Το Studio Κινητήρας παρουσιάζει το Timeline Project, ένα θεατρικό παιχνίδι που 6 φανταστικοί φίλοι μας προσκαλούν να τους γνωρίσουμε. Πρόκειται για μία παράσταση εμπνευσμένη από τον κόσμο των social media και η Βίκυ Αδάμου, στην οποία ανήκει η ιδέα και η σκηνοθεσία, αναλαμβάνει να μας συστήσει τους έξι φίλους και να μας βάλει στο παιχνίδι…

CultureNow: Από τις 17 Μαΐου ο Κινητήρας παρουσιάζει το Timeline Project. Πείτε μας λίγα λόγια για την ιδέα της παράστασης και τους συντελεστές της.

Βίκυ Αδάμου: Από τις 11/3 είμαστε στον αέρα των social media. Η ιδέα μπήκε στον εγκέφαλό μου όταν είδα δύο πολύ γνωστά accounts να φλερτάρουν δημόσια στο twitter. Τους φαντάστηκα αχτένιστους με πυζάμα, σαγιονάρα και σώματα καμπουριασμένα μπροστά στον υπολογιστή. 17 Μαΐου είδα την φαντασίωσή μου στη σκηνή του Κινητήρα. Σε αυτό βοήθησαν πολύ οι 20 (!) συντελεστές της παράστασης.

Έξι ηθοποιοί που γράφουν παίζουν χορεύουν, έξι συγγραφείς που έδωσαν φωνή στις πιο προσωπικές πτυχές των ρόλων. Δούλεψα πολύ με καινούργιους συνεργάτες με μια διάθεση να ανοίξει ο κύκλος του Κινητήρα να ανανεωθεί και να διευρυνθεί. Είχα πολύ υποστήριξη από όλους ακόμα και στην πιο τρελή ιδέα. Η Χριστίνα έγραφε το έργο κατά τη διάρκεια των προβών και πραγματικά εκμεταλλεύτηκε όλες τις χρυσές στιγμές των αυτοσχεδιασμών.

C. N.: Πρόκειται βασικά για ένα θεατρικό παιχνίδι όπως μας πληροφορείτε. Πώς παίζεται αυτό το παιχνίδι και τι καλούνται να κάνουν οι συμμετέχοντες;

Β. Α.: Είναι ένα θεατρικό διαδικτυακό εργαστήρι. Ο κόσμος γνωρίζει ότι αυτά τα 6 προφίλ είναι φανταστικά, έτσι μπορεί να τους μιλήσει και να δημιουργήσει μια φανταστική σχέση μαζί τους.

Στον Κινητήρα κάνω ακριβώς το ίδιο με ερασιτέχνες -καλύτερους κι από επαγγελματίες κάποιες φορές- και πληρώνουν γι’ αυτό. Στο δίκτυο το προσφέρουμε δωρεάν. Όποιος έχει παρακολουθήσει τους ήρωες πριν την παράσταση θα έχει πολύ περισσότερα να δει. Θα είναι ένα βήμα μπροστά από το κοινό που θα έρθει χωρίς να έχει εικόνα των ρόλων. Σε κάθε περίπτωση, είτε είσαι φίλος ή και εχθρός των social media θα γελάσεις με καταστάσεις που όλοι έχουμε ζήσει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

C. N.: Οι έξι χαρακτήρες που συμμετέχουν σε αυτό το παιχνίδι, σε ποιους χαρακτήρες της “πραγματικής ιντερνετικής ζωής” αντιστοιχούν;

Β. Α.: Ξεκινήσαμε με αυτή ακριβώς την ερώτηση στις πρόβες. Ποιοι είναι οι πιο αναγνωρίσιμοι χαρακτήρες των κοινωνικών δικτύων; Δεν χρειάστηκε μεγάλη έρευνα για να το ανακαλύψουμε. Είμαστε όλοι εύκολα διακριτοί. Εμείς επιλέξαμε:

Το Troll που πίσω της κρύβεται μια καθημερινή μάνα.
Την Επαγγελματία που προωθεί τη δουλειά και τις γνώσεις του.
Τον Πέφτουλα που κάνει το όνειρο του πολυγαμικού αρσενικού ψηφιακή πραγματικότητα.
Τον καλλιτέχνη που βρίσκει το κοινό και κάνει δημόσιες σχέσεις
Την ευαισθητοποιημένη ακτιβίστρια
Τον τύπο που είναι κολλημένος και χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για τα πάντα, δουλειά πληροφορία, διασκέδαση, επαφή, φιλία, ζωή…

