Η Gallery Kourd εγκαινιάζει την ατομική έκθεση του Μηνά Σεμερτζιάν. Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν  την Πέμπτη 23 Μαΐου στις 19.00 και η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις 13 Ιουνίου 2013.

Ο ιστορικός Τέχνης, καθηγητής κος. Μάνος Στεφανίδης αναφέρει:

κείμενο του καθηγητή Μανου Στεφανίδη, “Minas 1980-1995” εκδ. ΚΟΑΝ 1995

Μηνάς. Ο χειρώνακτας της θεωρίας.

Ο αληθινός ζωγράφος είναι ένας κατασκευαστής εικόνων οι οποίες αντανακλούν όλη τη δυναμική του παρόντος · σε μερικές μάλιστα περιπτώσεις προαναγγέλουν τις εντάσεις του μέλλοντος.

Είναι ακόμη εκείνος ο χειρώνακτας που θα ξεκινήσει την καινούργια ιδεολογία, θ’αποδείξει το χυδαίο των διαμεσολαβημένων εικόνων και θα μας υποδείξει ξανά τον δρόμο προς την αλήθεια των πραγμάτων, μακριά από την ισοπεδωτική οπτική που επιβάλλουν τα μαζικά μέσα πληροφόρησης κι ένα τυπολατρικό

Ο Μηνάς φέρνοντας το βάρος  όλης της σύγχρονης εμπειρίας, προσπαθεί να δώσει το μέτρο της αντίστασης, το οριακό εκείνο σημείο όπου η άλογη χειρονομία μπορεί να σπινθηρίσει ιδέες και όπου η δράση του χειρώνακτα μπορεί να αποδώσει θεωρία. Αναχωρητής ο ίδιος όπως ο JOSEPH BEUYS, για ένα πανάρχαιο παγανιστικό τοπίο, βυθισμένο στην καλντέρα της Θήρας, επιμένει σε μιαν επιθετική και συγχρόνως λυρική γραφή, απόλυτα χαρακτηριστική του καιρού μας.

Ο ζωγράφος δεν μπορεί σήμερα να είναι ποιητής εφόσον πρέπει να είναι φιλόσοφος. Και τούτο γιατί οφείλει να καταδείξει πως πίσω από την οπτική πραγματικότητα, πίσω από την ζωγραφισμένη εικόνα, κρύβεται η ερωτική ύπαρξη του αόρατου, κρύβεται η αλήθεια της ιδέας.

Ο ζωγράφος ο ίδιος μιλά για την αγωνιώδη διεκδίκηση του μη-αναπαριστώμενου εννοώντας κυρίως την αδυναμία μας να περιγράψουμε την αλήθεια των πραγμάτων μέσα σ’ενα κόσμο αντιφατικό και χαώδη. Το έργο του Μηνά καταγγέλει έμπρακτα πως κάθε ζωγραφική παραχώρηση στον εντυπωσιασμό είναι ανηθικότητα και πως η αληθινή τέχνη γεννιέται μέσα από την πάλη των εκφραστικών μέσων.

Το υλικό θα δώσει τελικά στην εικόνα την υπόστασή της. Εξάλλου να πούμε ότι ο συνειδητός δημιουργός δεν υποκύπτει στην ευκολία να επαναλάβει τις κατακτήσεις του αλλά αμφισβητεί συνεχώς το όποιο παρελθόν αποκλείοντας κάθε περίπτωση αυτοακαδημαϊσμού.

Ελληνικός και συγχρόνως διεθνής, εικονοπλάστης και παράλληλα εισηγητής μιας νέας εικονολατρείας

ο ζωγράφος καταθέτει το έργο του, πλούσιο, παλλόμενο, αντιφατικό γνωρίζοντας πρωτίστως την εξής πως πάντα, στην τέχνη, στη φιλοσοφία, στην επιστήμη για να δημιουργήσεις φως, οφείλεις πάνω από όλα να εκλιπαρήσεις το σκοτάδι…