Στο Μικρό Θέατρο Ιάσονα Μολφέση – οικία Seegy-Δημητρακοπούλου στην Παχειά Ράχη της Αίγινας θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση «Καλλιτέχνες σε διάλογο».

 

Περισσότερες πληροφορίες

Πρόκειται για την πλατφόρμα ανοικτών συνομιλιών «Καλλιτέχνες σε διάλογο» που αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα σε δύο καλλιτέχνες διαφορετικών γενεών με στόχο να υπογραμμίσει τον διαρκώς υπάρχοντα εσωτερικό διάλογο στο έργο τους.

Στην πρώτη διοργάνωσή της, το διάλογο ανοίγουν οι εικαστικοί καλλιτέχνες Κωνσταντίνος Ξενάκης (1931) και Νίνα Παπακωνσταντίνου (1968). Κινητήρια αφορμή για τη συνάντησή τους αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο και οι δύο καλλιτέχνες προχωρούν στη δημιουργία ενός προσωπικού εικαστικού λεξιλογίου μέσα από την εικονογραφία της γραφής και την εσωτερική ανάγνωση του κόσμου της γνώσης και της επικοινωνίας. Στόχοι της συνάντησης είναι να συζητηθούν πηγές έμπνευσης, επιρροές και πιθανές συγγένειες στο έργο των δύο καλλιτεχνών, αλλά και να υπάρξει μια γενικότερη ανταλλαγή δημιουργικών ιδεών, γνώσεων και απόψεων σχετικά με τη διαδικασία της δημιουργίας και την εικαστική έκφραση.

Η συζήτηση θα διεξαχθεί στο Μικρό Θέατρο Ιάσονα Μολφέση στην Παχειά Ράχη στην Αίγινα, στις 2 Αυγούστου στις 21:00, και θα τη συντονίσει η ιστορικός τέχνης Χάρις Κανελλοπούλου.

Η είσοδος στην εκδήλωση είναι ελεύθερη.

Το σύνολο των εσόδων από τις πωλήσεις της συνοδευτικής έκδοσης «Καλλιτέχνες σε διάλογο» θα διατεθεί σε σχολεία της Αίγινας για την προμήθεια γραφικής ύλης.

Σχετικά με το έργο των καλλιτεχνών:

Ο Κωνσταντίνος Ξενάκης δημιουργεί ένα οπτικό αλφάβητο που χαρτογραφείται από σύμβολα και κώδικες της καθημερινής ζωής, της επιστήμης και της πολιτισμικής παράδοσης. Στα έργα του, ο κόσμος της γνώσης επαναγράφεται, γεμάτος μεταφορές και προεκτάσεις σκέψεων για το φορτίο της μνήμης, την καταγραφή του χρόνου, τη σύγχρονη αφήγηση και επικοινωνία.

Έχοντας ως αφετηρία του έργου της τα λογοτεχνικά αναγνώσματα, η Νίνα Παπακωνσταντίνου μεταμορφώνει το γραπτό λόγο σε εικαστικό σχέδιο. Υιοθετώντας πρακτικές όπως της αντιγραφής, της χάραξης ή της ιχνογράφησης, επαναπροσδιορίζει τα κείμενα σε εικαστική γραφή και επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στις έννοιες του χρόνου, της μνήμης, της επικοινωνίας, της γλώσσας ως αποτυπώματος και ως χειρονομίας.

Διοργάνωση: ΕΥΔΙΑ

(Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία

Παραγωγής & Διανομής Πολιτιστικού, Καλλιτεχνικού και Εκπαιδευτικού Έργου)

Επιμέλεια: Χάρις Κανελλοπούλου

Photo Credit: Κωνσταντίνος Ξενάκης, Texte sans raison, ακρυλικό, 2007