Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

ERrOrS: Ματιές από την Avant-garde, στη Knot Gallery

ERrOrS: Ματιές από την Avant-garde, στη Knot Gallery

Η Optic Nerveπαρουσιάζει μια κινηματογραφική βραδιά με τίτλο “ErrOrS: Ματιές από την Avant Gardeστη Knot Gallery, την Πέμπτη 16 Μαΐου 2013, στις 20.30.

 

Μια βραδιά παρουσίασης κάποιων από τις σημαντικότερες ταινίες του avant-garde / πειραματικού κινηματογράφου με θέμα τη σεξουαλικότητα. Μέσα από μία ποικιλία τεχνικών (επεξεργασία found-footage, κολάζ, stop-motion animation, αυτοβιογραφικές καταγραφές, μη γραμμική αφήγηση) οι κινηματογραφίστριες/στές κάνουν ριζοσπαστικά σχόλια, αμφισβητούν τις κυρίαρχες αφηγήσεις, δημιουργούν χώρο για αλληλεπίδραση και αναστοχασμό, μεταμορφώνοντας τη διαλεκτική σε υπέροχη, φρενήρη, πυρετώδη κινηματογραφική εμπειρία.

 

Πρόγραμμα

21.00

The Color Of Love - Peggy Awhesh, 1994, 10’

Downs Are Feminine - Lewis Klahr, 1993, 10’

Spiders In Love: An Arachnogasmic Musical - Martha Colburn, 2000, 3’

Removed - Naomi Uman, 1999, 6’

Paranoid - Anne Hanavan, 2005, 3’

21.45

Damned If You Don’t - Su Friedrich, 1987, 42’

 

(οι ταινίες θα προβληθούν σε μορφή βίντεο)

 

Δυο λόγια για τις ταινίες

THE COLOR OF LOVE - PEGGY AHWESH

1994, 10’, color, sound, 16mm 

Ένα ήδη διαβρωμένο από το χρόνο και τις καιρικές συνθήκες πορνογραφικό Super 8 φιλμ μεταμορφώνεται από την Peggy Awhesh στο The Color of Love. Επεμβαίνει στην αλλοιωμένη επιφάνεια του φιλμ αναδεικνύοντας την υφή της, χρωματίζει, σβήνει, ενώ κατά την εκτύπωση αλλάζει τη διάρκεια των πλάνων, και όλα αυτά υπό τον ήχο του tango. Καθώς πειραματίζεται με τη νοσταλγία, την αποστροφή, τη σεξουαλικότητα, τη θνητότητα, το ηδονοβλεπτικό αλλά και κινηματογραφικό βλέμμα, το πρωτότυπο καταρρέει παράγοντας μία νέα αφήγηση και ένα από τα ωραιότερα και προκλητικότερα τεχνουργήματα στην ιστορία του κινηματογράφου. 

 

DOWNS ARE FEMININE - LEWIS KLAHR

1994, 10’, color, sound, 16mm

Το Downs Are Feminine του Lewis Klahr είναι ένα οπτικό κολάζ. Φιγούρες cut-outs (αποκόμματα) από πορνογραφικά περιοδικά, gay και straight, τοποθετούνται σε εσωτερικούς χώρους παρμένους από περιοδικά για σπίτια και design των 70s, δημιουργώντας μια αμήχανη αλλά και διασκεδαστική χορογραφία . Ένα ειδυλλιακό, παράδοξο τοπίο, όπου η σεξουαλική πράξη, ο αυνανισμός, οι ερμαφρόδιτες μεταμορφώσεις, η διείσδυση, η παραβίαση και η τρυφερότητα συνθέτουν με τη σειρά τους το κολάζ μιας υπνωτικής αλλά και ονειρικής πραγματικότητας. 

 

SPIDERS IN LOVE: AN ARACHNOGASMIC MUSICAL - MARTHA COLBURN

2000, colour, sound, 2:30’, 16mm 

Ένα σύνθετο animation στο οποίο θηλυκές αράχνες στήνουν έναν χορό μαγευτικής και μακάβριας λαγνείας. Συστήνονται στον φακό πεινασμένες για κάθε δυνατή απόλαυση. Το soundtrack των Red Balune, Jad Fair και Jason Willett κατευθύνει τις πολύπλοκες χορευτικές φιγούρες που ενώνουν το όμορφο με το γκροτέσκο, τη ζωή με το θάνατο.

 

REMOVED - NAOMI UMAN

1999, 8min, color, sound, 16mm  

Για το Removed η Naomi Uman χρησιμοποιώντας χλωρίνη και ασετόν αφαίρεσε με παραδειγματική υπομονή, καρέ-καρέ, τις γυναικείες μορφές από ένα μεταγλωτισμένο ευρωπαικό πορνογραφικό φιλμ 16mm του 70. Το αποτέλεσμα είναι ένα συγκλονιστικό σχόλιο πάνω στην πορνογραφία, όπου λευκές ξεβαμμένες επιφάνειες παίρνουν τη θέση της πορνοστάρ, αναδεικνύοντας το εμμονικό βλέμμα της πορνογραφίας πάνω στο γυναικείο σώμα . Τα λευκά ‘κενά’ του φιλμ γίνονται μια ερωτική ζώνη, ένα κενό στο οποίο ένα φανταστικό σώμα προβάλλεται ενώ η διείσδυση δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Αυτό το έργο είναι ασυνήθιστα ακριβές: πολιτικά ανατρεπτικό, πορνογραφικό με τον δικό του τρόπο, αυθάδες και εξαιρετικά αστείο. 

 

PARANOID - ANNE HANAVAN

2005, 2’:40’’, color, sound, video

Το Paranoid της Anne Hanavan είναι το τρίτο βίντεο από μία σειρά με σεξουαλικά explicit αυτοπροσωπογραφίες της, που επεξεργάζονται εμπειρίες  από την καθολική ανατροφή της, το παρελθόν της ως τοξικομανούς και πόρνης καθώς και την punk rock σκηνή . Υπό τον ήχο του Paranoid των Black Sabbath η Hanavan καταγράφει η ίδια με μια κάμερα στο χέρι τον εαυτό της να αυνανίζεται, μεταμορφώνοντας έτσι το πεδίο του ιδιωτικού χώρου σε ένα πεδίο αυτόεκφρασης και επικοινωνίας με το δημόσιο χώρο.

 

DAMNED IF YOU DON’T - SU FRIEDRICH

1987, 42min, b&w, sound, 16mm

Η Su Friedrich στο Damned If You Don’t προσπαθώντας να καταγράψει τη σχέση καθολικισμού και γυναικείας σεξουαλικότητας, φτιάχνει ένα μωσαϊκό ιστοριών/εμπειριών οι οποίες δένονται μεταξύ τους σε τέλεια αρμονία . Εργαλεία του φιλμ είναι η ασπρόμαυρη ταινία “Black Narcissus” (1947, σκηνοθεσία Michael Powell), η βιογραφία μιας καλόγριας που έζησε τον 16ο αιώνα σε ένα ιταλικό μοναστήρι, κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε για ομοερωτική σεξουαλική συμπεριφορά και μια βωβή ιστορία αποπλάνησης. 

Σχετικές ειδήσεις
The Man Who Lies, του Αλέν Ρομπ - Γκριγιέ
08.08.2016 12:16
Η New Star παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 11 Αυγούστου 2016, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την avant-garde ταινία "THE MAN WHO LIES" του ALAIN ROBBE-GRILLET, σεναριογράφου του αριστουργηματικού "ΠΕΡΥΣΙ ΣΤΟ ΜΑΡΙΕΝΜΠΑΝΤ".
Ανατριχίλες, με τον Jack Black
10.12.2015 15:16
Η Feelgood παρουσιάζει στους κινηματογράφους από τις 10 Δεκεμβρίου 2015 την ταινία ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΕΣ (GOOSEBUMPS) με τον Jack Black.
Πολυαγαπημένες αδερφές, του Dominik Graf στο Goethe-Institut Athen
09.12.2015 16:45
Την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015, στο Goethe-Institut Athen θα προβληθεί η ταινία «Πολυαγαπημένες αδερφές», σε σκηνοθεσία του Dominik Graf, με θέμα ένα ερωτικό τρίγωνο με ποιητή και φόντο τη Γαλλική Επανάσταση.
Ταινίες του
09.12.2015 13:28
Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς σε συνεργασία με το StoryDoc σας προσκαλεί από τις 10 έως 13 Δεκεμρβίου 2015 στις προβολές του διεθνούς κινηματογραφικού φεστιβάλ «Arcadia Screenings» στο Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης.
Στην αλλόκοτη χώρα του Ντέιβιντ Λιντς: Αφιέρωμα στην Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης
08.12.2015 14:21
Το ονειρικό, εκκεντρικό και παράδοξα γοητευτικό κινηματογραφικό σύμπαν του Ντέιβιντ Λιντς / David Lynch ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη μέσα από το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης με τίτλο «Στην αλλόκοτη χώρα του Ντέιβιντ Λιντς», το οποίο θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη 10 έως και την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές.