Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, ένα ιστορικό πια φεστιβάλ με ενδιαφέρουσες παραστάσεις τόσο από την Ελλάδα όσο και από

το εξωτερικό θα πραγματοποιηθεί από τις 14 έως τις 21 Ιουλίου.

Διοργανώνεται για δέκατη έβδομη συνεχόμενη χρονιά στην Καλαμάτα, της οποίας Δήμαρχος είναι ο Παναγιώτης Ε. Νίκας, από το Διεθνές Κέντρο Χορού, με Καλλιτεχνική Διευθύντρια τη Βίκυ Μαραγκοπούλου.

Δυο λόγια για τo Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, μετά από δεκαεπτά χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας, είναι πλέον γνωστό σε όλους για τη σταθερή του συμβολή στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας. Επίτευγμα πολιτιστικής αποκέντρωσης, έχει χαρακτηριστεί πρότυπο και έχει επαινεθεί από κοινό, κριτικούς και ιθύνοντες για την παραδειγματική λειτουργία του, τη διαρκή ανάπτυξη και τη σταθερή πορεία του, που το κατατάσσουν σε ξεχωριστή θέση ανάμεσα στα ευρωπαϊκά φεστιβάλ χορού και τα μεγάλα ευρωπαϊκά πολιτιστικά γεγονότα. Ταυτόχρονα, με το έργο που επιτελούν, το Διεθνές Κέντρο Χορού και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού έχουν πλέον συνδέσει άρρηκτα την Καλαμάτα με τον σύγχρονο χορό.

Επιβεβαιώνοντας τους στόχους του, το Φεστιβάλ εντάσσει κάθε χρόνο τις παραστάσεις του προγράμματός του σ’ ένα περιβάλλον διαρκούς εμβάθυνσης, μέσα από τη δημιουργία ενός παράλληλου χώρου θεωρητικής υποστήριξης και επαγγελματικής εκπαίδευσης, και έχει συμβάλει καθοριστικά τόσο στη διαμόρφωση ενός κοινού για τον σύγχρονο χορό όσο και στη διεύρυνση των προσδοκιών αυτού του κοινού. Όραμά του είναι να συνεχίσει να προσελκύει όλο και μεγαλύτερο κοινό, να συμβάλλει στην εκπαίδευση των φιλότεχνων και να εμπλουτίζει με κάθε τρόπο τις προσλαμβάνουσες των θεατών από το τοπίο του χορού. Στη συνείδηση όλων όσοι το έχουν επισκεφθεί, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας έχει καταγραφεί ως ένα μοναδικό πλαίσιο συνύπαρξης καλλιτεχνών και κοινού και ως έντονη καλλιτεχνική εμπειρία.

Το Φεστιβάλ σε εποχές οικονομικής κρίσης

Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επιδιώκει κάθε φορά να παρουσιάζει ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα υψηλών προδιαγραφών με το χαμηλότερο δυνατό κόστος. Δεν υπερέβη ποτέ τον προϋπολογισμό του. Όπως είναι εύλογο, η οικονομική κρίση είχε ήδη από την προηγούμενη χρονιά επηρεάσει τον προϋπολογισμό του Φεστιβάλ, οδηγώντας στις αναγκαίες περικοπές όσον αφορά τη διάρκεια και τον αριθμό των παραστάσεών του. Φυσικά και φέτος, όπως όλοι, βρίσκεται ενώπιον των νέων οικονομικών προκλήσεων, τις οποίες προσπαθεί ν’ αντιμετωπίσει.

Ταυτόχρονα, γνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι έλληνες πολίτες, εφαρμόζει πολιτική συγκράτησης των τιμών των εισιτηρίων, έχοντας παράλληλα καθιερώσει ειδικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών.

