Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2016

Βίκη Αδάμου: Timeline project, μια παράσταση εμπνευσμένη από τα social media!

Βίκη Αδάμου: Timeline project, μια παράσταση εμπνευσμένη από τα social media!

Το Studio Κινητήρας παρουσιάζει το Timeline Project, ένα θεατρικό παιχνίδι που 6 φανταστικοί φίλοι μας προσκαλούν να τους γνωρίσουμε. Πρόκειται για μία παράσταση εμπνευσμένη από τον κόσμο των social media και η Βίκυ Αδάμου, στην οποία ανήκει η ιδέα και η σκηνοθεσία , αναλαμβάνει να μας συστήσει τους έξι φίλους και να μας βάλει στο παιχνίδι...


 

Συνέντευξη Αθηνά Πούλιου

 

CultureNow: Από τις 17 Μαΐου ο Κινητήρας παρουσιάζει το Timeline Project. Πείτε μας λίγα λόγια για την ιδέα της παράστασης και τους συντελεστές της.

Βίκυ Αδάμου: Από τις 11/3 είμαστε στον αέρα των social media. Η ιδέα μπήκε στον εγκέφαλό μου όταν είδα δύο πολύ γνωστά accounts να φλερτάρουν δημόσια στο twitter. Τους φαντάστηκα αχτένιστους με πυζάμα, σαγιονάρα και σώματα καμπουριασμένα μπροστά στον υπολογιστή. 17 Μαΐου είδα την φαντασίωσή μου στη σκηνή του Κινητήρα. Σε αυτό βοήθησαν πολύ οι 20 (!) συντελεστές της παράστασης.

Έξι ηθοποιοί που γράφουν παίζουν χορεύουν, έξι συγγραφείς που έδωσαν φωνή στις πιο προσωπικές πτυχές των ρόλων. Δούλεψα πολύ με καινούργιους συνεργάτες με μια διάθεση να ανοίξει ο κύκλος του Κινητήρα να ανανεωθεί και να διευρυνθεί. Είχα πολύ υποστήριξη από όλους ακόμα και στην πιο τρελή ιδέα. Η Χριστίνα έγραφε το έργο κατά τη διάρκεια των προβών και πραγματικά εκμεταλλεύτηκε όλες τις χρυσές στιγμές των αυτοσχεδιασμών.

 

C. N.: Πρόκειται βασικά για ένα θεατρικό παιχνίδι όπως μας πληροφορείτε. Πώς παίζεται αυτό το παιχνίδι και τι καλούνται να κάνουν οι συμμετέχοντες;

Β. Α.: Είναι ένα θεατρικό διαδικτυακό εργαστήρι . Ο κόσμος γνωρίζει ότι αυτά τα 6 προφίλ είναι φανταστικά, έτσι μπορεί να τους μιλήσει και να δημιουργήσει μια φανταστική σχέση μαζί τους.

Στον Κινητήρα κάνω ακριβώς το ίδιο με ερασιτέχνες -καλύτερους κι από επαγγελματίες κάποιες φορές- και πληρώνουν γι' αυτό. Στο δίκτυο το προσφέρουμε δωρεάν. Όποιος έχει παρακολουθήσει τους ήρωες πριν την παράσταση θα έχει πολύ περισσότερα να δει. Θα είναι ένα βήμα μπροστά από το κοινό που θα έρθει χωρίς να έχει εικόνα των ρόλων. Σε κάθε περίπτωση, είτε είσαι φίλος ή και εχθρός των social media θα γελάσεις με καταστάσεις που όλοι έχουμε ζήσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.


C. N.: Οι έξι χαρακτήρες που συμμετέχουν σε αυτό το παιχνίδι, σε ποιους χαρακτήρες της "πραγματικής ιντερνετικής ζωής" αντιστοιχούν;

Β. Α.: Ξεκινήσαμε με αυτή ακριβώς την ερώτηση στις πρόβες. Ποιοι είναι οι πιο αναγνωρίσιμοι χαρακτήρες των κοινωνικών δικτύων; Δεν χρειάστηκε μεγάλη έρευνα για να το ανακαλύψουμε. Είμαστε όλοι εύκολα διακριτοί. Εμείς επιλέξαμε:

Το Troll που πίσω της κρύβεται μια καθημερινή μάνα.
Την Επαγγελματία που προωθεί τη δουλειά και τις γνώσεις του.
Τον Πέφτουλα που κάνει το όνειρο του πολυγαμικού αρσενικού ψηφιακή πραγματικότητα.
Τον καλλιτέχνη που βρίσκει το κοινό και κάνει δημόσιες σχέσεις
Την ευαισθητοποιημένη ακτιβίστρια
Τον τύπο που είναι κολλημένος και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τα πάντα, δουλειά πληροφορία, διασκέδαση, επαφή, φιλία, ζωή...


