Η αίθουσα τέχνης «The apartment» παρουσιάζει ένα off-site project στην οδό Κερασούντος 8 (απέναντι από την Αμερικανική Πρεσβεία)…

… με καινούργια και πρόσφατη δουλειά των Caroline May και Eve Fowler, στις 18 Νοεμβρίου-16 Δεκεμβρίου 2012.

Οι δυο καλλιτέχνιδες έχουν κοινές ανησυχίες τόσο όσο προς τα ζητήματα ταυτότητας, διαφορετικότητας και επιθυμίας, όσο και ως προς τα όρια, τις δυνατότητες και την πολιτική διάσταση του φωτογραφικού μέσου.

Η Caroline May παρουσιάζει την ενότητα ‘The Killing Pictures’, μια σειρά από ασπρόμαυρες φωτογραφίες από δημόσιους χώρους του Λονδίνου – κυρίως πάρκα- στα οποία έχουν διαπραχθεί ομοφοβικοί φόνοι. Μετά από εκτενή έρευνα που έκανε με τη συνεργασία της Metropolitan Police, η καλλιτέχνιδα απέκτησε πρόσβαση στις ακριβείς τοποθεσίες των ειδεχθών αυτών εγκλημάτων και τις φωτογράφισε με τρόπο ώστε να μη διαφαίνεται κανένα ίχνος που να προδίδει τα διαπραχθέντα συμβάντα. Εκ πρώτης όψεως, οι φωτογραφίες φαίνονται ήρεμες και γαλήνιες, όταν όμως μαθαίνει ο θεατής την ιστορία πίσω από αυτές, αποκτούν μια εντελώς διαφορετική διάσταση.

Με αυτή την έννοια, το πλαίσιο είναι εκείνο που καθορίζει την ερμηνεία της φωτογραφίας, αφού όταν συνειδητοποιούμε πως πρόκειται για τοποθεσίες εγκλημάτων τις προσεγγίζουμε διαφορετικά.  Χρησιμοποιώντας ασπρόμαυρο φιλμ, η May υπογραμμίζει το ενδιαφέρον της για το αρχείο, την ανάμνηση και το τραύμα, αλλά θέτει και καίρια ερωτήματα ως προς την κοινή παραδοχή «περί αλήθειας της φωτογραφικής εικόνας». Η χρήση χρωματικών φίλτρων σε κάποιες εικόνες επιτείνει αυτή την αμφισβήτηση, και υποθάλπει την υποκειμενικότητα της φωτογραφίας αλλά και τη σχετικότητα του μέσου που συχνά χρησιμοποιούμε ως τεκμήριο.

Η Eve Fowler παρουσιάζει πορτραίτα γυναικών με τόλμη και αξιοπρέπεια, υπογραμμίζοντας τη διαφορετικότητά τους. Παρουσιασμένες με τη μορφή σλάιντ, αποτελούν μια σπουδή της λεσβιακής κοινότητας του Λος Άντζελες, στην οποία ανήκει και η ίδια η καλλιτέχιδα.

Η καλλιτέχνις επέλεξε να παρεισφρύσει ανάμεσα στα έντονα πορτρέτα και μια σειρά από μάυρες φωτογραφίες όχι ως απλή αντίστοιξη, αλλά ως σχόλιο στην δυσκολία της ίδιας της ανάπαραστασης. Η διαδικασία των φωτογραφιών αυτών παραμένει η ίδια : η θεματική είναι ίδια, αλλά η εικόνα τυπώνεται όσες φορές χρειάζεται για να γίνει μαύρη, καλύπτοντας έτσι το θέμα που καλείται να αναπαραστήσει. Μένει μόνο ο τίτλος για να περιγράψει το θέμα και ο θεατής να το φανταστεί.

Οι μαύρες φωτογραφίες εκφράζουν και την ιδεολογική ανησυχία της Fowler για την ηθελημένη έκθεση (ή μη-εκθεση) που το φωτογραφικό μέσο προσφέρει. Αναγνωρίζοντας τη δυνατότητα του φωτογραφικού μέσου να αναπαράγει κοινωνικά στερεότυπα, η δουλειά της Fowler ανοίγει ένα κοινωνικό διάλογο ως την αντιπροσώπευση συγκεκριμένων κοινωνικών ομάδων αλλά αποτελεί και κριτικό σχόλιο πάνω στο ίδιο το μέσο.


Eve Fowler:

Η Eve Fowler (γ.1964, Η.Π.Α.) ζει και εργάζεται στο Λος Αντζελες. Έχει εκθέσει σε μουσεία και δημόσιους χώρους, πιο πρόσφατα στην Venice Beach Biennial στο Hammer Museum στο Λος Άντζελες (2012) και στη Μπιενάλε της Καλιφόρνια (2010) στο Orange County Museum of Art στη Καλιφόρνια.

Caroline May:
Η Caroline May (γ.1975, Μ. Βρετανία/ Ελλάδα) ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Πρόσφατα είχε ατομική έκθεση στο Freud Museum στο Λονδίνο, η οποία συνοδεύτηκε από κατάλογο. Το 2011 συμμετείχε στην 3η Μπιενάλε της Αθήνας:Μονόδρομος, σε επιμέλεια του Nicolas Bourriaud και XY.