Η Αίθουσα Τέχνης Καππάτος εγκαινιάζει την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013 την έκθεση της εικαστικού Πέγκυς Κλιάφα, με τίτλο Pharmakon, η οποία αποτελείται απο έργα εκτελεσμένα από το 2008 μέχρι σήμερα.

Τα έργα αυτά οποία εντάσσονται σε τρεις εννοιολογικές ενότητες, «Θρησκεία –Μεταφυσική», «Φύση» και «Επιστήμη – Χημεία».

Το κυρίαρχο, το ιδιαίτερο στοιχείο τους είναι η επιλογή και η εμμονή στο πρωτογενές υλικό των έργων της που δεν είναι άλλο από το χάπι ή το περιτύλιγμα, τη συσκευασία του χαπιού, το blister και τελευταία, τα ασημένια χαρτάκια από τα περιτυλίγματα των χαπιών.

Πρόκειται για μία αναγωγική πορεία της εξέλιξης της θεώρησης του ανθρώπου σχετικά με την ίαση της ψυχής και του σώματος. Ο συνδυασμός και η παράθεση από χάπια –παυσίπονα, αντιβιοτικά, ψυχοφάρμακα – αποκαλύπτει τις υπαινικτικές νύξεις της καλλιτέχνιδας, ως προς το περιεχόμενο και το αποτέλεσμα της χρήσης. Το χάπι είναι βάλσαμο ή δηλητήριο, σωτηρία ή καταδίκη.

Με μονάδα το χάπι ή το περιτύλιγμα, συνθέτει εντυπωσιακές εικόνες από μεταλλικούς τοίχους, βιτρό γνωστών δυτικών καθεδρικών ναών, ταπετσαρίες, δαντέλες, ψηφιδωτά. Ένα γλυπτό ανθρώπου από αναβράζοντα δισκία, παρουσιάζεται και σε βίντεο, κατά την διαδικασία διάλυσής του στο νερό.

Τα χάπια, σε διάφορα χρώματα και σχήματα και τα περιτυλίγματά τους, αναπτύσσονται σε γεωμετρικούς, επαναλαμβανόμενους  σχηματισμούς, με αυστηρή δομή, απόλυτη συμμετρία, άψογη εκτέλεση, καταλήγοντας στη δημιουργία μιας ψευδαισθησιακής εικόνας με πολλές προεκτάσεις και συνειρμούς.

Τα τελευταία έργα, του 2013, αντλώντας τόσο το εικονογραφικό τους στίγμα, όσο και το μορφοπλαστικό τους ιδίωμα, από τη βιολογία και συγκεκριμένα από τις μεγεθυμένες αναπτύξεις των βακτηρίων στο μικροσκόπιο, καταλήγουν σε νέα σχήματα και μορφές, νέες εικαστικές προτάσεις. Η καλλιτέχνης θεωρεί πως οι τρεις ενότητες των έργων της έκθεσής της αποτυπώνουν «την ιστορία της θεραπευτικής ως ένα παλίμψηστο μεταφυσικής, φύσης και επιστήμης».

Στις τρεις ενότητες συνυπάρχουν έργα ζωγραφικής, επιτοίχια, ανάγλυφα, ψηφιδωτά, εγκαταστάσεις, βίντεο.

Στα έργα της, το έντονο εννοιολογικό υπόβαθρο, σε συνδυασμό με το ταπεινό, φθαρτό και ευτελές του υλικού και την εμπνευσμένη εκτέλεση, με καθοριστικό το χρονοβόρο, χειρονακτικό στοιχείο, καταλήγουν πάντα στην αισθητική απόλαυση.

Η Πέγκυ Κλιάφα σπούδασε στην Ανωτάτη σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας.