Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Σταμάτης Κραουνάκης: Τα παιδιά είναι καθαρό χαρτί, η δυσκολία είναι να γίνουμε εμείς παιδιά

Σταμάτης Κραουνάκης: Τα παιδιά είναι καθαρό χαρτί, η δυσκολία είναι να γίνουμε εμείς παιδιά

«Σπείρα Σπείρα με σπιρούνια» τιτλοφορείται η νέα μουσική παιδική παράσταση του Σταμάτη Κραουνάκη και της Λίνα Νικολακοπούλου, που λαμβάνει χώρα στην ολοκαίνουργια μουσικοθεατρική σκηνή «ΧΕΛΩΝΑ», την οποία εγκαινίασαν μαζί  για τη  φετινή χειμερινή περίοδο. Τέσσερα θρυλικά παραμύθια , «Ο παπουτσωμένος γάτος», «Τραπεζάκι στρώσου», «Η χρυσή χήνα», μαζί με το ελληνικό παραδοσιακό λαϊκό μας παραμύθι  «Ο ψαράς και η γυναίκα του»  διασκευασμένα λυρικά από την Λίνα Νικολακοπούλου και μελοποιημένα από τον Σταμάτη Κραουνάκη θα διασκεδάσουν και θα στείλουν τα διαχρονικά τους μηνύματα σε μικρούς και μεγάλους…

Ο Σταμάτης Κραουνάκης μιλά στο Culturenow.gr για τα αγαπημένα  αυτά παραμύθια που ενθουσιάζουν το θεατρόφιλο κοινό  και παίζονται με μεγάλη επιτυχία από την ομάδα του,  «Σπείρα Σπείρα»

 

 

Συνέντευξη: Στέλλα Τζίβα

 

 

Culturenow:  Στεγάζεστε φέτος στη «Χελώνα».  Μιλήστε μας για τον καινούργιο χώρο που εγκαινιάσατε…

Στ. Κραουνάκης: Η «Χελώνα» είναι ένα καφενείο αισθήματος με πολύ πρωτότυπη συμπεριφορά σκηνής και θεατών. Έχει άμβωνα, έχει δύο σκηνούλες, έχει οθόνη και μπαρ, τραπεζάκια, καρέκλες και πολλή μουσική. Οι Αθηναίοι το στήριξαν, γεννήθηκαν πολύ ωραία πράγματα. Εκεί, Δεκελέων 26, γεννήθηκαν τόσα από τις 15 Σεπτεμβρίου, με την χρονιά να πλακώνει επιθετική. Όλοι, καλλιτέχνες , επιχειρηματίας, τεχνικοί, παραγωγή, p.r., με αμέτρητες ώρες δουλειάς, απλήρωτες εννοείται, δεκαοχτάωρα, μέχρι τελικής πτώσης. «Δε μασάμε», «Χειρολαβές» , η Γιώτα Νέγκα , το παιδικό μας «Σπείρα Σπείρα με σπιρούνια», «Η αγκαλιά η μεγάλη»,  Αριστοφάνης… σεμινάρια… πρόβες συνέχεια, κόπος  και μετά ο κόσμος, ο αποδέκτης,  η ζωή έξω, και ήρθαμε στην Άνοιξη, ζούμε ...είκοσι δυο άνθρωποι νον στοπ, και μετά ο κόσμος, κάποιοι πολύ φανατικοί, τα είδαν όλα και ξανά και ξανά...

ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΩΡΑ... γιναν  όλα... μέσα στην καταιγίδα... σπρώχνοντας με δύναμη τα σκοτάδια... ο θίασος με τα ανοιξιάτικα όνειρα… και την ψυχή ψηλά… δεν είναι μόνο που γραφτήκαν τόσα… είναι που τα ένιωσαν διαφορετικοί άνθρωποι… και τα μοίρασαν αντίδωρα… τέλος Μάρτιου, μια μέρα πριν το θερινό ωράριο... δε φοβηθήκαμε ... είχαμε αγγέλους.

