Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Αγγέλικα Κοροβέση: O χρόνος, οι μορφές, οι έννοιες - μία συνομιλία των σύγχρονων έργων γλυπτικής με την αρχαία ελληνική τέχνη

Αγγέλικα Κοροβέση: O χρόνος, οι μορφές, οι έννοιες - μία συνομιλία των σύγχρονων έργων γλυπτικής με την αρχαία ελληνική τέχνη

Τα Ηχογλυπτά

Μέσα από την πολύχρονη ενασχόλησή μου με την γλυπτική, μία από τις σημαντικότερες διερευνήσεις ήταν αυτή της ανακάλυψης της καταγραφής του ήχου της λέξης ως εικόνα.

Δημιούργησα τον ήχο ...τρισδιάστατο, ξεκινώντας από τα ηχογραφήματα των λέξεων Έρως, Αήρ, ύδωρ και Ελένη. Παρατήρησα ότι η ηχομορφή της λέξης, μερικές φορές, φτιάχνει το σχήμα από το οποίο προέρχεται. Τα Μουσικά Γλυπτά είναι ο Συγκερασμός της Μουσικής, της Επιστήμης, της Τεχνολογία και της Τέχνης.

Η πρωτότυπη αυτή μελέτη εμπεριέχει στοιχεία της οπτικής, ακουστικής και ηχητικής γλυπτικής σε συνδυασμό με την εκφορά του λόγου, το περιεχόμενο των εννοιών και τα συναισθήματα που εκφράζουν.

 

Η έκθεση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Έχουμε ανάγκη στις μέρες μας να προστρέξουμε σε πηγές, όπως είναι το Μουσείο, που πάντα μας τροφοδοτούσαν πνευματικά. Έχουμε ανάγκη επαναπροσδιορισμού.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι ο χώρος στον οποίο ο επισκέπτης συνδέει το παρελθόν με το παρόν. Είναι η πολιτιστική κιβωτός.
Το παιχνίδι του χρόνου ανάμεσα στο Παρόν και το Παρελθόν και ο διάλογος μέσα από τις αντιθέσεις είναι ο σκοπός αυτής της έκθεσης.

Για πρώτη φορά επιχειρείται στο αυστηρό περιβάλλον του Μουσείου αλλά με μία ισχυρή δυναμική χώρου, μίας τέτοιας έκτασης Έκθεση η οποία απλώνεται σε όλες σχεδόν τις αίθουσες του Μουσείου.

Η συνομιλία των σύγχρονων γλυπτών μου με τα αριστουργήματα της Κλασσικής αρχαιότητας, μέσα από ισορροπίες αξιών, εννοιών μέσα από αντιθέσεις μορφών, και υλικών μας οδηγεί σε μια σύγχρονη ενατένιση. Είναι γέφυρα στον χρόνο στις μορφές τις έννοιες όχι για σύγκριση αλλά
για αναζήτηση και δημιουργία μιας νέας προσέγγισης στη Ζωή και στην Τέχνη.

Η ανάγνωση της  ιστορίας, της τέχνης, του πολιτισμού, η επεξεργασία των ιδεών των εννοιών και των εικόνων μας δίνουν την δυνατότητα να παράγουμε νέες ιδέες. Το διαφορετικό και το καινούργιο είναι αποτέλεσμα μιας «βιωματικής» διαδρομής από τις πηγές της αρχαιότητας μέχρι  σήμερα.

Η διαρκής αναζήτηση, η σκέψη, η συνύπαρξη και ανταλλαγή απόψεων, οι αντιθέσεις, η φιλία, ο έρωτας, η αγάπη, είναι στοιχεία έμπνευσης και δημιουργίας.

 

Info: Η Αγγέλικα Κοροβέση είναι Ελληνίδα εικαστικός, πτυχιούχος της Σχολής Καλών Τεχνών Αθήνας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έργα της βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και τον κόσμο. Είναι Αργυρή Ολυμπιονίκης – Πεκίνο 2008 με το έργο «Ειρήνη – Εκεχειρία». www.aggelika.gr

Σχετικές ειδήσεις
Στέφανος Ρόκος: Οι σταθμοί, τα πάρτι και η δεξαμενή του ηλεκτρισμού
12.10.2016 11:49
Η τελευταία ενότητα των έργων μου που παρουσιάστηκε στην Πινακοθήκη Βογιατζόγλου έχει τίτλο «Η Εποχή του Ηλεκτρισμού». Ζούμε σε μια εποχή διάχυτης έντασης παντού, κοινωνικά και πολιτικά, και όλα αντανακλώνται και στην προσωπική μας ζωή. Αυτό το στοιχείο είναι που αποκαλώ ηλεκτρισμό. Είναι μια άλλη λέξη για να περιγραψω την ένταση που βιώνουμε καθημερινά.
Αλέξης Βερούκας: Καλλιτέχνες αναλώσιμοι ή Τέχνη της ανακύκλωσης - Η περίπτωση CREMONINI / DOIG
22.08.2016 16:51
Με τις φροντίδες για την έκθεση έργων του Λεονάρντο Κρεμονίνι από ελληνικές συλλογές στο ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΥΔΡΑΣ, βλέποντας ξανά μετά από αρκετό καιρό πίνακες που είχαν στοιχειώσει την καλλιτεχνική εξέλιξη της νεότητας πολλών από τους Έλληνες συναδέλφους μου, σκέφτομαι:
Ανθρώπινα ίχνη & μορφές στο Μουσείο Μπενάκη
25.05.2016 12:15
Στην έκθεση Ανθρωπογραφές. Η έννοια του εκμαγείου στην τέχνη στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς, παρουσιάζονται έργα φοιτητών του εργαστηρίου Γυψοτεχνίας- Χαλκοχυτικής της ΑΣΚΤ. Τα έργα είναι αποτέλεσμα της μαθητείας τους στο εργαστήριο κατά την τελευταία τριετία, υπό την καθοδήγηση του γλύπτη-επίκουρου καθηγητή της ΑΣΚΤ, Μάρκου Γεωργιλάκη.
Κωνσταντίνος Πάτσιος: Kunst macht frei - H τέχνη ελευθερώνει
15.04.2016 13:38
Μεγάλωσα και ζω στη Κηφισιά, την οποία θα ονόμαζα Βαυαρία των Αθηνών, τόσο για τη βλάστηση και τα υπόγεια ρεύματα, όσο και για τους πύργους και τα κατάλοιπα της κεντροευρωπαϊκής αισθητικής. Η τέχνη με γοήτευε από πολύ νεαρή ηλικία, αλλά η συστηματική και καθημερινή μου ενασχόληση με τη ζωγραφική ξεκίνησε στα 18, όταν βρέθηκα με υποτροφία στην κεντρική Γαλλία στο Πουατιέ. Οι τακτικές επισκέψεις μου στο Παρίσι, στο κέντρο Georges Pompidou και η επαφή με το έργο του Marcel Duchamp, του Francis Picabia και άλλων Γάλλων ντανταϊστών υπήρξε καθοριστική για την πορεία μου.
Δημήτρης Τάταρης: Δημιουργική διαδικασία και μοναχικότητα
12.02.2016 14:38
Αυτό που μου προσφέρει η τέχνη, μέσα από την δημιουργική διαδικασία, είναι η μοναχικότητα και όχι η μοναξιά, η απόλυτη χωρίς περιορισμούς ελευθερία έκφρασης.