Ωστόσο, ακόμα και αν οι καταστάσεις επιβάλλουν περικοπές σε επίπεδο αριθμών, το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας δεν έχει κάνει εκπτώσεις στην καλλιτεχνική ποιότητα των παραστάσεων του προγράμματος. Η εμμονή στην επιδίωξη των στόχων του είναι ακριβώς αυτό που, κάθε χρόνο, ανοίγει στο Φεστιβάλ νέες προοπτικές και μεταθέτει τον ορίζοντά του όλο και πιο μακριά, παρά την αβεβαιότητα των καιρών.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

Βαθυστόχαστη και ταυτόχρονα ανάλαφρη, πολιτική, κωμική, πικρή, αυθεντική και ανθρώπινη, η παράσταση Babel(words) που υπογράφουν από κοινού ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι και ο Νταμιάν Ζαλέ ανοίγει το πρόγραμμα του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Χτίζοντας και γκρεμίζοντας αόρατους πύργους, μέσα στο υπέροχο, ευρηματικό σκηνικό του Άντονυ Γκόρμλεϋ, μια παλλόμενη ανθρωπότητα, σκληρή, τρυφερή, ολοζώντανη και σε όλο της το μεγαλείο, ξαναζεί επί σκηνής μια Βαβέλ αντεστραμμένη, μια Βαβέλ των ονείρων, της συμφιλίωσης και της συμβίωσης• μια Βαβέλ πολύχρωμη και πολυφωνική σαν το ανομοιογενές πλήθος του Πλανήτη. Εκεί, την ασυνεννοησία καταργεί η ευεργετική παρέμβαση της μουσικής. Ο Σίντι Λάρμπι Τσερκάουι δεν χρειάζεται συστάσεις στο ελληνικό κοινό: είναι το παιδί-θαύμα της βελγικής σκηνής, το οποίο ενηλικιώθηκε. Ο Νταμιάν Ζαλέ, συνεργάτης του Τσερκάουι από την αρχή, μας είναι επίσης γνωστός από το D’avant, που παρουσιάστηκε (επί Παραολυμπιακών) το 2004.

Πόσον καιρό μπορεί να κρατήσει μια υπόκλιση; Eυρηματικό, αστείο και μαζί μελαγχολικό, το Playing Ensemble Again and Again παρουσιάζει μια ομάδα ηθοποιών που, καθώς υποκλίνονται, διασχίζουν το χρόνο, τη μνήμη και την κοινή εμπειρία. Η Ivana Müller, η δημιουργός του, έκανε την εμφάνισή της στην κεντροευρωπαϊκή σκηνή του ζωντανού θεάματος πριν από περίπου δέκα χρόνια. Τα έργα της, ορόσημα της σύγχρονης ερευνητικής δημιουργίας, χαρακτηρίζονται από την ανατρεπτική και αποκαλυπτική χρήση του λόγου.

Οι sinequanon είναι μια ομάδα που έχει γράψει ιστορία στο χώρο του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα. Το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας τούς ανέθεσε τη χορογραφία του έργου Okho του Ιάνη Ξενάκη. Το κομμάτι ενάσσεται σε μια μουσική βραδιά με έργα για κρουστά των John Cage, Ιάνη Ξενάκη, Yoshihisha Taïra και Βαγγέλη Κατσούλη, τα οποία θα ερμηνεύσει ζωντανά το σύνολο κρουστών ΤΥΠΑΝΑ του Δημήτρη Δεσύλλα. Η συνολική παράσταση ονομάζεται Projections και σκοπεύει να μας ταξιδέψει στις ρίζες μας μέσω του ήχου των κρουστών: της τάμπλα, των αφρικανικών τζέμπε, των θιβετιανών ρινς και μιας πληθώρας οργάνων από ένα μεγάλο πολυπολιτισμικό φάσμα, γνωστών και άγνωστων στο ευρύ κοινό.

Με σπουδές θεατρολογίας και χορογραφίας και με πέντε έργα στο ενεργητικό της, η Πατρίσια Απέργη είναι μια φρέσκια παρουσία στα ελληνικά πράγματα του χορού. Η παράσταση d.όπα! που χορογράφησε για την ομάδα της, τους Αερίτες, είναι ένα σπάνιο δείγμα διεισδυτικής καλλιτεχνικής ματιάς σε θέματα όπως η εθνική υπερηφάνεια, ο τρόπος διασκέδασης των Ελλήνων ή ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Διαπραγματεύεται δηλαδή την ταυτότητα του σύγχρονου Νεοέλληνα και την καταγωγή της θέτοντας παράλληλα το ερώτημα: «Πόσα ‘‘όπα’’ μας χρειάζεται να ψιθυρίσουμε μέχρι να σηκωθούμε;»

