Χρυσό Diapason (Diapason D’ Οr) Choc Classica & Choc της χρονιάς ( 2012) Δίσκος του Μήνα (ΒΒC Music Magazine)…

To αριστούργημα του Χαίντελ Alessandro
– η πρώτη ηχογράφηση της Καμεράτα με την ετικέτα της Decca – με διεθνή διανομή
και αρχιμουσικό τον Γιώργο Πέτρου  σαρώνει τα βραβεία  και ξεκινά μακρύ ταξίδι σε μεγάλες σκηνές του εξωτερικού
                 

‘Εκθαμβωτικός, σπάνιος Χαίντελ..’  Bbc Music Magazine
‘… η ηχογράφηση σκαρφαλώνει στην κορυφή της κατηγορίας και ο Πέτρου παίρνει το χρίσμα του ανερχόμενου αστέρα  ανάμεσα στους ‘Χαιντελικούς’ αρχιμουσικούς..’ Opera News

Τρία από τα μεγαλύτερα και πιο έγκριτα διεθνή μουσικά περιοδικά παγκόσμιας κυκλοφορίας, τα γαλλόφωνα Diapason (Ντιαπαζόν) και Classica (Κλασικά), και το βρετανικό BBC Music Magazine αποδίδουν τις σπουδαιότερες διακρίσεις τους, στη νέα ηχογράφηση της όπερας Alessandro του Γ.Φ. Χαίντελ (DECCA) με την Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής (σε όργανα εποχής) σε μουσική διεύθυνση Γιώργου Πέτρου, τοποθετώντας την στην κορυφή της λίστας με τα σημαντικότερα cd κλασικής μουσικής της χρονιάς.

Το γαλλικό Diapason απονέμει στον Alessandro την εξαιρετική διάκριση «Χρυσό Diapason» (Diapason d’ Οr), τον προτείνει σαν «Δίσκο του μήνα» και υποδέχεται την άφιξη του με τον χαρακτηρισμό «Το γεγονός» (L’événement). Ενώ συμπεριλαμβάνει απόσπασμα από το έργο (μαζί με φωτογραφία του αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου στο εξώφυλλο) στο cd με επιλογές από τις καλύτερες ηχογραφήσεις της χρονιάς που διανέμει δωρεάν στους αναγνώστες του (τεύχος Νοεμβρίου 2012). Το επίσης γαλλικό Classica του απονέμει τις διακρίσεις «Choc Classica» και «Choc Classica de l’Année 2012» στο τεύχος Δεκεμβρίου/Ιανουαρίου και το βρετανικό BBC music magazine το επιλέγει σαν «Δίσκο του μήνα» στο Χριστουγεννιάτικο τεύχος του.

Οι σημαντικότατες διακρίσεις που αποσπά η πρώτη αυτή ηχογράφηση της Καμεράτα για την DECCA, τις οποίες για πρώτη φορά κατακτά ελληνική ορχήστρα, ανοίγει τις πόρτες σπουδαίων αιθουσών και φεστιβάλ της Ευρώπης, στην Καμεράτα και τον αρχιμουσικό της Γιώργο Πέτρου. Σε σκηνοθεσία της κορυφαίας αμερικανίδας χορογράφου Lucinda Childs η όπερα θα ανεβεί στη Βασιλική όπερα των Βερσαλλιών (31/5 & 2/6/13) και στο Φεστιβάλ Χαίντελ του Χάλλε (Halle) – Θέατρο Γκαίτε (Goethe theater) (8 & 10/6/13). Σε  συναυλιακή μορφή ο Alessandro θα παρουσιαστεί στην Όπερα του Vichy (4/6/13),  στο Φεστιβάλ «Enescu» του Βουκουρεστίου (8/9/13), στην περίφημη Κοντσέργκεμπάου (Concertgebow) του Άμστερνταμ (21/9/13), στη Σάλ Πλεγιέλ (Salle Playel) του Παρισιού (23/9/12) και στο Τεάτερ Αν-ντερ-βίν (Theater an der Wien) στη Βιέννη(25/9/12).

Στην ηχογράφηση του Alessandro με την Καμεράτα πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβριο του 2011 με χορηγία του Συλλόγου Οι Φίλοι της Μουσικής, για λογαριασμό της DECCA – κολοσσού των δισκογραφικών εταιριών -, συμμετέχουν μερικοί από τους μεγαλύτερους λυρικούς ερμηνευτές της μουσικής του 18ου αιώνα: ο διάσημος κροάτης κόντρα τενόρος Μαξ Εμάνουελ Τσέντσιτς (Max Emanuel Cencic) (Μέγας Αλέξανδρος), η ρωσίδα σοπράνο Γιούλια Λέσνεβα (Rossane), η καναδή σοπράνο Καρίνα Γκωβέν (Lisaura), ο Χαβιέ Σαμπάτα (Tassile), ο Χουάν Σάντσο (Leonato), ο Ιν-Σουνγκ Σιμ (Clito) και ο Βασίλιεφ Κοροσέβ (Cleone). Τα χορωδιακά αποσπάσματα της όπερας, ερμηνεύει η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων σε μουσική διδασκαλία του Σταύρου Μπερή.
Γνωστή πλέον διεθνώς με την επωνυμία Armonia Atenea, η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο νέος καλλιτεχνικός της διευθυντής Γιώργος Πέτρου, έχουν αποσπάσει τα τελευταία χρόνια τα εγκωμιαστικότερα σχόλια από το διεθνή Τύπο τόσο για τις εμφανίσεις τους σε σπουδαία μουσικά φεστιβάλ του εξωτερικού, όσο και για τις  διεθνείς ηχογραφήσεις τους σε έργα εποχής μπαρόκ τα οποία ερμηνεύουν σε όργανα εποχής. Υπενθυμίζουμε τις πρόσφατες οπερατικές ηχογραφήσεις της, τον Αλέξανδρο Σεβήρο του Χαίντελ και Δον Κρεπούσκολο του Νικολάου Μάντζαρου, αλλά και για τον Θρίαμβο της Κλέλιας του Γκλουκ για λογαριασμό της εταιρείας MDG που έχουν επίσης διακριθεί από το διεθνή Tύπο: Diapason 5, BBC music magazine-«Δίσκος του μήνα» και Opéra-«Découverte».

Η αριστουργηματική τρίπρακτη όπερα Αlessandro, που ο Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, συνέθεσε το 1726 για τη Βασιλική Ακαδημία της Μουσικής, σε λιμπρέτο του ιταλού λιμπρετίστα και ποιητή Πάολο Αντόνιο Ρόλλι (Paolo Antonio Rolli) αφηγείται τα διάφορα ιστορικά γεγονότα γύρω από τις περιπέτειες του Μ. Αλεξάνδρου στην Ινδία και το περίφημο ξέσπασμα του πάνω στο Μακεδόνα στρατηγό Κλείτο. Τα γεγονότα αυτά αποτελούν αφορμή για το ξετύλιγμα ενός φανταστικού μπαρόκ παραμυθιού, που λίγο έχει σχέση με τους ιστορικούς χαρακτήρες που όλοι γνωρίζουμε. Το βέβαιο είναι πως, όπως οι περισσότερες όπερες που γράφτηκαν την εποχή εκείνη, ο Alessandro αποτελεί στην ουσία για μία ιστορία γεμάτη ίντριγκες τόσο σε πολιτικό όσο και σε συναισθηματικό επίπεδο, η οποία έχει αίσια κατάληξη.

Ο Χαίντελ έγραψε το έργο για τρεις από τους διασημότερους τραγουδιστές της εποχής του: τον καστράτο Senesino, τη σοπράνο Francesca Cuzzoni (ήδη λατρεμένη του λονδρέζικου κοινού από προηγούμενες παραγωγές) και για την περίφημη Faustina Bordoni, εμφανιζόμενη για πρώτη φορά στο Λονδίνο και μέλλουσα σύζυγο του εξίσου διάσημου συνθέτη όπερας J. A. Hasse. Είναι φυσικό, η συνύπαρξη τριών “σταρ” τέτοιου βεληνεκούς στο Λονδίνο του 1726 να πυροδοτήσει συζητήσεις και… κουτσομπολιά, τα οποία ο δαιμόνιος συνθέτης χρησιμοποίησε για να ενισχύσει την δημοσιότητα της παραγωγής! Η όπερα, που παρουσιάστηκε την εποχή εκείνη με εξαιρετική επιτυχία, αποτελεί ένα tour de force για τους τρεις πρωταγωνιστές, καθώς οι τεχνικές απαιτήσεις των τριών πρώτων ρόλων είναι σχεδόν εξωπραγματικές!

