Παρασκευή, 9 Δεκεμβρίου 2016

Χορεύοντας στο χιόνι: Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής

Χορεύοντας στο χιόνι: Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρουσιάζει τη συναυλία με τίτλο «Χορεύοντας στο χιόνι» με την Κρατική Ορχήστρα

Αθηνών.


Χάρη και ευθυμία. Σφρίγος και λυρισμός. Νεανική γοητεία αλλά και καταιγιστική δύναμη. Περιλαμβάνοντας συνθέσεις των Ζωρζ Ενέσκου, Αντίοχου Ευαγγελάτου και Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι το πρόγραμμα της συναυλίας που δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό την μουσική διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Κ.Ο.Θ. Αλέξανδρου Μυράτ διακατέχεται από την διάθεση και την φρεσκάδα που συμβολίζει και ο τίτλος του: «Χορεύοντας στο χιόνι». Σολίστ της βραδιάς, ο εξαίρετος Έλληνας πιανίστας που διαπρέπει στο εξωτερικό, Βασίλης Βαρβαρέσος.
Τα έργα που θα ερμηνευτούν είναι, συγκεκριμένα, η Ρουμάνικη Ραψωδία αρ.1 του Ζωρζ Ενέσκου, το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα του Αντίοχου Ευαγγελάτου και η Πρώτη Συμφωνία του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι.
Η Πρώτη Ρουμάνικη Ραψωδία του Ενέσκου είναι το δημοφιλέστερο έργο του Ρουμάνου συνθέτη και μία από τις δύο ραψωδίες που έγραψε το 1901, όταν ήταν 20 ετών, επηρεασμένος από τις Ουγγρικές Ραψωδίες του Φραντς Λιστ, καθώς και από την λαϊκή μουσική των τσιγγάνων. Και τα δύο έργα εκτελέστηκαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 1903, στο Βουκουρέστι, από την Φιλαρμονική Ορχήστρα της πόλης, υπό την διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη. Η Πρώτη Ραψωδία έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής και αποδείχτηκε με τα χρόνια τόσο δημοφιλής, ώστε να επισκιάσει ακόμα και μεταγενέστερα, βαθιάς ωριμότητας, έργα του Ενέσκου.  

 


 Το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, βαθιά διαποτισμένο από το ελληνικό πνεύμα, είναι ένα από τα πιο αξιόλογα έργα του Αντίοχου Ευαγγελάτου. Σημαντική προσφορά του συνθέτη στην νεοελληνική μουσική, το Κοντσέρτο γράφτηκε το 1957–58 και παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στις 13 Μαρτίου 1961, σε συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών υπό την διεύθυνση του Ανδρέα Παρίδη, με σολίστ τη Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα.
Η περιπετειώδης σύνθεση της Πρώτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι άρχισε το 1866, λίγο αφότου ο νεαρός δημιουργός ανέλαβε καθήκοντα καθηγητή θεωρητικών και αρμονίας στο Ωδείο της Μόσχας, το οποίο είχε μόλις ιδρύσει ο πιανίστας και συνθέτης Νικολάι Ρουμπινστάιν. Η επιδείνωση της ψυχικής κατάστασης του Τσαϊκόφσκι, η οποία τον οδήγησε τελικώς το καλοκαίρι του 1866 σε νευρικό κλονισμό, έθεσε προς στιγμήν σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του έργου του. Κι όμως, η Συμφωνία ολοκληρώθηκε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 1868 στη Μόσχα, υπό την διεύθυνση του Ρουμπινστάιν. Παρά την επιτυχία με την οποία έγινε δεκτό εξαρχής, το έργο επιδέχτηκε ευρείας αναθεώρησης το 1874 κι ένα χρόνο αργότερα εκδόθηκε με την οριστική μορφή που παίζεται σήμερα.

 


   
 
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ  ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης

ΖΩΡΖ ΕΝΕΣΚΟΥ (1881–1955)
Ρουμάνικη Ραψωδία αρ.1 σε λα μείζονα, έργο 11

ΑΝΤΙΟΧΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ (1903–1981)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα

Διάλειμμα

ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840–1893)
Συμφωνία αρ.1 σε σολ ελάσσονα, έργο 13, «Χειμωνιάτικα όνειρα»

Σολίστ  Βασίλης Βαρβαρέσος, πιάνο  
Μουσική Διεύθυνση  Αλέξανδρος Μυράτ

 

 

 

Σχετικές ειδήσεις
Οι πόλεις της μουσικής - Λονδίνο: συναυλία από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
17.11.2016 10:17
Ένα από τα πιο αγαπημένα και συγκινησιακά φορτισμένα Kοντσέρτα για τσέλο, είναι το, πλήρες σε πηγαίο λυρισμό του και «εξομολογητική» διάθεση, Κοντσέρτο του Άγγλου σερ Έντουαρντ ‘Ελγκαρ. Ενταγμένο στο πρόγραμμα της συναυλίας που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, παραδίδεται στο σολιστικό ταλέντο του Α΄κορυφαίου τσελίστα της Ορχήστρας Γιάννη Τσιτσελίκη.
Στο κατώφλι του 20ου αιώνα ΙΙΙ - Κύκλος Μάλερ II από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
27.05.2016 12:37
Έργο απέραντης ομορφιάς, η Πέμπτη Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ ανταποκρίνεται στην πεποίθησή του ότι, καθώς μία Συμφωνία είναι σαν τον κόσμο, οφείλει να εμπεριέχει τα πάντα. Και, πράγματι, στη δημοφιλέστερη ίσως Συμφωνία του ευφυούς Αυστριακού συνυπάρχουν ο ερωτικός πόθος με την τραγικότητα του θανάτου, ο ορθολογισμός με το ρομαντισμό και την σχεδόν εξωφρενική φαντασία, ο ψίθυρος με τη θριαμβική ιαχή. Με αυτό το εμβληματικό και πλήρες συμβολισμών έργο επέλεξε, λοιπόν, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών να κλείσει το φετινό χειμερινό κύκλο των τακτικών της συναυλιών, στη συναυλία που θα δώσει την Παρασκευή 3 Ιουνίου, στις 21.00, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή.
Χάλκινα ηχοχρώματα από τον Μπαχ έως τον… Ιντιάνα Τζόουνς, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
18.04.2016 13:31
Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ) και η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) συναντώνται στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 20 Απριλίου 2016, σε μία σύμπραξη που φέρει τον τίτλο «Ό,τι λάμπει… είναι χαλκός».
Γκούσταβ Μάλερ: Πέμπτη Συμφωνία, με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
07.03.2016 12:18
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016 την εμβληματική Πέμπτη Συμφωνία του Γκούσταβ Μάλερ, υπό τη μουσική διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή της Κ.Ο.Α. Στέφανου Τσιαλή.
Γνωστοί και άγνωστοι θησαυροί ΙΙ από την ΚΟΑ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
22.01.2016 11:23
Η δημοφιλής Πέμπτη Συμφωνία του Γιαν Σιμπέλιους, συνυπάρχει με τον λιγότερο γνωστό «Μακμπέθ» του Ρίχαρντ Στράους στο πρόγραμμα της συναυλίας που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του Στέφανου Τσιαλή, την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου, στις 20.30, στο Μέγαρο Μουσικής.