H γκαλερί BERNIER/ELIADES εγκαινιάζει τη νέα έκθεση των Gilbert & George με τίτλο «London Pictures»…

… την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου, στις 20.00-22.00.

Το «δαιμόνιο» καλλιτεχνικό δίδυμο από τη Βρετανία επιστρέφει στη χώρα μας τρία χρόνια μετά την τελευταία τους έκθεση στη γκαλερί Βernier / Eliades. Η νέα τους έκθεση αποτελεί μέρος της ενότητας «London Pictures», και περιλαμβάνει μία σειρά έργων που δημιούργησαν αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκθεση στην Αθήνα. Στα νέα τους μνημειώδη έργα βλέπει κανείς τίτλους από αφίσες και εφημερίδες που στο σύνολό τους, απεικονίζουν τη θλίψη και την ανθρωπιά της ζωής στη δυτική πλευρά του Λονδίνου.

Οι Gilbert & George (George: Αγγλία, 1942 – Gilbert: Δολομίτες, 1943) έχουν περιγράψει σε αρκετές συνεντεύξεις πως το μεγαλείο, το μυστήριο και το δράμα του Λονδίνου, υπήρξε μεγάλη έμπνευση για την πλούσια ατμοσφαιρική τέχνη τους εδώ και πέντε δεκαετίες. Όλα αυτά τα χρόνια, οι Gilbert & George έχουν εντοπίσει και σκιαγραφήσει τις διαθέσεις, τις άγρυπνες αρτηρίες της πόλης και όλες τις ακατάστατες, πολύτιμες, αναμφισβήτητες πτυχές της σύγχρονης ανθρώπινης κατάστασης. Η νέα τους ενότητα «London Pictures», αποτελείται από 292 έργα που αφήνουν την πόλη να μιλήσει για τον εαυτό της, μέσα από τη γλώσσα 3712 πόστερ εφημερίδων, τις οποίες οι καλλιτέχνες έκλεβαν για  περισσότερο από 6 χρόνια και στη συνέχεια ταξινομούσαν ανάλογα με το θέμα. Αυτή η μέθοδος, σύμφωνα με τους καλλιτέχνες, επιτρέπει σε κάθε φωτογραφία να «αποφασίζει» η ίδια για το θέμα και με βάση τον τίτλο, το μέγεθος και την αλφαβητική σειρά να γίνεται η διαδικασία ταξινόμησης. Με αυτό τον τρόπο οι Gilbert & George επιδιώκουν να εξαλείψουν τη συνειδητή απόφαση που κρύβεται πάντα πίσω από ένα έργο. Πίσω από κάθε αφίσα βρίσκεται η αλήθεια και ο απαραβίαστος ρεαλισμός της ανθρώπινης κατάστασης, των επιπτώσεων και των συνεπειών της. Αυτή είναι η αλήθεια την οποία οι Gilbert & George έχουν περιγράψει ως «ηθική διάσταση» και θέλουν να προσδιορίζει την τέχνη τους. Τα «London Pictures», αποκαλύπτουν το νευρικό σύστημα της καθημερινής σύγχρονης κοινωνίας: τις παρορμήσεις, τις εκρήξεις, τις λύπες, τις ελπίδες, την ψυχραιμία και τις επιθυμίες της καθημερινής αστικής ζωής.

Στα έργα οι λεπτομέρειες είναι περιορισμένες, κυριαρχούν δρόμοι, κουρτίνες, αντανακλάσεις σε παράθυρα αυτοκινήτων, ενώ οι καλλιτέχνες φαίνεται να περνούν σαν φαντάσματα ή μάντεις, προσεκτικοί και αδρανείς, σαν τα πνεύματά τους να είχαν στοιχειώσει τους δρόμους και τα κτίρια, τα οποία περιγράφουν οι εικόνες. Όντας επική και μνημειώδης και μοιάζοντας να έχει βγεί από μυθιστόρημα του Dickens αλλά ταυτόχρονα υπερσύγχρονη, η ενότητα «London Pictures», μοιάζει με ένα μεγάλο οπτικό μυθιστόρημα που αποκαλύπτει χωρίς κρίση την αδιάκοπη ροή του αστικού δράματος, σε όλες τις διαβαθμίσεις της ελπίδας και του πάθους.