 

Culturenow: Παρουσιάζετε τρία παραμύθια των αδελφών Γκριμ «Ο παπουτσωμένος γάτος», «Τραπεζάκι στρώσου», «Η χρυσή χήνα», μαζί με το ελληνικό παραδοσιακό λαϊκό μας παραμύθι  «Ο ψαράς και η γυναίκα του». Υπάρχει κάποιο συνδετικό στοιχείο μεταξύ τους και ποιο είναι;

Στ. Κραουνάκης: Η μουσική και οι πέντε εξαιρετικοί ερμηνευτές, Αθηνά Αφαλίδου, Χρήστος Γεροντίδης, Τζερομ Καλουτά, Σάκης Καραθανάσης,  Κώστας  Μπουγιώτης  και ο συνθέτης  Άρης  Βλάχος στο πιάνο . Τα δίνουν όλα για μιάμιση ώρα.

 

Culturenow: Ποιο από τα 4 παραμύθια αγαπάνε τα παιδιά περισσότερο και γιατί πιστεύετε;

Στ. Κραουνάκης: Νομίζω ο γάτος… γιατί είναι πιο γνωστό απ’ όλα και χαζεύουν με τον Τζερομ που είναι μαυρούλης και τον λατρεύουν αλλά και η χρυσή χήνα τους εντυπωσιάζει πολύ.

 

Culturenow: Πώς αντιμετωπίζεται το παιδικό θέατρο σήμερα από την πολιτεία και πώς από τους γονείς; Αν δεν είστε ευχαριστημένος, τι θα προτείνατε από την πλευρά σας, μιας και γνωρίζετε το χώρο αυτόν;

Στ. Κραουνάκης: Τι να σας πω… εμείς το κάναμε από τρελή αγάπη για τα παραμύθια γενικότερα και γιατί τα πρώτα εγχειρήματα μας στέφτηκαν από απόλυτη εμπιστοσύνη. Χρόνο με το χρόνο, το κοινό μεγάλωνε.

 

Culturenow: Υπάρχουν αρκετές θεατρικές παιδικές σκηνές στην Αθήνα. Η δική σας, ποιες ανάγκες ήρθε να καλύψει;

Στ. Κραουνάκης: Το μουσικό παιδικό θέατρο, με ζωντανή μουσική και ερμηνευτές απόλυτα εκπαιδευμένους σ’ αυτό το είδος. Τα παιδιά είναι χαλαρά πολύ στη σύμβαση γιατί την χρησιμοποιούν κατά κόρον, στα παιχνίδια τους. Από κει και πέρα η γλώσσα έχει κερδηθεί, μουσική χρώμα, αισθήματα καθαρά… οι μεγάλοι να δείτε πόσο παιδιά γίνονται.

 

Culturenow: Τα παιδιά τι κοινό είναι; και ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει όποιος ασχολείται με το παιδικό θέατρο;

Στ. Κραουνάκης: Τα παιδιά είναι καθαρό χαρτί, χαίρονται μ’ ένα μπισκότο, μια καραμέλα… η δυσκολία είναι να γίνουμε εμείς παιδιά και να θυμηθούμε πως παίζαμε σαν παιδιά...

 

Culturenow: Για ποιον λόγο επιλέξατε να παρουσιάσετε τα συγκεκριμένα 4 παραμύθια από τον «κύκλο» των 47 παραμυθιών που είχατε γράψει με τη Λίνα Νικολακοπούλου την περίοδο που ήσασταν φοιτητής στην Πάντειο;

Στ. Κραουνάκης: Κάνανε  καλή ενότητα και είχαν δυνατό περιεχόμενο.

 

Culturenow:  Γιατί άργησαν αυτά τα παραμύθια να βγουν στο φως και να παρουσιαστούν σε κάποια παιδική σκηνή;

Στ. Κραουνάκης: Δεν άργησαν, περιμένανε την ώρα τους.

 

Culturenow:  Ως συνθέτης της μουσικής των 4 παραμυθιών μπορείτε να μας μιλήσετε για την εμπειρία σας αυτή; ήταν πρόκληση για σας να γράψετε μουσική για παιδικό θέατρο; ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε;

Στ. Κραουνάκης: Το’ χω ξαναπεί, τα παιδιά βαριούνται τα μπεμπεκίσματα. Γράφω όπως θα’ γραφα για μεγάλους, μερικά μάλιστα είναι και αρκετά δύσκολα μουσικά, όπως η χήνα. Το δύσκολο ήταν να εκπαιδευτεί με ακρίβεια ο θίασος. Μαζί με τον Άρη Βλάχο, καταφέραμε να συντονίσουμε, χάρη στο ταλέντο των ερμηνευτών, ένα πολύ καλό αποτέλεσμα… θίασος, ορχήστρα .

