Από τις 23 Ιανουαρίου μέχρι τις 10 Φεβρουαρίου 2013.

Ένας Μπρεχτ τολμηρός, ποιητικός, διασκεδαστικός και πιο σύγχρονος από ποτέ.

Με τη Στεφανία Γουλιώτη στο διπλό πρωταγωνιστικό ρόλο.

Μία από τις πολλά υποσχόμενες σκηνοθέτιδες της νέας γενιάς, η Κατερίνα Ευαγγελάτου, ανεβάζει ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματολογίας.

‘’Πώς μπορώ να είμαι καλή όταν είναι όλα τόσο ακριβά’’;

Το ερώτημα που θέτει ο Μπρεχτ στο έργο του αυτό θα στοιχειώνει για πάντα την ηθική μας. Η ικανότατη και πολυτάλαντη Κατερίνα Ευαγγελάτου, μαζί με ένα εξαιρετικά δυναμικό καστ, αναλαμβάνει να μας το υπενθυμίσει σε μια ιστορική στιγμή που το καθιστά ακόμα πιο επίκαιρο.

Στον Καλό άνθρωπο του Σετσουάν (έργο γραμμένο την περίοδο 1930-1941, κατά τη διάρκεια της εξορίας του Μπρεχτ στην Δανία, την Σουηδία και την Φινλανδία), τρεις θεοί έρχονται στην γη με σκοπό να βρουν αρκετούς καλούς ανθρώπους που να ζουν με αξιοπρέπεια ώστε να δικαιολογήσουν την θεϊκή ύπαρξή τους και να διατηρηθεί ο κόσμος ως έχει. Μετά από πολλές δυσκολίες, εντοπίζουν τον μοναδικό καλό άνθρωπο στη Γη:  μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας, την Σεν Τε. Οι θεοί  την ανταμείβουν με ένα αξιοπρεπές χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν υποτιθέμενο εξάδελφο, τον σκληρό Σούι Τα, παίρνοντας τη μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Πόσο καιρό, όμως, θα αντέξει να παίζει αυτόν το διπλό ρόλο;

«Η Σεν Τε πρέπει να παιχτεί από μιαν ηθοποιό πρώτης τάξεως. Μόνο μια ευφάνταστη καλλιτέχνης μπορεί να παίξει έναν καλό άνθρωπο»: η κύρια απαίτηση του Μπρεχτ μοιάζει να εκπληρώνεται στην περίπτωση της εκρηκτικής Στεφανίας Γουλιώτη που ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο θίασος αποτελείται από νέους  άντρες και γυναίκες που θα παρουσιάσει το έργο του Μπρεχτ σε μια παράσταση που στήνει ένα θέατρο εν θεάτρω.  Άλλωστε, Ο καλός Άνθρωπος του Σετσουάν αποτελεί το έργο του Μπρεχτ  με τις περισσότερες απευθύνσεις στο κοινό, με τις περισσότερες τομές στην δράση του. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πολλαπλούς ρόλους,  παραμένουν διαρκώς στη  σκηνή συνθέτοντας έναν βουβό θίασο που σχολιάζει και υπογραμμίζει τα δρώμενα της εκάστοτε σκηνής. Τέλος, ερμηνεύουν ζωντανά την μουσική και τα τραγούδια της παράστασης.

Δεν πρόκειται για διδακτικό έργο. Στο κέντρο του βρίσκεται ένα ηθικό πρόβλημα: μπορεί ο καλός να επιβιώσει σε μια κοινωνία διεφθαρμένων; Το έργο δεν προσφέρει λύσεις. Τελειώνει με έναν απολογητικό επίλογο από τους ηθοποιούς και φυσικά τον ίδιο τον Μπρεχτ.

Κεντρική θέση κατέχει και ο έρωτας, ως μια σαρωτική δύναμη που υπερβαίνει τη λογική της ηρωίδας. Και η μητρότητα, που ακολουθεί την φέρνει αντιμέτωπη με την πιο ακραία εκδοχή της σκληρότητάς της -για να σώσει το παιδί της υιοθετεί ένα ακόμα σκληρότερο προφίλ. Η έγκυος Σεν Τε είναι η σκληρότερη και πιο αδίστακτη στιγμή της μεταμόρφωσής της ως  Σουι Τα.

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Σπούδασε επίσης Φιλοσοφία στο τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής -Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και κλασική κιθάρα στο Ελληνικό Ωδείο. Μεταπτυχιακά σπούδασε Σκηνοθεσία Θεάτρου στη Ρωσική Ακαδημία Θεατρικής Τέχνης GITIS της Μόσχας και στο Πανεπιστήμιο Middlesex του Λονδίνου (Υποτροφία Ωνάση).

Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις Ού λήψει τό όνομα Κυρίου του Θεού σου επί ματαίω-Άσκηση Φαντασίας, Πλαστελίνη, Wolfgang,Ο Χρυσός Δράκος (Εθνικό Θέατρο). Η Ερωτευμένη Νεκρή, Η Λέσχη της Αυτοκτονίας, Εκδίκηση  (Αμφι-Θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου), COCK (Θέατρο Θησείον), ‘Ο Γυάλινος Κόσμος’ (Θέατρο Χορν), ‘Ψευδαισθήσεις’ , παράσταση σε παραγωγή του Λευτέρη Βογιατζή για να εορταστούν τα 30 χρόνια του Θεάτρου Οδού Κυκλάδων (1982-2012).

Τον Δεκέμβριο του 2009 τιμήθηκε από την Ένωση Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το Βραβείο Νέου Δημιουργού για τη σκηνοθεσία της στα έργα Wolfgang  και Η Λέσχη της Αυτοκτονίας. Τον Σεπτέμβριο του 2011 τιμήθηκε με το Έπαθλο «Ελευθερία Σαπουντζή» για τις σκηνοθεσίες της κατά την διετία 2009-2011.
Συμφοιτήτριες και φίλες από τα χρόνια της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, η Στεφανία Γουλιώτη και η Κατερίνα Ευαγγελάτου έχουν συνεργαστεί και στο παρελθόν με αξιοσημείωτη επιτυχία. Η Ερωτευμένη νεκρή του Τεοφίλ Γκωτιέ, σε σκηνοθεσία της Ευαγγελάτου (Αμφι-θέατρο, 2007), χάρισε στη Γουλιώτη το σημαντικό βραβείο «Μελίνα Μερκούρη» για το ρόλο ενός ερωτευμένου… βαμπίρ!


Παράλληλη εκδήλωση:

Συζήτηση με την Κατερίνα Ευαγγελάτου και τους συντελεστές της παράστασης:
Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013
Κεντρική Σκηνή
Μετά την παράσταση του Καλού ανθρώπου του Σετσουάν, συζήτηση του κοινού με τη σκηνοθέτη και τους συντελεστές της παράστασης.
Συντονισμός: Πλάτων Μαυρομούστακος, Καθηγητής στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Κείμενο: Bertolt Brecht
Μετάφραση: Άννυ Κολτσιδοπούλου

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία – Επεξεργασία Μετάφρασης: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Πατρίσια Απέργη
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Ειδικά εφέ: Μιχάλης Σαμιώτης

Ερμηνεύουν: Στεφανία Γουλιώτη (Σεν Τε, Σουι Τα), Αλεξάνδρα Λέρτα (Γυναίκα, Ιδιοκτήτρια Μι Τσου), Δαυίδ Μαλτέζε (Μαραγκός, Αστυνομικός, Γέρος), Νικόλας Παπαγιάννης (Άντρας, Τρίτος Θεός, Γιανγκ Σουν), Μαρία Παρασύρη (Χήρα Σιν, Κουνιάδα, Δεύτερος Θεός), Όμηρος Πουλάκης (Πρώτος Θεός, Κουνιάδος, Κουρέας Σου Φου), Νάνσυ Σιδέρη (Ανιψιός, Κυρία Γιανγκ, Γριά), Σωτήρης Τσακομίδης (Βανγκ, Παππούς, Ιερέας)

Βοηθός σκηνοθέτη: Ελένη Βλάχου
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Αφροδίτη Κατερινοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Μάρω Τσάγκα
Κατασκευή σκηνικού: Π. Καραβάς Α.Β.Ε.Τ.Ε.
Ζωγραφική σκηνικού: Αλεξάνδρα Σιάφκου, Αριστοτέλης Καρανάνος
Κατασκευή καθισμάτων: Ε. & Ι. Κουμπής Ο.Ε.
Κατασκευή γυναικείων κοστουμιών: Μαρία Διαμάντη, Λία Βασιλάκου
Επιμέλεια μακιγιάζ: Αλεξάνδρα Μυτά
Υπεύθυνη φροντιστηρίου: Ράνια Καπετανάκη
Παραγωγή: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών
Εκτέλεση Παραγωγής: Polyplanity productions  
Οι φωτογραφίες είναι του Βασίλη Μακρή

Διεύθυνση Παραγωγής: Μαρία Δούρου, Γιολάντα Μαρκοπούλου
Βοηθός Παραγωγής: Τζέλλα Χριστοπούλου

Τα προϊόντα μακιγιάζ είναι μια προσφορά της MAC

Οι κομμώσεις είναι μια προσφορά των κομμωτηρίων dfrank

Στο πρωτότυπο έργο η μουσική είναι του Paul Dessau.

Ευχαριστούμε θερμά το Αμφι-θέατρο, το ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ, την Κάτια Δανδουλάκη, τον Βασίλη Κουκαλάνι, τον Στέφανο Γαζουλέα, την Τζένη Νομικού, τον Πάρι Μέξη, τον Μιχάλη Ραφαήλ, την Ρένια Γασπαράτου, την Κατερίνα Καραμούζη, την Χριστίνα Πολυχρονιάδου, την Ζωή Καραμανή, τον Μιχάλη Γεωργίου

“Der gute Mensch von Sezuan”, Bertolt Brecht
© Suhrkamp Verlag