Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Βήματα στην πόλη, μια performance στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Βήματα στην πόλη, μια performance στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Η ομάδα Θεάματος “Η άλλη πλευρά” θα παρουσιάζει στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων μια performance κίνησης και λόγου με τίτλο “Βήματα στην πόλη, ένα αστικό παραμύθι”, από τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013 και για 10 παραστάσεις.

 

Μια κοπέλα στη σύγχρονη Αθήνα, μια περιπλάνηση ανάμεσα στη φαντασία, τη μνήμη και την πραγματικότητα, μια performance που φωτίζει την ποίηση της καθημερινότητάς μας. H Άννα Ζεβελάκη «αφηγείται» μια χειροποίητη προσωπική ιστορία μέσα από το κινητικό λεξιλόγιο του Etienne Decroux. Οι λέξεις και η κίνηση, σε έναν πρωτότυπο συνδυασμό, συνθέτουν εικόνες από την ιστορία της Θάλειας, μιας νέας κοπέλας στην Αθήνα. Τα βήματά της στην πόλη διασταυρώνονται με τα βήματα μιας άλλης κοπέλας, πρωταγωνίστριας σε ένα παράλληλο αστικό παραμύθι για την αναζήτηση της ευτυχίας.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σύλληψη και ερμηνεία: Άννα Ζεβελάκη

Σκηνικά- κουστούμια: Κατερίνα-Χριστίνα Μανωλάκου

Μουσική επιμέλεια: Γιάννης Ζαρίας (βιολί) & Αλέξανδρος Κασαρτζής (τσέλο)

Φωτισμοί: Βασίλης Αβραμάκος

Φωτογραφίες - βίντεο: Άρης Κουτσουφλάκης, Άννα Ζεβελάκη, Κατερίνα-Χριστίνα Μανωλάκου

 

Μια παραγωγή της «Ομάδας θεάματος H Άλλη Πλευρά»

 

Mime corporel

Hτεχνική της «σωματικής μιμικής» (mime corporel) αναπτύχθηκε από τον σπουδαίο Γάλλο θεατράνθρωπο Étienne Decroux (1898-1991) που διαχώρισε τη μιμική από τον προγονό της, την παντομίμα του 19ου αιώνα. Στον κόσμο του mime corporel κυριαρχεί η μουσικότητα της κίνησης και τα δραματικά στοιχεία του βάρους, της αντίστασης, του δισταγμού, της παύσης και της έκπληξης. Στη σκηνή είναι δυνατά μόνο αυτά που υπάρχουν σε αρχέτυπες μορφές μέσα και έξω από το σώμα . Κάθε κίνηση που ταιριάζει με αυτά τα αρχέτυπα είναι «ευανάγνωστη» στο κοινό και συνεπής μέσα σε αυτό το σύστημα. Κάθε κίνηση που δεν είναι συνεπής είναι σαν μουντζούρα και σαν τέτοια δεν υπάρχει. Ο Decroux αγαπούσε να κραυγάζει στα πολύ σπαστά του αγγλικά: «Κάνε η μην κάνεις. Όχι μεταξύ των δύο!»

 

Για τον Etienne Decroux (1898-1991)

Σπούδασε στη Σχολή του γνωστού Γάλλου σκηνοθέτη και ηθοποιού Jacques Copeau, στο θέατρο του Vieux Colombier. Κατά τη διάρκεια της εκεί εκπαίδευσής του, είχε την ιδέα της δημιουργίας μίας νέας σωματικής τεχνικής που κατά τη γνώμη του μπορούσε και έπρεπε να αποτελέσει ξεχωριστή τέχνη και την οποία ονόμασε mime corporel. Παράλληλα με τη δουλειά του ως επαγγελματίας ομιλών ηθοποιός καταγινόταν με την προσωπική του έρευνα όσον αφορά στην αναζήτηση του δράματος στο σώμα και στην κίνηση του ηθοποιού. Το 1941 άνοιξε την δική του σχολή και συγκεκριμενοποίησε ακόμα περισσότερο την αναζήτησή του. Δίδαξε στο Théâtre de l'Atelier στο Παρίσι, στο Piccolo Teatro του Μιλάνου και στο Actors Studio στην Νέα Υόρκη. Κατά τη διάρκεια της ζωής του ταξίδεψε, δίδαξε και παρουσίασε τη δουλειά του σε διάφορες χώρες όπως η Ιταλία, η Ελβετία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Σουηδία, η Μεγάλη Βρετανία, το Ισραήλ κ.τ.λ. Το 1965 επέστρεψε στο Παρίσι όπου συνέχισε να διδάσκει στο υπόγειο του σπιτιού του καθημερινά σπουδαστές από όλον τον κόσμο μέχρι κάποια χρόνια πριν από το θάνατό του. Πιο διάσημοι μαθητές του είναι ο Jean-Louis Barrault, ο Marcel Marceau, ο Raymond Devos, ο Gérard Depardieu, η Jessica Lange, ο Michel Serrault, ο Thomas Leabhart, κ.α.


