Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Γαλλικό Χρώμα ΙΙΙ: σε νουάρ ύφος, από την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης

Γαλλικό Χρώμα ΙΙΙ: σε νουάρ ύφος, από την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης

Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης συνεχίζει τη δραστηριότητά της εστιάζοντας σε γαλλικές νουάρ ταινίες - σταθμούς, μέσα από το αφιέρωμα «Γαλλικό χρώμα ΙΙΙ: σε νουάρ ύφος».

 

Το αφιέρωμα περιλαμβάνει τέσσερις ταινίες:

Ένας δολοφόνος πέρασε / Un assassin qui passe του Μισέλ Βιανέ / Michel Vianey (Γαλλία, 1981), Δεύτερη πνοή / Le deuxieme souffle του Ζαν-Πιερ Μελβίλ / Jean-Pierre Melville (Γαλλία, 1966), Ασανσέρ για δολοφόνους / Ascenseur pour l'échafaud του Λουί Μαλ / Louis Malle (Γαλλία, 1958) και Ντίβα / Diva του Ζαν-Ζακ Μπενέξ / Jean-Jacques Beineix (Γαλλία, 1981).

 

Πρόγραμμα προβολών

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου

18.30 Ένας δολοφόνος πέρασε

21.00 Ντίβα

Παρασκευή 11 Οκτωβρίου

18.30 Ασανσέρ για δολοφόνους

21.00 Δεύτερη πνοή

Σάββατο 12 Οκτωβρίου

18.30 Δεύτερη πνοή

21.00 Ασανσέρ για δολοφόνους

Κυριακή 13 Οκτωβρίου

18.30 Ντίβα

21.00 Ένας δολοφόνος πέρασε

 

Οι ταινίες

 

Ένας δολοφόνος πέρασε / Un assassin qui passe

(Γαλλία, 1981)

Σκηνοθεσία: Μισέλ Βιανέ / Michel Vianey. Έγχρωμη, 110΄.

Ο Ζακ, ένας μοναχικός υπάλληλος τραπέζης που αδυνατεί να επικοινωνήσει με το περιβάλλον του και να έχει μια κανονική ζωή και φυσιολογικές σχέσεις με τις γυναίκες, μεταμορφώνεται, από απελπισία και απόγνωση, σε δολοφόνο γυναικών. Τα θύματά του είναι επίσης μοναχικές και δυστυχισμένες υπάρξεις που ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας. Η όμορφη ηθοποιός Πολίν γίνεται το εμμονικό αντικείμενο του πόθου του Ζακ και μεταξύ τους αναπτύσσεται μια διεστραμμένη όσο και ανοίκεια σχέση θύτη-θύματος. Κάποια στιγμή μπλέκεται ανάμεσά τους ο επιθεωρητής Ραβίκ, που αναζητά την ταυτότητα του δολοφόνου και επίσης ερωτεύεται την Πολίν. Διαμορφώνεται έτσι ένα παράξενο ερωτικό τρίγωνο, όπου η βία και η ενόρμηση του θανάτου συναντά την ερωτική επιθυμία, ενώ οι δύο άντρες, χωρίς να το συνειδητοποιούν, αλλάζουν σιγά-σιγά θέση και ρόλο…

 

Δεύτερη πνοή / Le deuxieme souffle

(Γαλλία, 1966)

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ Μελβίλ / Jean-Pierre Melville. Ασπρόμαυρη, 150΄.

Ο Γκι δραπετεύει από την φυλακή κι έρχεται στο Παρίσι για να βρει την παλιά του ερωμένη και τους φίλους του. Σκοπός του είναι να φύγει για τη Λατινική Αμερική, αλλά για να το καταφέρει πρέπει να κάνει ένα ακόμα -το τελευταίο- κόλπο. Ο επιθεωρητής Μπλοτ, που είναι στα ίχνη του, τον παγιδεύει και τον συλλαμβάνει, ενώ ταυτόχρονα διαδίδεται η φήμη ότι είναι καταδότης-συνεργάτης της αστυνομίας. Ο Γκι δραπετεύει ξανά για να εκδικηθεί -στο πλαίσιο του απαράβατου κώδικα τιμής των ανθρώπων του υποκόσμου- όσους κηλίδωσαν το όνομά του. Στο πέρασμά του τα πτώματα στοιβάζονται σωρός, ο αστυνομικός κλοιός κλείνει γύρω του ασφυκτικά, αλλά ο Γκι είναι αποφασισμένος να φτάσει μέχρι το τέλος…

 

Ασανσέρ για δολοφόνους / Ascenseur pour l'échafaud

(Γαλλία, 1958)

Σκηνοθεσία: Λουί Μαλ / Louis Malle. Ασπρόμαυρη, 88΄.