Ο επόμενος επισκέπτης του προγράμματος είναι ο Κριστιάν Ριζό: αναμφίβολα μια από τις πιο σημαντικές μορφές της σύγχρονης τέχνης στη Γαλλία. Τα έργα του αινιγματικά, μυστηριώδη, γεμάτα ερωτηματικά, τελετουργίες και σύμβολα, στα όρια της ένωσης του πραγματικού με το φανταστικό, μιλούν για τη σχέση μας με το χρόνο και με τις πιο ανεξερεύνητες περιοχές του ασυνείδητου. Στο b.c, janvier 1545, fontainebleau, μια αργή, νυχτερινή τελετουργία γεμάτη ακατανόητη μαγεία μάς εισάγει στο αινιγματικό και μυστικό σύμπαν του χορογράφου και εικαστικού καλλιτέχνη.

Με καλές συστάσεις στο κοινό της Καλαμάτας, ο Ισραηλινός Χόφες Σέχτερ, τρομερό παιδί της βρετανικής σκηνής, χαρτογραφεί τους μηχανισμούς εξουσίας, την υποταγή και την αντίσταση στο νέο έργο του Political Mother, που κλείνει φέτος το Φεστιβάλ. Το δυναμικό σάουντρακ που υπογράφει ο ίδιος ερμηνεύεται από ένα ροκ συγκρότημα και μια στρατιωτική μπάντα επί σκηνής. Δέκα χορευτές ζωντανεύουν με καταιγιστική κίνηση ετερόκλητα στιγμιότυπα από πλήθη που εξεγείρονται, ροκ συναυλίες, δημαγωγούς σε παροξυσμό, ζευγάρια που αγαπιούνται, αιχμάλωτους σε απόγνωση: μια πρόσκληση ν’ αναλογιστούμε τις πολιτικές αντιφάσεις της ανθρώπινης συνύπαρξης.

Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας σε αριθμούς

Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του έξι παραγωγές, τις οποίες παρουσιάζουν σε οκτώ παραστάσεις σχήματα και δημιουργοί από πέντε χώρες: τη Γαλλία, τη Βρετανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελλάδα. Μία από τις παραγωγές που θα παρουσιαστούν είναι συμπαραγωγή του Φεστιβάλ.

Περιλαμβάνει επίσης τρία σεμινάρια-εργαστήρια για επαγγελματίες και σπουδαστές ανώτερου επιπέδου με εκπαιδευτές από την Ολλανδία, την Ισπανία και την Ελλάδα.

Οι χώροι που θα φιλοξενήσουν τις παραστάσεις του 17ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είναι:

το Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας
το Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας

Οι παράλληλες εκδηλώσεις, το σεμινάριο και τα εργαστήρια θα φιλοξενηθούν στους εξής χώρους:

Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας
Ζουμπούλειο Μέγαρο
Εθνικό Στάδιο Καλαμάτας
Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Καλαμάτας
Γυμνάσιο Παραλίας
 

Παράλληλες εκδηλώσεις

Μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις διανθίζει το πρόγραμμα των παραστάσεων προσδίδοντας παράλληλα στην πόλη τη γιορτινή ατμόσφαιρα του Φεστιβάλ.

