Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου 2016

Γιώργος Λεμπέσης: Η Ψαρόσουπα επιστρέφει με την ίδια επιτυχημένη συνταγή!

Γιώργος Λεμπέσης: Η Ψαρόσουπα επιστρέφει με την ίδια επιτυχημένη συνταγή!

Μετά την πολύ επιτυχημένη πρώτη Ψαρόσουπα που κυκλοφόρησε μόλις ένα χρόνο πριν, ο συγγραφέας Γιώργος Λεμπέσης, ...

επιστρέφει με την δυναμική συνέχεια, την επιχείρηση Ψαρόσουπα 2 –Επιχείρηση Τάπα!

Με αφορμή την κυκλοφορία της δεύτερης ιστορίας του αγαπητού Βρασίδα, του αχινού που αγάπησαν ήδη τα μικρά παιδιά, ο Γιώργος Λεμπέσης, απαντά στις ερωτήσεις του Culturenow σχετικά με την επιτυχημένη συνταγή της Ψαρόσουπας.

 

 

 

 

 

Συνέντευξη Αθηνά Πούλιου

CultureNow: Μετά την πολύ νόστιμη συνταγή της πρώτης Ψαρόσουπας, ο Βρασίδας ο αχινός επιστρέφει για μία ακόμα αποστολή! Το βιβλίο Ψαρόσουπα 2 – Επιχείρηση Τάπα κυκλοφορεί με μία νέα φρέσκια περιπέτεια για τους μικρούς μας φίλους. Πείτε μας λίγα λόγια τόσο για την πρώτη αποστολή του Βρασίδα, αλλά φυσικά και για το δεύτερο μέρος. Τι ήταν αυτό που σας έκανε να δώσετε συνέχεια στην ιστορία;

Γιώργος Λεμπέσης: O Βρασίδας ο αχινός, είναι ένας ήρωας που συνεχώς εξελίσσεται και κάθε φορά ολοκληρώνεται σαν χαρακτήρας. Αρχικά, στην πρώτη Ψαρόσουπα, το γνωρίζουμε ως δειλό και φοβητσιάρη χωρίς ιδιαίτερη υπόσταση στην κοινωνία της Βυθούπολης. Στη συνέχεια όμως και με αρκετές εξωγενείς αφορμές, ο Βρασίδας ανακαλύπτει τις δυνάμεις του, υπερβαίνει τον εαυτό του και σώζει τελικά το βυθό. Πάνω σε αυτόν το χαρακτήρα , αναπτύσσεται και η βασική αλληγορία του πρώτου έργου, που είναι το γεγονός πως για να αλλάξεις τον κόσμο πρέπει πρώτα να αλλάξεις τον εαυτό σου.    

Στη συνέχεια, στην Ψαρόσουπα 2 Επιχείρηση Τάπα, ο Βρασίδας είναι πλέον ο ήρωας της Βυθούπολης και τον βλέπουμε σε έναν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα. Είναι δημοφιλής και αγαπητός όμως ταυτόχρονα διατηρεί την καλοσύνη του, κάτι το οποίο εκμεταλλεύονται σχεδόν όλοι στο βυθό. Αυτό μας δείχνει πως διαχειρίζεται κανείς την θέση του και πως αυτό έχει αντίκτυπο στον κοινωνικό περίγυρο. Όσο καλός ή κακός μπορεί να γίνει ο «ένας» τόσο καλό ή κακό μπορεί να γίνει το περιβάλλον . Στη συνέχεια ο Βρασίδας, παίρνοντας απόσταση απ’ τους γύρω του, μπαίνει σε μια διαδικασία που τον προκαλεί να σώσει ξανά τόσο τον βυθό όσο και την στεριά. Έμπειρος πια δεν διστάζει και αρχίζει την περιπέτεια. Απ’ αυτό το ταξίδι , θα μάθει πως για να φτάσει κανείς στην κορυφή, πρέπει να ψάξει χαμηλά, εκεί που κρύβονται οι «τάπες».

Όσο για το τι με έκανε να δώσω συνέχεια στην ιστορία, η απάντηση είναι μια και μοναδική. Η παρέα του Βρασίδα και οι περιπέτειες τους με κάνουν να περνάω τόσο καλά, που πραγματικά αν μπορούσα, θα έκανα συνέχεια βουτιές σ’αυτό τον θαλάσσιο κόσμο.

 

C. N.: Οι αποστολές του Βρασίδα του αχινού και των βοηθών του έχουν πάντα περιβαλλοντικό κίνητρο για τις αποστολές τους. Κατά πόσο σας απασχολεί το θέμα του περιβάλλοντος και πως θέλετε να αντιληφθούν οι μικροί σας αναγνώστες την έννοια της προστασίας του;

