Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016
Ταινία: Ο γελαστός πρίγκιπας, του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν
Δημοσίευση: Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου 2013 13:45
Ταινία: Ο γελαστός πρίγκιπας, του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν

Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν διασκευάζει το Ισλανδικό «Either Way / Α Annan Veg» (2011) του Χαφσταίν Γκούναρ Σίγκουρδσον και παρόλο που πατάει εξολοκλήρου πάνω στα χνάρια του πρωτότυπου σεναρίου κερδίζει την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο φετινό φεστιβάλ Βερολίνου.

 

Η επιστροφή του Γκριν στην αλά George Washington(2000) αισθητική, η πάντοτε εξαιρετική φωτογραφία του Τιμ Ορρ, η μουσική των Explosions in the Sky και το Μπεκετικό σκηνικό όπου διαδραματίζεται η σουρεαλιστική συνύπαρξη των δύο αντρών είναι αρκετά για να κάνουμε λόγο για μια ιδιάζουσα περίπτωση του (ανεξάρτητου) αμερικανικού σινεμά .

Ένα χρόνο μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 1988 στο Τέξας, ο Άλβιν (Πολ Ράντ) και ο Λανς (Εμίλ Χιρς) περνούν τις καλοκαιρινές μέρες τους επισκευάζοντας τις γραμμές κυκλοφορίας ενός επαρχιακού δρόμου. Βάφοντας ατελείωτα χιλιόμετρα διαχωριστικών γραμμών, απομονωμένοι μέσα σε ένα τοπίο καμένης γης το αταίριαστο αντρικό δίδυμο θα εγκαινιάσει την έναρξη της φιλίας τους πάνω στην πικρή διάψευση των όσων θεωρούσαν αλήθεια για τον εαυτό τους και τους γύρω τους.


Η κίνηση ματ που καταφέρνει ο Γκριν σε σχέση με το «Either Way» είναι η μεταφορά του σκηνικού, στα καμένα εδάφη του Τέξας. Το άγονο τοπίο προσδίδει στην ατμόσφαιρα μεταφυσικές διαστάσεις και την αίσθηση ότι όλα είναι πιθανά να συμβούν εδώ πέρα. Λειτουργίες που επιβάλλεται να ενεργοποιηθούν από νωρίς καθώς η εξαιρετική (αν όχι η πιο δυνατή) σκηνή , όπου ο Άλβιν περιφέρεται στα ερείπια των σπιτιών που καταστράφηκαν από την πυρκαγιά θα κινδύνευε διαφορετικά να μείνει μετέωρη σε μια αλλόκοτη θεατρικότητα εις βάρος της κινηματογραφικής φόρμας. Η συνάντηση με την μυστηριώδη ηλικιωμένη γυναίκα, η οποία ψάχνει να βρει μέσα στα απομεινάρια αποδείξεις της ζωής που έζησε και η ακολουθούμενη παντομίμα του Άλβιν στα θεμέλια του σπιτιού καυτηριάζουν πανέξυπνα την ζωτική σημασία του κατέχειν, που δίχως αυτό το υπάρχειν του Δυτικού παύει να υφίσταται: «everything is past now», όπως λέει χαρακτηριστικά η γυναίκα στον Άλβιν και πολύ όμορφα ο Γκριν την μεταμορφώνει σε αινιγματική φιγούρα, για το κατά πόσο υπάρχει και η ίδια μετά την καταστροφική πυρκαγιά.

Η προβληματική για το τι χρειάζεται ο άνθρωπος για να είναι ευτυχισμένος και πλήρης διατρέχει ολόκληρη την ταινία είτε καθαρά συμβολικά τοποθετώντας τους ήρωες μέσα στην κατεστραμμένη φύση, είτε στην αντίθεση των προσωπικοτήτων μεταξύ Άλβιν και Λανς, όπου ο πρώτος δείχνει να απολαμβάνει την “back to the roots” διαμονή στην φύση ενώ ο δεύτερος μετράει τις μέρες που θα επιστρέψει στην ζωή και τις παροχές της πόλης.  


