Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2017

Θανάσης Αποστολόπουλος: Beethoven with a twist, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Θανάσης Αποστολόπουλος: Beethoven with a twist, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Ο Θανάσης Αποστολόπουλος θα δώσει μια συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τίτλο «Beethoven with a twist»…

… την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012, στις 20.00.
 

«…ο Μπετόβεν ουδέποτε επαναλαμβάνεται στις σονάτες του. Αντίθετα κάθε έργο , κάθε μέρος είναι ένας νέος οργανισμός…»
Άλφρεντ Μπρέντελ
 

Ο Κύκλος συναυλιών με όλες τις «Σονάτες για πιάνο του Μπετόβεν», περιλαμβάνει στο σύνολό του δώδεκα ρεσιτάλ βιρτουόζων πιανιστών, που θα παρουσιάσουν τις περίφημες 32 Σονάτες για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν(1770-1827), καθώς επίσης και τις 32 Παραλλαγές, WoO 80, αλλά και τις Παραλλαγές «Eroica». Έργα προγενέστερων και μεταγενέστερων συνθετών, οι οποίοι επηρέασαν ή επηρεάστηκαν από τον ίδιο τον Μπετόβεν και την εξέλιξη που έδωσε στη φόρμα σονάτα, θα συνοδεύουν κάθε ρεσιτάλ. Μέσα από ένα παιχνίδι παραθέσεων και αντιπαραθέσεων, οι ακροατές θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν τις υφολογικές καταβολές του Μπετόβεν, στοιχεία που επιβίωσαν από τους συνθέτες και το μουσικό κλίμα της εποχής, τις λεπτές διαφοροποιήσεις, τα άλματα στην έκφρασή του, τη συνολική γενικότερα συνεισφορά του στη μουσική εξέλιξη. 
 

Στο ρεσιτάλ του, ο Θανάσης Αποστολόπουλος θα ερμηνεύσει τρεις Σονάτες για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και μία σονάτα του Άλμπαν Μπεργκ. Η βραδιά θα ξεκινήσει με τη Σονάτα αρ. 22 σε φα μείζονα, έργο 54, του Μπετόβεν, μια σονάτα λιγότερο γνωστή στο κοινό, καθώς έχει επισκιαστεί από την προηγούμενη και την επόμενη σονάτα για πιάνο του Μπετόβεν, δηλαδή τις «Waldstein» και “Appassionata”. Πρόκειται για ένα σύντομο έργο που ενώ προσελκύει ακόμα και ερασιτέχνες πιανίστες αποδεικνύεται τελικά αρκετά περίπλοκο τεχνικά. Ακολουθεί η αριστουργηματική “Pathétique” [Παθητική], η Σονάτα αρ. 8 σε ντο ελάσσονα, έργο 13 του Μπετόβεν. Αποτελεί μία από τις πρώτες σονάτες του Μπετόβεν, που συνέθεσε σε ηλικία 27 ετών και αφιέρωσε στον φίλο του Πρίγκιπα Lichnowsky. Εξαιτίας της τραγικότητας που εμπνέει ο ήχος της ονομάστηκε «Παθητική». Στη συνέχεια του προγράμματος παρεμβάλλεται η μοναδική σονάτα που έγραψε ποτέ ο Άλμπαν Μπεργκ(1885-1935), η Σονάτα για πιάνο, έργο 1. Η σονάτα αυτή είναι το πρώτο έργο του Μπεργκ που εκδόθηκε ποτέ και θεωρείται ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πρωτόλεια στην ιστορία της μουσικής. Το ρεσιτάλ κλείνει με τη Σονάτα αρ. 30 σε μι μείζονα, έργο 109 του Μπετόβεν,  που μαζί με τις τελευταίες δύο σονάτες του, εντάσσεται στην «ύστερη» περίοδο της μπετοβενικής δημιουργίας(1814-1827), όπου δεσπόζουν έργα μεγάλου πνευματικού βάρους, μορφολογικών νεωτερισμών και έντονης προσωπικής έκφρασης. Σε αυτή την τελική φάση της πιανιστικής του δημιουργίας, ο Μπετόβεν είχε ήδη χάσει την ακοή του. Αποκομμένος ηχητικά από το περιβάλλον λόγω της κώφωσής του, ο Μπετόβεν συνέθετε πλέον για ένα πιάνο με ηχητικές επιδόσεις ανέφικτες για την εποχή, ένα πιάνο που δεν είχε ακόμη εφευρεθεί και το οποίο θα ήταν διαθέσιμο στους πιανίστες 40 χρόνια αργότερα…
 