Γ. Λ.: Για να είμαι ειλικρινής, θα έλεγα πως έχουν περιβαλλοντικό όχημα. Δηλαδή πως με αφορμή το πρόβλημα της υπερθέρμανσης στη μια περίπτωση και του λιωσίματος των πάγων στη δεύτερη, θίγονται κοινωνικοπολιτικά θέματα ακόμα και θρησκευτικά. Επιπλέον, ζώντας σε μία χώρα που δεν έχει την υποδομή για περιβαλλοντικές δράσεις, όπως ανακύκλωση πχ, προτιμώ να θίξω σημεία που στη συνέχεια θα δραστηριοποιήσουν την υποδομή για το περιβάλλον. Με λίγα λόγια προτιμώ να φτιάξω μια ιστορία που θα δημιουργεί συνειδητούς πολίτες παρά να ονομάσω τον εαυτό μου ακτιβιστή  Αυτό που λέω στους αναγνώστες, δεν είναι το να τους αφυπνίσω για τη σημασία του περιβάλλοντος, άλλα για να τους κεντρίσω την προσοχή σε σχέση με τον δρόμο που χρειάζεται για να φτάσει κανείς να αγαπάει το περιβάλλον, τον εαυτό του, τον διπλανό του. Αυτά με απασχολούν σε όλα μου τα βιβλία και πέρα της Ψαρόσουπας.

 

C. N.: Η πρώτη Ψαρόσουπα έγινε θεατρική παράσταση που γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία με την παράλληλη κυκλοφορία του βιβλίου κιόλας. Κατά πόσο πιστεύετε ότι εκτινάχθηκε η Ψαρόσουπα μέσα από την ζωντανή παρουσίασή της, τι διαφορετικό δίνει η παράσταση από την ανάγνωση του βιβλίου;

Γ. Λ.: Όσο πιο πολύ ολοκληρώνεις μια ακολουθία, τόσο πιο πολύ την ενδυναμώνεις. Έτσι αν μια ιστορία οπτικοποιηθεί, σαφώς ενισχύει την δυναμική της. Πόσο μάλλον το να βγει στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο. Η βιομηχανοποίηση ενός έργου είναι κάτι που με πολλή σκληρή δουλειά και δυνατή ομάδα μπορεί να υλοποιηθεί. Ωστόσο αυτό που με ενδιαφέρει πάντα σε όλες τις δουλείες μου (Απ το town for kids μέχρι την Ψαρόσουπα και από το Λουκούμι μέχρι το River Party) είναι αυτή η διαδικασία να γίνεται με ποιότητα , ευθύνη και καλή αισθητική. Δεν υποστηρίζω καθόλου και το έχω αποδείξει, τις «αρπαχτές» ειδικά όταν μιλάμε για τα παιδιά.

Επιπλέον, η διαφορετικότητα του συγκεκριμένου έργου στο σανίδι, είναι στο γεγονός πως η διασκευή του, κάνει πιο έντονο το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο και δημιουργεί ακόμα πιο έντονα συναισθήματα, ως ευρήματα, που δεν υπάρχουν στο βιβλίο.

 

C. N.: Το παιδικό βιβλίο και το παιδικό θέατρο είναι δύο είδη που ακμάζουν σήμερα; Υπερτερεί κάποιο απέναντι στο αλλο στο κομμάτι της αποδοχής από το παιδικό κοινό;

Γ. Λ.: Γενικότερα πιστεύω πως ότι και τα δυο έχουν τη μοναδικότητα τους και προσφέρουν διαφορετικές εμπειρίες. Με το βιβλίο μπορεί κανείς να φανταστεί και να ταυτιστεί όντας σε ένα πιο μοναχικό πλαίσιο που πολλές φορές μας απελευθερώνει ευκολότερα. Έχει μεγαλύτερη διάρκεια και μπορείς να ανατρέξεις μέσα στα χρόνια ξεφυλλίζοντας το. Στο θέατρο οι εμπειρίες είναι διαφορετικές όμως εξίσου δυνατές. Στο θέατρο θαυμάζεις πιο εύκολα, ξαφνιάζεσαι και βιώνεις συναισθήματα σε περιορισμένο χρόνο. Σαφώς και στις δυο περιπτώσεις δημιουργούνται αναμνήσεις και ανάλογα την οπτική, αποτυπώνονται και πεποιθήσεις. Συνεπώς, βιβλίο – θέατρο σημειώσατε Χ.

 

C. N.: Η Ψαρόσουπα - Τάπα 2 θα ανέβει κι αυτή σαν παράσταση; Να περιμένουν οι μικροί σας φίλοι την συνέχεια επί σκηνής;

Γ. Λ.: Η ψαρόσουπα 1 και 2, καθώς και άλλα τρία έργα, έχουν παραχωρηθεί στο θέατρο Ακροπόλ οπότε λογικά θα τα δούμε σύντομα ή σαν δυο ξεχωριστά έργα ή σαν ένα. Αυτό θα το μάθετε σύντομα.

 

C. N.: Η σειρά Ψαρόσουπα θα έχει και συνέχεια εκδοτικά; Ετοιμάζετε νέες ιστορίες για τον Βρασίδα τον αχινό;

Γ. Λ.: Σίγουρα ο Βρασίδας ο αχινός έχει πολλές ακόμα περιπέτειες να μας διηγηθεί και τις περιμένουμε με αγωνία. Για την ώρα θα κυκλοφορήσουν απ τις εκδόσεις Ψυχογιός η «Ψαροσουπίτσα 2» και «Το μικρό Άλφα και Τα καλά καθούμενα». Το δεύτερο δεν έχει σχέση με την Ψαρόσουπα, είναι ένα βιβλίο για πιο μικρά παιδιά και μιλάει για την περιπέτεια των γραμμάτων την περίοδο που οι πρώτοι άνθρωποι εμφανίστηκαν στη Γη.

