Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα φιλοξενήσει το Στέφανο Κορκολή σε ένα μουσικό ρεσιτάλ χωρίς σύνορα…

… τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012, στις 20.30.

Σε κάθε εμφάνιση του αποδεικνύει  ότι η ‘τέχνη είναι ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς χάρτη’

Ο Στέφανος Κορκολής στη δική του βραδιά στο Μέγαρο, αυτοσχεδιάζει,  ερμηνεύει  έργα και παραλλαγές μεγάλων κλασικών και σύγχρονων συνθετών  αλλά και έργα που φέρουν τη δική του υπογραφή

Μεγάλωσε και μεγαλώνει με και για τη μουσική. «Παιδί-θαύμα» στο ξεκίνημα, πολύ σύντομα διεθνώς αναγνωρισμένος ως σολίστ και συνθέτης, μ’ ένα ευρύτατο ρεπερτόριο (από την κλασική έως την ποπ) που του έχει χαρίσει μέχρι σήμερα σπουδαίες συνεργασίες από το παγκόσμιο μουσικό στερέωμα και αντίστοιχα βραβεία, ο πολυτάλαντος Στέφανος Κορκολής αποδεικνύει, με κάθε εμφάνισή του, πως η τέχνη του είναι γι’αυτόν «ένα μεγάλο ταξίδι χωρίς χάρτη». Ένα ταξίδι «χωρίς σύνορα», όπως ακριβώς τιτλοφορείται και το ρεσιτάλ που θα δώσει για το κοινό του Μεγάρου Μουσικής, τη Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου, στις 8.30 το βράδυ, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.  Μια βραδιά όπου η πιανιστική δεξιοτεχνία των κορυφαίων Ευρωπαίων κλασικών συμπορεύεται με το λυρισμό των αργεντίνικων τάνγκο και η οπερετική μουσική του 19ου αιώνα με τις οσκαρικές κινηματογραφικές συνθέσεις του 20ού. Σ’ένα πρόγραμμα όπου ο Σκριάμπιν συναντά τον Χατζιδάκι, ο Θεοδωράκης τον Πιατσόλα κι ο Ρότα τον Ραχμάνινοφ.

Πιο ώριμος από ποτέ και ταυτόχρονα εξίσου δημιουργικός όσο στο ξεκίνημα της μουσικής σταδιοδρομίας του, ο διακεκριμένος πιανίστας και συνθέτης επιχειρεί εν προκειμένω «έναν διάλογο με το πιάνο», με έργα μεγάλων κλασικών συνθετών (Σοπέν, Γκριγκ κ.ά.),  εκ των οποίων άλλα ερμηνεύει αυτούσια ή στη δική του εκδοχή για σόλο πιάνο, ενώ υπάρχουν και κάποια που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία προσωπικών του, δεξιοτεχνικών έργων (όπως για παράδειγμα το Gipsy Song, βασισμένο σε θέμα από την όπερα Carmen του Μπιζέ, ή η Ισπανική Φαντασία πάνω σε θέματα των Αλμπένιθ και Γρανάδος). Στο ξεχωριστό πρόγραμμά του, ο δημοφιλής καλλιτέχνης επιχειρεί ακόμη τολμηρούς αυτοσχεδιασμούς και στιλιστικές παραλλαγές πάνω σε γνωστά μουσικά θέματα, στο ύφος των Μότσαρτ, Μπετόβεν, Σούμαν, Ραβέλ κ.ά. ενώ δεν παραλείπει να εντάξει σ’αυτό και έργα ολότελα δικά του, χαρακτηριστικά της ανήσυχης και «ταξιδιάρικης» μουσικής προσωπικότητάς του.

Το ρεσιτάλ εντάσσεται στη Σειρά Γέφυρες που διευθύνει ο Δημήτρης Μαραγκόπουλος.