C. N.: Το κοινό τι ρόλο έχει σε αυτό το παιχνίδι; Οι θεατές ενδέχεται να βρουν κάποιον χαρακτήρα και να ταυτιστούν μαζί του;

Β. Α.: Λίγο ή πολύ όλοι θα βρούμε στοιχεία της συμπεριφοράς μας στους ήρωες. Είναι ένα σύγχρονο θέμα και η τεχνική devised με την οποία φτιάχτηκε το έργο, βοήθησε στο να κρατηθούν οι φωνές των ανθρώπων που είναι πίσω από τους ρόλους και των υπόλοιπων δημιουργών. Δεν υπάρχουν ακραίοι ρόλοι.

Το κοινό έχει την ευκαιρία να μιλήσει κατά τη διάρκεια της παράστασης, στους θεατρικούς χαρακτήρες με chat, είτε με live chat.

Ακόμα όποιος προσθέσει το hastag #timelinersgr σε κάθε post από το Twitter, το Facebook, το Instagram, το Vine ή το Google+ ,μπαίνει σε ένα πολύ καινούργιο δίκτυο το Tagboard. Εκεί συγκεντρώνονται όλα τα σχόλια και οι φωτογραφίες από ηθοποιούς και θεατές και έτσι μπορεί να μας παρακολουθήσει κοινό εκτός της αίθουσας, της Αθήνας ή της χώρας!

C. N.: Αναφέρετε ότι οι έξι ρόλοι που δημιουργήσατε για την παράσταση είναι βγαλμένοι από την πραγματική ζωή. Από τα social media δηλαδή. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι τα social media σήμερα αντικαθιστούν την παραδοσιακή επικοινωνία και τις συνήθειες μας στις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους;

Β. Α.: Πέρα από την προσωπική μου άποψη, αυτό που κατάλαβα από τη μίνι έρευνα που κάναμε είναι ότι όχι, τίποτα δεν αντικαθιστάται. Όμως αλλάζει δραματικά και οφείλουμε να είμαστε ενήμεροι για τις προοπτικές, τις ελευθερίες και τους κινδύνους που μας επιφυλάσσουν τα νέα μέσα.

C. N.: Σήμερα οι άνθρωποι προσπαθούμε να βρούμε τον πιο εύκολο τρόπο για να έρθουμε σε επαφή με τον συνάνθρωπό μας; Μας βολεύει που μπορούμε πίσω από μία οθόνη να παρουσιάσουμε όπως εμείς θέλουμε τον εαυτό μας;

Β. Α.: Πάντα αυτό δεν κάναμε; Με λαμπερά ρούχα, make up και δανεικό αυτοκίνητο ή με την καλύτερή μας φωτογραφία, ο αληθινός εαυτός δεν θα αργήσει να φανεί. Προσωπικά βρίσκω την έκθεση μεγαλύτερη άρα έχω περισσότερα στοιχεία να αναγνωρίσω στον άλλο, τι να αποφύγω και τι να ακολουθήσω.

Έχω βρει πολύ ξεχωριστούς ανθρώπους που δεν θα είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πριν. Η ταχύτητα επίσης είναι συναρπαστική. Πόσο γρήγορα μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου και να πεις αυτό που θέλεις, άμεσα και έξυπνα.

C. N.: Σκέφτεστε να δώσετε συνέχεια στο Timeline project ή υπάρχουν κάποια σχέδια για μία νέα παράσταση ή άλλη επαγγελματική κίνηση;

Β. Α.: Ακόμα ζω στο εδώ και στο τώρα. Χρωστάω 4 επεισόδια Aρ Γιου Σείριους? Θα ήθελα πολύ να πάμε Θεσσαλονίκη, είμαι σίγουρη ότι το κοινό θα λάτρευε την παράσταση. Σίγουρα θα επιστρέψω στην οικογενειακή θαλπωρή για να πάρω δυνάμεις. Στην Ελλάδα πρέπει να κάνεις σκηνοθεσία, παραγωγή και πολύ χαμαλίκι αλλά τι να γίνει; Ευτυχώς έχω τους 20 συνεργάτες μου…