Η παραλία της Καλαμάτας, σημείο αναφοράς της πόλης, θα ζωντανέψει με μια χορευτική βραδιά χιπ-χοπ από τους B-TWINS, ένα ντούο με ιδιαίτερο ταλέντο στο να ξεσηκώνει τους θεατές (στο πλαίσιο του προγράμματος, οι B-TWINS θα εμφανιστούν και στο κομμάτι του Βαγγέλη Κατσούλη στην παράσταση Projections με το σύνολο κρουστών του Δημήτρη Δεσύλλα). Μια αύρα μουσικής θα δροσίσει την πόλη με τους Χορούς για ένα πιάνο, δύο πιανίστες και τέσσερα χέρια, που θα ερμηνεύσουν οι πιανίστες Μαρια Παπαπετροπούλου και Jacques Bernier – έργα των Σούμαν, Μπραμς, Ντεμπυσσύ και Ντε Σεβεράκ για τέσσερα χέρια. Σ’ έναν κήπο, υπό το φως των αστεριών, οι μικροί και μεγάλοι φίλοι του φεστιβάλ θ’ απολαύσουν για δύο βραδιές «λαϊκά παραμύθια από τις γωνιές του κόσμου, που απαντούν στο πώς και εξηγούν το γιατί», όπως εξηγεί η Λίλλυ Τριαντάρη, που θα τα αφηγηθεί με τη συνοδεία των κρουστών της Πέπης Αλεξανδροπούλου στην παράσταση Και ο άνεμος ψιθύρισε μια χούφτα παραμύθια…

Η Maaike Bleeker, επίσημη καλεσμένη του Φεστιβάλ για να διδάξει το εργαστήρι «Ο χορός ως τρόπος σκέψης», θα δώσει και μια ανοιχτή διάλεξη στο ευρύ κοινό. Επίσης, θα συντονίσει τη συζήτηση των θεατών με τη χορογράφο Ivana Müller μετά την παράστασή της στη σειρά των εκδηλώσεων «Συναντήστε τους καλλιτέχνες».

Στο πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων περιλαμβάνονται προβολές σημαντικών χορογραφικών έργων σε βίντεο (λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν σύντομα).

Με την ευκαιρία του χορογραφικού εργαστηρίου «7+1», θα προβληθούν επίσης και αποσπάσματα από παλιότερες χορογραφίες των ομάδων που συμμετέχουν (Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα, Φοra etc.), ώστε κοινό και συμμετέχοντες να προσεγγίσουν καλύτερα το χορογραφικό στιλ κάθε ομάδας. Στις παράλληλες εκδηλώσεις εντάσσεται επίσης και η παράσταση του χορογραφικού εργαστηρίου «7+1» με όλους τους συμμετέχοντες επί σκηνής – ή καλύτερα «επί τερέν», αφού θα γίνει στο Εθνικό Στάδιο Καλαμάτας.

Περισσότερες παράλληλες εκδηλώσεις θα ανακοινωθούν σύντομα

Εκπαιδευτικές δραστηριότητες

13.7 – 21.7  ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ
«Πηγές ενέργειας» με τη Laura Arís Álvarez

Το σεμινάριο θα εστιάσει στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε το κέντρο του σώματος, τη φυσική ενεργειακή μας πηγή. Το μάθημα θα ξεκινά με διατάσεις και τεχνικές ασκήσεις για να οδηγηθεί προοδευτικά σε δυναμικές κινητικές φράσεις. Χρησιμοποιώντας τη δομή του σκελετού και τις μυϊκές συνδέσεις, οι συμμετέχοντες θ’ ανακαλύψουν τη ροή και την ελευθερία στην κίνησή τους, μαθαίνοντας πώς ν’ ανατροφοδοτούν συνεχώς την ενέργεια. Θα διερευνήσουν τρόπους ώστε να ωθούν το σώμα τους στα κινητικά του όρια, χωρίς όμως να κινδυνεύουν. Σταδιακά, θα εισάγουν θεατρικά στοιχεία ως μέσα νοηματοδότησης της κίνησης, ώστε να βιώσουν την κίνηση μέσα από συγκεκριμένα ενεργειακά τοπία και διακριτές εικόνες, υπερβαίνοντας την τεχνική αντιμετώπιση του χορού.

