Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2016

Marley: Από τον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη Κέβιν Μακντόναλντ

Marley: Από τον βραβευμένο με Όσκαρ σκηνοθέτη Κέβιν Μακντόναλντ

Η ταινία “Marley” από τον βραβευμένο με όσκαρ σκηνοθέτη Κέβιν Μακντόναλντ θα προβάλλεται στους κινηματογράφους


Μικρόκοσμος και ΑΑΒΟΡΑ από τις 13 Δεκεμβρίου 2012. 


 
“Αυτό που κατά τη γνώμη μου είναι σπουδαίο σε αυτήν την ταινία είναι ότι αποκαλύπτει μια συναισθηματική διάσταση της ζωής του Μπομπ – δεν δείχνει μόνο τον θρύλο της ρέγκε, τη μυθική φιγούρα, αλλά τον Μπομπ Μάρλεϊ τον άνθρωπο.”
Ζίγκι Μάρλεϊ

 


Σύνοψη


Η οικουμενική απήχηση του Μπομπ Μάρλεϊ στην ιστορία της μουσικής, και ο ρόλος του ως τραγουδοποιός-προφήτης στα κοινωνικό-πολιτικά γεγονότα, είναι μοναδικό αλλά και ανεπανάληπτο φαινόμενο. Το μουσικό ντοκιμαντέρ MARLEY, είναι η απόλυτη ιστορία της ζωής του μουσικού, του επαναστάτη και του μύθου, από τα πρώτα του βήματα, μέχρι την ανάδειξή του σε διεθνή σουπερστάρ. Γυρισμένο με τη βοήθεια της οικογένειας Μάρλεϊ, το φιλμ δείχνει στο κοινό για πρώτη φορά σπάνιο αρχειακό υλικό, συγκλονιστικά αποσπάσματα από ζωντανές εμφανίσεις και αποκαλυπτικές συνεντεύξεις με ανθρώπους που πέρασαν πολλά χρόνια δίπλα του.


Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Κέβιν Μακντόναλντ (Μία ημέρα τον Σεπτέμβρη, Ο Tελευταίος Βασιλιάς της Σκωτίας, Αγγίζοντας το κενό), με την παρότρυνση και βοήθεια του Κρις Μπλάκγουελ (ιδρυτή της δισκογραφικής εταιρίας Island), ζωντανεύει στην οθόνη τη ζωή μιας μυθικής μορφής της μουσικής, του Μπομπ Μάρλεϊ, του οποίου η τέχνη και οι ιδέες άγγιξαν διαφορετικές κουλτούρες, γλώσσες και συνεχίζουν να έχουν έρεισμα ακόμα και σήμερα σε όλο τον κόσμο, το ίδιο δυναμικά σαν να ήταν ακόμα ζωντανός.

 

Σκηνοθεσία
KEVIN MACDONALD
Μια παραγωγή των
STEVE BING και CHARLES STEEL
Υπεύθυνοι παραγωγής
ZIGGY MARLEY
CHRIS BLACKWELL

Συμπαραγωγός
ZACH SCHWARTZ
Εκτέλεση παραγωγής
GERALDINE HAWKINS
Μοντάζ
DAN GLENDENNING
Διεύθυνση Φωτογραφίας
ALWIN KÜCHLER BSC
MIKE ELEY BSC

Σχεδιασμός Ήχου
GLENN FREEMANTLE
Συνεργάτες παραγωγοί
NEVILLE “BUNNY WAILER” LIVINGSTON C.D.
SUZETTE NEWMAN
Σύμβουλος
NEVILLE GARRICK

 


Η κληρονομιά του Μπομπ Μάρλεϊ:


Για σχεδόν μισό αιώνα, ο Μπομπ Μάρλεϊ έχει επηρεάσει τόσους πολλούς διαφορετικούς λαούς, με τρόπο που δεν έχει προηγούμενο. Ο θάνατός του τον Μάιο του 1981, όχι μόνο άφησε ένα τεράστιο κενό στη ρέγκε, η οποία αποτελεί σήμερα το πιο “πνευματικό” είδος σύγχρονης μουσικής, αλλά και μία επιβεβαίωση της δημοτικότητάς του αφού έγινε το εφαλτήριο για μια πρωτοφανή μετά θάνατόν διεύρυνση των οπαδών του.

Η ίδια η στάση ζωής του Μάρλεϊ αποτέλεσε με διαφορετικούς τρόπους και πολιτική δήλωση. Έτσι όπως φάνηκε στα πρόσφατα γεγονότα στη Γουόλ Στριτ και στον Αραβικό κόσμο, ακόμα και σήμερα οι νέοι με πολιτική συνείδηση από κάθε γωνιά της γης βρίσκουν αλληλεγγύη και σημείο αναφοράς στη μορφή και φυσικά την μουσική του Μπομπ Μάρλεϊ.

