Έργα για πιάνο και ηλεκτρονικά μέσα θα παρουσιάσει η πιανίστα Λενιώ Λιάτσου σε ένα ρεσιτάλ στον Χώρο Πολιτισμού ABOUT: στο πλαίσιο της

σειράς pianoscapes που επιμελείται η Λορέντα Ράμου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα των Jonathan Harvey, Henri Dutilleux, Δημήτρη Μαρονίδη, George Aperghis, Μιχάλη Λαπιδάκη και Beat Furrer (βίντεο Κ. Καρβουνιάρης).

Πέμπτη 3 Μαΐου 2012, ώρα 20.30

H συζήτηση περί του τι αποτελεί και τι όχι υλικό και τεχνική της μουσικής είναι ακόμα και σήμερα ιδιαίτερα επίκαιρη. Ανέκαθεν οι συνθέτες έχουν συμπλέξει με τον ιστό του έργου τους νοήματα, σήματα, διαδικασίες και δομές “δανεισμένες” από άλλες όψεις της ανθρώπινης εμπειρίας και δημιουργικότητας, σε ένα είδος μετάφρασης τους σε μουσικά αντικείμενα.

Στην εποχή μας, με την διαδεδομένη χρήση του υπολογιστή, και την ψηφιακή θέαση του κόσμου που μας προτείνει, είναι κατά πολύ περισσότερες αυτές οι μεταφορές από τον ένα κώδικα καταγραφής και επικοινωνίας σε έναν άλλο.

Στην συναυλία αυτή το πιάνο εγκαταλείπει τον παραδοσιακό του ρόλο: μεταμορφώνεται σε ένα “εργαλείο” ικανό και κατάλληλο – με το αντικειμενικό χαρακτήρα του ηχοχρώματος του – για την ηχητική διερεύνηση και πραγμάτωση μίας σειράς τέτοιων “δεδομένων”. Τα έργα που παρουσιάζονται προτείνουν ανοικτά -και όχι συγκαλυμμένα όπως στο παρελθόν- στον ακροατή νέες ακουστικές εμπειρίες που προέρχονται από την ανάλυση του ήχου καθεαυτού ως αρμονικού, μελωδικού και ρυθμικού προτύπου και την γλώσσα, άλλοτε ως χρήση συμβόλων, άλλοτε ως ακουστικής εμπειρίας και άλλοτε ως φορέα σημασιών και μηνυμάτων.

Λενιώ Λιάτσου

Η Λενιώ Λιάτσου εξειδικεύεται στη σύγχρονη μουσική έχοντας ερμηνεύσει πλήθος έργων του 20ού και 21ου αιώνα αλλά και έργα ειδικά γραμμένα για την ίδια.

Πήρε το δίπλωμα πιάνου από το Μουσικό Κολέγιο Θεσσαλονίκης με καθηγήτρια την Δόμνα Ευνουχίδου και συνέχισε στο Λονδίνο με την Susan Bradshaw παίρνοντας το Βachelor από το Goldsmiths College και το Master of Music in Advanced Performance από το Royal College of Music. Με υποτροφία από το RCM μελέτησε με τον Pierre-Laurent Aimard και τον Georges Pludemarcher στο Conservatoire National Superieur στο Παρίσι. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας στο τμήμα σύγχρονης μουσικής. Έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια με καθιερωμένες προσωπικότητες της σύγχρονης μουσικής σκηνής όπως οι Claude Helffer, Peter Eotvos, Florent Boffard, Helmut Lachenmann, Lizia Pohjola, Massimiliano Dammerini, David Smeyers, Valeria Szervansky, Ueli Wiget.

Έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως το Carnegie Hall, Purcell Room, Blackheath Concert Hall, Mέγαρο Mουσικής Aθηνών και Θεσσαλονίκης, St.Martin in the Fields και σε Φεστιβάλ όπως “Βath Contemporary Music Festival”, “Park Lane Group”, New Music in Greece-Paxos, Φεστιβάλ Αθηνών κ.ά. και έχει συμπράξει ως σολίστ με ορχήστρες της Ελλάδας και του εξωτερικού. Έχει συνεργαστεί με μουσικούς του Ensemble Intercontemporain, Klangforum Wien, Ensemble Modern και είναι μέλος του Piandemonium (6 πιάνα-12 πιανίστες) και ιδρυτικό μέλος του συνόλου σύγχρονης μουσικής dissonArt ensemble.

Έχει αποσπάσει βραβεία σε διαγωνισμούς με έμφαση στο σύγχρονο ρεπερτόριο όπως στους Ibla international Piano Competition – Ιταλία (α΄βραβείο), British Contemporary Piano Competition (β΄ Βραβείο), Πανελλήνιος Διαγωνισμός “Μούσα” 2002 (α΄βραβείο).

Διδάσκει σύγχρονο ρεπερτόριο για πιάνο στο Tμήμα Mουσικών Σπουδών του Aριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από το 2004.