H Laura Arís Álvarez σπούδασε χορό και χορογραφία στο Ινστιτούτο Θεάτρου / Ανωτάτη Σχολή Χορού και Χορογραφίας στη Βαρκελώνη. Από το 1999 μένει στις Βρυξέλλες και για πολλά χρόνια ήταν μέλος της ομάδας χορού Ultima Vez / Wim Vandekeybus. Έχει προσκληθεί για να διδάξει σύγχρονο χορό σε μερικά από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ (Impulstanz – Βιέννη) και σε σχολές χορού παγκοσμίως (P.A.R.T.S. – Βέλγιο, Royal Swedish Ballet School – Στοκχόλμη, La Raffinerie – Βέλγιο, La Caldera – Βαρκελώνη, Hong Kong Academy for Performing Arts, National Conservatory of Dance – Μάλαγα κ.ά). Το 2009 η Laura Arís Álvarez με τον Jorge Jáuregui ίδρυσαν την καλλιτεχνική πλατφόρμα EMBER, μέσω της οποίας έχουν συνεργαστεί με πολλούς καλλιτέχνες, ενώ οι χορογραφίες τους έχουν παρουσιαστεί διεθνώς.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε επαγγελματίες και προχωρημένους σπουδαστές χορού.

15.7 – 17.7  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ με τη Maaike Bleeker
«Ο χορός ως τρόπος σκέψης»

Αν ο χορός είναι τρόπος σκέψης, πώς διαμορφώνεται;
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα εξεταστούν η χορογραφία, η δραματουργία αλλά και η εκπαίδευση στο χορό ως μέθοδοι που επηρεάζουν ή και διαμορφώνουν τρόπους σκέψης. Συγκεκριμένα, η χορογραφία θ’ αντιμετωπιστεί ως μέθοδος δόμησης της σκέψης, η δραματουργία ως διαδικασία που συμπληρώνει τη χορογραφική μέθοδο συναρμολογώντας τα υλικά που συνθέτουν μια παράσταση, και η εκπαίδευση στο χορό ως πρακτική εκμάθησης που κατασκευάζει αντιλήψεις και ευνοεί νοοτροπίες. Στο πλαίσιο αυτό και με σκοπό την γενικότερη κατανόηση του χορού ως τρόπου σκέψης, θα μελετηθούν οι διαφορές και ομοιότητες στη σκέψη ακαδημαϊκών και καλλιτεχνών και ο ρόλος που αυτές διαδραματίζουν αντίστοιχα στην καλλιτεχνική δημιουργία. Αυτά τα ζητήματα θα μελετηθούν μέσα από παραδείγματα από τη σύγχρονη χορευτική σκηνή και συναφή θεωρητικά κείμενα, ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στο πρόσφατο φαινόμενο αναβίωσης παλαιότερων χορογραφιών από νεότερους χορογράφους.

Η ακαδημαϊκός, δραματουργός και θεωρητικός του χορού Maaike Bleeker είναι καθηγήτρια και πρόεδρος θεατρικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Ουτρέχτης, στην Ολλανδία. Σπούδασε ιστορία τέχνης, θεατρολογία και φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ, όπου υποστήριξε το διδακτορικό της, και έχει διδάξει σε διακεκριμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Από το 1991 συνεργάζεται ως δραματουργός με σκηνοθέτες, χορογράφους και εικαστικούς καλλιτέχνες, έχει λάβει μέρος σε περφόρμανς-διαλέξεις, διηύθυνε τη δική της θεατρική ομάδα (Het Oranjehotel) και έχει μεταφράσει θεατρικά έργα. Ήταν φιλοξενούμενη καλλιτέχνις (artist in residence) στη Σχολή Τεχνών του Άμστερνταμ (2006-2007) και μέλος της κριτικής επιτροπής για το Εθνικό Φεστιβάλ Θεάτρου της Ολλανδίας (2007-2008). Είναι πρόεδρος του διεθνούς οργανισμού Performance Studies International, μέλος της διεθνούς συμβουλευτικής επιτροπής των περιοδικών Maska και Inflexions: A Journal of Research-Creation, καθώς και μέλος της συντακτικής επιτροπής των Εκδόσεων του Πανεπιστημίου του Άμστερνταμ.

Το εργαστήρι θα διεξαχθεί στα αγγλικά και απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών (χορογράφους, ερμηνευτές, ηθοποιούς κ.ά.) καθώς και σε φοιτητές και σπουδαστές προχωρημένων ετών.

Το εργαστήριο της Maaike Bleeker πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Βασιλικής Ολλανδικής Πρεσβείας στην Αθήνα.

13.7 – 21.07  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ 7+1
«7 πρόβες + 1 παράσταση» με Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα, Φοra etc.