Η διαρκής αύξηση της δημοτικότητας του Μπομπ Μάρλεϊ, δεν είναι ένα απλό ποπ φαινόμενο. Το άλμπουμ-συλλογή “Legend” που κυκλοφόρησε το 1983, ένα από τα 17 άλμπουμ με πωλήσεις μεγαλύτερες των 10,000,000 στην ιστορία της μουσικής, εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να πουλά  εντυπωσιακά, με περίπου 250.000 πωλήσεις το χρόνο. Στο facebook και στο twitter οι επίσημες σελίδες του Μπομπ Μάρλεϊ έχουν περισσότερους από 33 εκατομμύρια οπαδούς, γεγονός που τον καθιστά εκτός από θρυλικό μουσικό και σπουδαίο πνευματικό ηγέτη και ίνδαλμα για μεγάλη μερίδα της νεολαίας.

 

Σχετικά με την ταινία:


“Όταν βρισκόμουν στην Ουγκάντα για τα γυρίσματα του Τελευταίου Βασιλιά της Σκωτίας, ένα πράγμα που με εντυπωσίασε όπου και αν πήγαινα, ήταν ότι συναντούσα παντού όλες αυτές τις φωτογραφίες του Μπομπ Μάρλεϊ και τους στίχους από τα τραγούδια του: σε σημαίες, γκράφιτι, τοίχους και σκεφτόμουν πόσο θαυμάσιο ήταν αυτό!” θυμάται  ο  Κέβιν Μακντόναλντ, “Τα ερωτήματα λοιπόν στα οποία ήθελα διακαώς να δώσω απάντηση με την ταινία ήταν: γιατί ο Μάρλεϊ έχει ακόμα τέτοια απήχηση σε όλο τον κόσμο; γιατί τόσος κόσμος ακόμα ταυτίζεται με τη μουσική του σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι με οποιονδήποτε άλλον καλλιτέχνη; Ήθελα επίσης να κάνω μια ταινία πιο προσωπική και να εξετάσω: ποιος ήταν αυτός ο άνθρωπος; γιατί έγινε τόσο επιτυχημένος; ποιο ήταν το μήνυμα που έδωσε στους ανθρώπους;”

Εκτός από τις χαρούμενες και ζωηρές σκηνές της ταινίας με τη μουσική του Μάρλεϊ, η οποία ακόμα και στις πιο σκοτεινές της στιγμές κρύβει αισιοδοξία, παρουσιάζονται πληροφορίες και στοιχεία τα οποία θα ήταν αδύνατον να έρθουν στο φως χωρίς τη βοήθεια και τη συνεργασία της οικογένειας Μάρλεϊ. Η σύζυγός του Ρίτα και τα παιδιά του, φίλοι και συνεργάτες μουσικοί, άνοιξαν την καρδιά τους και ξεδίπλωσαν τις αναμνήσεις τους μπροστά στο φακό του Μακντόναλντ και της ομάδας του.

Δεδομένης της όχι και τόσο καλής εικόνας για τη μουσική βιομηχανία που έχουν οι Τζαμαϊκανοί μουσικοί, και ιδιαίτερα οι ρασταφάρι, το να πεισθεί να μιλήσει στην κάμερα ο Νέβιλ Ο' Ράιλι Λίβινγκστον (γνωστός και ως Μπάνι Γουέιλερ) ήταν πολύ σημαντικό. Ο Μπάνι Γουέιλερ είναι ο μοναδικός επιζών από την αρχική σύνθεση των Γουέιλερς (οι άλλοι δύο ήταν ο Μπομπ Μάρλεϊ και ο Πίτερ Τος). Οι Γουέιλερς σχηματίστηκαν στις αρχές της δεκαετίας του ΄60, μέσα από την οικογενειακή και μουσική σχέση μεταξύ του Μπομπ και του Μπάνι τους οποίους αργότερα  συμπλήρωσε ο Πίτερ Τος. Την ίδια εποχή στην Τζαμάικα κορυφώνεται το Κίνημα των Ρασταφάρι, που είχε τις φιλοσοφικές και θεολογικές του ρίζες στη δεκαετία του ΄30, το οποίο και θα συνδεθεί άρρηκτα με την μουσική καριέρα και τα μηνύματα της μουσικής του Μπομπ Μάρλεϊ.

Συνοψίζοντας για το ντοκιμαντέρ MARLEY ο Κέβιν Μακντόναλντ δηλώνει: “Αισθάνομαι ότι ένας από τους λόγους που ο Μπομπ και η μουσική του συνεχίζουν να έχουν τέτοια απήχηση είναι γιατί αγγίζουν τους καταπιεσμένους ανθρώπους όπου και αν αυτοί βρίσκονται, είτε στις Ηνωμένες Πολιτείες, είτε στη Γερμανία ή την Βρετανία, αλλά και περισσότερο από οτιδήποτε άλλο γιατί αγγίζουν τους ανθρώπους στον υπό ανάπτυξη κόσμο οι οποίοι αισθάνονται αδικημένοι και αισθάνονται ότι η Δύση τους έχει εκμεταλλευτεί και εγκαταλείψει. Και εδώ έρχεται μια φωνή που τους λέει: “Θα έρθει και η σειρά σας. Είστε κάτω τώρα, αλλά θα ανεβείτε εκεί πάνω.”.”

 

Διανομή:
OXYTOCINEMA/ ΜΙΚΡΟΚΟΜΟΣ