Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Αναδρομική έκθεση για τον Δημήτρη Κοντό

Αναδρομική έκθεση για τον Δημήτρη Κοντό
Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στον εικαστικό καλλιτέχνη Δημήτρη Κοντό και το έργο του, την οποία επιμελείται η Μαρία Κοτζαμάνη και τη συνοδεύει μία ειδική έκδοση του «Roman Pictural».

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στον εικαστικό καλλιτέχνη Δημήτρη Κοντό και το έργο του, την οποία επιμελείται η Μαρία Κοτζαμάνη και τη συνοδεύει μία ειδική έκδοση του «Roman Pictural».

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 3 Φεβρουαρίου 2008 και θα παρουσιάσει το έργο του Δημήτρη Κοντού, σε ένα μέρος επηρεασμένο από τα διεθνή ρεύματα της τέχνης, και σε ένα άλλο με φανερή τη ροπή στη μεταπολεμική τέχνη.

Ο Δημήτρης Κοντός το 1959 δημιούργησε με το Γαϊτη, τον Κανιάρη, τον Κεσσανλή και τον Τσόκλη το Gruppo Sigma, με εμφανίσεις στη Νάπολη, την Μπολόνια και αργότερα στην Αθήνα, οι οποίες δεν πέρασαν απαρατήρητες και απασχόλησαν συχνά τον ιταλικό και ελληνικό Τύπο.

Με τα ταξίδια του στο εξωτερικό και τη μόνιμη εγκατάσταση του στο Παρίσι, ο Κοντός ήρθε σε επαφή με τη δομική αντίληψη της ζωγραφικής ως κατασκευή, όπου, χρησιμοποιώντας ως δομικά υλικά πολλά μικρά τελάρα τα οποία επικαλύπτοντας το ένα το άλλο, γίνονται στοιχεία μιας μεγαλύτερης σύνθεσης και στη δεύτερη, ως διαφορετική εφαρμογή της πρώτης, ανάπτυξη των τελάρων που άρχιζε από τον τοίχο και κατέληγε στο δάπεδο δημιουργώντας μια νέα «συνομιλία» μεταξύ ζωγραφικής και αρχιτεκτονικού χώρου.

Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα έντονη και στην Ελλάδα, συμμετέχοντας σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις των Ελλήνων της διασποράς, που αποτελούσε τη νέα προοδευτική δύναμη της σύγχρονης τέχνης, παρόλο που η προβολή της δουλειάς τους από τις λιγοστές γκαλερί της εποχής δεν ήταν πάντοτε εφικτή.

Το 1968, εκδίδει το «Roman Pictural», μια εξαιρετικά πρωτότυπη εικαστική πρόταση, και όπως ο τίτλος δηλώνει είναι ένα εικαστικό μυθιστόρημα 124 σελίδων σε σχήμα βιβλίου τσέπης, του οποίου η πλοκή αναπτύσσεται μέσα από την διαρκώς εξελισσόμενη ροή της ελικοειδούς γραφής του, ως μέσο διάδοσης του πνευματικού περιεχομένου της τέχνης.

Info
Δημήτρης Κοντός, Αναδρομική έκθεση
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Διάρκεια έκθεσης έως 3 Φεβρουαρίου 2008

Σχετικές ειδήσεις
Διαιρεμένες μνήμες 1940-1950: Έκθεση στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
17.11.2016 11:31
Στις 7 Δεκεμβρίου 2016 θα εγκαινιαστεί η νέα έκθεση με τίτλο ΔΙΑΙΡΕΜΕΝΕΣ ΜΝΗΜΕΣ 1940-1950. Η απόσταση ανάμεσα στην ιστορία και το βίωμα, στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Είναι μία έκθεση του Goethe-Institut Thessaloniki σε συνδιοργάνωση με το Εβραϊκό Μουσείο Θεσσαλονίκης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Θεσσαλονίκης και το Deutsches Historisches Museum του Βερολίνου.
Αναδρομική έκθεση για τον Γιώργο Ζογγολόπουλο στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Άνδρου
15.04.2016 12:36
Το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή οργανώνει στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Άνδρου γι’ αυτό το καλοκαίρι μια αναδρομική έκθεση στο έργο του διακεκριμένου γλύπτη, Γιώργου Ζογγολόπουλου, με τίτλο "Η ασίγαστη πλησμονή στο αχανές της αφαίρεσης".
Η τέχνη της εικονογράφησης: Αναδρομική έκθεση του Νικόλα Ανδρικόπουλου στο Μουσείο Καζαντζάκη
11.04.2016 15:07
Το Μουσείο Καζαντζάκη (ΜΝΚ) διοργανώνει Αναδρομική Έκθεση έργων του γνωστού και βραβευμένου εικονογράφου παιδικών βιβλίων Νικόλα Ανδρικόπουλου από 1 Απριλίου έως 15 Μαΐου 2016.
Αφιέρωμα στον Δημήτρη Αληθεινό στη γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου
30.12.2015 13:33
Μετά τη μεγάλη αναδρομική έκθεση στο ΕΜΣΤ και τη βράβευσή του για τη συμβολή του συνόλου του καλλιτεχνικού του έργου στην ιστορία της σύγχρονης ελληνικής τέχνης από την Ένωση Τεχνοκριτικών AICA Hellas, η Γκαλερί Ζήνα Αθανασιάδου παρουσιάζει στη Θεσσαλονίκη ένα αφιέρωμα στον Δημήτρη Αληθεινό.
Kούλα Μαραγκοπούλου - Μικρή Αναδρομική: Έκθεση στο Μουσείο Μπουζιάνη
07.12.2015 12:10
Το Μουσείο Μπουζιάνη εγκαινιάζει την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015 και ώρα 20.00 την έκθεση Kούλα Μαραγκοπούλου - Μικρή Αναδρομική, τιμώντας μια από τις κυριότερες εκπροσώπους του εξπρεσιονισμού στην Ελλάδα και μαθήτρια του Γ. Μπουζιάνη.