Οι κορυφαίες διακρίσεις για τον Αλέξανδρο έρχονται να προσθέσουν μεγαλύτερο κύρος στην ήδη επιτυχημένη διεθνή διαδρομή της ορχήστρας, που αναμφισβήτητα διανύει μια από τις καλύτερες στιγμές της καλλιτεχνικής της σταδιοδρομίας. Την ώρα που η χώρα μας περνάει μία από τη σκληρότερες περιόδους της ιστορίας της, η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής και ο Γιώργος Πέτρου, αποδεικνύουν έμπρακτα ότι σε πείσμα των καιρών που ζούμε, ο πολιτισμός μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως ένα από τα βασικά εξαγώγιμα προϊόντα της πατρίδας μας.

Ενδεικτικά αναφέρουμε αποσπάσματα από τις κριτικές και τα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου για την ηχογράφηση Alessandro

Εκθαμβωτικός, σπάνιος Χαίντελ! Είναι ο τίτλος που έχει επιλέξει ο κριτικός Πώλ Ράιλυ για την παρουσίαση του ‘Αλέξανδρου’ σαν Δίσκου του Μήνα. ‘Δίσκοι σαν κι’ αυτόν λόγω των φλογερών ερμηνειών που περιέχουν θα έπρεπε να πωλούνται σε ειδικές θήκες από άκαυστο υλικό…
Η DECCA πήγε στην Ελλάδα  και ηχογράφησε ένα έργο για το οποίο μπορεί να είναι υπερήφανη. Εξαιρετικοί οι τρεις πρωταγωνιστές έχουν στιγμές ερμηνείας εκπληκτικές….Η ηχογράφηση, πέρα από την ποιότητα της ερμηνείας των πρώτων ρόλων, παραμένει μία κατεξοχήν συνολική προσπάθεια όπου οι τραγουδιστές εμπνέουν τους μουσικούς και αντίστροφα υπό την – γεμάτη μεταδοτική ενέργεια – μουσική διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου… Εξ’ίσου συναρπαστική είναι η εκ βαθέων ερμηνεία – σε όργανα εποχής – της Armonia Atenea… Η ρήση του Βιργιλίου αποδεικνύεται λάθος: ποτέ μη φοβάστε τους έλληνες που φέρουν δώρα όπως αυτό, ένα γενναιόδωρο άκουσμα που σου ανοίγει τα αυτιά! Μια αποκάλυψη».
Paul Riley
ΒΒC Music Magazine – Δεκέμβριος 2012

«Στη θαυμάσια αυτή ηχογράφηση του Σεπτεμβρίου του 2011, παρουσιάζεται ο αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου με την ευαίσθητη και υφολογικά συντονισμένη Armonia Atenea και μια δυναμική διανομή των τριών πρώτων ρόλων.… Η ηχογράφηση αυτή τη DECCA, που σηματοδοτεί την τέταρτη παρουσίαση της όπερας στη δισκογραφία, σκαρφαλώνει στην κορυφή της κατηγορίας και ο Πέτρου παίρνει το χρίσμα του ανερχόμενου αστέρα  ανάμεσα στους ‘Χαιντελικούς’ αρχιμουσικούς» 
David Shengold
Opera news – Δεκέμβριος 2012

… Είναι εντυπωσιακό το ότι η Ορχήστρα Armonia Atenea αναδεικνύει και δίνει μορφή με ευαισθησία σε κάθε λεπτομέρεια, ιδιαίτερα στα μέρη που τα μελαγχολικά αισθήματα των δυστυχισμένων εραστών μετουσιώνονται σε οδυνηρά όμορφες μελωδίες… 
Jürgen Gahre
 Das Opernglas (Hamburg) – Δεκέμβριος 2012

«Η ελληνική ορχήστρα Armonia Atenea και ο μαέστρος Γιώργος Πέτρου, ο οποίος έχει ηχογραφήσει όπερες του Χαίντελ στο Dabringhaus και στο Grimm,  αποτελούν ένα σύνολο  που σχολιάζει έξυπνα τις κολορατούρες των τραγουδιστών και στρώνει ένα μαλακό χαλί για τους ακροβάτες της φωνής. Ο Πέτρου αφήνει την όπερα με τα πολυάριθμα όμορφα μέρη της να ρέει -χωρίς να επιβάλλεται- με τον διαυγή ήχο της ορχήστρας πανταχού παρόντα. Στη σοφή επιλογή του ρυθμού, προστίθεται η δεξιοτεχνία του συνόλου στην απόδοση του  σωστού συναισθήματος στα μοτίβα….».
Richard Lorber
Fonoforum.gr – Δεκέμβριος 2012