Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Χριστόφορος Μαρίνος: Κάποιες σκέψεις τρίτων για την Τέχνη… τις οποίες επεξεργάζομαι τελευταία

Χριστόφορος Μαρίνος: Κάποιες σκέψεις τρίτων για την Τέχνη… τις οποίες επεξεργάζομαι τελευταία

«Οι καλλιτέχνες δεν πάνε ποτέ διακοπές αλλά το όλο σύστημα της τέχνης χρειάζεται επειγόντως μια διακοπή» – Ίζα Γκένζκεν, Γερμανίδα καλλιτέχνης

 

«Ο καθένας χρειάζεται τουλάχιστον ένα παράθυρο» – Της ίδιας

 

«Μια πόλη, όσο ελκυστική κι αν είναι, δεν μπορεί ποτέ να παρομοιαστεί με ένα έργο τέχνης. Χρειαζόμαστε την τέχνη για διάφορους λόγους, ο κυριότερος ίσως επειδή μας υπενθυμίζει την ανθρωπινότητά μας. Εντούτοις, όσο κι αν συμπλέκονται, η ζωή και η τέχνη δεν είναι ποτέ ανταλλάξιμες» – Χρήστος Χρυσόπουλος, Έλληνας συγγραφέας

 

«Στην Ελλάδα το χρώμα ξεβάφει» – Θανάσης Τότσικας, Έλληνας καλλιτέχνης

 

«Ήθελα να τα φάω» (αναφερόμενος στην πρώτη του επαφή με τα έργα των Γκόγια και Βαν Ντάικ) – Νίκος Αλεξίου, Έλληνας καλλιτέχνης

 

«Έχει λεχθεί ότι η τέχνη είναι ζήτημα ζωής και θανάτου. Μπορεί αυτό να είναι μελοδραματικό αλλά είναι συνάμα αλήθεια» – Μπρους Νάουμαν, Αμερικανός καλλιτέχνης

 

«Δεν μ’ αρέσει η λαϊκή τέχνη» – Νικόλας Κάλας, Έλληνας ποιητής και τεχνοκριτικός

 

«Μήπως όμως και η Ακρόπολη δεν χρωστάει την ανέφικτη γοητεία της στα λίγα ένδοξα απομεινάρια του ολοκληρωμένου;» – Στρατής Δούκας, Έλληνας συγγραφέας και τεχνοκριτικός

 

«Τέχνη είναι η συμφωνία των άκρων αντιθέσεων» – Του ίδιου

 

«Ένα από τα μεγαλύτερα προσόντα της τέχνης ενός παρανοϊκού είναι το ότι μια γέφυρα είναι πάντα μια γέφυρα κι ένα σπίτι είναι πάντα ένα σπίτι» - Χένρι Μίλερ , Αμερικανός συγγραφέας

 

«Έχω την εντύπωση ότι η έλευσή μου στον κόσμο ήταν μια τρομακτική πτώση» – Κάσπαρ Χάουζερ, ήρωας ταινίας του Βέρνερ Χέρτζογκ

 

«Χωρίς αναμνήσεις δεν θα υπήρχε γραφή: το συγκεκριμένο βάρος που μια εικόνα ή μια φράση χρειάζεται να μεταδώσει στον αναγνώστη μπορεί να έρθει μόνο από πράγματα που θυμόμαστε –όχι από το χθες αλλά πριν από πολύ καιρό» – Β. Γκ. Ζέμπαλντ, Γερμανός συγγραφέας

 

«Η δημιουργία μιας εικόνας είναι και η διατύπωση μιας άποψης» – Τζον Μπέργκερ, Βρετανός συγγραφέας και τεχνοκριτικός

 

«Αν είχαμε ζωή, θα βλέπαμε πόσο ωραίο θα φαίνεται το σημερινό μοντέρνο, σαν παλιώσει και ξεπεραστεί, και πόσο άσκημα στους συγχρόνους τους τα δημιουργήματα της τεχνικής του 1987 ή του 2037» – Ηλίας Ηλιού, Έλληνας πολιτικός και συγγραφέας

 

