Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Νέος Κύκλος» ένα πολύ ενδιαφέρον και αξιόλογο λεύκωμα υπό τον τίτλο «Η ιστορία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από τον 19ο στον 21ο αιώνα».

Πρόκειται για μία δουλειά σε επιμέλεια της δρ. Θεατρολογίας και Σχολικής Συμβούλου, Φιλολόγων Πειραιά, Κατερίνας Μπρεντάνου και του Ιστορικού Τέχνης, Νίκου Αξαρλή που αποτελείται, εκτός από τις μελέτες των δύο επιμελητών, και από κείμενα των έγκριτων επιστημόνων: Κορνηλία Αξιώτη (αρχαιολόγος), Πολύμνια Θεοδωράκη (Φιλόλογος, master Θεατρολογίας), Αγγελική Κωνστάντιου (Φιλόλογος, master Θεατρολογίας), Άννα Ταμπάκη (Καθηγήτρια Θεατρολογίας – Ιστορίας του Θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας), Χρυσόθεμις Βασιλάκου (Καθηγήτρια Θεατρολογίας και Ιστορίας Θεάτρου στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας) και Ελένη Φεσσά – Εμμανουήλ (Δρ. Αρχιτέκτων, Ομότιμη Καθηγήτρια στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Αθήνας).

Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, μνημείο, σύμβολο και «σήμα κατατεθέν» της πόλης, από την ίδρυσή του (1895) έως σήμερα που ολοκληρώθηκε η κτιριακή του αποκατάσταση (2012), αποτελεί το κορυφαίο πολιτισμικό επίτευγμα των Πειραιωτών. Σκοπός του λευκώματος είναι να παρουσιάσει με εύληπτο και σαφή τρόπο αλλά και με κριτική διάθεση την ιστορική πορεία του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι τις μέρες μας. Στις σελίδες του λευκώματος αυτού παρατίθενται χρονολογικά  τα γεγονότα και οι διαδικασίες που αναδεικνύουν τα ουσιαστικά στοιχεία της ιστορίας του Θεάτρου.

Στο λεύκωμα ο αναγνώστης θα ενημερωθεί σχετικά για το πολύτιμο υλικό της παραστασιογραφίας ενός ιστορικού θεάτρου. Οι μελέτες καλύπτουν μια ευρεία θεματολογία από τη θεμελίωση του Θεάτρου μέχρι την αρχιτεκτονική του αξία, τις παραστάσεις μέχρι το 1922, τα χρόνια του μεσοπολέμου αλλά, τις παραστάσεις μέχρι το 1967 και από τότε μέχρι το 2012 καθώς και την παρουσία του Δημήτρη Ροντήρη στο Θέατρο.

Φυσικά, πλούσιο και πολύτιμο είναι και το φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει το λεύκωμα∙ φωτογραφίες από παραστάσεις και ηθοποιούς, όψεις του Θεάτρου στο πέρασμα των δεκαετιών, εξώφυλλα προγραμμάτων.