Άννα Ζεβελάκη

Η Άννα Ζεβελάκη γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι performer και θεατρολόγος. Σπούδασε θεατρολογία στην Αθήνα και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στο Παρίσι στο Paris VIII - Vincennes - St Denis. Μαθήτευσε στο Παρίσι και στην Καλιφόρνια κοντά στον Thomas Leabhart, μαθητή του Étienne Decroux, και ειδικεύτηκε στην τεχνική του mime corporel (σωματική μιμική). Ωςmime performer συμμετείχε με δικές της κινητικές συνθέσεις σε παραστάσεις στο Παρίσι και στην Καλιφόρνια. Στην Αθήνα, έχει δημιουργήσει τις solo performances Το Γράμμα (Αργώ studio, 2006), Η Μύτη, βασισμένη στο κείμενο του Νικολάι Γκόγκολ (Χώρος Τέχνης Ασωμάτων, 2007), Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, (2008, Booze Cooperativa), Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου (2010, Θέατρο Άλεκτον).

 

Πρόσβαση στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων:

Λεωφορεία (στάση Καλλιφρονά): 054, 608, 622, Α8, Β8

Τρόλεϊ (στάση Καλλιφρονά): 3, 5, 11, 13, 14

Τρόλεϊ (στάση Πλατεία Κυψέλης): 2, 4

ΗΣΑΠ στάσεις: Άγιος Νικόλαος (10 λεπτά με τα πόδια)

Σχετικές ειδήσεις
Εις το φως της ημέρας, του Kωνσταντίνου Καβάφη στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
08.12.2016 14:45
Η 33η δράση της Ομάδας Παραστατικών Τεχνών προΤΑΣΗ εστιάζει στο καβαφικό έργο και παρουσιάζει επί σκηνής και οθόνης το μοναδικό αφήγημα του αλεξανδρινού ποιητή Εις το φως της ημέρας. Μετά τα Ενετικά Τείχη Ηρακλείου και το Κάστρο της Άρτας, ο καβαφικός λόγος πλημμυρίζει το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων (ΚΕΤ) στην Αθήνα από την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου και για δέκα παραστάσεις.
Κόλχαας, του Χάινριχ φον Κλάιστ για 2η χρονιά στο ΚΕΤ
03.11.2016 14:35
Η παράσταση που ενθουσίασε τους κριτικούς και αγαπήθηκε από το κοινό, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων. Ο Michael Kohlhaas καλπάζει ξανά μέσα από τον συγκλονιστικό μονόλογο του Νίκου Αλεξίου.
Στρατηγικές επιβίωσης, στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
12.02.2016 11:26
Το Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων μας προσκαλεί στην παράσταση Στρατηγικές επιβίωσης, σε σκηνοθεσία της Βίκυς Αδάμου, από τις 27 Φεβρουαρίου 2016.
Παραλήπτης Άγνωστος (Address Unknown) επιστρέφει στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
05.02.2016 14:46
Το αριστούργημα της Kathrine Kressmann Taylor, Παραλήπτης Άγνωστος (Address Unknown), ανεβαίνει ξανά σε σκηνοθεσία και μετάφραση της Νάντιας Φώσκολου στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.
Κόλχαας, του Χάινριχ φον Κλάιστ ξανά στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων
20.01.2016 12:55
Μετά την ιδιαίτερα θερμή ανταπόκριση του κοινού, ο συγκλονιστικός μονόλογος του Νίκου Αλεξίου παρατείνεται για δεύτερη φορά, ξεκινώντας νέες παραστάσεις στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.