Oι ομάδες Amorphy, Lemurius, Νταλίκα, Πρόσχημα και Φora etc. προτείνουν τη δημιουργία μιας συλλογικής παράστασης. Για επτά ημέρες οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν με τις ομάδες για να δημιουργήσουν ένα ερευνητικό έργο που θα παρουσιαστεί, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, στις 21.7 στο Εθνικό Στάδιο Καλαμάτας. Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν και να δουλέψουν με ΜΙΑ από τις πέντε ομάδες κατά τη διάρκεια των επτά προβών.

Περισσότερες πληροφορίες για κάθε ομάδα του «7+1»:

Amorphy | Τζένη Αργυρίου

Συνεχίζοντας την έρευνά της πάνω στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, η Dr. Maybe Darling-Τζένη Αργυρίου θα κάνει μια κινησιολογική μελέτη πάνω στο «ψηφιακό και αναλογικό σώμα». Ονομάζει «ψηφιακό σώμα» το σώμα που κινείται μέσα σ’ ένα δυαδικό σύστημα επιλογών (π.χ. Ναι-Όχι, 0-1, Πάνω-Κάτω). Ονομάζει «αναλογικό σώμα» το σώμα που δεν περιορίζεται μέσα στο δυαδικό αυτό σύστημα, αλλά έχει την ελευθερία να κινηθεί σε συνεχή ροή μέσα σ’ ένα πολύ μεγαλύτερο φάσμα. Ποιο σώμα επιβάλλουν οι σημερινές κοινωνικές συνθήκες; Μπορούμε να βρούμε τη συνύπαρξη των δύο;

Lemurius | Κατερίνα Σκιαδά & Γιάννης Μανταφούνης

Μένοντας πιστοί στη βασική αρχή για τη δημιουργία αυτής της ομάδας, που είναι η συνεργασία, οι Lemurius καλούν τους χορευτές που θα ήθελαν να συνεργαστούν μαζί τους να χορογραφήσουν / ερμηνεύσουν το έργο που θα δημιουργήσουν από κοινού. Αυτό θα έχει ως εργαλεία την κίνηση στην πιο απλή και άμεσή της μορφή, απαλλαγμένη από φόρμα, απαλλαγμένη από τεχνική, βασισμένη περισσότερο στην προσωπικότητα του ερμηνευτή. Θα ερευνήσουν μ’ αυτόν τον τρόπο έναν κώδικα επικοινωνίας προσωπικό, που θα τους οδηγήσει σε μιαν άλλου είδους «τεχνική» μέσα από τις χορογραφικές ιδέες του καθενός.

Νταλίκα | Βάσω Γιαννακοπούλου
Το Χοροθέατρο Νταλίκα θα κινηθεί στο πλαίσιο κινησιολογικής μελέτης και έρευνας βασισμένης στο υλικό του σόλο «Η Μαρία πάει στο ποτάμι», παραγωγής 2010, με στόχο τη μετατροπή της ατομικής χορογραφίας σε ομαδική.

Πρόσχημα | Μαρία Κολιοπούλου

Συνεχίζοντας τη σειρά των έργων πράξεις, η ομάδα σύγχρονου χορού Πρόσχημα προτείνει το έργο [πράξη] 13 – On survival. Ένα έργο in situ, που διαπραγματεύεται τη σταδιακή ανάπτυξη και εξέλιξη της κίνησης από την κατάσταση της ακινησίας.

Φora etc. | Μέντη Μέγα

Η Φora etc. παρουσιάζει ένα έργο site specific, χορογραφημένο ειδικά για το Στάδιο της Καλαμάτας. Το έργο έχει τη μορφή ποιητικού παιχνιδιού με τη σημειολογία του αθλητισμού και του πρωταθλητισμού. Η έρευνα θα επικεντρωθεί στη σχέση δραματουργίας και ερμηνείας, εξερευνώντας συγκεκριμένες ερμηνευτικές και κινητικές ποιότητες.