«Πάντα η συνήθεια συνεχίζει να υπάρχει και μετά το θάνατο της κατάστασης που τη δημιούργησε» – Αλμπέρτο Σαβίνιο, Ιταλός ζωγράφος και συγγραφέας

 

«Η λέξη παρουσία συνδέεται περισσότερο με αυτό που σε εμπνέει παρά με αυτό που δημιουργείς» – Γιώργος Λάππας, Έλληνας καλλιτέχνης

 

«Το υλικό της τέχνης είναι η κληρονομιά της απανθρωπιάς» – Του ίδιου

 

«Η πραγματική μαθητεία γεννάει καινούργια έργα» – Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος, Έλληνας συγγραφέας και στοχαστής

 

«Ας αφήσουμε τα λόγια – η γνώση του ποταμιού σημαίνει να είσαι μέσα στο ποτάμι» – Τάκης Σινόπουλος, Έλληνας ποιητής

 

 

Info: O Χριστόφορος Μαρίνος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 2 Δεκεμβρίου του 1975. Είναι ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων, συνεκδότης του περιοδικού τέχνης kaput.gr και πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Τεχνοκριτικών AICA Hellas.



Σχετικές ειδήσεις
Αλέξης Βερούκας: Καλλιτέχνες αναλώσιμοι ή Τέχνη της ανακύκλωσης - Η περίπτωση CREMONINI / DOIG
22.08.2016 16:51
Με τις φροντίδες για την έκθεση έργων του Λεονάρντο Κρεμονίνι από ελληνικές συλλογές στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ, βλέποντας ξανά μετά από αρκετό καιρό πίνακες που είχαν στοιχειώσει την καλλιτεχνική εξέλιξη της νεότητας πολλών από τους Έλληνες συναδέλφους μου, σκέφτομαι:
Μαρία Φιλοπούλου: Το αντίδοτο του νερού (l'eau comme antidote)
08.06.2016 10:53
Έχω εμμονή με το νερό και ό,τι έχει σχέση μ´ αυτό, στην προσωπική μου ζωή και στην ζωγραφική μου τα τελευταία χρόνια.
Ανθρώπινα ίχνη & μορφές στο Μουσείο Μπενάκη
25.05.2016 12:15
Στην έκθεση Ανθρωπογραφές. Η έννοια του εκμαγείου στην τέχνη στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, παρουσιάζονται έργα φοιτητών του εργαστηρίου Γυψοτεχνίας- Χαλκοχυτικής της ΑΣΚΤ. Τα έργα είναι αποτέλεσμα της μαθητείας τους στο εργαστήριο κατά την τελευταία τριετία, υπό την καθοδήγηση του γλύπτη-επίκουρου καθηγητή της ΑΣΚΤ, Μάρκου Γεωργιλάκη.
Κωνσταντίνος Πάτσιος: Kunst macht frei - H τέχνη ελευθερώνει
15.04.2016 13:38
Μεγάλωσα και ζω στη Κηφισιά, την οποία θα ονόμαζα Βαυαρία των Αθηνών, τόσο για τη βλάστηση και τα υπόγεια ρεύματα, όσο και για τους πύργους και τα κατάλοιπα της κεντροευρωπαϊκής αισθητικής. Η τέχνη με γοήτευε από πολύ νεαρή ηλικία, αλλά η συστηματική και καθημερινή μου ενασχόληση με τη ζωγραφική ξεκίνησε στα 18, όταν βρέθηκα με υποτροφία στην κεντρική Γαλλία στο Πουατιέ. Οι τακτικές επισκέψεις μου στο Παρίσι, στο κέντρο Georges Pompidou και η επαφή με το έργο του Marcel Duchamp, του Francis Picabia και άλλων Γάλλων ντανταϊστών υπήρξε καθοριστική για την πορεία μου.
Δημήτρης Τάταρης: Δημιουργική διαδικασία και μοναχικότητα
12.02.2016 14:38
Αυτό που μου προσφέρει η τέχνη, μέσα από την δημιουργική διαδικασία, είναι η μοναχικότητα και όχι η μοναξιά, η απόλυτη χωρίς περιορισμούς ελευθερία έκφρασης.