 

Info: Ο Γιώργος Λεμπέσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Ένας πολυπράγμων καλλιτέχνης, σπούδασε Μουσική Τεχνολογία και Μουσική Βιομηχανία, καθώς και Διοίκηση Πολιτιστικών Μονάδων. Παράλληλα με τις σπουδές του εργάστηκε ως μουσικός παραγωγός σε γνωστό ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας. Από το 2003 έως το 2011 εργάστηκε ως διευθυντής παραγωγής σε μεγάλη εταιρεία παραγωγής. Έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 400 παραγωγές, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Ορόσημο στην καριέρα του αποτέλεσε η δημιουργία του πρώτου παιδικού φεστιβάλ στην Ελλάδα (Town for Kids, 2008 & 2009). Το 2010, ένα ακυκλοφόρητο διήγημά του, με τίτλο 4 ΣΕΛΙΔΕΣ, απέσπασε το βραβείο πρωτότυπης ιστορίας και κοινού στο 5ο Φεστιβάλ Παραμυθιών που διοργάνωσε το Μικρό Πολυτεχνείο. To Μάιο του 2011 δημιούργησε τη δική του εταιρεία εκτέλεσης παραγωγών, την Gold Producta Handling. Το μυθιστόρημα ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ ανέβηκε στο θέατρο για τρεις συνεχείς χρονιές σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ κυκλοφορεί επίσης η εικονογραφημένη εκδοχή του με τίτλο ΨΑΡΟΣΟΥΠΙΤΣΑ, καθώς και το Θ’ ΑΥΓΟ, ενώ ετοιμάζεται το ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ 2: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ «ΤΑΠΑ».

 

Σχετικές ειδήσεις
Σύλβια Δελικούρα: Το bullying είναι πλέον είναι πιο προσωπικό, ενώ παλαιότερα πιο ομαδοποιημένο
10.11.2016 14:11
Η Σύλβια Δελικούρα μπαίνει στο ρόλο της Ρόζας, ενός ζωηρού αλλα πολύ γλυκού κοριτσιού, και πρωταγωνιστεί στην παράσταση Ολόγυρα, Ολότελα, Ολόιδιοι, η οποία παρουσιάζεται στο Θέατρο Άνεσις για δεύτερη χρονιά.
Patari Project: Πόση μαγεία χωράει πάνω σε ένα πιάνο;
18.10.2016 15:31
Το “Πιάνω Παπούτσι πάνω στο Πιάνο”, βασισμένο σε μια ιδέα του Θωμά Μοσχόπουλου, ανεβαίνει και πάλι στο ΠΟΡΤΑ από τους Patari Project υπό τη σκηνοθετική επιμέλεια της Σοφίας Πάσχου. Διαβάστε τη ενδιαφέρουσα συνέντευξη που μας παραχώρησαν οι Patari Project και σπεύσατε να δείτε την παράσταση!
Hippo Theatre Group: Οι αντιδράσεις των παιδιών είναι πάντα αυθόρμητες και αυθεντικές
29.09.2016 12:31
Οι Hippo Theatre Group (Φώτης Δούσος και Αλέξανδρος Ράπτης) μετρούν ήδη αρκετά χρόνια ως ομάδα και έχουν ταξιδέψει την έμπνευσή τους και το όραμα πάνω στο παιδικό θέατρο σε αρκετά σημεία του κόσμου, από τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία. Φέτος παρουσιάζουν στο Θέατρο 104, την Ωραία Κοιμωμένη², σε διασκευή Καλλιόπης Φύκαρη και στην συνέντευξη που ακολουθεί μας μιλούν για την παράσταση, τον τρόπο που προσεγγίζουν το δύσκολο είδος του παιδικού θεάτρου και μας συστήνουν ακόμα καλύτερα την δραστήρια και δημιουργική ομάδα τους.
Λευτέρης Ελευθερίου: Ο κύριος ΚΙΧ και το μυστικό κουτί των ήχων
29.12.2015 11:18
Ο Λευτέρης Ελευθερίου τα τελευταία χρόνια απολαμβάνει μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Συνταυτισμένος κυρίως με την κωμωδία και με συμμετοχές σε επιτυχημένες παραστάσεις, έχει διαμορφώσει ένα δικό του κοινό από μικρούς και μεγάλους θεατές. Αυτήν την εποχή, εκτός από το «Δοξαπατρή» στο Μικρό Παλλάς, τον συναντάμε σε μία ξεχωριστή παιδική παράσταση, τον «Κύριο Κιχ και το μυστικό κουτί των ήχων». Με αφορμή το έργο αυτό, μας μιλάει για το παιδικό θέατρο, τις νέες προκλήσεις που θα ήθελε να δοκιμαστεί και την παράδοση του νησιού του, που επιθυμεί να αναδείξει περισσότερο μελλοντικά.