Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016

Μαρίνα Καραβανάκη: Η δύναμη της αυτοέκφρασης γίνεται το μέσο που ενεργοποιεί και απελευθερώνει την παιδική φαντασία

Μαρίνα Καραβανάκη: Η δύναμη της αυτοέκφρασης γίνεται το μέσο που ενεργοποιεί και απελευθερώνει την παιδική φαντασία

 

Το θέατρο για τα παιδιά είναι ένα θέμα που απασχολεί και προβληματίζει σήμερα όχι μόνο εκείνους που ασχολούνται με αυτό αλλά και πολλούς άλλους (εκπαιδευτικούς, γονείς και βεβαίως, τα παιδιά και τους νέους). Το θέατρο προωθεί την ολοκλήρωση της προσωπικότητας του παιδιού και πέρα από αυτό συντελεί στην ψυχοπνευματική του ανάπτυξη… Βοηθά στην γλωσσική ανάπτυξη των παιδιών, αποδεσμεύει την φαντασία τους, βλέπουν πως υπάρχουν και άλλες μορφές έκφρασης όπως αυτή της γλώσσας του σώματος. Αναπτύσσει την κοινωνικότητα του (μοιράζεται αυτό που βλέπει με άλλους γύρω του και αυτό που βλέπει είναι μια συλλογική δουλειά).

 Έπειτα ερεθίζεται αισθητικά βλέποντας τα σκηνικά, τα κουστούμια και όσο περισσότερα ερεθίσματα δέχεται (παραστάσεις) τόσο αποκτά κριτικό πνεύμα για το τι του αρέσει, τι όχι και για πιο λόγο. Οι παραστάσεις θεάτρου, κουκλοθέατρου, μουσικής για παιδιά είναι μια ευκαιρία να μάθουν για τις ηθικές αξίες και γενικότερα για τη ζωή και γίνονται ένα ισχυρό διδακτικό εργαλείο..

Σήμερα επίσης, πολλές παραστάσεις στοχεύουν στη διαδραστικότητα και το παιδί κερδίζει τρομερά εφόδια πνευματικότητας..

Το παιδί πέρα από την ανάγκη του για επαφή με το θέατρο έχει ανάγκη, κυρίως, το παιχνίδι. Είναι πολύ σημαντικό για το παιδί να έχει τη δυνατότητα συμμετοχής σε παραστάσεις και να συμβάλλει στην εξέλιξη της ιστορίας που ταυτόχρονα παρακολουθεί.. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί δέχεται την πληροφορία (της εκάστοτε παράστασης) μέσα από την εμπειρία και την δημιουργικότητα. Προωθούνται αισθήματα ομαδικότητας και συνεργατικότητας. Η δύναμη της αυτοέκφρασης γίνεται το μέσο που ενεργοποιεί και απελευθερώνει την παιδική φαντασία. Ταυτόχρονα δημιουργεί μελλοντικούς ανθρώπους με αυξημένα αισθήματα αλληλεγγύης και ανθρωπιάς, έννοιες απαραίτητες για την εκμηδένιση της ψυχρής και απάνθρωπης νοοτροπίας της σημερινής κοινωνίας.

Η διαδραστική παράσταση που συμμετέχω για 2η συνεχή χρονιά αφορά το γνωστό σε όλους μας παραμύθι «Τα 3 γουρουνάκια». Η εκδοχή της παράστασης όμως στοχεύει κυρίως στη συμμετοχή και την ένταξή των παιδιών στο παιχνίδι της ιστορίας. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παίξουν με τα γουρουνάκια γνωστά παιχνίδια τα οποία προωθούν την ομαδικότητα και τη συνεργασία μεταξύ τους. Ταυτόχρονα τους δίνεται η ευκαιρία να κάνουν διάλογο για την πλοκή της ιστορίας με σκοπό την ανάπτυξη κριτικής σκέψης αλλά και εξωτερίκευσης και ανάπτυξης του λόγου.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, όλοι οι ηθοποιοί και συντελεστές έχουμε βιώσει πολύ όμορφα συναισθήματα παρατηρώντας τον αυθορμητισμό αλλά και τη χαρά στη ψυχαγωγία των παιδιών. Πιστεύω ότι η επιτυχία της παράστασης την προηγούμενη χρονιά οφείλεται ακριβώς στην ευκαιρία των παιδιών να βιώσουν ένα ήδη γνωστό παραμύθι για αυτά, παίζοντας και, γενικότερα, έχοντας λόγο σε αυτό που παρακολουθούν.

