Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Ταξίδι στην αιωνιότητα, η παραγωγή του Μπαλέτου της ΕΛΣ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ταξίδι στην αιωνιότητα, η παραγωγή του Μπαλέτου της ΕΛΣ στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η επιτυχημένη παραγωγή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τις μουσικές της Ελένης Καραΐνδρου που γράφτηκαν για τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου , θα παρουσιαστεί για δύο μόνο παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε μια συμπαραγωγή για τη Θεσσαλονίκη, του Μεγάρου Μουσικής, της Λυρικής Σκηνής και των 48ων Δημητρίων

 

Ο Ρενάτο Τζανέλλα χορογράφησε τις εμβληματικές συνθέσεις της Καραΐνδρου που έντυσαν ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου σε μια παράσταση υψηλής συγκίνησης, η οποία ενθουσίασε κοινό και κριτική όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο θέατρο Ολύμπια, τον Μάρτιο του 2013.

 

Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης έχει σχεδιάσει η Κατερίνα Αγγελοπούλου, κόρη του Θόδωρου Αγγελόπουλου, η οποία έχει εργαστεί ως σκηνογράφος και ενδυματολόγος σε ταινίες μικρού μήκους, στο θέατρο και στην όπερα .

 

Μουσική Διεύθυνση: Μίλτος Λογιάδης
Χορογραφία: Ρενάτο Τζανέλλα

Συμμετέχουν η Ορχήστρα , οι Α΄ Χορευτές, οι Σολίστ, οι Κορυφαίοι και το CorpsdeBallet της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης

 

Σημείωμα Ρενάτο Τζανέλλα:

«Η μουσική της Ελένης Καραΐνδρου είναι ένα ταξίδι από μόνη της. Η λέξη «ταξίδι» είναι επίσης πολύ κοντά σε περιεχόμενο σ’ αυτό που προσπαθεί να είναι αυτή η παράσταση: ένα σύντομο ταξίδι.

Η πρόθεσή μου δεν είναι βέβαια να αφηγηθώ μια ιστορία για τις ταινίες. Οι ταινίες είναι από μόνες τους ένας κόσμος. Θέλησα να αφεθώ να εμπνευστώ από την ίδια τη μουσική και από τις ταινίες και να δημιουργήσω κάτι που μεταδίδει αυτά τα οποία ένιωσα κι εγώ βλέποντάς τις, αυτά για τα οποία μιλούν˙ όλα αυτά που βρίσκω υπέροχα αλλά τόσο έντονα, που αμέσως νιώθω ότι πρέπει να πάρω μια απόσταση: τα έντονα συναισθήματα, το πάθος, την απελπισία, τη θλίψη.
 
Ήταν αναπόφευκτο αυτό το έργο να αναπτύσσεται στη σκιά του γίγαντα κινηματογραφιστή και η αλήθεια είναι ότι ένιωσα στην αρχή μια πίεση. Αλλά συμφωνήσαμε και οι τρεις, η Ελένη, η Κατερίνα κι εγώ, ότι πρέπει να απελευθερωθούμε από τις ταινίες και να ερμηνεύσουμε τη μουσική στο νέο έργο.

Το «ταξίδι» και η «αιωνιότητα» είναι άλλωστε δύο έννοιες που αφορούν άμεσα τον καλλιτέχνη. Η δημιουργία είναι σαν το ταξίδι. Δεν ξέρεις ποτέ πού θα σε βγάλει και δεν ξέρεις ποτέ αν θα μείνει κάτι απ’ αυτό που κάνεις, στο οποίο βάζεις κάτι από τον εαυτό σου».

 

Σημείωμα Ελένης Καραΐνδρου:

«Η πρώτη μου συνεργασία με το Θόδωρο Αγγελόπουλο ήταν το Ταξίδι στα Κύθηρα, το ταξίδι στο ανέφικτο. Στην Αιωνιότητα και μια μέρα, την έκτη από τις οκτώ συνεργασίες μας, ο Θόδωρος κατακτούσε το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και παρέδιδε μια ταινία, ποιητικό στοχασμό, πάνω στην ανθρώπινη ύπαρξη και τα όριά της, αφήνοντας παρακαταθήκη το μεγάλο ερώτημα, τι είναι το αύριο, πόσο διαρκεί το αύριο...Μια αιωνιότητα και μια μέρα. Την απάντηση τη δανείζεται από το Σαίξπηρ, δίνοντάς της ωστόσο την προέκταση του δικού του στοχασμού.

