Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Μπάμπης Γαλιατσάτος: Η ζωή δεν είναι στα γεγονότα*…

Μπάμπης Γαλιατσάτος: Η ζωή δεν είναι στα γεγονότα*…

…και η ζωή του Tennessee Williams βρίθει από σπουδαία γεγονότα. Πώς όμως ζούσε αυτές τις στιγμές ο Tom Lanier Williams (το πραγματικό του όνομα); Ένας χαμογελαστός κύριος με μεγάλα γυαλιά και αραιό μούσι. Γελούσε με την καρδιά του. Υπερδραστήριος σεξουαλικά, παράξενος, οξύθυμος, πέρασε όλη του τη ζωή με δύο βασικούς φόβους: την τρέλα και τη μοναξιά.

 


«…η ζωή είναι αυτό που συμβαίνει από στιγμή σε στιγμή στα νεύρα, στο ρυθμό της καρδιάς και στην αντίληψη του καθενός από εμάς.»


Η παράσταση Blue devils of Tennessee εστιάζει στις σχέσεις του Tennessee Williams με τους ανθρώπους της ζωής του και στις στιγμές κρίσης του. Η δομή της παράστασης μοιάζει με αυτή του «Γυάλινου Κόσμου», του περισσότερο αυτοβιογραφικού από τα έργα του. Ο Williams ως αφηγητής και ταυτόχρονα ήρωας του έργου. «Ενός έργου που δεν είναι ρεαλιστικό παρότι είναι η ζωή του. Ή μάλλον ακριβώς επειδή είναι η ζωή του.»

Στιγμιότυπα από τη ζωή του, όπως προκύπτουν από τα ημερολόγια του, ξαναζωντανεύουν στο θολό κόσμο των αναμνήσεων του. Η ατελείωτη μάχη του να ξεφύγει από τους φόβους του. Η ατελείωτη μάχη του να εξιλεωθεί από τις ενοχές του.  Σταθερό καταφύγιο γι’ αυτόν η γραφομηχανή του, μέσω της οποίας δημιουργούσε πρόσωπα που άλλοτε θύμιζαν τον εαυτό του, άλλοτε τη μητέρα του, την αδελφή του, το σύντροφό του. Η συγγραφή δεν ήταν απλά ένας τρόπος έκφρασης για τον Tennessee Williams, αλλά ένα ζήτημα ζωής και θανάτου. Mόνο όταν έγραφε δεν τον επισκέπτονταν οι «μπλε διάβολοί» του, όπως ο ίδιος αποκαλούσε την κατάθλιψη. Προσπάθησε λοιπόν να συμφιλιωθεί, να παλέψει, να παίξει με τους δαίμονές του, λέγοντας ότι: «…αν εξολοθρεύσω τους δαίμονές μου θα χάσω και τους αγγέλους μου.»


Η παράσταση Blue Devils of Tennessee παίζεται στο Θέατρο Φούρνος: Περισσότερες πληροφορίες


*Φράση του Tennessee Williams 

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Ελένη Τριανταφυλλοπούλου: Ένα γοτθικό μυθιστόρημα στη σκηνή του θεάτρου
15.03.2016 10:14
570 σελίδες, 154.000 λέξεις, 90 ημέρες εντατικής συγγραφικής δραστηριότητας, πάνω από έξι μήνες μελέτης και έρευνας. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια συνοπτική αποτίμηση της ενασχόλησής μου με τη θεατρική μεταφορά του Καλόγερου. Η θεατρική διασκευή ενός μυθιστορήματος όμως είναι κάτι πολύ πιο σύνθετο από ένα μαθηματικό άθροισμα.
Ιωάννα Ρούσσου: Ψάχνοντας μία …«Έξοδο Κινδύνου»
02.03.2016 14:44
Την άνοιξη του 2015, ο αγαπημένος μου φίλος δάσκαλος Μπάμπης Μπαλτάς, μου έφερε την συλλογή διηγημάτων της Ελένης Τσεκούρα, με τίτλο Αδέσποτα. Ξεκίνησα να διαβάζω το πρώτο διήγημα, την Έξοδο Κινδύνου. Το διάβασα κυριολεκτικά χωρίς ανάσα, βιώνοντας την αγωνία και τον πανικό της αντί-ηρωίδας Ελίνας στο υπαρξιακό αδιέξοδο που την εγκλώβιζε. Ένα αδιέξοδο που αναγνώρισα σαν πολύ οικείο.
Μπάμπης Χατζηδάκης: Σπαράγματα! Ανασύρω απ’ τη μνήμη μου λέξεις…
22.02.2016 12:30
Μαρτυρία του υπ’ αριθμόν 1245 των ειδικών αστυνομικών δυνάμεων. Αποκαλούμενες ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΑΞΗΣ κοινώς ΜΑΤ. Κατόπιν ιατρικού συμβουλίου, πρόωρη συνταξιοδότηση, επανεξέταση, και το πεπόνι και το μαχαίρι, μετάλλιο ευδόκιμης υπηρεσίας! Δεν έχεις τι να κάνεις. Δεν έχω κλείσει τα 65 μου, επιτρέψτε μου να δουλέψω, δεν είναι δικαίωμά μου; Η κόρη μου θέλει σύνταξη 10 χρόνια πριν αρχίσει να δουλεύει, μην και δεν προλάβει.
Μάνος Βαβαδάκης: Ο έρωτας πάντα έχει τέλος, αυτό που πρέπει να κερδίσουμε είναι το μετά
16.02.2016 15:42
Η παράσταση δημιουργήθηκε σαν βάλσαμο στις πληγές ενός περασμένου έρωτα. Το υλικό από τις δίκες των Μαγισσών του Σάλεμ παρουσιάστηκε μπροστά μου εκείνη τη περίοδο της ζωής μου και η Abigail Williams με τις πράξεις της πριν από 300 χρόνια, έπαιρνε ξανά εκδίκηση για όλους εμάς. Η τέχνη λειτουργεί πάντα σαν καθαρτήριο για τις νευρώσεις των καλλιτεχνών και μακάρι αυτή η παράσταση να βοηθήσει να κατανοήσουμε αυτό το μύχιο, σκοτεινό και ανεξερεύνητο κομμάτι του εαυτού μας.
Ευθαλία Παπακώστα: Δημιουργώντας σε Αμερική και Ελλάδα. Μια προσωπική καταγραφή
24.12.2015 13:15
Αυτό που δούλευα στο πανεπιστήμιο και επαγγελματικά στην Νέα Υόρκη είναι κάτι εντελώς διαφορετικό απο αυτό που καταπιάνομαι τώρα και αυτή είναι η πρόκληση και η δυσκολία.