C. N.: Το κοινό τι ρόλο έχει σε αυτό το παιχνίδι; Οι θεατές ενδέχεται να βρουν κάποιον χαρακτήρα και να ταυτιστούν μαζί του;

Β. Α.: Λίγο ή πολύ όλοι θα βρούμε στοιχεία της συμπεριφοράς μας στους ήρωες. Είναι ένα σύγχρονο θέμα και η τεχνική devised με την οποία φτιάχτηκε το έργο, βοήθησε στο να κρατηθούν οι φωνές των ανθρώπων που είναι πίσω από τους ρόλους και των υπόλοιπων δημιουργών. Δεν υπάρχουν ακραίοι ρόλοι.

Το κοινό έχει την ευκαιρία να μιλήσει κατά τη διάρκεια της παράστασης, στους θεατρικούς χαρακτήρες με chat, είτε με live chat.

Ακόμα όποιος προσθέσει το hastag #timelinersgr σε κάθε post από το Twitter, το Facebook, το Instagram, το Vine ή το Google+ ,μπαίνει σε ένα πολύ καινούργιο δίκτυο το Tagboard. Εκεί συγκεντρώνονται όλα τα σχόλια και οι φωτογραφίες από ηθοποιούς και θεατές και έτσι μπορεί να μας παρακολουθήσει κοινό εκτός της αίθουσας, της Αθήνας ή της χώρας!


C. N.: Αναφέρετε ότι οι έξι ρόλοι που δημιουργήσατε για την παράσταση είναι βγαλμένοι από την πραγματική ζωή. Από τα social media δηλαδή. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι τα social media σήμερα αντικαθιστούν την παραδοσιακή επικοινωνία και τις συνήθειες μας στις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους;

Β. Α.: Πέρα από την προσωπική μου άποψη, αυτό που κατάλαβα από τη μίνι έρευνα που κάναμε είναι ότι όχι, τίποτα δεν αντικαθιστάται. Όμως αλλάζει δραματικά και οφείλουμε να είμαστε ενήμεροι για τις προοπτικές, τις ελευθερίες και τους κινδύνους που μας επιφυλάσσουν τα νέα μέσα.

 

C. N.: Σήμερα οι άνθρωποι προσπαθούμε να βρούμε τον πιο εύκολο τρόπο για να έρθουμε σε επαφή με τον συνάνθρωπό μας; Μας βολεύει που μπορούμε πίσω από μία οθόνη να παρουσιάσουμε όπως εμείς θέλουμε τον εαυτό μας;

Β. Α.: Πάντα αυτό δεν κάναμε; Με λαμπερά ρούχα, make up και δανεικό αυτοκίνητο ή με την καλύτερή μας φωτογραφία, ο αληθινός εαυτός δεν θα αργήσει να φανεί. Προσωπικά βρίσκω την έκθεση μεγαλύτερη άρα έχω περισσότερα στοιχεία να αναγνωρίσω στον άλλο, τι να αποφύγω και τι να ακολουθήσω.

Έχω βρει πολύ ξεχωριστούς ανθρώπους που δεν θα είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πριν. Η ταχύτητα επίσης είναι συναρπαστική. Πόσο γρήγορα μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου και να πεις αυτό που θέλεις, άμεσα και έξυπνα.


C. N.: Σκέφτεστε να δώσετε συνέχεια στο Timeline project ή υπάρχουν κάποια σχέδια για μία νέα παράσταση ή άλλη επαγγελματική κίνηση;

Β. Α.: Ακόμα ζω στο εδώ και στο τώρα. Χρωστάω 4 επεισόδια Aρ Γιου Σείριους? Θα ήθελα πολύ να πάμε Θεσσαλονίκη, είμαι σίγουρη ότι το κοινό θα λάτρευε την παράσταση. Σίγουρα θα επιστρέψω στην οικογενειακή θαλπωρή για να πάρω δυνάμεις. Στην Ελλάδα πρέπει να κάνεις σκηνοθεσία, παραγωγή και πολύ χαμαλίκι αλλά τι να γίνει; Ευτυχώς έχω τους 20 συνεργάτες μου...

