Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Πολύ σκληρός για να πεθάνει σήμερα, στους κινηματογράφους

Πολύ σκληρός για να πεθάνει σήμερα, στους κινηματογράφους

Η Odeon παρουσιάζει την ταινία του Τζον Μουρ με τίτλο «Πολύ σκληρός για να πεθάνει σήμερα»…

… και πρωταγωνιστή φυσικά, τον Μπρους Γουίλις, στον πιο χαρακτηριστικό ρόλο της καριέρας του. Η ταινία θα αρχίσει να προβάλλεται στους κινηματογράφους, από την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013.


Η πέμπτη συνέχεια της θρυλικής περιπέτειας «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει» βρίσκει τον Τζον Μακλέιν (Μπρους Γουίλις) αντιμέτωπο, αυτή τη φορά, με τη διαφθορά στο πολιτικό σύστημα της Ρωσίας. Ο βετεράνος σκληροτράχηλος πράκτορας φτάνει στη Μόσχα, αναζητώντας τον γιο του, με τον οποίο έχουν απομακρυνθεί τελευταία. Εκεί λοιπόν ανακαλύπτει πως ο Τζακ - το σπλάχνο του - δουλεύει ως μυστικός πράκτορας της κυβέρνησης και συγκεκριμενα στην προσωπική ασφάλεια ενός σημαντικού πληροφοριοδότη της Αμερικής, του Κομάροφ, προσπαθώντας να αποτρέψει μια καταστροφική κομπίνα που θα μπορούσε έτσι απλά να προκαλέσει τον μεγαλύτερο πυρηνικό εφιάλτη της ανθρωπότητας.


Θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές τους, οι αδιόρθωτοι, αεικίνητοι Μακλέιν δεν διστάζουν να αναμετρηθούν με το πιο σκληρό κομμάτι της Ρώσικης μαφίας και προσπαθούν να ξεπεράσουν τα απροσδόκητα εμπόδια, προκειμένου να καταφέρουν να προστατέψουν τον Κομάροφ και να αποτρέψουν ένα καταστροφικό έγκλημα στην περιοχή του Τσέρνομπιλ. Επειδή ο παλιός είναι αλλιώς αλλά και ο νέος είναι ωραίος, πατέρας και γιος καταφέρνουν να συντονιστούν άψογα και να δημιουργήσουν ένα αχτύπητο δίδυμο. Η πιο ξέφρενη απ’όλες τις ταινίες δράσης που απεικονίζουν τις περιπέτειες του αειθαλούς τιμωρού έρχεται να προσφέρει ασταμάτητη, ρεαλιστική δράση και άφθονο χιούμορ σε μια κινηματογραφική ιστορία γνήσιας αστυνομικής περιπέτειας.


Ανεξέλεγκτες καταστάσεις παρανομίας μιας πρωτοκλασάτης μερίδας της εξουσίας, εγκλήματα πολιτικής διαφθοράς, επικές καταδιώξεις, εκρήξεις τεστοστερόνης και καυστικές ατάκες φωτιά τοποθετούνται σε πρώτο πλάνο, αφήνοντας στο υπόβαθρο της ρεαλιστικής αυτής περιπέτειας έναν ξεχωριστό συναισθηματικό κόσμο. Ο πιο σκληρός κινηματογραφικός ντετέκτιβ της Αμερικάνικης επικράτειας, έρχεται στη Ρωσία, όχι απλά για να σώσει το τομάρι του “παραστρατημένου” του γιου, αλλά για να προσφέρει τονωτικές ενέσεις αδρεναλίνης στο είδος της κινηματογραφικής περιπέτειας και να δώσει ένα καλό μάθημα στους αγνώμονες κακοπροαίρετους του πλανήτη ετούτου. Και δεν διστάζει να το κάνει ακόμη και την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου...
Τζον Μακλέιν: Ένας Κινηματογραφικός Ήρωας


Το 1988, με την έξοδο του "Πολύ Σκληρός Για Να Πεθάνει" στους κινηματογράφους, "γεννήθηκε" ο Τζον Μακλέιν, ένας από τους πιο αγαπητούς ήρωες. Την περίοδο εκείνη ο κινηματογράφος κατακλυζόταν από εξαιρετικά μυώδεις και φαινομενικά άθραυστους ήρωες δράσης τους οποίους υποδύονταν ηθοποιοί όπως ο Συλβέστερ Σταλόνε, ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ και ο Στίβεν Σιγκάλ. Αυτό που διαφοροποίησε τον Τζον Μακλέιν από τους υπόλοιπους ήρωες δράσης και τον έκανε αγαπητό στο κοινό είναι πως δεν πρόκειται για κανένα υπερήρωα. Δε βασίζεται σε υπερφυσικές ικανότητες ή στους μυς του για να επιβιώσει αλλά στην εξυπνάδα και την ευρηματικότητά του. Για την ακρίβεια ο Μακλέιν δε θεωρεί τον εαυτό του ήρωα, είναι απλά ένας καθημερινός τύπος ο οποίος τυχαίνει να βρίσκεται στο λάθος μέρος την λάθος στιγμή. Δε χαίρεται ποτέ με το γεγονός ότι αναγκάζεται να αναλάβει δράση, αντιμετωπίζει την εξουσία με δυσπιστία και σιχαίνεται τη γραφειοκρατία. Ο βασικότερος λόγος για τον οποίο ο Μακλέιν παραμένει μέχρι σήμερα ένας από τους πιο διαχρονικά αγαπητούς κινηματογραφικούς χαρακτήρες είναι πως οι θεατές ανακάλυψαν σε αυτόν έναν ήρωα με τον οποίο μπορούσαν να ταυτιστούν. Ο Μακλέιν δεν είναι ατρόμητος και χωρίς καμιά αίσθηση κινδύνου. Αντιθέτως είναι ευαίσθητος, τον έχουμε δει να λυγίζει ψυχολογικά και να βάζει τα κλάματα στην μέση της ταινίας πριν συνεχίσει να σκοτώνει ασύστολα τους εχθρούς του, και χρησιμοποιεί το σαρδόνιο χιούμορ του για να μπορεί να διατηρήσει την ψυχραιμία του. Το χιούμορ του εξάλλου παραμένει έως και σήμερα το πιο αναγνωρίσιμο στοιχείο του Τζόν Μακλέιν.