Το εργαστήρι απευθύνεται σε όλους τους επαγγελματίες των παραστατικών τεχνών (χορευτές, χορογράφους, ερμηνευτές, ηθοποιούς κ.ά.) καθώς και σε φοιτητές και σπουδαστές προχωρημένων ετών.

Λόγω περιορισμένου αριθμού θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να δηλώσουν με σειρά
προτεραιότητας ΤΡΕΙΣ από τις ομάδες με τις οποίες επιθυμούν να συνεργαστούν.
 
Πληροφορίες για τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ: 180 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 60 €

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Εριφίλη Εφραιμίδου, 6973 034 771, mail@kalamatadancefestival.gr

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ MAAIKE BLEEKER: 70 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 25 €

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Μπετίνα Παναγιωτάρα, 6934 205 070, mail@kalamatadancefestival.gr
ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ 7+1: 150 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 60 €

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν με σειρά προτίμησης 3 από τις ομάδες με τις οποίες επιθυμούν να εργαστούν

Για εγγραφές και περισσότερες πληροφορίες
Μπετίνα Παναγιωτάρα, 6934 205 070, mail@kalamatadancefestival.gr
ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
MAAIKE BLEEKER: 220 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ 7+1: 290 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ MAAIKE BLEEKER + ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑΣ 7+1: 200 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ + ΤΑ ΔΥΟ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ: 340 €
ΕΓΓΡΑΦΗ – ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ: 80 €

Οι συμμετέχοντες στο σεμινάριο και τα εργαστήρια θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις του Φεστιβάλ με ειδική τιμή εισιτηρίου 10 €

Τα ποσά συμμετοχής εξοφλούνται με την έναρξη του σεμιναρίου και των εργαστηρίων

Οι προκαταβολές δεν επιστρέφονται μετά τις 5 Ιουλίου 2011
Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να δηλώσουν συμμετοχή έως τις 30 Ιουνίου 2011
 

Πρόγραμμα:

Πέμπτη 14/7 – Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, 22:00
EASTMAN / Sidi Larbi Cherkaoui – Sidi Larbi Cherkaoui & Damien Jalet | Babel(words)

Παρασκευή 15/7 – Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας , 20:00: I’M’COMPANY / Ivana Müller – Ivana Müller | Playing Ensemble Again and Again

Παρασκευή 15/7 – Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας,  22:00: EASTMAN / Sidi Larbi Cherkaoui – Sidi Larbi Cherkaoui & Damien Jalet | Babel(words)

Σάββατο 16/7 – Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας, 22:00: I’M’COMPANY / Ivana Müller – Ivana Müller | Playing Ensemble Again and Again

Κυριακή 17/7 – Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, 22:00: Σύνολο κρουστών ΤΥΠΑΝΑ / Δημήτρη Δεσύλλα. Με τη συμμετοχή της sinequanon και των Β-TWINS | Projections. Σε έργα John Cage, Ιάνη Ξενάκη, Yosihisha Taïra και Βαγγέλη Κατσούλη για κρουστά

Δευτέρα 18/7 – Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας, 22:00: ΑΕΡΙΤΕΣ – Πατρίσια Απέργη | d.όπα! (dopamines of post Athenians)

Τετάρτη 20/7 – Γυμναστήριο Πολυκλαδικού Λυκείου Καλαμάτας, 22:00: l\’association fragile / Christian Rizzo – Christian Rizzo | b.c, janvier 1545, fontainebleau

Πέμπτη 21/7 – Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας, 22:00: HOFESH SHECHTER COMPANY – Hofesh Shechter | Political Mother

Η ομάδα I’M’COMPANY/ Ivana Müller εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΧΟΡΟΥ: 13-21.7 – «Πηγές ενέργειας» με την Laura Arís Álvarez


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Εριφίλη Εφραιμίδου, 6973034771, mail@kalamatadancefestival.gr

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: 15-17.7 – «Ο χορός ως τρόπος σκέψης» με την Maaike Bleeker
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Μπετίνα Παναγιωτάρα, 6934205070, mail@kalamatadancefestival.gr

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ: 15-17.7 – «Ο χορός ως τρόπος σκέψης» με την Maaike Bleeker
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Μπετίνα Παναγιωτάρα, 6934205070, mail@kalamatadancefestival.gr