Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2017

Κώστας Κουτσολέλος: Παρουσιάζουμε τον αγιάτρευτο ρομαντισμό που κρύβει το έργο της Σάρα Κέιν

Κώστας Κουτσολέλος:  Παρουσιάζουμε τον  αγιάτρευτο ρομαντισμό που κρύβει το έργο της Σάρα Κέιν

«4.48: ένα τραγούδι» είναι ο τίτλος της νέας παράστασης που ανεβάζει η ομάδα MAG από τις  6 Ιανουαρίου και για 20 μόνο παραστάσεις στο fabrica Athens. Με αφορμή το τελευταίο έργο «4.48 Ψύχωσις» της βρετανίδας θεατρικής συγγραφέως Σάρα Κέιν, η ομάδα MAG επιχειρεί να εισχωρήσει στον βαθύ ρομαντισμό που διέπει το έργο της. Ένας τραγουδιστής, ένα μικρόφωνο και ένα παλιό παιδικό συνθεασάιζερ μας αφηγούνται μια ατυχή ερωτική ιστορία που θα μας παρασύρει υπό τους ήχους τραγουδιών των Joy Division, Depeche Mode και Iggy Pop. Εμείς μιλήσαμε τον σκηνοθέτη και μοναδικό ηθοποιό της παράστασης Κώστα Κουτσολέλο, ο οποίος μας μετέφερε στην μαγευτική ατμόσφαιρα της σκληρής ποιητικότητας της Αγγλίδας αυτόχειρα.


Συνέντευξη: Ελένη Τσόκα

 

Culturenow.gr:  «4.48, ένα τραγούδι». Μπορείτε να μας πείτε δυο λόγια για την ιστορία που πρόκειται να μας διηγηθείτε στη νέα σας performance ;

Κώστας Κουτσολέλος:  Το «4.48, ένα τραγούδι» είναι μια ερωτική ιστορία (ατυχής, όπως οι περισσότερες..) ενός ψυχιάτρου και μιας ασθενούς. Το πιο ενδιαφέρον και περίεργο όμως, είναι ότι την αφηγείται ένας άντρας, που παίζει εναλλάξ τον ρόλο και του άντρα και της γυναίκας.

 

Cul.N: Ένας τραγουδιστής, ένα μικρόφωνο και ένα παλιό παιδικό συνθεσάιζερ.  Πώς θα περιγράφατε τη σκηνική αναπαράσταση που επιλέξατε για το κείμενο του τελευταίου έργου «4.48»  της βρετανίδας συγγραφέως, Σάρα Κέιν. 

Κ.Κ : Θα έλεγα οτι κινείται στο όριο μεταξύ θεάτρου και μουσικής, μεταξύ αφήγησης/πρόζας και τραγουδιού. Να διευκρινήσω επίσης ότι δεν παρουσιάζω ολόκληρο το ''4.48 Ψύχωσις'' της Σάρα Κέιν, αλλά μια παράσταση που χρησιμοποιεί αυτό το κείμενο ως αφετηρία, ως πηγή έμπνευσης.

 

Cul.NΟ ρομαντισμός των έργων της Κέιν βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος της παράστασης. Πώς έχετε συλλάβει αυτόν τον ρομαντισμό;

Κ.Κ: Νομίζω ότι κάτω από την σκληρότητα και τον κυνισμό των έργων της, κρύβεται ένας αγιάτρευτος -σχεδόν εφηβικός- ρομαντισμός. Λες και επιθυμεί την ένωση με τον Άλλον -τον έρωτα δηλαδή- τόσο πολύ και τόσο έντονα, που η ακύρωση αυτής της επιθυμίας είναι που την γεμίζει με τόσο πόνο και θυμό.

 

Cul.N : Μια ιστορία υπο τους ήχους  τραγουδιών  των Joy Division, Depeche Mode και Iggy Pop. Με ποιο τρόπο λειτουργεί η μουσική , το τραγούδι μέσα στην παράσταση; 

 

Κ.Κ : Εγώ δεν είμαι τραγουδιστής, ηθοποιός είμαι, άρα προσεγγίζω αυτά τα τραγούδια με θεατρικό τρόπο, σαν αφηγήσεις δηλαδή. Π.χ. το 'She's lost control' των Joy Division λέει μια τόσο σαφής και συγκεκριμένη ιστορία, πέρα από την μουσική του.

 

Cul.N: Πώς προέκυψε η ιδέα να ασχοληθείτε με την συγγραφέα Σάρα Κέιν και το τελευταίο της έργο; Τί σας κέντρισε το ενδιαφέρον; 

Κ.Κ : Ο,τι και να πεί κανείς δεν γίνεται να μην αναγνωρίσει το πόσο εκπληκτική συγγραφέας είναι η Σαρα Κείν . Και το ''4.48'', αν και δύσκολο και στενάχωρο κείμενο, είναι βαθιά ειλικρινές.