Σειρά Γέφυρες:
Ο Στέφανος Κορκολής ξεκινά το ρεσιτάλ του με τη Σπουδή έργο 10 αρ.12 σε ντο ελάσσονα του Φρεντερίκ Σοπέν (1810-1849) στην εκδοχή του Ρώσου πιανίστα Αντον Ρουμπινστάιν: την επονομαζόμενη «επαναστατική» σπουδή του μεγάλου Πολωνού πιανίστα και συνθέτη της ρομαντικής περιόδου, έργο που ωθεί κάθε πιανίστα στα όριά του αφού σχεδιάστηκε ως άσκηση για πιάνο ή σπουδή για το αριστερό χέρι, δίχως η τεχνική πολυπλοκότητά του να επισκιάζει στο ελάχιστο την μουσική πλημμυρίδα.  Ακολουθούν τρία έργα (Αrietta έργο 12 αρ.1, Valse έργο 12 αρ. 2 και Melodie έργο 47 αρ.3) του πιο σημαντικού Σκανδιναβού μουσικού του 19ου αιώνα, του Εντουαρντ Γκριγκ (1843-1907), προερχόμενα από τις 10 περίφημες συλλογές λυρικών κομματιών για πιάνο του συνθέτη του «Πέερ Γκυντ» οι οποίες στο σύνολό τους αποτελούν δείγμα της εξέλιξης του ρομαντικού τρόπου γραφής καθώς χαρακτηρίζονται από πρωτότυπες και φρέσκιες μελωδίες. Στη συνέχεια, ο Στέφανος Κορκολής ερμηνεύει το Gipsy Song, έργο βασισμένο σ’ένα θέμα από την όπερα Carmen του Γάλλου συνθέτη Ζωρζ Μπιζέ (1838-1875), το δικό του Adagio από το κοντσέρτο για πιάνο αρ.1 (2000) σε μια εκδοχή για σόλο πιάνο καθώς και την Ισπανική Φαντασία, έργο εμπνευσμένο από θέματα της μουσικής των κορυφαίων Καταλανών συνθετών Ισαάκ Αλμπένιθ (1860-1909) και Ενρίκε Γρανάδος (1867-1916), το οποίο φέρει τη δική του υπογραφή. Το πρώτο μέρος της βραδιάς κλείνει με τα Preludes έργο 11 αρ. 4 και 14 του καινοτόμου Ρώσου συνθέτη και πιανίστα Αλεξάντερ Σκριάμπιν (1872-1915), έργο ενός από τους πιο αμφιλεγόμενους πρώιμους μοντέρνες συνθέτες.

Το μεγάλο μουσικό ταξίδι του Στέφανου Κορκολή συνεχίζεται «στο χρόνο», με ένα γνωστό μουσικό θέμα-έκπληξη πάνω στο οποίο ο πιανίστας και συνθέτης επιχειρεί έξι στιλιστικές παραλλαγές στο ύφος των Μότσαρτ (1756-1791), Μπετόβεν (1770-1827), Σούμαν (1810-1856), Ραβέλ (1875-1937), Ραχμάνινοφ (1873-1943), Προκόφιεφ (1891-1953) αλλά και στο δικό του (στο φινάλε), όσο και «στο χώρο» και συγκεκριμένα αυτόν της κινηματογραφικής μουσικής: με Montages πάνω σε θέματα του διάσημου Γάλλου μουσικοσυνθέτη των Οσκαρ Μισέλ Λεγκράν (1932-), των Ιταλών Νίνο Ρότα (1911-1979) – συνθέτη του «Νονού» – και του «μαέστρου του σινεμά» Ενιο Μορικόνε (1928-), αλλά και των «δικών» μας Μάνου Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη.  Ο Στέφανος Κορκολής ερμηνεύει με τον δικό του τρόπο το Libertango (1974), το πασίγνωστο κομμάτι του «επαναστάτη του τάνγκο», Αστορ Πιατσόλα (1921-1992) και συνεχίζει με τέσσερις «ταξιδιάρικες», προσωπικές του συνθέσεις, τα Σπουδή σε λα ελάσσονα (1979), Sonatina σε ρε ελάσσονα (1980), Burlesque σε λα ελάσσονα (1976) και Buenos Aires σε σολ ελάσσονα (1982).  Με τον μοναδικό δικό του τρόπο ο Στέφανος Κορκολής τραγουδά και ερμηνεύει στο πιάνο   το σπαρακτικό Ne me quitte pas(μη με εγκαταλείπεις), του θρυλικού βέλγου τραγουδιστή και τραγουδοποιού Ζακ Μπρελ (1929-1978) κλείνοντας το ρεσιτάλ του.

Ο Στέφανος Κορκολής γεννήθηκε στην Αθήνα και δεν χρειάστηκε πολύ χρόνο για να αποκαλύψει το μουσικό του ταλέντο, αφού από την ηλικία των τεσσάρων χρόνων είχε την ικανότητα να απομνημονεύει με μεγάλη ευκολία κομμάτια κλασικής μουσικής και να τα αναπαράγει στο πιάνο σχεδόν αυτούσια. Ξεκίνησε τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών υπό την καθοδήγηση της αείμνηστης Μαρίκας Παπαϊωάννου και υπό την διδασκαλία της Φοίβης Βάλληνδα, απ’ όπου απέκτησε το δίπλωμα πιάνου και αμέσως μετά ταξίδεψε στο Παρίσι για να συνεχίσει τις σπουδές του – με υποτροφία του γαλλικού κράτους – δίπλα στην διεθνούς φήμης πιανίστρια Yvonne Lefébure. Εκεί παρακολούθησε ταυτόχρονα μαθήματα σύνθεσης, ενορχήστρωσης, διεύθυνσης ορχήστρας και μουσικής κινηματογράφου ενώ είχε τη χαρά και την τιμή να παρακολουθήσει σεμινάρια με τους σπουδαίους συνθέτες Pierre Bulez και Astor Piazzolla αλλά και με άλλους φημισμένους δασκάλους της μουσικής. Mε τη μεσολάβηση της Martha Argerich γνώρισε τον Vladimir Horowitz  και κατά τη διάρκεια της σύντομης μαθητείας του δίπλα του, ο Στέφανος Κορκολής έμαθε για την πραγματική αξία της μουσικής, διδάχτηκε τεχνικές που μόνο ένας μουσικός αυτού του επιπέδου θα μπορούσε να του μεταγγίσει. Στο μεταξύ, ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Ωδείο των Παρισίων και στην Ecole Normale de Μusique κι επιπλέον κέρδισε το πρώτο βραβείο καλύτερης μουσικής σύνθεσης για σύγχρονο μπαλέτο στο Διεθνές Φεστιβάλ της Val-de-Marne. Οι συναυλίες του Στέφανου Κορκολή σε όλον τον κόσμο αποτελούνταν κυρίως από δικά του έργα καθώς και έργα μεγάλων Ρώσων συνθετών, όπως ο Scriabin και ο Prokofiev.