Σχετικές ειδήσεις
Αγλαΐα Παππά: Κάθε παράσταση οφείλει να προκαλεί ένα μικρό ταρακούνημα
20.05.2016 16:14
Όταν μιλάς για την Αγλαΐα Παππά δεν χρειάζονται καθόλου συστάσεις, όσον αφορά την θεατρική διαδρομή, την ερμηνευτική δεινότητα και το σπάνιο ήθος της. Με αφορμή την ιδιαίτερη παράσταση «Μαρμαρωμένες Τρωάδες» της Λουΐζας Κωστούλα, που βασίζεται στις «Τρωάδες» του Ευριπίδη σε μετάφραση του Μιχάλη Κακογιάννη, είχα την χαρά και την τιμή να ακούσω από την άλλη άκρη του ακουστικού μου την καθαρή, θερμή και βαθιά φωνή της Αγλαΐας Παππά, να μιλάει για οικουμενικά ζητήματα, ωραίες ¨συναντήσεις¨, μεγάλα έργα, σπουδαίους συγγραφείς και πολλά άλλα...
Αντώνης Αντωνόπουλος: Βρισκόμαστε σε ένα πλοίο που βουλιάζει και ανησυχούμε αν η ορχήστρα παίζει όμορφη μουσική
18.05.2016 11:45
H παράσταση του έργου «Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ», του Σάμουελ Μπέκετ, ύστερα από την επιτυχία της πρώτης παρουσίασής της, επιστρέφει στο Bios για δύο μόνο εβδομάδες, από τις 20 Μαΐου 2016! Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία, τη μετάφραση (μαζί με τον Δημήτρη Καραντζά) και την ερμηνεία, βρήκε λίγο χρόνο και μας μίλησε για την παράσταση, που "είναι αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς", το παρελθόν, την έννοια της "μνήμης" και τις αντανακλάσεις του μπεκετικού έργου στο σήμερα.
Killing the fly: Η Αγγελική του τότε και του σήμερα δίνει ένα μάθημα ζωής!
07.04.2016 16:29
Την συγκλονιστική ιστορία της Αγγελικής Ματθαίου, μιας προσφυγοπούλας από τις Νέες Φώκαιες της Σμύρνης, όπως η ίδια την κατέγραψε σε ένα γράμμα της που δημοσιεύθηκε στις εφημερίδες, αποφάσισε να μεταφέρει επί σκηνής η ομάδα Killing The Fly μέσα από την παράσταση “Αγγελική”. Μετά την επιτυχημένη περιοδεία της σε Κρήτη και ηπειρωτική Ελλάδα, η “Αγγελική” τους θα παρουσιαστεί από 8 Απριλίου στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Με αυτή την αφορμή, τα δύο μέλη της ομάδας (Κατερίνα Δαμβόγλου, Robin Beer) μας μίλησαν για την παράσταση και τους τρόπους που προσέγγισαν σκηνικά το οδοιπορικό της Αγγελικής, ενώ δεν παρέλειψαν να αναφερθούν στον ζωτικής σημασίας ρόλο των καλλιτεχνών και του θεάτρου μέσα στους δύσκολους καιρούς που βιώνουμε, στο μείζον ζήτημα της προσφυγιάς, καθώς και στις πολλές “Αγγελικές” του σήμερα που δίνουν ένα σημαντικό μάθημα ζωής.
Νίκος Χατζόπουλος: Αγάπη με στόχο την κοινή συνύπαρξη
27.01.2016 10:10
Ορμώμενη από τη Μισαλλοδοξία (Intolerance), τη μνημειώδη, σπονδυλωτή, βωβή ταινία του D.W. Griffith, η σκηνοθέτις Ιώ Βουλγαράκη συνθέτει, με σημερινούς θεατρικούς όρους, ένα βωβό μουσικοθεατρικό έπος, πολιτικο- κοινωνικής και υπαρξιακής αυτογνωσίας, το οποίο παρουσιάζεται στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών. Με αφορμή την παράσταση στη Στέγη, ο Νίκος Χατζόπουλος, χαμηλών τόνων καλλιτέχνης που μιλάει όμως «ηχηρά» μέσα από την δουλειά του, μοιράστηκε μαζί μας τις σκέψεις του για την παράσταση, την ανθρώπινη μισαλλοδοξία που «δυναμιτίζει τη συνύπαρξη» και το αντίθετό της που θα μπορούσε να είναι η αγάπη.
Ίρις Χατζηαντωνίου: Ο μύθος τόσο δυνατός και τόσο υπαρκτός, του δανείζεις την ψυχή σου…
05.01.2016 13:15
Με αφορμή το γνωστό δημοτικό τραγούδι, το ομώνυμο θεατρικό του Γ. Θεοτοκά και το «Ένα σκυλί μέσα στη νύχτα» του Γ. Ρίτσου, οι θεατρικοί Οργανισμοί ΕΥΤΟΠΙΑ και ΕΒΔΟΜΗ ΘΥΡΑ ενώνουν τις δημιουργικές τους δυνάμεις και παρουσιάζουν σε συμπαραγωγή με το Σύγχρονο Θέατρο την παράσταση «Το γεφύρι της Άρτας- ἐπί τοῡ μῦθου σύνθεσις».