Η Μάρλις Πέτερσεν το μεγάλο αστέρι της όπερας τραγουδά για την αιώνια γυναίκα σε ποίηση Γκαίτε στην αίθουσα Χρήστος …

Λαμπράκης του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 14 Μαρτίου, στις 20:30.

Τη βραδιά αυτή θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν οι κάτοχοι εισιτηρίων του ρεσιτάλ του Γιόνας Κάουφμαν (το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 με συνοδεία πιάνου και όχι ορχήστρας λόγω συμμετοχής της ΚΟΑ στην απεργία της Α.Δ.Ε.ΔΥ.), προσκομίζοντας τα αποκόμματα των εισιτηρίων τους στα εκδοτήρια του Μεγάρου έως την Τετάρτη 7 Μαρτίου.

«Ο κόσμος του ληντ είναι πλούσιος και, ακριβώς όπως η όπερα, μπορεί να διηγηθεί ιστορίες στο κοινό μόνο και μόνο με τη φωνή», δηλώνει η Μάρλις Πέτερσεν(Marlis Petersen), η σοπράνο που οι αναγνώστες του έγκριτου γερμανικού περιοδικού Opernwelt ψήφισαν «Τραγουδίστρια της χρονιάς για το 2010». Η αγαπημένη υψίφωνος του ελληνικού κοινού και τακτική προσκεκλημένη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών ξανασυναντά τους φίλους της φωνητικής μουσικής δωματίου την Τετάρτη 14 Μαρτίου (ώρα: 20.30) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης προτείνοντάς τους μια βραδιά λυρικού τραγουδιού αφιερωμένη στον «Γκαίτε και την αιώνια γυναίκα».

Τα ποιήματα του Γκαίτε, που θα ερμηνεύσει η Μάρλις Πέτερσεν, έχουν μελοποιήσει σπουδαίοι συνθέτες όπως οι Μπετόβεν, Σούμπερτ, Μέντελσον, Λιστ, Βάγκνερ, Μπρουχ, Τσαϊκόφσκυ, Σούμαν, Βολφ και άλλοι. Τη διάσημη Γερμανίδα λυρική ερμηνεύτρια θα πλαισιώσει στο πιάνο ο συμπατριώτης της Γέντρικ Σπρίνγκερ(Jendrik Springer), ένας από τους πλέον αξιόλογους πιανίστες-μουσικούς συνοδούς της νέας γενιάς. Το ρεσιτάλ της Μάρλις Πέτερσεν εντάσσεται στη Σειρά «Μεγάλες Λυρικές Φωνές της Εποχής μας».
Χορηγός της Σειράς είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Από την ανεξάντλητη ποιητική παρακαταθήκη του Γκαίτε, η Μάρλις Πέτερσεν και ο Γέντρικ Σπρίνγκερ επέλεξαν στίχους των οποίων η μελοποίηση έγινε από εξέχουσες μορφές της πρώιμης και ύστερης Ρομαντικής Εποχής: Φραντς Σούμπερτ, Φέλιξ Μέντελσον, Ρόμπερτ Σούμαν, Φραντς Λιστ, Χούγκο Βολφ, Λούντβιχ βαν Μπετόβεν, Ρίχαρντ Βάγκνερ, Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι. Στον κατάλογο των συνθετών που υπηρέτησαν μέσα από τις παρτιτούρες τους την ποίηση του Γκαίτε περιλαμβάνονται επίσης τα ονόματα και άλλων διακεκριμένων δημιουργών του 19ου, 20ού  και 21ου αιώνα: Φάννυ Χένσελ, Μαξ Μπρουχ, Χανς Ζόμμερ,  Νικολάι Μέντνερ, Χανς Άισλερ, Ερνστ Κρένεκ, Αλφόνς Ντήπενμπροκ, Βάλτερ Μπράουνφελς, Χέρμαν Ρώυττερ και Μάνφρεντ Τρόγιαν.

Δύσκολα θα μπορούσε να περιορίσει κανείς την καλλιτεχνική προσωπικότητα της Μάρλις Πέτερσεν στο τυπολογικό πλαίσιο μιας «κλασικής σοπράνο κολορατούρας», αφού πρόκειται για ένα αστέρι της όπερας που, εκτός από κρυστάλλινη φωνή με στρατοσφαιρικές ψηλές νότες, διαθέτει έντονη μουσικότητα, σαγηνευτική σκηνική παρουσία και εντυπωσιακή υποκριτική δύναμη. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η παρουσία της –φυσική και φωνητική– υπηρετεί με ιδεώδη τρόπο το σύγχρονο ρεπερτόριο. Άλλωστε, από αυτό ακριβώς το ρεπερτόριο την πρωτογνώρισε το ελληνικό κοινό. Ο λόγος, βέβαια, για την εξαιρετική «Λούλου» της Μάρλις Πέτερσεν στην παραγωγή που ανέβηκε πριν από μερικά χρόνια στο Μέγαρο, εμφάνιση που διαδέχτηκαν λίγο αργότερα δύο ακόμη επιτυχημένες συμμετοχές της Πέτερσεν στον «Νάνο» του Τσεμλίνσκυ και στην «Θαΐδα» του Μασνέ στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη.