O Ζιλιέν, βετεράνος αλεξιπτωτιστής του πολέμου της Ινδοκίνας, δολοφονεί το αφεντικό του, έναν μεγαλέμπορο όπλων και σύζυγο της ερωμένης του, Φλοράνς. Το σχέδιο των εραστών να φανεί ο φόνος σαν αυτοκτονία φαντάζει τέλειο, όμως την τελευταία στιγμή κάτι πηγαίνει στραβά και όλα κινδυνεύουν από μια κρίσιμη λεπτομέρεια. Ο δολοφόνος επιστρέφει στο τόπο του εγκλήματος για να τη διορθώσει, αλλά από μια τυχαία σύμπτωση εγκλωβίζεται στο ασανσέρ. Στο χρονικό διάστημα που είναι παγιδευμένος στο ασανσέρ, ένα νεαρό ζευγάρι του κλέβει το αυτοκίνητο και μπλέκει σ’ ένα διπλό φόνο, ενώ η Φλοράνς τον αναζητά απεγνωσμένα στους δρόμους του νυχτερινού Παρισιού…

 

Ντίβα / Diva του Ζαν-Ζακ Μπενέξ / Jean-Jacques Beineix

(Γαλλία, 1981)

Σκηνοθεσία: Ζαν-Ζακ Μπενέξ / Jean-Jacques Beineix. Έγχρωμη, 123΄.

Ο Ζιλ, ένας ταχυδρομικός υπάλληλος είναι παθιασμένος με την όπερα . Πάνω απ’ όλα θαυμάζει τη Σίνθια, μια τραγουδίστρια που αρνείται να ηχογραφήσει δίσκους και οι φανατικοί θαυμαστές της, που την αποκαλούν Ντίβα, δεν μπορούν να απολαύσουν την θεσπέσια φωνή της. Ο Ζιλ ηχογραφεί κρυφά μια συναυλία της και το γεγονός αυτό θα έχει δραματικές επιπτώσεις στη ζωή του: Δύο ασιάτες θέλουν οπωσδήποτε να κλέψουν αυτήν την πολύτιμη κασέτα-φετίχ, την ίδια στιγμή που μια επικίνδυνη συμμορία κακοποιών αναζητά μια άλλη κασέτα, ηχητικό ντοκουμέντο-μαρτυρία των εγκλημάτων τους. Στο ανελέητο κυνηγητό των ηχογραφημένων κασετών μπλέκονται μια περίεργη Βιετναμέζα και ένας εκκεντρικός αριστοκράτης, ενώ ο Ζιλ επιμένει να πραγματοποιήσει το πιο τρελό του όνειρο: Να συναντήσει την Ντίβα και να την πείσει να ηχογραφήσει επιτέλους την θεϊκή φωνή της…

Σχετικές ειδήσεις
Αφιέρωμα στον Βιμ Βέντερς από την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
29.11.2016 12:29
Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης αναζητά τις κινηματογραφικές περιπλανήσεις του Βιμ Βέντερς στο νέο της αφιέρωμα με τίτλο «Wenders in Town», και προσκαλεί να τον ανακαλύψουμε ξανά μέσα από 4 αριστουργηματικά φιλμ.
Ιστορίες εξουσίας και βίας: Αφιέρωμα στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
05.04.2016 15:33
Το αφιέρωμα «Ιστορίες εξουσίας και βίας» που παρουσιάζει αυτή την εβδομάδα η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται από την Πέμπτη 7 έως και την Κυριακή 10 Απριλίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.
Αφιέρωμα «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι» στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
29.03.2016 13:26
Το αφιέρωμα «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι» της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης πραγματοποιείται από την Πέμπτη 31 Μαρτίου έως και την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.
Il Signore Vittorio De Sica: Αφιέρωμα στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
26.01.2016 13:13
Τον χαρισματικό ιταλό δημιουργό Βιτόριο ντε Σίκα / Vittorio De Sica, πατέρα του ιταλικού νεορεαλισμού, ο οποίος σφράγισε με το έργο του την παγκόσμια κινηματογραφική ανθολογία, τιμά αυτή την εβδομάδα η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, μέσα από το αφιέρωμα «Il Signore Vittorio De Sica» που παρουσιάζεται από την Πέμπτη 28 έως και την Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.
Αφιέρωμα στον Ατόμ Εγκογιάν από την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
19.01.2016 13:31
Η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει στο κοινό το αφιέρωμα «Ατόμ Εγκογιάν: ένας Καναδός από την Αρμενία», από την Πέμπτη 21 έως και την Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.