Ο Θανάσης Αποστολόπουλος θα δώσει μια συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με τίτλο «Beethoven with a twist»…

… την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012, στις 20.00.

«…ο Μπετόβεν ουδέποτε επαναλαμβάνεται στις σονάτες του. Αντίθετα κάθε έργο, κάθε μέρος είναι ένας νέος οργανισμός…»
Άλφρεντ Μπρέντελ

Ο Κύκλος συναυλιών με όλες τις «Σονάτες για πιάνο του Μπετόβεν», περιλαμβάνει στο σύνολό του δώδεκα ρεσιτάλ βιρτουόζων πιανιστών, που θα παρουσιάσουν τις περίφημες 32 Σονάτες για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν(1770-1827), καθώς επίσης και τις 32 Παραλλαγές, WoO 80, αλλά και τις Παραλλαγές «Eroica». Έργα προγενέστερων και μεταγενέστερων συνθετών, οι οποίοι επηρέασαν ή επηρεάστηκαν από τον ίδιο τον Μπετόβεν και την εξέλιξη που έδωσε στη φόρμα σονάτα, θα συνοδεύουν κάθε ρεσιτάλ. Μέσα από ένα παιχνίδι παραθέσεων και αντιπαραθέσεων, οι ακροατές θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν τις υφολογικές καταβολές του Μπετόβεν, στοιχεία που επιβίωσαν από τους συνθέτες και το μουσικό κλίμα της εποχής, τις λεπτές διαφοροποιήσεις, τα άλματα στην έκφρασή του, τη συνολική γενικότερα συνεισφορά του στη μουσική εξέλιξη.

Στο ρεσιτάλ του, ο Θανάσης Αποστολόπουλος θα ερμηνεύσει τρεις Σονάτες για πιάνο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν και μία σονάτα του Άλμπαν Μπεργκ. Η βραδιά θα ξεκινήσει με τη Σονάτα αρ. 22 σε φα μείζονα, έργο 54, του Μπετόβεν, μια σονάτα λιγότερο γνωστή στο κοινό, καθώς έχει επισκιαστεί από την προηγούμενη και την επόμενη σονάτα για πιάνο του Μπετόβεν, δηλαδή τις «Waldstein» και “Appassionata”. Πρόκειται για ένα σύντομο έργο που ενώ προσελκύει ακόμα και ερασιτέχνες πιανίστες αποδεικνύεται τελικά αρκετά περίπλοκο τεχνικά. Ακολουθεί η αριστουργηματική “Pathétique” [Παθητική], η Σονάτα αρ. 8 σε ντο ελάσσονα, έργο 13 του Μπετόβεν. Αποτελεί μία από τις πρώτες σονάτες του Μπετόβεν, που συνέθεσε σε ηλικία 27 ετών και αφιέρωσε στον φίλο του Πρίγκιπα Lichnowsky. Εξαιτίας της τραγικότητας που εμπνέει ο ήχος της ονομάστηκε «Παθητική». Στη συνέχεια του προγράμματος παρεμβάλλεται η μοναδική σονάτα που έγραψε ποτέ ο Άλμπαν Μπεργκ(1885-1935), η Σονάτα για πιάνο, έργο 1. Η σονάτα αυτή είναι το πρώτο έργο του Μπεργκ που εκδόθηκε ποτέ και θεωρείται ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πρωτόλεια στην ιστορία της μουσικής. Το ρεσιτάλ κλείνει με τη Σονάτα αρ. 30 σε μι μείζονα, έργο 109 του Μπετόβεν,  που μαζί με τις τελευταίες δύο σονάτες του, εντάσσεται στην «ύστερη» περίοδο της μπετοβενικής δημιουργίας(1814-1827), όπου δεσπόζουν έργα μεγάλου πνευματικού βάρους, μορφολογικών νεωτερισμών και έντονης προσωπικής έκφρασης. Σε αυτή την τελική φάση της πιανιστικής του δημιουργίας, ο Μπετόβεν είχε ήδη χάσει την ακοή του. Αποκομμένος ηχητικά από το περιβάλλον λόγω της κώφωσής του, ο Μπετόβεν συνέθετε πλέον για ένα πιάνο με ηχητικές επιδόσεις ανέφικτες για την εποχή, ένα πιάνο που δεν είχε ακόμη εφευρεθεί και το οποίο θα ήταν διαθέσιμο στους πιανίστες 40 χρόνια αργότερα…

Ο Θανάσης Αποστολόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών, απ’ όπου αποφοίτησε το 1990 με δίπλωμα σολίστ και α΄ βραβείο παμψηφεί. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο Βασιλικό Κολέγιο του Λονδίνου, στο Παρίσι και στο Ζάλτσμπουργκ, με υποτροφίες του Ιδρύματος Ωνάση, του Βρετανικού Συμβουλίου και της Γαλλικής Κυβέρνησης. Δάσκαλοί του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, ο Άρης Γαρουφαλής, η Ιρίνα Ζαρίτσκαγια και η Ζερμαίν Μουνιέ. Έχει εμφανιστεί σε μεγάλες ευρωπαϊκές αίθουσες συναυλιών, όπως το Κοντσέρτχεμπαου στο Άμστερνταμ, το Palais des Beaux-Arts στις Βρυξέλλες, η Αίθουσα Φιλαρμονικής της Κολωνίας, το ΜΜΑ, το ΜΜΘ, το Κοντσέρτχαους της Βιέννης, η Συμφωνική Αίθουσα του Μπέρμιγχαμ και η Αίθουσα Φιλαρμονικής της Σόφιας, όπου έχει βραβευτεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Αλμπέρ Ρουσσέλ. Ως σολίστ έχει συμπράξει με τη Συμφωνική της Ραδιοφωνίας της Πράγας, την Ορχήστρα Δωματίου της Στουτγάρδης, την ΚΟΑ, την ΚΟΘ, τη Φιλαρμονική της Ραδιοφωνίας του Αννόβερου, την Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, τη Φιλαρμονική του Τορίνου, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, τη Συμφωνιέτα της Βασιλείας, το Nash Ensemble κ.α. Εκτός από ρεσιτάλ, δίνει συναυλίες μουσικής δωματίου, συνεργάζεται με λυρικούς καλλιτέχνες και έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα και σε ολόκληρη την Ευρώπη (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία, Βέλγιο, Ολλανδία, Βουλγαρία, Πολωνία), στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή, με συμμετοχή σε διεθνή φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό (Φεστιβάλ Αθηνών, Ναυπλίου, Πάτρας, Φεστιβάλ Μπερλιόζ στη Γαλλία, Φεστιβάλ Μότσαρτ στις ΗΠΑ κ.ά.). Αφιερώνει σημαντικό μέρος της δραστηριότητάς του στη σύγχρονη ελληνική μουσική δημιουργία, ενώ πολλοί έλληνες συνθέτες του έχουν εμπιστευτεί εκτελέσεις και ηχογραφήσεις έργων τους, συχνά σε πρώτη εκτέλεση.