 

 

Info: Η Μαρίνα Καραβανάκη συμμετέχει για δεύτερη χρονιά στην παιδική παράσταση «Τα τρία γουρουνάκια» που θα παρουσιάζεται στο Θέατρο Άβατον από τις 5 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο στις 15.00 και 17.00

 

Σχετικές ειδήσεις
Μόνικα Κασάνη: Summer Camp - Μια ξεχωριστή καλοκαιρινή εμπειρία για τα παιδιά στην Τεχνόπολη
15.06.2016 10:42
Γιατί Summer Camp στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων; Μια καλοκαιρινή εμπειρία περιμένει τα παιδιά σας στην Τεχνόπολη, 100% διαδραστική και διασκεδαστική. Μέσα από τη βιωματική μάθηση, το θεατρικό παιχνίδι και τη συνεργασία, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις τέχνες, διαφορετικές κουλτούρες και πολιτισμούς, να εξοικειωθούν με τις νέες τεχνολογίες και να μάθουν να ζουν καλύτερα.
Γιάννης Κατσιγιάννης: Ο Σούπερ Φιστίκης Ενάντια στο Τεράστιο Παγωτό Χωνάκι!
01.04.2016 11:07
Θέλω και θα προσπαθήσω να είμαι ειλικρινής. Λέω θα προσπαθήσω, γιατί μέσα από ανάλογα σημειώματα, μπορεί κανείς εύκολα να ξεστρατίσει από την προσωπική του αλήθεια. Γράφοντας τον Σούπερ Φιστίκη, είχα κατά νου, τα παιδιά με τους γονείς, πακέτο, έχοντας σαν στόχο μου πρώτιστα, «να περάσουν όλοι καλά». Πολλοί ταυτίζουν την παραπάνω έκφραση με έκπτωση διδακτισμού, ποιότητας και μηνυμάτων… Αυτό ακριβώς προσπάθησα να αποφύγω. Προσπάθησα να αποφύγω τον στείρο και τον παλιάς κοπής διδακτισμό όπως και την πεπατημένη ποιοτική οδό. Σαν μαθητής, αρκετές φορές θυμάμαι να έγειρα γλυκά το κεφάλι μου στο θρανίο, ακούγοντας με τον πλέον νανουριστικό τρόπο, αναλύσεις επί αναλύσεων, και τι θέλει τέλος πάντων να πει ο ποιητής και… και… Κλείνοντας άλλοτε τ’ αυτιά μου, μην αντέχοντας να ακούω την λογοτεχνία να στενάζει κάτω από το τότε αδυσώπητο φιλολογικό νυστέρι…
Ομάδα Τσόκαρα: Θέατρο που πάει παντού!
28.01.2016 09:36
Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε όπου η δημιουργικότητα και η επιβίωση μέσω της τέχνης του θεάτρου είναι μια δύσκολη υπόθεση, επιλέξαμε έναν διαφορετικό τρόπο οργάνωσης μιας θεατρικής ομάδας. Έναν τρόπο που βασίζεται στην συλλογικότητα, την συν δημιουργία και την αλληλεγγύη. Η θεατρική ομάδα Τσόκαρα δεν έχει σκηνοθέτη ούτε παραγωγό, παρά μόνο ισότιμα μέλη με τις ίδιες ευθύνες και υποχρεώσεις.
Βαλέρια Χριστοδουλίδου: Ο μαγικός κόσμος της «Ονειροχώρας»...
22.12.2015 10:44
Άραγε εσύ θυμάσαι τον εαυτό σου όταν ήσουν παιδί, να μπερδεύει τα όνειρα με την πραγματικότητα ή την πραγματικότητα με όνειρο? Μαγικές επιθυμίες... στιγμές που ήθελες να γίνεις αόρατος & να περιπλανηθείς παντού απαρατήρητος... κι έκλεινες τα μάτια κι όλα γίνονταν με την αναπνοή της φαντασίας σου. Να γίνεις τοσοδούλης & να χωρέσεις μέσα στο παιχνιδοσπιτάκι που σου έκαναν δώρο τα Χριστούγεννα & να παίξεις μαζί με τα μικροσκοπικά σου κουκλάκια ή να πολεμήσεις παρέα με τα στρατιωτάκια σου.
Άρης Τρουπάκης: Η μόνη κορφή που κατακτάς είναι η γνώση πως υπάρχει πάντα μια ακόμα ψηλότερη
07.12.2015 10:18
Τα «Ψηλά Βουνά» είναι τα παιδικά μας χρόνια. Όχι μια οποιαδήποτε στιγμή τους. Είναι εκείνη η παράξενη στιγμή – «τα παιδιά της τελευταίας τάξης του δημοτικού» λέει ο δάσκαλος που παροτρύνει τους μαθητές ν’ ανέβουν στο βουνό – που σιγά-σιγά κι ανύποπτα η παιδική αθωότητα συναντάει την περιπετειώδη μυρωδιά των πρώτων χρόνων της εφηβείας.