Ο Θανάσης Αποστολόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών, απ’ όπου αποφοίτησε το 1990 με δίπλωμα σολίστ και α΄ βραβείο παμψηφεί. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Βασιλικό Κολέγιο του Λονδίνου, στο Παρίσι και στο Ζάλτσμπουργκ, με υποτροφίες του Ιδρύματος Ωνάση, του Βρετανικού Συμβουλίου και της Γαλλικής Κυβέρνησης. Δάσκαλοί του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, ο Άρης Γαρουφαλής, η Ιρίνα Ζαρίτσκαγια και η Ζερμαίν Μουνιέ. Έχει εμφανιστεί σε μεγάλες ευρωπαϊκές αίθουσες συναυλιών, όπως το Κοντσέρτχεμπαου στο Άμστερνταμ, το Palais des Beaux-Arts στις Βρυξέλλες, η Αίθουσα Φιλαρμονικής της Κολωνίας, το ΜΜΑ, το ΜΜΘ, το Κοντσέρτχαους της Βιέννης, η Συμφωνική Αίθουσα του Μπέρμιγχαμ και η Αίθουσα Φιλαρμονικής της Σόφιας, όπου έχει βραβευτεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Αλμπέρ Ρουσσέλ. Ως σολίστ έχει συμπράξει με τη Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της Πράγας, την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης, την ΚΟΑ, την ΚΟΘ, τη Φιλαρμονική της Ραδιοφωνίας του Αννόβερου, την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, τη Φιλαρμονική του Τορίνου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, τη Συμφωνιέτα της Βασιλείας, το Nash Ensemble κ.α. Εκτός από ρεσιτάλ, δίνει συναυλίες μουσικής δωματίου, συνεργάζεται με λυρικούς καλλιτέχνες και έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Βέλγιο, Ολλανδία, Βουλγαρία, Πολωνία), στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή, με συμμετοχή σε διεθνή φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Φεστιβάλ Αθηνών, Ναυπλίου, Πάτρας, Φεστιβάλ Μπερλιόζ στη Γαλλία, Φεστιβάλ Μότσαρτ στις ΗΠΑ κ.ά.). Αφιερώνει σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς του στη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία, ενώ πολλοί έλληνες συνθέτες του έχουν εμπιστευτεί εκτελέσεις και ηχογραφήσεις έργων τους, συχνά σε πρώτη εκτέλεση.

Σχετικές ειδήσεις
Η 9η του Μπετόβεν από την Συμφωνική Ορχήστρα και Χορδωδία Δήμου Αθηναίων στο Μέγαρο
27.12.2016 16:41
Την Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017 στις 8.30μ.μ. η Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία του Δήμου Αθηναίων γιορτάζουν την καινούρια Χρονιά με την Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα “Χρήστος Λαμπράκης”, με τη συμμετοχή 200 εθελοντών χορωδών.
Perahia Plays Beethoven, με την Aκαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
29.11.2016 14:56
Perahia Plays Beethoven. Αυτός είναι ο τίτλος του προγράμματος, αποκλειστικά με έργα Μπετόβεν, το οποίο παρουσιάζει ο Μάρρεϋ Περάια (πιάνο, μουσική διεύθυνση) στο Λονδίνο, την Αθήνα και το Παρίσι, με μία από τις καλύτερες ίσως ορχήστρες δωματίου διεθνώς, την Ακαδημία του Αγίου Μαρτίνου των Αγρών.
Μπετόβεν κοινός παρονομαστής: Το Koυαρτέτο εγχόρδων L’Anima στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
21.11.2016 16:28
Με τη συναυλία του Κουαρτέτου εγχόρδων L’Anima, του μοναδικού ίσως εν ενεργεία κουαρτέτου στην Ελλάδα, συνεχίζεται την Κυριακή 27 Νοεμβρίου στις 8:30 το βράδυ ο Κύκλος Μουσικής Δωματίου Μπετόβεν κοινός παρονομαστής στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Τo Koυαρτέτο Εγχόρδων της Φιλαρμονικής του Μονάχου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
14.10.2016 10:41
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών υποδέχεται για μια ακόμη χρονιά τον Κύκλο Μουσικής Δωματίου, που φέτος αποτελείται από τρεις θεματικές ενότητες, η πρώτη από τις οποίες τιτλοφορείται «Μπετόβεν κοινός παρονομαστής».
L.v.Beethoven - 4 Σονάτες για πιάνο: Ρεσιτάλ της Μαρίας Ευστρατιάδη στο Ωδείο Αθηνών
06.05.2016 13:43
Η καταξιωμένη σολίστ Μαρία Ευστρατιάδη επέλεξε να ερμηνεύσει 4 σονάτες του Μπετόβεν, οι οποίες διατρέχουν χρονικά όλες τις περιόδους της συλλογής, σε ένα ρεσιτάλ πιάνου τη Δευτέρα 16 Μαΐου 2016 στην αίθουσα Άρης Γαρουφαλής του Ωδείου Αθηνών.