Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2016

Σινεμά Ελένη Φιλίππου

Ελένη Φιλίππου
Ελένη Φιλίππου

Η Ελένη Φιλίππου γεννήθηκε το 1982. Σπούδασε Θεολογία στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στην (ΜΑ) Θρησκεία, Ψυχολογία και ΜΜΕ (με κατεύθυνση στον Κινηματογράφο) και (MSc) Φιλοσοφία στο King’sCollege,London. Από το 2013 προετοιμάζει την διδακτορική της διατριβή πάνω στη Φιλοσοφία του Κινηματογράφου. Εργάζεται ως κριτικός κινηματογράφου σε ηλεκτρονικά μέσα και στο ραδιόφωνο.

Όλα τα άρθρα του συντάκτη
Ταινία: Μέλι (Miele), της Βαλέρια Γκολίνο
Η Βαλέρια Γκολίνο, γνωστή μέχρι τώρα ως μια σπουδαία ιταλίδα ηθοποιός διεθνούς βεληνεκούς, περνάει πίσω από την κάμερα και κάνει το σκηνοθετικό ντεμπούτο της με ταινία μυθοπλασίας κοινωνικού προβληματισμού για το βιοηθικό ζήτημα της ευθανασίας.
Ταινία: Ρενουάρ, του Ζιλ Μπουρντό
Ο Ζιλ Μπουρντό μας ταξιδεύει πίσω στον χρόνο, στην Γαλλική Ριβιέρα του 1915, εκεί όπου ο γάλλος ιμπρεσιονιστής Ρενουάρ (Μισέλ Μπουκέ), βιώνει για ακόμη μια φορά το μυθικό άγγιγμα της Μούσας και ζωγραφίζει τους τελευταίους πίνακές του.
Οι δέκα καλύτερες ταινίες του 2013
Ακόμα μία κινηματογραφική χρονιά έφτασε στο τέλος της και το culturenow.gr κάνει τον απολογισμό της.
Ταινία: Οh boy, του Γιαν Όλε Γκέρστεν
Ταινία περιπλάνησης προς εύρεση νοήματος ενός νεαρού που πλησιάζει τα 30, ζει ακόμα με τα λεφτά του πατέρα του, έχει παρατήσει την Νομική εδώ και δύο χρόνια και απλά δεν ξέρει ακόμα τι σχήμα πρέπει να πάρει, και αν θέλει στην τελική να πάρει, ώστε να ταιριάξει στο παζλ της πόλης του.
Ταινία: Ο γελαστός πρίγκιπας, του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν
Ο Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν διασκευάζει το Ισλανδικό «Either Way / Α Annan Veg» (2011) του Χαφσταίν Γκούναρ Σίγκουρδσον και παρόλο που πατάει εξολοκλήρου πάνω στα χνάρια του πρωτότυπου σεναρίου κερδίζει την Αργυρή Άρκτο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο φετινό φεστιβάλ Βερολίνου.
Ταινία: 12 χρόνια σκλάβος, του Στιβ ΜακΚουίν
«Hunger» (2008), «Shame» (2011), «12 Χρόνια Σκλάβος» (2013): 66 ημέρες απεργίας πείνας, εθισμός στο σεξ, 250 χρόνια δουλείας.
Ταινία: Carrie, της Κίμπερλι Πιρς
Όταν αποφασίζεις να κάνεις ριμέικ μια ταινία που έχει περάσει στο πάνθεον του κλασικού πρέπει να έχεις σοβαρούς λόγους, και πιο συγκεκριμένα, όραμα και διάθεση ανανέωσης. Να βάλεις την προσωπική σου σφραγίδα και να εξετάσεις πτυχές που καλούν προς διερεύνηση με σύγχρονους όρους.
Ταινία: Behind the candelabra, του Στίβεν Σόντερμπεργκ
Η τελευταία ταινία του Σόντερμπεργκ που δεν βρήκε ποτέ τον δρόμο προς τις κινηματογραφικές αίθουσες της Αμερικής, καθώς ήταν “too gay” για να βρει στουντιακή υποστήριξη, προβλήθηκε από το κανάλι του HBO.
