Η γκαλερί Σκουφά παρουσιάζει την έκθεση του Παύλου Σάμιου με τίτλο «Επί Χάρτου». Η έκθεση που εγκαινιάζεται

στις 17 Οκτωβρίου, κάτω από τον παραπάνω ενδεικτικό τίτλο («Επί χάρτου»), μεταφέρει τη διάθεση του καταξιωμένου ζωγράφου να επιτείνει στα έργα του την αίσθηση του χειροποίητου, αλλά και του μη ολοκληρωμένου.

Όταν το έργο μπαίνει στο κάδρο είναι σαν να χάνεται η αληθινή επαφή μαζί του, πιστεύει ο Παύλος Σάμιος, ο οποίος μεταφέρει στην γκαλερί την ατμόσφαιρα του ατελιέ του και την μοιράζεται με το φιλότεχνο κοινό. Το έργο μένοντας «επί χάρτου» κρατά αυτούσιες τις πινελιές του, ενώ οι πτυχές περικλείουν το δημιουργικό άγγιγμα του καλλιτέχνη. Τίποτα δεν μεσολαβεί ανάμεσα στο έργο και τον αποδέκτη του, εκτός από την αλήθεια. Μια σαφής και πρωτόγνωρη οικειότητα αναπτύσσεται ανάμεσα στον θεατή και το «επί χάρτου» έργο, το οποίο εξακολουθεί να αναπνέει και να διεκδικεί την απόλυτη αυτονομία και ελευθερία του.

 
Η νέα αυτή σειρά από ακρυλικά δημιουργήθηκε από τον Παύλο Σάμιο το 2012 και είναι εμπνευσμένη από τα ελληνικά νησιά. Ο ζωγράφος «ταξιδεύει» τους ποδηλάτες του στις Σπέτσες, περιγράφει τη ζωή στην Αίγινα μέσα από τέσσερα έργα διαφορετικών διαθέσεων, ακολουθώντας τη μέρα από το πρωί ως το βράδυ, όπου το παιχνίδι και η ανεμελιά εναλλάσσονται με τη νοσταλγία και τον αποχαιρετισμό. Στα περισσότερα έργα πρωτοστατούν τα ζευγάρια του Παύλου Σάμιου, ενώ ο ερωτισμός είναι διάχυτος και αυτή τη φορά.

Οι γυμνόστηθες γυναίκες του, οι εναγκαλισμοί, τα βλέμματα, το πάθος όλα αυτά που έγιναν και αυτά που έπονται, τα οποία ο ζωγράφος αφήνει περίτεχνα να εννοηθούν. Η Μύκονος, η Κεφαλονιά, η Πάρος, η Αντίπαρος είναι επίσης εδώ… Αλλά και ο Φλοίσβος στο Παλαιό Φάληρο έχει τη δική του εικόνα.  Μέσα από το «Κρυμμένο δάκρυ» ένα έργο μεγάλων διαστάσεων με μια γυναίκα μόνη, ημίγυμνη να ατενίζει όλα αυτά που έχασε και να προσπαθεί να πνίξει το δάκρυ της στον καπνό του τσιγάρου της, ως μια ποιητική μεταφορά της κατάστασης που ζει η Ελλάδα σήμερα.

 

Στον πάνω όροφο της γκαλερί Σκουφά ο Παύλος Σάμιος εκθέτει μια σειρά από λουλούδια σε ακουαρέλες, που δημιούργησε με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου της «Ιόνιας Χλωρίδας» στο ίδρυμα Φωκά Κοσμετάτου στο Βοτανικό Κήπο της Κεφαλονιάς. Ζωγραφίζοντας τα λουλούδια, αναζητούμε την συνύπαρξη τους με τον άνθρωπο σε μια βαθύτερη έννοια. Για να ζωγραφίσεις ένα λουλούδι πρέπει να γίνεις λουλούδι, να το μυρίσεις, να το ποτίσεις, να το περιποιηθείς να το αγαπήσεις, πιστεύει ο Παύλος Σάμιος. Τα λουλούδια έχουν έντονο το ερωτικό στοιχείο με το δικό τους τρόπο, μια και όλη τους η προσπάθεια γίνεται για να τραβήξουν με τα χρώματα και τα αρώματα τους τις πεταλούδες ή τις μέλισσες, γονιμοποιώντας με τη γύρη τους αλλά λουλούδια, ή φρούτα ώστε να παραχθεί καρπός. Είναι η δική τους τέλεια γέννα και αναγέννηση και ο άνθρωπος μόνο να μάθει έχει από την παρατήρηση τους.

Στο σύνολο της η έκθεση του Παύλου Σάμιου κουβαλά τις μυρωδιές και τα χρώματα του καλοκαιριού, ως μια αντίσταση στο φθινόπωρο που σε λίγο θα δώσει τη θέση της στο χειμώνα.