«Ο Γελαστός Πρίγκιπας» μπορεί να μην έχει την δύναμη των ιστοριών που είχαν οι πρώτες του ταινίες, αλλά η ποιητικότητα, η ενσωμάτωση των χαρακτήρων μέσα στο τοπίο, η συνύπαρξη του κωμικού με το δραματικό στοιχείο φέρνουν και πάλι τον Γκριν στην πρώτη γραμμή των σκηνοθετών που μας αρέσει να τους παρακολουθούμε.

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν

Σενάριο: Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν (βασισμένο στο σενάριο του Χαφστάιν Γκούναρ Σίγκουρδσον)

Πρωταγωνιστούν: Πολ Ραντ, Εμίλ Χιρς

Διάρκεια: 94΄

Διανομή: AMA Films

 

Εκτύπωση
Περισσότερα
Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο
17.01.2014 16:00
Η Βαλέρια Γκολίνο, γνωστή μέχρι τώρα ως μια σπουδαία ιταλίδα ηθοποιός διεθνούς βεληνεκούς, περνάει πίσω από την κάμερα και κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με ταινία μυθοπλασίας κοινωνικού προβληματισμού για το βιοηθικό ζήτημα της ευθανασίας.
Ταινία: Ρενουάρ, του Ζιλ Μπουρντό
09.01.2014 15:01
Ο Ζιλ Μπουρντό μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο, στην Γαλλική Ριβιέρα του 1915, εκεί όπου ο γάλλος ιμπρεσιονιστής Ρενουάρ (Μισέλ Μπουκέ), βιώνει για ακόμη μια φορά το μυθικό άγγιγμα της Μούσας και ζωγραφίζει τους τελευταίους πίνακές του.
Οι δέκα καλύτερες ταινίες του 2013
08.01.2014 10:42
Ακόμα μία κινηματογραφική χρονιά έφτασε στο τέλος της και το culturenow.gr κάνει τον απολογισμό της.
Ταινία: Οh boy, του Γιαν Όλε Γκέρστεν
23.12.2013 16:18
Ταινία περιπλάνησης προς εύρεση νοήματος ενός νεαρού που πλησιάζει τα 30, ζει ακόμα με τα λεφτά του πατέρα του, έχει παρατήσει την Νομική εδώ και δύο χρόνια και απλά δεν ξέρει ακόμα τι σχήμα πρέπει να πάρει, και αν θέλει στην τελική να πάρει, ώστε να ταιριάξει στο παζλ της πόλης του.
Ταινία: 12 χρόνια σκλάβος, του Στιβ ΜακΚουίν
12.12.2013 13:17
«Hunger» (2008), «Shame» (2011), «12 Χρόνια Σκλάβος» (2013): 66 ημέρες απεργίας πείνας, εθισμός στο σεξ, 250 χρόνια δουλείας.
Ταινία: Carrie, της Κίμπερλι Πιρς
06.12.2013 10:22
Όταν αποφασίζεις να κάνεις ριμέικ μια ταινία που έχει περάσει στο πάνθεον του κλασικού πρέπει να έχεις σοβαρούς λόγους, και πιο συγκεκριμένα, όραμα και διάθεση ανανέωσης. Να βάλεις την προσωπική σου σφραγίδα και να εξετάσεις πτυχές που καλούν προς διερεύνηση με σύγχρονους όρους.
Ταινία: Behind the candelabra, του Στίβεν Σόντερμπεργκ
05.12.2013 14:55
Η τελευταία ταινία του Σόντερμπεργκ που δεν βρήκε ποτέ τον δρόμο προς τις κινηματογραφικές αίθουσες της Αμερικής, καθώς ήταν “too gay” για να βρει στουντιακή υποστήριξη, προβλήθηκε από το κανάλι του HBO.
Ταινία: Η τέλεια ομορφιά, του Πάολο Σορεντίνο
29.11.2013 10:11
Ένας φόρος τιμής στην Ρώμη και το ιταλικό σινεμά δεν θα μπορούσε να έχει άλλο τίτλο, παρά αυτόν: «Η Τέλεια Ομορφιά». Τίτλος βγαλμένος από το στόμα των πέντε Σιβυλλών, από την μια απόλυτος και στομφώδης και από την άλλη καυστικός και ειρωνικός, δεν ξέρεις ούτε προς τα που, ούτε από πού πηγάζει.