Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου 2016

Lautréamont - Maldoror - Eγκώμιο Mιας Mεταμόρφωσης: Μια παράσταση της Bijoux de Kant στο Ίδρυμα Κακογιάννη

Lautréamont - Maldoror - Eγκώμιο Mιας Mεταμόρφωσης: Μια παράσταση της Bijoux de Kant στο Ίδρυμα Κακογιάννη

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης παρουσιάζει την παράσταση της ομάδας Bijoux de Kant …

Lautréamont - Maldoror -Eγκώμιο Mιας Mεταμόρφωσης, βασισμένη στα «Άσματα του Μαλντορόρ» του Κόμη του Λωτρεαμόν από την Τρίτη 5 έως τη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012.

 

«Ωστόσο δεν παραπονιέμαι. Δέχτηκα τη ζωή σαν τραύμα, κι απαγόρευσα στην αυτοκτονία να θεραπεύσει την ουλή. Θέλω να βλέπει ο Δημιουργός, την κάθε στιγμή της αιωνιότητάς του, εμένα, το χαίνον ρήγμα. Είναι η ποινή που του επιβάλλω. Τα άλογα δεν πρέπει ν’ ακούσουν αυτά που λέμε. Θα μπορούσαν ίσως και να μας καταλάβουν αγαπημένε γυιέ του ωκεανού. Κακό δικό τους –γιατί θα υπέφεραν ακόμα πιο πολύ! Τα άλογά μας, κάλπαζαν κατά μήκος της όχθης, σα να δραπέτευαν απ’ το βλέμμα του ανθρώπου».

 

Ο Κόμης του Λωτρεαμόν αποτελεί μια από τις σκοτεινότερες και σπουδαιότερες φιγούρες της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Γεννημένος το 1846 στην Ουρουγουάη από πλούσια οικογένεια Γάλλων, ο Ιζιντόρ Ντυκάς - όπως ήταν το πραγματικό του όνομα-, κατάφερε μόλις στα 24 του, να ολοκληρώσει τα «Άσματα του Μαλντορόρ» και να πεθάνει. Τα «Άσματα του Μαλντορόρ», το βαθύ αυτό ποιητικό έργο μιας καταραμένης ιδιοφυίας, δεν εκδόθηκε ποτέ ενόσω ο δημιουργός του βρισκόταν στη ζωή, καθώς θεωρήθηκε από τους υποψήφιους εκδότες της εποχής προκλητικό και ικανό για ποινικές διώξεις. Χρειάστηκε μισός αιώνας, για να ανακαλυφθεί -σχεδόν τυχαία- η μυθική προσωπικότητα του Λωτρεαμόν από τους Σουρεαλιστές το 1917, οι οποίοι και θα τον χρήσουν αμέσως πρόδρομό τους, εξαιτίας αυτού και μόνο του συγκλονιστικού του έργου.

 

Μέσα από μια σκηνική εγκατάσταση 300 τετραγωνικών μέτρων και έναν ήρωα που έχει επιλέξει την «αιώνια αϋπνία» ως στάση ζωής , η Bijoux de Kant και ο Κρις Ραντάνοφ διερευνούν τα όρια της συνάντησης ηθοποιού και κειμένου, σε μια απογυμνωμένη θεατρική συνθήκη διαρκούς μεταμόρφωσης.


Τι σημαίνει να είναι κανείς ξένος;


 

Αιωρούμενος μεταξύ μιας ταυτότητας που απλώς γράφει «άλλος» και της επιθυμίας για μεταμόρφωση που θα τον οδηγήσει μακριά από όλα αυτά που μοιάζουν «ξένα», βιώνοντας τη ανείπωτη μοναξιά της «διαφοράς» και την αγαλλίαση στην ιδέα μιας πιθανής «ομοιότητας», ο ήρωας - Λωτρεαμόν σηκώνει το χέρι του για να δείξει τον έναν κατάμαυρο κύκνο στο κοπάδι και στέκεται όρθιος για να εξηγήσει τι συμβαίνει όταν η «μεταμόρφωση» είναι «επιλογή».

 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Στρατής Πασχάλης
Σκηνοθεσία – Σκηνογραφία: Γιάννης Σκουρλέτης
Μουσική: Κώστας Δαλακούρας
Προσαρμογή Κειμένου – Δραματουργία: Γιώργος Λαγουρός
Γλυπτική: Περικλής Πραβήτας
Βοηθός Σκηνοθέτη: Σαμψών Φύτρος
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Αλέξιος Παπαζαχαρίας
Παραγωγή: Bijoux de Kant

Ερμηνεία: Κρις Ραντάνοφ

 


 

Σχετικές ειδήσεις
αμάραντα, μια κωμωδία της bijoux de kant στο Faust
25.11.2016 14:37
Η bijoux de kant παρουσιάζει στο Faust την κωμωδια α μ ά ρ α ν τ α, σε κείμενα Παύλου Μάτεσι και Γλυκερίας Μπασδέκη και παραγωγή του Faust.
Σχεδόν σαράντα, του Γιώργου Χατζηπαύλου για 2η χρονιά στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
04.11.2016 14:31
Ο απολαυστικός Γιώργος Χατζηπαύλου επιστρέφει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης με την παράσταση Σχεδόν σαράντα, μια παράσταση stand up comedy - αναδρομή σε όλες τις φάσεις της ζωής του άντρα μέχρι τα σαράντα.
Ο γείτονάς μου Ναπολέων Λαπαθιώτης, στο bijoux de kant hood
25.10.2016 11:15
Η bijoux de kant παρουσιάζει την παράσταση Ο γείτονάς μου Ναπολέων Λαπαθιώτης, βασισμένη σε κείμενα των Γιώργου Ιωάννου και Ναπολέοντα Λαπαθιώτη.
Τα ανθισμένα παπούτσια στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
13.05.2016 13:18
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενεί την παράσταση Τα ανθισμένα παπούτσια, από τη θεατρική ομάδα «Οι Μούσες των Τραυμάτων», βασισμένη σε πρωτότυπα κείμενα 6 ελλήνων συγγραφέων, σε σύλληψη και σκηνοθεσία Άννας Χατζηχρήστου.
Ο Κύκλος του 10 τον Απρίλιο στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
08.02.2016 11:46
Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης θα φιλοξενήσει τον Απρίλιο την παράσταση Ο Κύκλος του 10, σε μουσική του Σάββα Καρατζιά και σκηνοθεσία του Ιάκωβου Βέρδη.