Όταν συναντήθηκα με το Ρενάτο Τζανέλλα, μετά από πρόσκληση του Μύρωνα Μιχαηλίδη, μέσα μου γεννήθηκε η βεβαιότητα ότι η μουσική που έγραψα, εμπνεόμενη από το ποιητικό όραμα του Αγγελόπουλου, στα χέρια του χαρισματικού χορογράφου θα έπαιρνε άλλες διαστάσεις και θα ζωντάνευε μέσα από τη γλώσσα του σώματος. Δουλέψαμε μαζί με το Ρενάτο για να χτίσουμε μαζί ένα ενιαίο έργο δραματουργικά, ένα μουσικό ταξίδι με πολλούς σταθμούς, με πολλές εικόνες, με ανατροπές, με εναλλαγή χρωμάτων.

Από Το λιβάδι που δακρύζει και το θέμα του πρόσφυγα, στην αναχώρηση και το θέμα της αιωνιότητας κι από την Αναζήτηση στο Ταξίδι στα Κύθηρα. Από το Βλέμμα του Οδυσσέα, στον αποχαιρετισμό του Μελισσοκόμου κι από το Χορό στο ποτάμι της Σκόνης του χρόνου, στο Τοπίο στην ομίχλη και το Adagio - το θέμα του πατέρα.

Η συνάντηση μου με το Ρενάτο, ο τρόπος που ακούει τη μουσική, η βαθειά του ευαισθησία, η γνώση και το ταλέντο του, πιστεύω θα φωτίσουν αθέατες πλευρές της μουσικής μου.

Η παρουσία της Κατερίνας Αγγελοπούλου στη σκηνογραφία και τα κοστούμια, μιας νέας καλλιτέχνιδας με φλόγα και όραμα, με γεμίζει χαρά και συγκίνηση γιατί πιστεύω πως μαζί με το ταλέντο της καταθέτει ένα σημαντικό συγκινησιακό φορτίο και μια βαθειά γνώση του ψυχικού τοπίου του Θόδωρου Αγγελόπουλου».

Σχετικές ειδήσεις
Ταξίδι στις «Αυλές της Ανατολής» με το Σύνολο Εx Silentio στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
23.11.2016 15:58
Το σύνολο Ex Silentio [Εξ Σιλέντσιο], υπό τη διεύθυνση του φλαουτίστα Δημήτρη Κούντουρα, παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου στις 8:30 το βράδυ ένα συναρπαστικό ταξίδι στις μεσαιωνικές Αυλές της Ανατολής, που σηματοδοτεί την έναρξη των φετινών εκδηλώσεων του ετήσιου Κύκλου Παλαιάς Μουσικής στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος.
Η Αΐντα του Βέρντι στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
06.10.2016 11:43
Η όπερα «Aida» του Τζιουζέπε Βέρντι θα παρουσιαστεί στις 15, 17 και 18 Οκτωβρίου 2016, στο πλαίσιο των 51ων Δημητρίων, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (Αίθουσα Φίλων Μουσικής- Κτήριο Μ1), στις 20.00.
Η Ενάτη του Μπετόβεν για την Ημέρα της Ευρώπης στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
05.05.2016 11:55
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης γιορτάζουν μαζί την ‘Ημέρα της Ευρώπης’ στις 9 Μαΐου 2016, με την κολοσσιαία Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν, με την υποστήριξη της Αυστριακής Πρεσβείας στην Αθήνα.
Οι μελωδίες του Βαμβακάρη σε τζαζ εκτέλεση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
21.03.2016 14:21
Από τις πενιές του μπουζουκιού στους ήχους της ηλεκτρικής κιθάρας και από τα ακόρντα του μπαγλαμά στους αυτοσχεδιασμούς του πιάνου θα μεταφέρει το κοινό της Θεσσαλονίκης το κουαρτέτο Markos Electric στη συναυλία που θα δώσει στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016, στις 9 μ.μ.
The Carnival Concert από την Moysa στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
04.03.2016 12:27
Το Σάββατο 12 Μαρτίου η «MOYSA» – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, που ιδρύθηκε τον Μάρτιο 2015 με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος – παρουσιάζει διάσημα έργα και μουσική από γνωστές και αγαπημένες ταινίες, με έναυσμα, τις απόκριες.