέχνη και το θέατρο στα περιοδικά ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ, ΟΔΟΔΕΙΚΤΕΣ, ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ και ΘΕΑΤΡΟΓΡΑΦΙΕΣ. Έχει εκδώσει την ποιητική συλλογή «Γονυκλισία» και έχει βραβευθεί με έπαινο για το πεζογράφημα «Οι άνδρες δεν αγαπούν τα αερικά».

Το 2011 ιδρύει με το σύζυγό της την αστική μη κερδοσκοπική εταιρία «διέλευσις»- πολυχώρος πολιτισμού, όπου συνενώνει τις κύριες ιδιότητες της δραστηριότητάς της: τον εθελοντισμό με την τέχνη, τη φιλοσοφία και τον πολιτισμό σε μια κοινή δραστηριότητα του πολυχώρου. Στον πολυχώρο «διέλευσις» ανεβάζει με δική της δραματουργική επεξεργασία και σκηνοθεσία το έργο «De profundis» του Όσκαρ Ουάιλντ σε μορφή δραματικού αναλογίου, «Το Αιώνιο Θήλυ πέρα απ’ των τόπων και των χρόνων τα σύνορα», ένα αφιέρωμα-ύμνο μέσα από ορφικούς ύμνους, ομηρικά και παλαιοχριστιανικά κείμενα και στίχους βυζαντινής και νεοελληνικής ποίησης, την «Μητροκτονία – Η συμβολική της στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή» και το «Έρως – Η ενθύμησις ενός διαλόγου», μια παράσταση εμπνευσμένη από τους Πλατωνικούς διαλόγους Σωκράτους και Διοτίμας. Στον ίδιο χώρο επίσης ανεβάζει, με δική της σκηνοθεσία, το έργο του Λεωνίδα Τσίπη «Σοράχ, ο μάγος».