Η Chili Art Gallery στο Θησείο παρουσιάζει την έκθεση Ζάχος Σταθόπουλος – BeSIDE. Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή

6 Απριλίου 2012 στις 8.00 το βράδυ.

Ο Ζάχος Σταθόπουλος, ιδρυτής του Zound Systems Studio (ZSS), παρουσιάζει για πρώτη φορά ιδέες που κρύβονται πίσω από τα έπιπλα.

Οι πειραματικές κατασκευαστικές τεχνικές, το προσωπικό αισθητικό λεξιλόγιο και η αποστασιοποίηση από τις εμπορικές προδιαγραφές, ξεκαθαρίζουν τον ακαθόριστο χώρο μεταξύ design και εφαρμοσμένης τέχνης.

Στην έκθεση Ζάχος Σταθόπουλος – BeSIDE εκτίθενται αντικείμενα που κατασκευάστηκαν την περίοδο 2010-2012, ως πρωτότυπα ή εφαρμογές για τις εμπορικές σειρές του ZS Studio.

Έπιπλα που μέχρι τώρα δεν έβγαιναν εύκολα από το εργαστήριο και ήταν διαθέσιμα μόνο στους επισκέπτες, που ήθελαν να έχουν μια καλύτερη εικόνα ενός σύγχρονου ελληνικού σχεδιαστικού γραφείου χειροποίητων αντικειμένων.

Το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς που παρουσιάζεται δεν ακολουθεί συμβατικές μεθόδους κατασκευής και έχει υλοποιηθεί κυρίως από απλά υλικά δεμένα με τις πιο σύγχρονες τεχνικές.

Ως αποτέλεσμα έρχεται η ανάδειξη νέων εφαρμογών και ο αναπροσδιορισμός της φόρμας. Αναδεικνύεται, συνεπώς, η ίδια η διαδικασία εξέλιξης της πρώτης ύλης, η οποία εμπλουτίζει την ιστορία που κρύβεται πίσω από κάθε έπιπλο μερικής παραγωγής.

Η έκθεσή του εγκαινιάζεται στην Chili Art Gallery την Παρασκευή 6 Απριλίου 2012, ώρα 8.00μμ και θα διαρκέσει μέχρι και το Σάββατο 5 Μαΐου 2012.

Επιμέλεια έκθεσης Τζέννυ Τσουμπρή.

Ακολουθεί κείμενο του καλλιτέχνη σχετικά με τον κλάδο σχεδίασης επίπλων μερικής παραγωγής:

about limited edition design

Ο σχεδιασμός ψάχνει να βρει λύσεις σε συγκεκριμένο πλαίσιο περιορισμών και απαιτήσεων που επιβάλλονται από τις πρώτες ύλες, τις κατασκευαστικές τεχνικές, την τιμή, τη λειτουργία και την αισθητική.

Υπάρχουν στις μέρες μας σχεδιαστές οι οποίοι δεν παράγουν απλώς προϊόντα, αλλά σχεδιάζουν τεχνικές ή συστήματα βασισμένοι στην διεπιστημονικότητα. Παρότι για κάποιους ο χώρος εργασίας βρίσκεται στο ψηφιακό περιβάλλον των υπολογιστών, υπάρχουν άλλοι μέσα σε εργαστήρια καλυμμένοι με πριονίδια που κατασκευάζουν τα αντικείμενα με τα χέρια τους, όπως έπρατταν οι τεχνίτες χιλιάδες χρόνια πριν από αυτούς.

Ο κλάδος της σχεδίασης επίπλων μερικής παραγωγής αποτελείται από σχεδιαστές έξω από το σύστημα της βιομηχανοποιημένης παραγωγής. Βέβαια αρκετοί από αυτούς κατευθύνονται από παρόμοια κριτήρια, εργαλεία και κατασκευαστικές διαδικασίες, ίδιες με αυτές που θα χρειάζονταν για να παραχθούν εκατοντάδες αντίγραφα ενός αντικειμένου. Ουσιαστικά αυτοί οι σχεδιαστές είναι εξερευνητές που αναζητούν τα όρια των υλικών και των τεχνολογικών μέσων. Το προϊόν συνεπώς είναι η συνέχεια ή κάποια εναλλαγή της ιδέας.

   
Η δουλειά αυτών των σχεδιαστών βοηθά στη δημιουργία νέων συνδέσεων μεταξύ σχεδιασμού και αγοράς, μεταξύ προϊόντος και αντικειμένου και μεταξύ βιομηχανίας και ιδέας. Υπάρχουν αντικείμενα που γεννιούνται απευθείας στα μυαλά των δημιουργών τους, αλλά σαν κανόνας η σχεδιαστική μεθοδολογία είναι μια μακρόχρονη διαδικασία γεμάτη από σκίτσα, σχέδια, μοντέλα, μελέτες υλικών και τεχνικές δοκιμές. Όταν ένα σχέδιο φεύγει από το χαρτί ή την οθόνη του υπολογιστή και παίρνει φόρμα στον πραγματικό χώρο, τότε έχει γίνει πρωτότυπο.

Το πρωτότυπο για τους σχεδιαστές είναι η υλοποίηση της ιδέας, η στιγμή ανάμεσα στο ιδεατό και την πρώτη απεικόνιση του είδους του. Οτιδήποτε ακολουθήσει είναι βελτιστοποίηση ή συμβιβασμός, ανάλογα με την οπτική γωνία. Παρότι τα πρωτότυπα τείνουν να είναι χειροποίητα και προσανατολισμένα σε δοκιμές δομής, φόρμας ή υλικών, μερικές φορές είναι φινιρισμένα σε τέτοιο βαθμό όπου μπορούν να ονομαστούν τελικά προϊόντα.»