 

 

Η παράσταση 4.48 - ένα τραγούδι, μια performance της ομάδας MAG παρουσιάζεται στο fabrica athens.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Θέμελης Γλυνάτσης: Ο δικός μου Ζάντμαν είναι το σκοτάδι
21.02.2017 12:37
Ο σκηνοθέτης Θέμελης Γλυνάτσης, με σπουδές Συγκριτικής Λογοτεχνίας και Θεάτρου στην Αγγλία και διδακτορική διατριβή πάνω στο «θέατρο της σκληρότητας» του Antonin Artaud, είναι ένας αξιόλογος καλλιτέχνης της νεότερης γενιάς, σταθερά ανερχόμενος και πολλά υποσχόμενος. Με αφορμή την παράσταση «Enter Sandman» που παρουσιάζεται στο Skrow Theater μας μίλησε, τόσο για τον κόσμο που πλάθει ο Χόφμαν και την σκηνική γλώσσα της παράστασης όσο για το τραγούδι που σημάδεψε την εφηβική του ηλικία και για τον δικό του Ζάντμαν· και είχε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα να πει.
Γεωργία Μαυραγάνη: Δουλειά μου είναι να αναδείξω την τέχνη που μαρτυρεί η ίδια η ζωή
26.09.2016 17:26
Η επιτυχημένη παραγωγή του Μικρού Θεάτρου Αγρινίου «Από πρώτο χέρι – Μια παράσταση για τα καπνά», μετά από μια σειρά παρουσιάσεων με μεγάλη αποδοχή σε Αγρίνιο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη, επανέρχεται για λίγες μόνο παραστάσεις στο θησείον, ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ. Με αυτή την αφορμή, η Γεωργία Μαυραγάνη μας μίλησε «από πρώτο χέρι» για τους βασικούς θεματικούς άξονες της παράστασης που «χτίστηκε» με υλικά πραγματικές μνήμες και πολύτιμες εμπειρίες, για τις παιδικές αναμνήσεις της από την πατρογονική γη που «μυρίζουν» καπνό, καθώς και για τις πρώτες αντιδράσεις του κοινού του Αγρινίου, τις οποίες δεν θα ξεχάσει ποτέ.
Περικλής Μουστάκης: Η Παλαιά Διαθήκη ενέχει σπερματικά την όλη κατάσταση του ανθρώπου
23.09.2016 15:40
Τα «Οστέα Ξηρά Σφόδρα», μια ιδιαίτερη παράσταση που στήθηκε με αφορμή ένα όραμα του προφήτη Ιεζεκιήλ, παρουσιάζεται και πάλι στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Περικλή Μουστάκη. Στην συνέντευξη που μας παραχώρησε, ο σημαντικός ηθοποιός και σκηνοθέτης, μας μιλά για την διαδικασία σύνθεσης της παράστασης και τις ενδιαφέρουσες προεκτάσεις της και τους σχολιασμούς που αφορούν την εποχή μας.
Πέτρος Φιλιππιδης: Ο πλούτος βρίσκεται στο μαζί!
17.06.2016 13:28
Ο Γιώργος Κιμούλης,ο Γιάννης Μπέζος και ο Πέτρος Φιλιππίδης, το πρώτο Παρασκευοσάββατο του Ιουλίου, βάζουν «πλώρη» για την Αργολίδα, αφού πρόκειται να ανοίξουν την αυλαία του Φεστιβάλ Επιδαύρου, με τον «Πλούτο», το τελευταίο σωζόμενο έργο του πατέρα της αττικής κωμωδίας. Κατόπιν θα ακολουθήσει μία μεγάλη περοδεία της παράστασης σε όλη τη χώρα! Ο Πέτρος Φιλιππιδης, που έπαιξε πρώτη φορά Αριστοφάνη στην Επίδαυρο πριν από 32 χρόνια, επιστρέφει αυτή τη φορά υποδυόμενος τον Καρίωνα.
Αφροδίτη Ματκάρη: Το θέμα της παράστασης
10.06.2016 15:58
Η Θεατρική Ομάδα Σκευή παρουσιάζει την παράσταση "Είδομεν(η) Ξενίου γη", την Δευτέρα 13 Ιουνίου 2016, στο πλαίσιο του φεστιβάλ νέων θεατρικών ομάδων Off off Athens, που επιστρέφει για όγδοη χρονιά φέτος στο Επι Κολωνώ.