Ταινία: Η τέλεια ομορφιά, του Πάολο Σορεντίνο
Ένας φόρος τιμής στην Ρώμη και το ιταλικό σινεμά δεν θα μπορούσε να έχει άλλο τίτλο, παρά αυτόν: «Η Τέλεια Ομορφιά». Τίτλος βγαλμένος από το στόμα των πέντε Σιβυλλών, από την μια απόλυτος και στομφώδης και από την άλλη καυστικός και ειρωνικός, δεν ξέρεις ούτε προς τα που, ούτε από πού πηγάζει.
Ταινία: Αγώνες πείνας: φωτιά, του Φράνσις Λόρενς
Με το αμερικανικό box office να το έχει ανεβάσει σε επίπεδα ρεκόρ ήδη από το άνοιγμά του, οι συντελεστές του «Αγώνες Πείνας: Φωτιά» έχουν αρκετούς λόγους να μιλούν για ένα απόλυτα επιτυχημένο κινηματογραφικό success story.
Ταινία: Ο συνήγορος, του Ρίντλεϊ Σκοτ
«Εγώ, εσύ και ο διάβολος. Δεν χρειάζεσαι άλλη αγάπη», είναι η φράση που θα μπορούσε εύκολα να σταθεί ως υπότιτλος κάτω από τον «Συνήγορο». Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ Κόρμακ Μακάρθι γράφει το πρώτο του σενάριο και επαναφέρει τον αλύτρωτο, μηδενιστικό κόσμο όπου ζούσαν οι ήρωες στο «Καμιά ...
Ταινία: Τα χρονικά του Δρακοφοίνικα: Αδάμαστος, του Θάνου Κερμίτση
Θάρρος, αγάπη, χιούμορ και ταλέντο είναι τα συστατικά που διακρίνει κανείς παρακολουθώντας την πρώτη ελληνική κινηματογραφική προσπάθεια στο είδος του φανταστικού έπους που φέρει τον αν μη τι άλλο επικό τίτλο, «Τα Χρονικά του Δρακοφοίνικα: Αδάμαστος» δια χειρός Θάνου Κερμίτση.
Ταινία: Στο κενό της, της Ράμα Μπέρσταϊν
Η Ράμα Μπέρσταϊν σκηνοθετεί την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της επιλέγοντας από τον μικρόκοσμο των υπερ-ορθόδοξων Εβραίων του Τελ-Αβίβ την παράξενη ιστορία της Σίρα για να φωτίσει ήθη, έθιμα και τον τρόπο ζωής τους.
Ταινία: Miss Violence, του Αλέξανδρου Αβρανά
Η διπλά βραβευμένη στο φεστιβάλ Βενετίας «Miss Violence» του Αλέξανδρου Αβρανά, διχάζει και όχι αδικαιολόγητα. Για το εάν θα πεις ότι συντελεί στο να πάει η ελληνική κινηματογραφία, επιτέλους, ένα βήμα ωριμότερη παραπέρα ή θα την κατατάξεις απλά πίσω ή δίπλα στον Κυνόδοντα του Λάνθιμου.
Ταινία: Gravity, του Αλφόνσο Κουαρόν
Και ενώ η συζήτηση γύρω από το 3D είναι ακόμη σε εξέλιξη, ο Αλφόνσο Κουαρόν έρχεται με το «Gravity» και γεμάτος αυτοπεποίθηση βάζει μια παχουλή bold άνω τελεία.
Ταινία: Όλα χάθηκαν, του Τζέι Σι Τσάντορ
Ο Τζέι Σι Τσάντορ (Margin Call) τόλμησε και δεν έχασε. Με όλες κι όλες τριάντα κάτι σελίδες σεναρίου, πρότεινε στον δημιουργό του Sundance Festival, Ρόμπερτ Ρέντφορντ να γίνει ο πρωταγωνιστής του, ή πιο σωστά, ο μοναδικός ηθοποιός που θα σήκωνε πάνω του σχεδόν δύο ώρες μάχης με τον Νόμο του Μέρφι.