Η Μάρλις Πέτερσεν, πριν προσεγγίσει την εργογραφία των συνθετών του 20ού και 21ου αιώνα, απέκτησε γερά τεχνικά εφόδια, μελετώντας κλασικό τραγούδι στην Στουτγάρδη, κινησιολογία και χορό αλλά και σύγχρονη μουσική. Άρχισε την καριέρα της στην Νυρεμβέργη τραγουδώντας αντιπροσωπευτικούς ρόλους της οπερατικής εργογραφίας για σοπράνο κολορατούρα (Όσκαρ, Ροζίνα, Βασίλισσα της Νύχτας, Αντέλε, κ.ά.). Παράλληλα συνεργάστηκε με τις Όπερες του Βερολίνου, της Βρέμης, του Μονάχου, της Φραγκφούρτης, του Ανόβερου και του Ντύσσελντορφ. Στη συνέχεια υπέγραψε συμβόλαιο με την Όπερα του Ρήνου όπου εμπλούτισε το βιογραφικό της με νέους ρόλους (Μαρί-«Η κόρη του συντάγματος», Νορίνα-«Ντον Πασκουάλε», Κονστάντσε-«Η αρπαγή από το σεράι», Οφηλία-«Άμλετ», κ.ά.). Κομβικό σημείο για την καλλιτεχνική της πορεία αποτέλεσε το ντεμπούτο της στην Κρατική Όπερα της Βιέννης με την «Λούλου» του Άλμπαν Μπεργκ, ρόλο που έκτοτε έχει ερμηνεύσει στην Νέα Υόρκη, στο Αμβούργο, στο Σικάγο και σε άλλες αμερικανικές και ευρωπαϊκές πόλεις.

Έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα θέατρα και φεστιβάλ της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών: μεταξύ άλλων, στο Κόβεντ Γκάρντεν (Τσερμπινέττα-«Η Αριάδνη στη Νάξο»), στο Φεστιβάλ του Μπρέγκεντς (Όσκαρ-«Χορός μεταμφιεσμένων»), στην Όπερα της Βαστίλης, στην Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης,  στην Όπερα του Σικάγο (Αντέλε-«Νυχτερίδα»), στο Θέατρο Λα Μονναί των Βρυξελλών και στο Φεστιβάλ της Αιξ-αν-Προβάνς στην Γαλλία (Κονστάντσε-«Η αρπαγή από το σεράι»). Το 2008, ερμήνευσε για πρώτη φορά τον ρόλο της Ζντένκα στην «Αραμπέλλα» του Ρίχαρντ Στράους. Μερικές από τις πιο σημαντικές στιγμές στη σταδιοδρομία της Μάρλις Πέτερσεν συνδέονται με την παγκόσμια πρώτη τριών λυρικών έργων που φέρουν την υπογραφή κορυφαίων συγχρόνων συνθετών: της «Φαίδρας» του Χανς Βέρνερ Χέντσε (Βερολίνο & Βρυξέλλες), της «Μεγάλης μαγείας» του Μάνφρεντ Τρόγιαν (Δρέσδη) και της «Μήδειας» του Άριμπερτ Ράιμαν (Βιέννη).

Οι καλλιτεχνικές της υποχρεώσεις, αυτή τη χρονιά αλλά και κατά την περίοδο 2012-2013, θα φέρουν την Γερμανίδα υψίφωνο στο Σικάγο (Νορίνα-«Ντον Πασκουάλε») και στην Βιέννη όπου θα αποδώσει φωνητικά κεντρικούς ρόλους στις όπερες «Τραβιάτα», «Ιδομενέας» και «Τα παραμύθια του Χόφμαν». Η Μάρλις Πέτερσεν δίνει ρεσιτάλ σε συνεργασία με τη Διεθνή Ακαδημία Μπαχ της Στουτγάρδης και μαέστρους εγνωσμένου κύρους όπως ο Χέλμουτ Ρίλλινγκ και ο Ρενέ Γιάκομπς. Έχει συμπράξει σε συναυλίες με τον αρχιμουσικό Τζέφρι Τέιτ και την Ορχήστρα της Ιταλικής Ραδιοτηλεόρασης, καθώς και τη Συμφωνική της Βοστόνης.

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ: Τη βραδιά αυτή θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν οι κάτοχοι εισιτηρίων του ρεσιτάλ του Γιόνας Κάουφμαν (το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 με συνοδεία πιάνου και όχι ορχήστρας λόγω συμμετοχής της ΚΟΑ στην απεργία της Α.Δ.Ε.ΔΥ.), προσκομίζοντας τα αποκόμματα των εισιτηρίων τους στα εκδοτήρια του Μεγάρου έως την Τετάρτη 7 Μαρτίου.