Οι Εκδόσεις Ίκαρος με χαρά ανακοινώνουν την απόκτηση των δικαιωμάτων για το τελευταίο βιβλίο του George Saunders με τίτλο “Tenth of December“.

Το νέο βιβλίο του Saunders μετά από 6 χρόνια, επιβεβαιώνει τον τίτλο ενός από τους σημαντικότερους Αμερικανούς συγγραφείς της γενιάς του, μέσα από ιστορίες συγκινητικές, ειλικρινείς αλλά και πιο προσβάσιμες από ποτέ.

Ο George Saunders αρθρογραφεί τακτικά για τα περιοδικά The New Yorker, Harper’s, Esquire, GQ και για το περιοδικό των New York Times. Το 2000 το περιοδικό The New Yorker τον συμπεριέλαβε στη λίστα των καλύτερων συγγραφέων κάτω των 40. Του έχει απονεμηθεί το National Magazine Award τέσσερις φορές (1994, 1996, 2000, 2004, ενώ το περιοδικό Time τον έχει ανακηρύξει ως μία από τις 100 σημαίνουσες προσωπικότητες παγκοσμίως. Το 1996 υπήρξε υποψήφιος για το βραβείο PEN/Hemingway ενώ το 2013 απέσπασε το βραβείο PEN/Malamud.

Διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Syracuse και τα νιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 17 γλώσσες.

“The best book you’ll read this year.”—The New York Times Magazine
 
“A feat of inventiveness . . . This eclectic collection never ceases to delight with its at times absurd, surreal, and darkly humorous look at very serious subjects. . . . George Saunders makes you feel as though you are reading fiction for the first time.”—Khaled Hosseini, author of The Kite Runner
 
“The best short-story writer in English—not ‘one of,’ not ‘arguably,’ but the Best.”—Mary Karr, Time 
 
“A visceral and moving act of storytelling . . . No one writes more powerfully than George Saunders about the lost, the unlucky, the disenfranchised.”—Michiko Kakutani, The New York Times
 
“Saunders’s startling, dreamlike stories leave you feeling newly awakened to the world.”—People
 
“It’s no exaggeration to say that short story master George Saunders helped change the trajectory of American fiction.”—The Wall Street Journal
 
“An irresistible mix of humor and humanity . . . that will make you beam with unmitigated glee. [Grade:] A”—Entertainment Weekly
 
“Saunders captures the fragmented rhythms, disjointed sensory input, and wildly absurd realities of the twenty-first century experience like no other writer.”—The Boston Globe