Αυλαία, με τις καλύτερες εντυπώσεις και με πολλά χαμόγελα, έριξε για άλλη μια χρονιά, 17η στη σειρά, το μεγαλύτερο κινηματογραφικό

φεστιβάλ της Αθήνας. Οι Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x, φιλοξένησαν και πάλι τις πιο λαμπερές παρουσίες.

Διεθνείς και καταξιωμένοι κινηματογραφικοί συντελεστές αλλά και κάποια από τα πιο εντυπωσιακά, νέα και ανερχόμενα, ταλέντα της παγκόσμιας καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, κάποιοι βραβευμένοι και κάποιοι άλλοι όχι – ακόμη -, τίμησαν την εκδήλωση του φεστιβάλ με την παρουσία και τη θετική τους διάθεση.

«Χωρίς λεφτά αλλά με διάθεση και όραμα για την άνευ όρων εξέλιξη της τέχνης και της παιδείας, απέναντι στο ζόφο των χρηματιστηρίων, συνεχίζουμε», τόνισε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Ορέστης Ανδρεαδάκης. «Με βασικό μέλημα την ανάπτυξη του πολιτισμού και με θετική διάθεση, οι Νύχτες Πρεμιέρας Conn-x φροντίζουν να επιχειρήσουν μια τομή στην καταπολέμηση των αποτελεσμάτων της κρίσης, πιστεύοντας και ελπίζοντας πως και οι υπόλοιποι φορείς πολιτισμού θα ακολουθήσουν και θα συνταχθούν μαζί μας», συνέχισε, και ευχαρίστησε το κοινό αλλά και τους χορηγούς του φεστιβάλ «που τροφοδοτούν τόσο το πάθος μας όσο και τις ελπίδες για εξέλιξη», λίγο πριν παρουσιάσει τους μεγάλους νικητές της φετινής χρονιάς.

Χρυσή Αθηνά: \”Μεσοτοιχίες\” του Γκουστάβο Ταρέτο
Βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών
: Γουίλιαμ Γιούμπανκ (\”Αγάπη\”)
Βραβείο Σεναρίου Dewar’s: Σάιμον Αρθουρ (\”Ασημένιες γλώσσες\”)
Βραβείο Κοινού: Ρόμπι Πίκερινγκ, (\”Φυσική επιλογή\”)
Χρυσή Αθηνά Μουσική & Φιλμ: \”Michel Petrucciani\” του Μάικλ Ράντφορντ

Οι Γιούλιαμ Γιούμπανκ, Γκάνερ Ράιτ (σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής της ταινίας «Αγάπη») ο Ρόμπι Πίκερινγκ (σκηνοθέτης της ταινίας «Φυσική Επιλογή») και ο Μάικλ Ράντφορντ (σκηνοθέτης του μουσικού ντοκιμαντέρ «Michel Petrucciani» και υποψήφιος για Όσκαρ με το «Il Postino») παρέλαβαν τα βραβεία τους και ευχαρίστησαν τους παρευρισκόμενους αλλά και τα μέλη της κριτικής επιτροπής, υποστηρίζοντας ωστόσο πως το μεγαλύτερο δώρο γι αυτούς ήταν οι μοναδικές στιγμές που έζησαν, ως καλεσμένοι του φεστιβάλ.

Η τελετή λήξης, απλή και απέριττη, σαν μια οικογενειακή γιορτή έκλεισε με την προβολή της ταινίας «Ένας Χωρισμός», που απέσπασε Χρυσή Άρκτο στο φεστιβάλ κινηματογράφου του Βερολίνου, μια συναρπαστική και καθηλωτική οπτική της σύγχρονης Ιρανικής πραγματικότητας που απαριθμεί πάνω από 1.000.000 εισιτήρια στις γαλλικές κινηματογραφικές αίθουσες. Η ταινία θα προβάλλεται στις κινηματογραφικές αίθουσες από την εταιρία Strada Films από αυτή την Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου.

Μια μέρα πριν την επίσημη τελετή λήξης του, το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας απένειμε για τρίτη συνεχή χρονιά τα Βραβεία Πρωτοεμφανιζόμενων Δημιουργών Ελληνικών Ταινιών, ως ελάχιστη ένδειξη συμπαράστασης στους νέους καλλιτέχνες. Ο Τάσος Μπουλμέτης, η Πέγκυ Τρικαλιώτη, ο Βαρδής Μαρινάκης, ο Ορφέας Αυγουστίδης και ο Γιάννης Φώτου ψήφισαν τη «Χώρα Προέλευσης» του Σύλλα Τζουμέρκα, ως καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενη σκηνοθέτη, την Έφη Λογγίνου, για την ερμηνεία της στην ταινία «45 m2», του Στράτου Τζίτζη, ως καλύτερη πρωτοεμφανιζόμενη ηθοποιό και τον Χάρη Μάρκου, τον σκέιτερ από το Μενίδι, ως καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο άνδρα ηθοποιό, για τη ερμηνεία του στο «Wasted Youth» των Αργύρη Παπαδημητρόπουλου και Jan Vogel. Τη λήξη της τελετής, ακολούθησε η πολυαναμενόμενη Ελληνική ταινία «Το Γάλα» του Γιώργου Σιούγα, η οποία θα κυκλοφορήσει επίσης στα σινεμά, την προσεχή Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου, από την Odeon.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας όμως δεν είναι μόνο σινεμά και δεν περιορίζει τις δράσεις του σε έναν μόνο μήνα. Οι καλλιτεχνικές επιμέλειες που συνδέουν το σινεμά με όλες τις υπόλοιπες μορφές τέχνης είναι μέλημά μας και βασική μας προτεραιότητα, οπότε και φέτος αναμένεται να συνεχιστούν οι παράλληλες δράσεις, προκειμένου να έχουμε μια ομαλή και ήπια μετάβαση, στο επερχόμενο ακόμη πιο σημαντικό, κινηματογραφικό, φθινοπωρινό μας ραντεβού.

Παρά τις αντιξοότητες και τη δύσκολη, κατά γενική ομολογία, οικονομική και κοινωνική κατάσταση που επικρατεί σε όλους τους τομείς της σύγχρονης καθημερινότητας, το φεστιβάλ διατήρησε και φέτος την τιμή του εισιτηρίου σε χαμηλά επίπεδα και για μία ακόμη φορά κατέγραψε 55,000 εισόδους χωρίς να συνυπολογίσουμε την προσέλευση του κοινού στις ιδιαιτέρως επιτυχημένες παράλληλες δράσεις του, που από μόνες τους συγκέντρωσαν περί τα 5,000 άτομα. Περισσότερες από 20 ήταν οι sold out προβολές, με τεράστια ποσοστά πληρότητας, ακόμη και κατά τις ημέρες γενικής απεργίας όπου δεν υπήρχε κανένα διαθέσιμο μέσο μαζικής μεταφοράς ή ταξί.