Ταινία: Η ζωή της Αντέλ (Κεφάλαια 1&2), του Αμπντελατίφ Κεσίς
Μετά από πολύπαθη διαδρομή βραβεύσεων, ανταλλαγής λεκτικών πυρών ανάμεσα στους συντελεστές της μέχρι και αποκήρυξης της ταινίας από τον σκηνοθέτη της, «Η Ζωή της Αντέλ» ξεκινάει τις προβολές της στις ελληνικές αίθουσες από αυτήν την Πέμπτη.
Ταινία: Μείνε δίπλα μου, του Ντέιβιντ Λόουερι
Ο Ντέιβιντ Λόουερι γράφει και σκηνοθετεί μια υπόκωφη σπαρακτική κραυγή που αρθρώνεται παρακλητικά από τους ήρωες με τις λέξεις του τίτλου της ταινίας, «Μείνε δίπλα μου». Συνομιλώντας με τον κινηματογράφο του Τέρενς Μάλικ, ο Λόουερι δημιουργεί ένα σαφώς πιο εύκολα προσεγγίσιμο φίλμ σε ...
Ταινία: Οικογενειακή υπόθεση, του Κάλιν Πίτερ Νέτζερ
Ο Κάλιν Πίτερ Νέτζερ γράφει και σκηνοθετεί την «Οικογενειακή Υπόθεση» της Κορνήλιας, που παρά τα εξήντα χρόνια της παλεύει ακόμη με την ιδέα ότι ο γιος της σήκωσε το φουστάνι της και τόλμησε να ξεμυτίσει μακριά από αυτήν.
Ταινία: Νέα και όμορφη - Φρανσουά Οζόν
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Φρανσουά Οζόν καταπιάνεται με την γυναικεία ψυχοσύνθεση. Όπως ο ίδιος έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του, η γυναίκα είναι πάντοτε πολύ πιο ενδιαφέρουσα περίπτωση για να μελετήσει κανείς, καθώς διαθέτει περίπλοκους μηχανισμούς στον τρόπο που κινείται, ...
Ταινία: 36ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: Η 1η μέρα του φεστιβάλ
Το φετινό φεστιβάλ άνοιξε την αυλαία του υπό βροχή. Ο βαρύς, γκρίζος ουρανός που υποδέχτηκε όσους παρευρέθηκαν στην τελετή έναρξης το βράδυ της Δευτέρας ταίριαξε γάντι με τις ανήσυχες δηλώσεις των διοργανωτών για το μέλλον του φεστιβάλ.
Ταινία: Στο δρόμο, του Βάλτερ Σάλες
Ο βραζιλιάνος σκηνοθέτης, Βάλτερ Σάλες ξαναβγαίνει στους δρόμους, αφήνοντας την μοτοσικλέτα του νεαρού Τσε Γκεβάρα («Ημερολόγια Μοτοσικλέτας») και κρατώντας το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Τζακ Κέρουακ «Στο Δρόμο», ταξιδεύει στη δεκαετία του ΄40 για να πιάσει με την κάμερά του τον ...
Ταινία: Χτυποκάρδια στο γραφείο, του Ρεζί Ρουανσάρ
Επιστροφή στα τέλη της δεκαετίας του ΄50. Ο Ρεζί Ρουανσάρ ξαναζωντανεύει την αισθητική, την μόδα και το ρομάντζο της εποχής για να πει την ιστορία αγάπης μεταξύ της Ρόουζ (Ντέμπορα Φρανσουά) και του Λουί (Ρομέν Ντουρίς), ή αλλιώς, της γραμματέως με τον διευθυντή της.
Ταινία: Μια πράσινη ιστορία, του Νίκα Αγκιασβίλι
Ο Νίκα Αγκιασβίλι επιλέγει την αληθινή ιστορία του Έλληνα Ευτύχιου Βλαχάκη για να στείλει το αισιόδοξο μήνυμά του: την πίστη στο Αμερικανικό Όνειρο.