Λίγα λόγια για την Παραγωγή
Πατέρας και γιος: Τόσο διαφορετικοί κι όμως τόσο ίδιοι!
Η βασική ιδέα της ιστορίας προέκυψε από την ιδέα του Μπρους Γουίλις να εξερευνήσει τη σχέση πατέρα-γιου με θέμα μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Η κατάσταση αυτή αναγκάζει δυο προκατειλημμένους – φονταμενταλιστές - του επίπλαστου ανδρισμού να καταργήσουν την τυπική απόσταση που επιβάλει το αντρικό πρότυπο της μάτσο κοινωνίας μας και να έρθουν πιο κοντά. Γιατί; Επειδή ίσως αυτός θα είναι και ο μόνος τρόπος να τα καταφέρουν να επιβιώσουν.


Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο του χαρακτήρα του Μακλέιν, προκύπτει αυτή τη φορά από την απομάκρυνσή του από την Αμερική. Μακριά λοιπόν από τον τόπο που νιώθει προστατευμένος και ασφαλής, ο ισχυρός πράκτορας αισθάνεται έξω από τα νερά του, σε τέτοιο σημείο που θα απορρίψει την εγωιστική του βίβλο και θα «αναγκαστεί» να βασιστεί στα χέρια κάποιου άλλου! Όταν λοιπόν αυτός ο άλλος είναι ο γιος του, τότε τα πράγματα είναι πολύ πιο δύσκολα για εκείνους που έχουν αναλάβει να στήσουν την ιστορία!


«Παρότι οι βασικοί μας ήρωες είναι φτιαγμένοι από το ίδιο ακριβώς υλικό, οι διαφορές τους είναι τόσο μεγάλες που σε πρώτη άποψη, μια τέτοια προσέγγιση φαντάζει αδύνατη! Ο Τζακ λειτουργεί πάντα ακολουθώντας τον κανόνα, ενώ ο Τζον, εντελώς στην αντίπερα όχθη, θα κάνει μονάχα ότι του κατέβει στο κεφάλι, χωρίς να δίνει δεκάρα για τους κανόνες και τις οδηγίες που ενδεχομένως του έχουν παρασχεθεί», εξηγεί ο Μπρους Γουίλις.


«Ο προβληματισμός μας, αναφορικά με το πώς θα μπορούσαμε να φέρουμε κοντά, πατέρα και γιο – δυο άτομα που ενώ είναι στη βάση τους ίδιοι, φαινομενικά δεν έχουν πλέον κανένα κοινό στοιχείο - ήταν τεράστιος, οπότε έπρεπε να τους τοποθετήσουμε σε μια κατάσταση και σ’ένα μέρος όπου δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτε άλλο παρά να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να ρίξουν μπόλικο νερό στο κρασί τους», περιγράφει ο παραγωγός της ταινίας Άλεξ Γιάνγκ. «Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να σκεφτούμε καλύτερο σκηνικό για να στήσουμε τη σχέση αυτή από τη Μόσχα, μια από τις πιο εντυπωσιακές αλλά και γεμάτη γεωπολιτικές και κοινωνικές αντιθέσεις πόλη εκτός Αμερικής»


Σκηνοθεσία: Τζον Μουρ (Μαξ Πέιν)
Σενάριο: Σκιπ Γουντς (-A-Team), Ρόντερικ Θόρπ
Παραγωγή: Άλεξ Γιάνγκ
Ηθοποιοί: Μπρους Γουίλις, Τζάι Κόρτνεϊ, Σεμπάστιαν Κοχ, Μέρι Ελίζαμπεθ Γουινστέντ, Πάτρικ Στιούαρτ, Γιούλια Στιούαρτ
Μοντάζ: Νταν Ζιμερμαν
Φωτογραφία: Τζόναθαν Σέλα
Σκηνικά: Ντάνιελ Ντόρανς
Κουστούμια: Μπογιάνα Νικίτοβιτς
Μουσική: Μάρκο Μπελτράμι
Διάρκεια: 96’
Διανομή: Odeon