Αργότερα, o διακεκριμένος καλλιτέχνης έστρεψε την προσοχή του περισσότερο στη σύνθεση. Έγραψε μουσική για το θεατρικό έργο «Θεοδώρα», σε σκηνοθεσία του αείμνηστου Μιχάλη Κακογιάννη, στο οποίο πρωταγωνιστούσε η διεθνούς φήμης ηθοποιός Ειρήνη Παππά. Την περίοδο της «μουσικής του εφηβείας» – όπως χαρακτηριστικά λέει ο ίδιος –  χωρίς να εγκαταλείψει τις κλασικές του συναυλίες,  συμπεριέλαβε στις δραστηριότητές του και το μοντέρνο ελληνικό τραγούδι, αρχικά ως ενορχηστρωτής – συνθέτης και κατόπιν και ως ερμηνευτής των δικών του συνθέσεων, κερδίζοντας πολλαπλούς πλατινένιους δίσκους και γεμίζοντας στάδια σε ζωντανές συναυλίες στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία.  Ο Στέφανος Κορκολής έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους πιο σπουδαίους τραγουδιστές στον κόσμο, οι οποίοι ερμήνευσαν δικά του κομμάτια. Σε παγκόσμιο επίπεδο οι συνεργασίες του περιλαμβάνουν ονόματα όπως ο Alfredo Kraus, ο Jose Carreras, η Teresa Berganza, η Dulce Pontes, o Lucio Dala, ο Luca Carboni, o Vittorio Grigolo κ.ά. Kατά την διάρκεια της συνεργασίας του με την διάσημη Πορτογαλίδα καλλιτέχνιδα Dulce Pontes, με την οποία περιόδευσε ανά τον κόσμο ως μόνιμός διευθυντής της ορχήστρας, ενορχηστρωτής και πιανίστας, είχε επίσης την χαρά να συνεργαστεί με τον Ennio Morricone και τον Horatio Ferrer – στιχουργό του Astor Piazzolla. Στις σημαντικές συνεργασίες του με Έλληνες καλλιτέχνες, συγκαταλέγονται οι: Βίκυ Λέανδρος, Νάνα Μούσχουρη, Δήμητρας Γαλάνη,  Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Μάριος Φραγκούλης, Γιώργος Νταλάρας, Δημήτρης Μητροπάνος, Μαρινέλλα κ.ά. Επιπλέον συνεργάστηκε με κορυφαίες ορχήστρες όπως τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Πράγας, την Ορχήστρα της Σόφιας, τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βαρσοβίας, την Ορχήστρα της Λειψίας, την Καμεράτα, την ορχήστρα Amadeus κ.ά.

Έχει παίξει υπό τη διεύθυνση των διάσημων μαέστρων Vladimir Válek, Valeri Vatchev, Αλέξανδρου Μυράτ, Δημήτρη Αγραφιώτη, Simon Kogan, έχει εμφανιστεί σε μεγάλα θέατρα και αίθουσες συναυλιών σε όλο τον κόσμο, όπως στο Concertbaum (Ολλανδία), στην Opera de la Corunia, στο Centro Cultural de Belem (Πορτογαλία και Βραζιλία), στο  Carre Theatre (Άμστερνταμ), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Ο Στέφανος Κορκολής κλήθηκε να παίξει στο γκαλά του Jose Carerras στην Λειψία ενώ στο πλαίσιο του εορτασμού της 85ης επετείου της ρωσικής πολιτικής αεροπορίας, συνέθεσε και παρουσίασε στο Κρεμλίνο τον ύμνο της Ρωσικής Αεροπορίας.  Η οικογένεια του Shostakovich έδωσε την άδεια στον Στέφανο Κορκολή να κάνει τη μεταγραφή για πιάνο και ορχήστρα του έργου του Shostakovich Κοντσερτίνο για δύο πιάνα. Ο Στέφανος Κορκολής είναι ο συνθέτης του Ύμνου των Special Olympics και του τραγουδιού της Ένωσης «Μαζί για το παιδί», για την οικονομική ενίσχυση της οποίας έδωσε τον Σεπτέμβρη του 2012 μία συναυλία “Εφ’ όλης της ύλης” στο Ηρώδειο.