 

Culturenow: Τι σήμαινε για σας αυτή η διαδικασία;

Στ. Κραουνάκης: Πολλή δουλειά και παιχνίδι.

 

Culturenow: Το αγαπημένο σας παραμύθι ως παιδί ποιο ήταν; Εξακολουθεί να είναι και σήμερα;

Στ. Κραουνάκης: Δεν έχω αγαπημένο, τα παραμύθια με φτιάχνουνε γενικά.

 

 Culturenow: Η καλύτερη παιδική παράσταση που έχετε παρακολουθήσει και σας έχει μείνει αξέχαστη;

Στ. Κραουνάκης: Ο Όλιβερ Τουίστ στο Λονδίνο.

 

Culturenow: Παρακολουθείτε άλλες παιδικές θεατρικές σκηνές; Ποια παράσταση ξεχωρίσατε φέτος και γιατί;

Στ. Κραουνάκης: Δυστυχώς δεν τα καταφέρνω, δεν έχω χρόνο.

 

Culturenow: Το γεγονός πως «ο Κραουνάκης» δημιούργησε τη δική του θεατρική παιδική σκηνή αποτελεί πιστεύετε, ένα «σίγουρο κεφάλαιο» για το κοινό που θα έρθει να δει τις παραστάσεις σας;

Στ. Κραουνάκης: Τι να σας πω, δεν υπάρχει βεβαιότητα. Δίνουμε εξετάσεις κάθε φορά.

 

 

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Σύλβια Δελικούρα: Το bullying είναι πλέον είναι πιο προσωπικό, ενώ παλαιότερα πιο ομαδοποιημένο
10.11.2016 14:11
Η Σύλβια Δελικούρα μπαίνει στο ρόλο της Ρόζας, ενός ζωηρού αλλα πολύ γλυκού κοριτσιού, και πρωταγωνιστεί στην παράσταση Ολόγυρα, Ολότελα, Ολόιδιοι, η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Άνεσις για δεύτερη χρονιά.
Patari Project: Πόση μαγεία χωράει πάνω σε ένα πιάνο;
18.10.2016 15:31
Το “Πιάνω Παπούτσι πάνω στο Πιάνο”, βασισμένο σε μια ιδέα του Θωμά Μοσχόπουλου, ανεβαίνει και πάλι στο ΠΟΡΤΑ από τους Patari Project υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια της Σοφίας Πάσχου. Διαβάστε τη ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησαν οι Patari Project και σπεύσατε να δείτε την παράσταση!
Hippo Theatre Group: Οι αντιδράσεις των παιδιών είναι πάντα αυθόρμητες και αυθεντικές
29.09.2016 12:31
Οι Hippo Theatre Group (Φώτης Δούσος και Αλέξανδρος Ράπτης) μετρούν ήδη αρκετά χρόνια ως ομάδα και έχουν ταξιδέψει την έμπνευσή τους και το όραμα πάνω στο παιδικό θέατρο σε αρκετά σημεία του κόσμου, από τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία. Φέτος παρουσιάζουν στο Θέατρο 104, την Ωραία Κοιμωμένη², σε διασκευή Καλλιόπης Φύκαρη και στην συνέντευξη που ακολουθεί μας μιλούν για την παράσταση, τον τρόπο που προσεγγίζουν το δύσκολο είδος του παιδικού θεάτρου και μας συστήνουν ακόμα καλύτερα την δραστήρια και δημιουργική ομάδα τους.
Λευτέρης Ελευθερίου: Ο κύριος ΚΙΧ και το μυστικό κουτί των ήχων
29.12.2015 11:18
Ο Λευτέρης Ελευθερίου τα τελευταία χρόνια απολαμβάνει μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Συνταυτισμένος κυρίως με την κωμωδία και με συμμετοχές σε επιτυχημένες παραστάσεις, έχει διαμορφώσει ένα δικό του κοινό από μικρούς και μεγάλους θεατές. Αυτήν την εποχή, εκτός από το «Δοξαπατρή» στο Μικρό Παλλάς, τον συναντάμε σε μία ξεχωριστή παιδική παράσταση, τον «Κύριο Κιχ και το μυστικό κουτί των ήχων». Με αφορμή το έργο αυτό, μας μιλάει για το παιδικό θέατρο, τις νέες προκλήσεις που θα ήθελε να δοκιμαστεί και την παράδοση του νησιού του, που επιθυμεί να αναδείξει περισσότερο μελλοντικά.